Moeder vergeet baby in auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanessa24

Re: Moeder vergeet baby in auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:39

Ik wel hoor! ik ben mijn hond wel eens (meer dan 1x) vergeten eten te geven.. uitlaten gelukkig nog nooit, maar dat komt ook omdat mijn hond aangeeft dat ze naar buiten wilt.

Noppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:49

Sorry hoor, het is vreselijk allemaal. Wat voor omstandigheden hieraan ook ten grondslag liggen. Maar ik kan er met de pet niet bij dat de moeder niet één keer op die dag een lampje is gaan branden...
Dat je zo'n vergissing maakt zal wel eens vaker voorkomen, maar dat er de rest van de dag niet iets in je gevoel je waarschuwt zeg maar. Dat snap ik niet!

Maar het is gebeurt en de moeder en rest van de familie zal met de vreselijke gevolgen moeten leven... Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Noppie op 29-05-07 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:53

Dat is dus ook wat ik bedoel noppie

Dat je dat dan ff vergeet kan ik begrijpen, maar de hele dag..nee echt niet

En vanessa kwam jij van die hond geen eten geven daar ook pas een dag later achter?

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:55

Nee, niet een dag later maar toen ik thuis kwam. Dus in vergelijking met die vrouw op het moment dat ze het kind zag (in mijn geval de hond). En bij mij is er ook geen lampje gaan branden, het is routine je doet het iedere dag en ik kon je zeker vertellen welke handelingen ik daar voor hebt uitgevoerd.... juist omdat je het iedere dag doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:57

ik zal wel maf zijn dat me dat ook nooit is voor gekomen Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:17

runningkawa schreef:
een klein kindje heeft er wel voor moeten lijden dat moeder zo vertrooid is...

En dat is het precies wat iedereen zo misselijk maakt Ja

Als je al ziet hoe snel en indringend een kindje huilt wat honger/dorst heeft of bang wordt, hoe primair die nood en paniek is als het tien seconden te lang duurt voor je er bent, dan krijg ik echt de rillingen van het idee wat het kindje daar heeft doorgemaakt in die auto.
Bij zo'n primair reagerend kwetsbaar wezentje is het gewoon allemaal nog tien keer zo erg dan bij een volwassene in doodsnood.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:20

Wat ik overigens niet begrijp, is dat er niemand op die parkeerplaats is geweest die wat gemerkt of gehoord heeft. Lijkt me sterk dat die baby het niet op een krijsen heeft gezet.

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:23

Urielle schreef:
runningkawa schreef:
een klein kindje heeft er wel voor moeten lijden dat moeder zo vertrooid is...

En dat is het precies wat iedereen zo misselijk maakt Ja

Als je al ziet hoe snel en indringend een kindje huilt wat honger/dorst heeft of bang wordt, hoe primair die nood en paniek is als het tien seconden te lang duurt voor je er bent, dan krijg ik echt de rillingen van het idee wat het kindje daar heeft doorgemaakt in die auto.
Bij zo'n primair reagerend kwetsbaar wezentje is het gewoon allemaal nog tien keer zo erg dan bij een volwassene in doodsnood.

gewoon te triest voor woorden hoe kan je nou je kind vergeten Boos!

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:47

Tessebes schreef:
Wat ik overigens niet begrijp, is dat er niemand op die parkeerplaats is geweest die wat gemerkt of gehoord heeft. Lijkt me sterk dat die baby het niet op een krijsen heeft gezet.

Ik werk zelf op kantoor en ik kan je vertellen dat als er op dit moment een baby in de auto zit te krijsen je het niet hoort.
De auto's van tegenwoordig zijn zowat geluidsdicht en de parkeerplekken van kantoor staan er altijd 'verlaten' bij. Daar wil ik mee zeggen dat er 's morgens auto's neer worden gezet en je ziet geen enkel persoon daar rondlopen totdat het 5 uur is, want dan gaat iedereen naar huis.
Dus ja, het is heel goed mogelijk dat niemand wat heeft gehoord omdat niemand daar rondliep.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:53

Ik ben wel heel benieuwd of er al nieuws is..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:08

Tessebes schreef:

Dat hoor je idd niet. Ik laat Gioya wel eens zitten als ik even uit moet stappen bij de PINautomaat oid. Soms begint ze dan te huilen (auto mag niet stilstaan vindt ze Clown ) en dat hoor je niet aan de buitenkant, pas als je het portier opendoet.

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:13

Jij weet iig niet wat het is om depressief te zijn en onder medicijnen te zitten.(Gelukkig voor jou hoor Knipoog Die kunnen ook veel invloed op je hebben zonder dat je daar erg in hebt...En als je daarbij een vervelende thuissituatie hebt,3 kinderen en een baan,dan kan er gewoon iets fout gaan in je eigen systeem.Je kan iig niet meer goed luisteren naar je eigen emoties en intuitie..erg genoeg

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:17

Maar als je zo ver weg onder invloed bent van een depressie en/of medicatie, is het dan nog wel verantwoord om zorg te dragen voor zo'n kwetsbaar wezentje?

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:18

Erg triest om zomaar je kind te vergeten
Ik kan me wel indenken dat die moeder zich dit nooit meer vergeeft, want ik neem aan dat ze het niet expres heeft gedaan.
Tja en ik denk dat als je er niet op let dat het lastig is om een baby te horen in een auto..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:20

idd ann

is het veilig om dan kinderen op te voeden als je zover weg bent?
Is het veilig om in de auto te stappen, voor je kind, voor jezelf, voor de medeweg gebruikers.
En kun je dan je werk wel naar behoren doen?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:00

katchina schreef:
Jij weet iig niet wat het is om depressief te zijn en onder medicijnen te zitten.(Gelukkig voor jou hoor Knipoog Die kunnen ook veel invloed op je hebben zonder dat je daar erg in hebt...En als je daarbij een vervelende thuissituatie hebt,3 kinderen en een baan,dan kan er gewoon iets fout gaan in je eigen systeem.Je kan iig niet meer goed luisteren naar je eigen emoties en intuitie..erg genoeg

Was dat tegen mij of tegen iemand anders?
Ik heb nl. zelf te kampen met een postnatale depressie zoals hierboven ook al ergens staat.
Bij mij richt deze zich gelukkig niet op de baby, zij is het (enige) lichtpuntje in mijn leven momenteel.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:09

Ik vind dat er te veel wordt afgeschoven op haar depressie. Dat ze kampt met een depressie wilt nog niet zeggen dat ze niet in staat is om voor haar kinderen te zorgen.
Ook mensen met een depressie kunnen heel goed voor kinderen en dieren zorgen, laten we dat niet vergeten.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:14

Ik ben altijd superdruk vergeet alles maar ben nog nooit een van mijn drie kids vergeten, maar aan de andere kant heb ik jaren geleden ook een post natale depressie gehad. Ik zorgde toen heel goed voor mijn oudste maar had last van allelei klachten die daarmee te maken hebben. Was het verantwoordelijk om toen zelf voor haar te zorgen dat weet ik niet maar de luxe om haar even over te dragen aan iemand anders had ik helemaal niet.
Ik kan me niet voorstellen hoe die mevrouw haar kind kan vergeten, maar als ze een post natale drepressie had moet je dat niet onderschatten je weet pas wat het is als je het zelf hebt meegmaakt. In de tijd van mijn depressie kon ik helemaal geen auto rijden kon me totaal niet concentreren. At en sliep slecht. Mijn dochter was toen de motivatie voor mij om te blijven vechten om eruit te komen. Ik ben het niet helemaal eens dat mensen met een drepressie goed voor kinderen en dieren kunnen zorgen.
Dat gaat niet voor iedereen op en geloof me ik ben een veel leukere moeder als ik niet deprie ben. Soms heb je geen keus dan is er niemand die jouw even komt helpen als je het niet meer aan kan. Daar komt nog bij dat sommige mensen helemaal niks aan je zien dus automatisch niet geloven dat er iets met je is.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:02

runningkawa schreef:
idd ann

is het veilig om dan kinderen op te voeden als je zover weg bent?
Is het veilig om in de auto te stappen, voor je kind, voor jezelf, voor de medeweg gebruikers.
En kun je dan je werk wel naar behoren doen?

hier sluit ik me bij aan..

en de auto alarm dan? die hoort toch normaal wel af te gaan..
ik snap echt niet dat ze zo iets kan vergeten, als je in de auto zit kijk je onderweg toch wel een paar keer of alles wel goed gaat met het kindje?? (dan kan je het toch niet vergeten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:04

autoalarm heeft nog niet iedereen hoor Lachen
Maar zou daar zeker geen slechte voor zijn Lachen

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:11

esperance schreef:

hier sluit ik me bij aan..

en de auto alarm dan? die hoort toch normaal wel af te gaan..
ik snap echt niet dat ze zo iets kan vergeten, als je in de auto zit kijk je onderweg toch wel een paar keer of alles wel goed gaat met het kindje?? (dan kan je het toch niet vergeten)[/quote]

Ik heb geen autoalarm, dus in mijn auto kan er iets bewegen, ik zou dat niet merken.
En als jij het kind recht achter je stoel hebt zitten, dan kan ik me voorstellen dat je het kind ook niet ziet zitten.. ook zie je het kind niet zitten als het in het midden zit en je gebruikt je spiegel niet.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:17

@Vanessa24,

Zo'n klein kindje hoor je ten allen tijde in het oog te kunnen houden. Verward Bij ons zaten ze eerst een Maxi Cosi op de passagiersstoel en daarna in een veilig autozitje midden op de achterbank, recht voor de achteruitkijkspiegel...

Een depressie wordt er hier bijgehaald als mogelijke uitleg waarom deze moeder haar kindje is vergeten. Natuurlijk gaat dat niet voor iedereen op die met zoiets te doen heeft.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:26

Belachelijk zeg! Hoe kan je in godsnaam je kind vergeten?!?!
Ik geloof er geen zak van!
Arm kind..

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:51

Echt ongelovelijk.
Niet te begrijpen.. hoe kan je nou je kind VERGETEN :/

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:24

Urielle schreef:
katchina schreef:

Was dat tegen mij of tegen iemand anders?
Ik heb nl. zelf te kampen met een postnatale depressie zoals hierboven ook al ergens staat.
Bij mij richt deze zich gelukkig niet op de baby, zij is het (enige) lichtpuntje in mijn leven momenteel.

Nee,was niet aan jou maar aan runningkawa Haha! ahum ik was alweer een beetje laat met de reaktie.