kankerpatiente moet hoofddoek af op pasfoto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: kankerpatiente moet hoofddoek af op pasfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:13

Die fotograaf is verplicht om voor officiele documenten de nieuwe WETTEN op te volgen. HIJ heeft hier dus niet echt een keuze in lijkt me.
Bovendien; hij kan die foto's nu wel maken, maar dan komt de vrouw bij het gemeentehuis, wordt DAAR dan OOK afgewezen, en dan moet ze NOG een keer terug naar de fotograaf. Da's dan nog veel erger voor haar. Je kunt hier de fotograaf niet de schuld geven, omdat hij de wetten moet opvolgen.

De enige waar je in dit geval boos op kunt zijn is de Europese overheid, omdat zij er niet wat beter over na hebben gedacht.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 20:16

bah!
zelf in het klaagstoeltje zitten door lengte en spieraandoening. ik ben 1.87, gezegend met maat 43(+brede/hoge voeten) en betaal me dus scheel aan schoenen en lange kleding, heb wekedelen reuma en zit ook hartstikke klem en een reisje met de bus betekend 2 dagen pijn, maar geloof me..... dit 100x liever dat kanker en als gevolg daarvan nog eens een kaal hoofd!

ik walg echt van een reactie als ik zeg niet dat ze geen gelijk heeft, maar ze moet niet zo zeuren. als ik jou al hoor zeuren over je lengte, gut wat zul jij piepen zeg als deze ernstige kloteziekte aan jouw deurtje zou kloppen.

dan nog dat je het goed vind dat moslims het wél mogen..... tsja...ze doen maar wat ze niet laten kunnen, maar zónder onderscheid! een moslim is in mijn ogen geen drol meer dan een vrouw die een ernstige ziekte heeft doorstaan!

dat het niet aan de fotograaf ligt klopt, maar wel degelijk aan deze achterlijke, discriminerende kl*te regering!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:18

Wist je dat kanker patienten ook hun hele leven kaal kunnen blijven... ?
Deze worden dus ook de rest van hun leven achtervolgt door de nasleep van deze ziekte !

Net zoals jij door je lengte.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:19

_rosita_ schreef:
bah!
zelf in het klaagstoeltje zitten door lengte en spieraandoening. ik ben 1.87, gezegend met maat 43(+brede/hoge voeten) en betaal me dus scheel aan schoenen en lange kleding, heb wekedelen reuma en zit ook hartstikke klem en een reisje met de bus betekend 2 dagen pijn, maar geloof me..... dit 100x liever dat kanker en als gevolg daarvan nog eens een kaal hoofd!

ik walg echt van een reactie als ik zeg niet dat ze geen gelijk heeft, maar ze moet niet zo zeuren. als ik jou al hoor zeuren over je lengte, gut wat zul jij piepen zeg als deze ernstige stinkmodder aan jouw deurtje zou kloppen.

dan nog dat je het goed vind dat moslims het wél mogen..... tsja...ze doen maar wat ze niet laten kunnen, maar zónder onderscheid! een moslim is in mijn ogen geen drol meer dan een vrouw die een ernstige ziekte heeft doorstaan!

dat het niet aan de fotograaf ligt klopt, maar wel degelijk aan deze achterlijke, discriminerende kl*te regering!

Afgod En zo is het!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:20

jackgirl schreef:
Wist je dat kanker patienten ook hun hele leven kaal kunnen blijven... ?
Deze worden dus ook de rest van hun leven achtervolgt door de nasleep van deze ziekte !

Net zoals jij door je lengte.

Ah joh gudsamme zo lang is ze niet eens! Aansteller Koe .. Ik ben 1.80 en ik weet niet wat voor bussen en ov ze daar hebben maar ik heb nergens last van? Frusty

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:24

haha daar kan ik verder niet over oordelen ben zelf maar een onderdeurtje kwa lengte in verhouding met jullie.
Maar kan wel heel goed indenken in een kankerpatient en hoe deze zich voelt.
Zeker omdat in ons gezin dit nu aan de orde is, ik kan me dan zo vreselijk kwaad maken om zulke reacties.
Net alsof iemand met kanker ( kaal worden ) zich aanstelt... nou alles behalve dat.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:27

jackgirl schreef:
haha daar kan ik verder niet over oordelen ben zelf maar een onderdeurtje kwa lengte in verhouding met jullie.
Maar kan wel heel goed indenken in een kankerpatient en hoe deze zich voelt.
Zeker omdat in ons gezin dit nu aan de orde is, ik kan me dan zo vreselijk kwaad maken om zulke reacties.
Net alsof iemand met kanker ( kaal worden ) zich aanstelt... nou alles behalve dat.

Ik weet waar je het over hebt Knipoog en daarom weet ik zelf dondersgoed dat je tussen lang mensen en kanker patienten geen onderscheid kan maken. Ik ben wel een tikkie langer als haar. En haar lengte vind ik een normale lengte dus ze moet niet zeuren in plaatst dat ze zich verdiept in andermans situatie. Lang zijn is nog erg zo niet...

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:27

Scheve mond dat slaat nergens op....
als ze t voor de herkenbaarheid zouden doen, zou een pruik ook niet mogen (daar kan je je nog meer mee vermommen en de politie mee neppen lijkt mij... )
plús t feit dat ze zich idd bar slecht inleven in de situatie weer!

Bizar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:28

trots opzij zetten
bij deze ziekte??

ik ga hier niet verder op in.....dan komt er niks fatsoenlijks uit ben ik bang

Ik ga helemaal met rosita eens...dat je het zo durft te zeggen..geen fatsoenlijk woord voor...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-05-07 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:30

_rosita_ schreef:
bah!

ik walg echt van een reactie als ik zeg niet dat ze geen gelijk heeft, maar ze moet niet zo zeuren. als ik jou al hoor zeuren over je lengte, gut wat zul jij piepen zeg als deze ernstige stinkmodder aan jouw deurtje zou kloppen.

Beetje kinderachtig, jouw reactie.
Ik mag mijn mening hebben! En anderen hebben die mening te respecteren.

Bovendien, ik ga niet anders in het klaagstoeltje zitten als deze vrouw... zij doet PRECIES hetzelfde; ze zit in een bepaalde situatie die ze niet prettig vind, en zegt daar iets over. Ik ook.

En ik vind 't erg ziek dat er hier een hoop mensen zijn die gelijk de rechten van de Moslima's willen intrekken. ZIJ doen toch niets fout? Het is een RECHT dat je hebt op religie. Daar zijn wetten over. Dus de overheid is verplicht om een aantal bepalingen over religie in acht te nemen, ook bij dit soort nieuwe wetten over Europese foto's in paspoorten.

Het is gewoon niet zo handig dat er geen rekening gehouden is met mensen met een aandoening (en of dat nou kanker is, of kaalheid bij vrouwen, is absoluut van geen enkel belang in dit geval). En dat is in het geval van deze mevrouw een opstakel, omdat zij nu vind dat de moslima voorgetrokken wordt door de wet.
En hoe komt dat? Omdat er in de wetten staat dat er rekening gehouden dient te worden met religie. En er staat niet in de wet dat er rekening gehouden moet worden met mensen die door een ziekte kaal zijn geworden.

Ik wil nog even benadrukken dat het hier niet om kanker gaat, maar om een vrouw die kaal is, en liever niet met een kaal hoofd op de foto wil. DAT is de kwestie.
En ja, het is ECHT heel, heel erg dat deze vrouw kanker heeft/heeft gehad, en DAARDOOR kaal is geworden. Maar de ziekte zelf heeft niets met de foto te maken.
Er zijn wel meer aandoeningen waardoor je als vrouw kaal kunt worden, terwijl je dat zelf liever niet wil. En ook al DIE mensen moeten met de nieuwe regels op de foto.

Maar als je kaal bent, ben je kaal. Zo ben je. Dat is dan je "nieuwe ik".
Mijn opa heeft een hersentumor gehad, en werd daarvoor bestraalt, en kreeg operaties via zijn neus. Daardoor had hij voor de rest van zijn leven een zeer ernstig misvormde neus. Maar HIJ moest OOK gewoon op de foto met zijn huidige neus, hoe vervelend het ook is.

Aan een kaal hoofd kun je iets doen als je dat vervelend vind: een pruik op.
Aan een verminkte neus niet.

Dus ik blijf bij mijn punt:
- de overheid moet de regelgeving voor ernstig zieken aanpassen
- de vrouw moet deze kwestie niet zo opblazen.

En Rosita, ik heb ook een onmogelijke voetmaat voor een vrouw (zelfs nog wat groter dan die van jou).
En je hoort me ook helemaal niet zeggen dat ik liever KANKER heb, want daar gaat het hier niet over. Het gaat hier om het GEVOLG van deze ziekte: KAALHEID. En die kaalheid zou ik GRAAG inruilen tegen mijn lengte.

En nogmaals, ik vind dat kanker hier TOTAAAAAAAL los van staat.
Kanker is een verschrikkelijke ziekte. En het is heel erg als je kanker hebt.
Maar het gaat hier niet over een vrouw die volledig misvormt is door operaties en bestralingen, het gaat over iemand die als gevolg van TOEVALLIG kanker (want kaalheid kan meerdere oorzaken hebben), kaal is geworden.
En de kaalheid is nu haar probleem in deze kwestie, de kanker niet.

IK vind dat zij nu gewoon niet accepteerd wie ze is. Zij is op dit moment een kale vrouw, dus op haar paspoort zou ze ook gewoon kaal moeten zijn. Net zoals ieder ander op zijn paspoort moet zijn zoals hij is.
En ZIJ heeft de keus om dan bijv. maar een pruik te dragen. Er zijn genoeg mensen die door een ziekte er verschrikkelijk uit zien en deze keuze niet hebben, en TOCH op de foto moeten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-05-07 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:31

Sneu.

Dus als je gelooft mag het wel, tuurlijk.. maar als je kanker hebt niet..
Goh, ik vind eerder dat die mensen van een geloof het dan ook af moeten zetten..

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:31

runningkawa schreef:
trots opzij zetten
bij deze ziekte??

ik ga hier niet verder op in, want dan kan ik opzouten van bokt..
Maar ik ga ik er echt over mijn nek...

Ach Kawa zij kan beter opzouten want dit is wel een van de ziekste opmerkingen die ik heb gehoord op bokt.. imbeciel.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:33

Hypofocus schreef:
_rosita_ schreef:

En Rosita, ik heb ook een onmogelijke voetmaat voor een vrouw (zelfs nog wat groter dan die van jou).
En je hoort me ook helemaal niet zeggen dat ik liever KANKER heb, want daar gaat het hier niet over. Het gaat hier om het GEVOLG van deze ziekte: KAALHEID. En die kaalheid zou ik GRAAG inruilen tegen mijn lengte.

Damn mens! Je haalt de 1.70 nog niet eens dus je bent NIET lang.
Zitten er voordelen aan kaalheid? NEE! Aan lang zijn wel.. dus wees blij met wat je hebt.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:36

Heb ook een beetje moeite met de opmerking van hypofocus moet ik zeggen, maargoed, ieder voelt zijn eigen leed het hardst zullen we maar zeggen.

Vind dit overigens werkelijk belachelijk. Ik heb meegemaakt wat voor gevolgen dit heeft op het zelfbeeld van iemand van dichtbij. En die gevolgen zijn héél groot. Je bent ziek, dat is vreselijk. Er is een kans dat je sterft. Nog veel erger, maar het ergst; de hele wereld kan het zien. Je hebt het gevoel dat de hele wereld je aankijkt, en ja, er zijn zelfs mensen bang van je! Dat is vreselijk. En het áller, áller, áller ergst is dat je volgens de regering ook nog eens een briefje op zak moet hebben met; JA, ik ga dood. Klinkt cru, maar daar komt het wel op neer. En dat is ronduit onmenselijk.

edit; @ hypofocus; Néé, je bent niet zielig.
Laatst bijgewerkt door DL_ op 29-05-07 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 20:37

@hypofocus: ik denk dat het verstandig is dat ik in dit topic niet meer op jouw ga reageren. dat gaat niet gezellig worden en dat gaat me hoogstwaarschijnlijk een waarschuwing opleveren, ik walg echt, maar dan ook
ECHT van dat soort opmerking. die vrouw moet het niet zo opblazen, nee uiteraard staat er achter haar geen knuffelige organisatie die het op discriminatie gooit, want discriminatie is het alleen als je allochtoon bent! dan zijn er organisaties zat die voor je in de bres springen. deze vrouw moet wel voor zichzelf opkomen.
en je nieuwe ik? ja prima, als je uit eigen wil je kop kaal scheert. je zal ermee door moeten, dat zeker, maar het beschouwen als je nieuwe ik en niet zeiken....bah! echt walgelijk! Boos!

en dan mag je mijn reactie kinderachtig vinden, geen probleem. klagen over je lengte in vergelijking met een vrouw die door kanken een kaal hoofd heeft gekregen en dáárdoor gediscrimineerd wordt vind ik kinderachtig en zéér ongepast

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:43

Ahhw, hoe vaker ik die reactie van hypofocus lees, hoe langer ik er over na denk, hoe pissiger ik word. Voel jij je wel helemaal lekker? Hoe arrogant en egoïstisch kun je zijn om te zeggen dat jouw lengte waardoor je niet 'fijn' zit, érger is dan een ziekte waaraan je dood gaat? JEZUS echt hoe egoïstisch en naief kan je zijn.

Edit; joh ik zit niet lekker, ja ben te lang. Ja hoor hypofocus, nu ben je écht héél zielig. We gaan een fonds op zetten om jouw fijner te laten zitten oké? we schuiven de kankerpatienten opzij, want kaal zijn en dood gaan is toch niet zo erg, als jíj maar lekker zit!
Laatst bijgewerkt door DL_ op 29-05-07 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:45

Quellian schreef:
Tellie schreef:
Geloofsovertuiging of niet. Ik vind dat iedereen zonder hoofdsdeksel/doek op de foto moet voor je paspoort. Kaal, geloof of mode ik vind het niet kunnen.

Hoofddeksels moeten gewoon af voor de foto in je paspoort.

Spijt me erg, maar dan denk ik niet dat jij weet wat voor emotionele deuk je oploopt als je kaal wordt door een ziekte.

Ik weet wel zeker dat ze dat niet beseft.

Tellie schreef:
Quellian schreef:
Spijt me erg, maar dan denk ik niet dat jij weet wat voor emotionele deuk je oploopt als je kaal wordt door een ziekte.

Ik heb het over hoofddeksels. Je kan altijd nog een pruik opzetten.

En wat als de persoon in kwestie in het dagelijks leven nou nooit pruiken draagt, maar enkel doekjes? ken er zat van die niet eens een pruik bezitten ( mede vanwege de kosten die daaraan verbonden zijn, maar toch).

@ Hypofocus : Je hebt werkelijk geen flauw idee hoe kwetsend jouw tekst is ik kan enkel medelijden met je hebben voor het feit dat je zo kortzichtig bent Lachen

En om nog even terug te komen op het eerste bericht: als de mevrouw in kwestie een medische verklaring haalt bij haar arts en deze bij haar pasfoto's afgeeft is het geen probleem om met sjaaltje op de foto te gaan, zolang je net als bij de andere foto's ervoor zorgt dat je ooraanzet zichtbaar is - ik kan het weten.
Laatst bijgewerkt door Yellowfish op 29-05-07 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:45

@ rosita: ik ben het geheel met je eens. Opmerkingen van iemand als Hypofocus kunnen het beste genegeerd worden.

Als iemand zulk commentaar geeft denk ik tegenwoordig alleen maar dat het onwetendheid is. Weet je de angsten die iemand met kanker (en behandeling hiervoor) moet doorstaan?
Die kaalheid is iets wat je dag en nacht achtervolgt, en je constant herrinnerd aan je ziekte, of de verscikkelijke ziekte die je hebt geleden (wat gepaard gaat met een pijn, angst en onderzekerheid die moeilijk te beschrijven is!)

Door dit soort acties krijg je bijna de neiging om met een carnavals pruik op de pasfoto te gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:46

Tiffany schreef:
Damn mens! Je haalt de 1.70 nog niet eens dus je bent NIET lang.
Zitten er voordelen aan kaalheid? NEE! Aan lang zijn wel.. dus wees blij met wat je hebt.

Je hebt iemand anders voor je zo te zien, want ik ben BEHOORLIJK wat langer dan 1.70m

Het enige dat ik met mijn opmerkingen probeer te zeggen, is dat er wel meer mensen zijn die door welke reden dan ook (ja, ook door kanker, en vele andere ziekten) liever niet op de foto gaan zoals ze zijn. En veel van die mensen hebben geen optie om daar verandering in te brengen, omdat hun handicap in het gezicht is. Deze vrouw is alleen kaal. Zij kan dit allemaal met een pruik oplossen, die ze 1 minuutje hoeft te dragen en daarna weer weg kan gooien.

Ik kan er prima inkomen, dat ze dat liever niet doet. En dat haar leven op dit moment heel slopend is, en dat dit weer een extra druppel voor haar is, omdat ze steeds met haar ziekte geconfronteerd wordt.

En ik begrijp dat veel van jullie haar super zielig vinden. Maar de reality is gewoon dat er honderdduizenden mensen in Nederland rondlopen die zich schamen voor hoe ze eruit zien, en die ook gewoon op de foto moeten. Velen van hen kunnen niets veranderen om de foto er toch goed uit te laten zien, en deze vrouw kan dat wel door het dragen van een pruik.

Als zij ervoor kiest om dat niet te doen, is dat haar keuze.
Prima. Die keuze respecteer ik.

Maar als je een keuze HEBT, die NIET aanneemt... Tja, sorry, dan heb ik er GEEN medelijden mee.
Dan gaat MIJN medelijden uit voor de mensen die OOK kanker hadden, maar die in het GEZICHT geopereerd zijn en DAAR de rest van hun leven mee moeten leven en daar helemaal NIETS meer aan kunnen veranderen.

Jullie LEZEN NIET.... Ik zeg helemaal NIET dat kanker niet erg zou zijn. Ik zeg juist dat kanker WEL erg is.
Ik ben alleen van mening dat deze ziekte in dit geval niets met de kwestie van de foto te maken heeft. KAALHEID heeft er wat mee te maken, kanker niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-05-07 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:48

Ik wil niet weten hoe die vrouw zich nu voelt, het is al moeilijk dat je ineens al je haren verliest, hoe moet die vrouw in godsnaam hiermee omgaan, wat erg zeg, ik vind het bespottelijk.

@Hypofocus: Ik respecteer je mening, alleen niet iedereen heeft het geld om een pruik te kopen of krijgen het niet vergoed van de verzekering, dan heeft z''n iemand het recht om een doek om zn hoofd te doen.
Laatst bijgewerkt door lovely82 op 29-05-07 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiim__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:49

Typisch Nederlands, schandálig!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:50

@Hypofocus; Deze mensen KIEZEN er niet voor om ziek te zijn, ze KIEZEN er niet voor om kaal te worden, en ze KIEZEN niet om te sterven! dus l*l niet zo uit je nek man! Je verkoopt echt klinkklare onzin! en het gaat niet over een pruik, het gaat om het principe, en ja, ze kopen een pruik, die honderden euro's kosten om deze vervolgens in de prullenbak te kopen. Ach nee, wat klets ik nou? We zetten toch gewoon een elvis pruik op. Die zijn goedkoop, is toch lang niet zo erg? Je kan best vijf jaar lang met een kale kop of elvis pruik op een foto staan! Zolang je maar lekker zit Lachen

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:50

Quellian schreef:
Tellie schreef:
Geloofsovertuiging of niet. Ik vind dat iedereen zonder hoofdsdeksel/doek op de foto moet voor je paspoort. Kaal, geloof of mode ik vind het niet kunnen.

Hoofddeksels moeten gewoon af voor de foto in je paspoort.

Inderdaad. Zo'n 6 jaar geleden heeft mijn vader ook kanker gehad, en tot begin dit jaar ook weer. Hij durfde gewoon niet eens zonder pet naar buiten, in het openbaar. Hij schaamde zich voor zijn paspoort foto. Want dáár stond hij kaal op. Hij werd er dan steeds weer mee geconfronteerd. Hij heeft, toen hij weer gewoon haar had, ook zo snel mogelijk zijn paspoort vernieuwd. Ik vind gewoon dat mensen die kaal zijn door een ziekte wél met een hoofddoekje oid op de foto mogen. Ik kan er niet bij dat dat soort mensen gedwongen worden om zich kaal te laten fotograferen.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:51

Hypofocus schreef:
Ik ben alleen van mening dat deze ziekte in dit geval niets met de kwestie van de foto te maken heeft. KAALHEID heeft er wat mee te maken, kanker niet.

Natuurlijk heeft kanker hier mee te maken. Waarom denk je dat die vrouw liever niet aan haar kale hoofd wordt herinnerd? Daar zit een zeer emotionele geschiedenis achter, ze heeft het vast niet makkelijk (gehad). Zij kiest hier niet voor.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 20:52

ma_rie_tje schreef:
Die kaalheid is iets wat je dag en nacht achtervolgt, en je constant herrinnerd aan je ziekte, of de verscikkelijke ziekte die je hebt geleden (wat gepaard gaat met een pijn, angst en onderzekerheid die moeilijk te beschrijven is!)

Door dit soort acties krijg je bijna de neiging om met een carnavals pruik op de pasfoto te gaan!

ach joh, die vrouw moet zich niet zo aanstellen! een lange grote teen is erger Clown

maar idd.....zou dat dan wel mogen? een knalgele clownspruik. tenslotte was een pruik wel toegestaan en als haar lievelingskleur haar nu toevallig geel is? geloof nog dat dit oké zou zijn ook hier in het land met idiote regels

aaaaargh hypofocus! Boos! Boos! jij hebt geen medelijden met iemand die door kanker een kaal hoofd heeft gekregen en niet met bedekking op de foto mag en zich daardoor gediscrimineerd voelt omdat 'andere culturen' dit wel mogen, maar je zwelgt van zelfmedelijden! en probeert wanhopig te laten blijken hoe zielig je bent door je lengte, grote voeten en je spiergedoe. meid, ik geef je je bevestestiging. JAAA, ik vind je werkelijk zielig en heb behoorlijk wat medelijden met je. dat je zó kortzichtig bent en je op jou manier jezelf het zieligst van allen vind, vind ik sneu, absoluut! daar kan geen beresterke kankerpatient die op komt voor haarzelf tegen op!