Polen onderzoekt geaardheid Teletubbies

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Polen onderzoekt geaardheid Teletubbies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 18:06

Mareska schreef:
Karin schreef:
Ja, Bert en Ernie zijn idd dubieus... Toen ik als klein meisje voor het eerst over homo's hoorde, moest ik ook meteen aan Bert en Ernie denken... Al sliepen die (op tv althans) niet in één bed. Haha!

Dat je dat nog weet!

Ik kan me herinneren dat ik als klein meisje bij het woord 'homo's' altijd aan Bert en Ernie moest denken. Maar niet met een giechelige bijbedoeling ofzo, gewoon als twee jongens die elkaar lief vonden en samen in één huis woonden ('net als Bert en Ernie hè mam?' Haha!). En op de een of andere manier vond ik dat heel normaal. Maar mijn ouders hebben ook nooit moeilijk of eng gedaan over homo's, denk dat dat wel scheelt.

Het gaat er niet om OF kinderen iets mannelijks als homoseksueel zien, het gaat er IMO om hoe ze daarmee omgaan. En dat krijgen ze voor het overgrote deel mee van de volwassenen in hun omgeving.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:15

Je kunt mij ook niet vertellen dat een kind bezig is met iets wat met homoseksualiteit te maken heeft terwijl het teletubbies kijkt. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als de omgeving erover begint, want zo'n kind wordt geprikkeld door de omgeving.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 00:28

Na het bijkomen van het lachen, ja sorry hoor dacht ik aan het recente priogramma wat ik zag over het educatieve gehalte en de achtergronden van Tele Tubbies.
Erg interessant en een concept waar goed over is nagedacht, zelfs bruikbaar voor paarden, maar da's andere discussie.

Het handtasje is iets wat ik na het lezen van het nieuws nu helemaal toejuich, laten we gewoon met beide voeten op de grond blijven staan denk ik dan.
Wel leuk om te lezen dat er nog steeds stigma's bestaan, zet je weer even terug op aarde, wat zijn we ruimdenkend is NL vergeleken met anderen.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 08:52

Waar mensen zich wel niet druk om maken.. Scheve mond
De leeftijdsgroep waarvoor de Teletubbies bestemd zijn, weet echt niet dat een paarse mannetjes pop met een handtasje wel eens homo zou kunnen zijn. Gestoord
Vind het echt een beetje zeurpieterij.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 11:45

Op YouTube barst het van de bewijzen dat Spongebob gay is. Clown

Paar voorbeeldjes:

The Gay Barbie Song: http://www.youtube.com/watch?v=UiG5y6rN30M
En een voorpaginarol voor Tinky Winky in dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=YM05UQ0fAps

Tinky Winky ging vorig jaar al eens op promotietour om het publiek ervan te overtuigen dat hij NOT GAY is: http://www.youtube.com/watch?v=i8rOiTI2TH4

Even zoeken op 'Tinky Winky', 'Teletubbies' en 'gay' bij YouTube levert ook een hoop (anti-)bewijsmateriaal op. Waar internet al niet goed voor is. Clown

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 12:40

Ik hoorde dit op t nieuws en ik had echt zoiets van uhm waaaaaat?? hoor ik dit goed, is dit serieus?!?!

echt te bizar voor woorden dat mensne zich daar druk om maken zeg Scheve mond

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 14:01

Doet me trouwens denken aan een of andere groep die Harry Potter wilde verbannen omdat het kinderen zou aanzetten tot hekserij. En Voldemort zou Satan zijn enzo, Rowling zou het allemaal express hebben gedaan om christenen te brainwashen Haha! Haha! .

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:49

Ik moet toegeven dat ik geen vaste kijker ben van de teletubbies ( Haha! ), maar vraag me toch af waar ze het geslacht van de teletubbies op basseren? Aan de poppen te zien zijn ze geslachtloos (of ze zien iets dat ik niet zie), dus is het aan de interpertatie van de kijker (die gemiddeld 3 jaar oud is- Poolse onderzoekers meegerekend) of ze mannelijk of vrouwelijk zijn. Of ligt het aan de toonhoogte van hun oh-oh? of hun kleur? Over discriminatie gesproken!

Dus als het geslacht al niet eens vastgesteld is, hoe kan er dan uberhaupt over geaardheid gesproken worden? En valt dit tegenwoordig te zien aan handtasjes?

*zucht*

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:51

Er zijn zoveel tekenfilm figuren of poppen die ook geen duidelijk geslacht hebben..
Nogmaals, ik vind het allemaal een beetje ver gezocht, die kinderen zien dat toch niet.. Gestoord

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 23:08

Hahaha........ Straks gaan ze nog sectie verrichten op alle tekenfilmfiguren en poppen.... Clown

Even schudden dan maar, als het rammelt is het een jongetje.. Haha!