Texas wil doodstraf voor kinderverkrachters

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barco

Re: Texas wil doodstraf voor kinderverkrachters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:36

Dniesjj117 schreef:
Die verkrachters beslissen toch ook over het leven van die kinderen? Dat vind ik eigenlijk nog erger dan dood. Nee, ik vind dat ze moeten lijden, en dat ze er niet zo makkelijk vanaf komen. Sluit ze maar lekker levenslang op.

dus dan moeten wij dat ook maar doen??
Sorry hoor maar ik verlaag mij niet. Ik vind dat ze een gepaste straf moeten krijgen, alleen geen doodstraf om eerder genoemde reden.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:38

Cayenne schreef:
@BrankaZ, volgens mij passen ze niet in heel de VS de doodstraf toe, en daar zijn ze ook nog erg met het beleid aan het worstelen.

Klopt, maar wel in het merendeel van de VS
http://nl.wikipedia.org/wiki/Doodstraf_ ... gde_Staten
Erg interessant om te lezen hoeveel mensen er uiteindelijk toch nog van deze straf werden vrijgesproken of een andere straf kregen. Dat moet toch aan het denken zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:38

Dat is niet verlagen..maar opgeruimd staat netjes en veiligheid garanderen
Een valse hond geef je ook een spuitje...

maar levenslang vind ik ook oke, maar levenslang is bij mij tot de dood.
Geen tv, krant, gsm
een bed, een plee en eten.
owja, laat ze de broekriem en veters maar aanhouden...kunnen ze er zelf uitstappen als ze willen...kost het niks meer

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:41

Ik ben voor de doodstraf, maar alleen in erge gevallen, voor mensen die andere mensen echt hebben mishandelt, en dan moet het tot de bodem uitgezocht kunnen worden.
Dus niet als ze het "denken"..

Kinderverkrachters doen iets heel ergs, en daar mogen ze niet zomaar mee wegkomen, maar doodstraf? misschien als ze de kinderen martelen, verkrachten, filmen, en later vermoorden, en met meerdere kinderen.
Dan mogen ze dood.

Anders 34934 keer levenslang

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:41

Dat is zeker een mening
maar jij hebt ook een mening erover..das toch hetzelfde
Dit hele topic zijn meningen Knipoog

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:42

sorry rk heb net mijn reactie verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:43

waarom?
Zo klopt er niks meer van wat ik zei Haha!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:44

ik ben ook 1000% voor, mijn zusje is misbruikt en die man is na een jaar weer vrij gekomen een erg korte straf dus voor een zededelict ik heb dus absoluut geen probleem met de doodstraf tegen pedofilen!!!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:44

hahaha nou het zal vast wel goed komen hoor.

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:50

Ik ben het er niet mee eens. Deze mensen moeten geen doodstraf krijgen, dan lijden ze toch niet?

Hun 'geslachtsdeel' moet er gewoon afgesneden worden met hun vingertjes erbij! Dat is erger dan de doodstraf krijgen..

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:51

hmmm moeilijk onderwerp...
Ik denk dat ik wel voor de doodstraf ben dan...
Anderzijds hoor ik mensen zeggen dat ze een 'ergere straf' verdienen, en ze moeten lijden.
Dat vind ik dan weer niet... Deze mensen zijn ZIEK, dus van mij mogen ze een korte niet pijnlijke dood.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 13:00

Niekoezz schreef:
Ik ben het er niet mee eens. Deze mensen moeten geen doodstraf krijgen, dan lijden ze toch niet?

Hun 'geslachtsdeel' moet er gewoon afgesneden worden met hun vingertjes erbij! Dat is erger dan de doodstraf krijgen..

Als je even realistisch blijft, begrijp je hopelijk zelf ook wel dat dat gewoon niet kan.
Ik ben denk ik wel voor de doodstraf voor zulk soort.. Ja, mensen wil ik het eigenlijk niet noemen..
Maar aan de andere kant is het zó moeilijk om zulk soort dingen te bewijzen. Scheve mond Er bestaat dus best een kans dat iemand het verzint, of dat ze de verkeerde executeren. Ik heb hier altijd een heel dubbel over..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 13:14

Mietje schreef:
Ik ben denk ik wel voor de doodstraf voor zulk soort.. Ja, mensen wil ik het eigenlijk niet noemen..
Maar aan de andere kant is het zó moeilijk om zulk soort dingen te bewijzen. Scheve mond Er bestaat dus best een kans dat iemand het verzint, of dat ze de verkeerde executeren. Ik heb hier altijd een heel dubbel over..

Ik ben ook voor de doodstraf voor dat soort ........, idd mensen wil ik ze ook niet noemen.
Meestal zijn er meerdere slachtoffers, dus dan is hhet vrij snel zéker dat het de dader is.
Wanneer het om 1 slachtoffer gaat, vind ik wel dat er meerdere xen zoiets gebeurd moet zijn, wat dus te bewijzen valt.

Bij enige twijfel, moet het dus levenslang zijn, maar bij de andere mag het zeker de doodstaf zijn.

Ook bij moordenaars die gezien zijn tijdens hun daad, mogen ze van mij de stoel geven.
(dus geen enkele vorm van zelfverdediging)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 13:16

Milly_ schreef:
hmmm moeilijk onderwerp...
Ik denk dat ik wel voor de doodstraf ben dan...
Anderzijds hoor ik mensen zeggen dat ze een 'ergere straf' verdienen, en ze moeten lijden.
Dat vind ik dan weer niet... Deze mensen zijn ZIEK, dus van mij mogen ze een korte niet pijnlijke dood.

idd. En die ziekte is meestal niet te genezen en brengt veel risico voor de samenleving met zich mee.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 13:20

Ik ben vóór de doodstraf bij zulke "mensen". Het zelfde is het bij moordenaars, IMO heb je het recht niet om te leven als je iemand anders van het leven beroofd.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 13:21

Bovendien -al zijn ze ziek- weten de meesten heel goed wat ze doen / gedaan hebben hoor! (ze denken alleen niet over de consequenties voor het slachtoffer na, hebben waarschijnlijk geen idee)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 13:25

roxiie schreef:
Ik ben vóór de doodstraf bij zulke "mensen". Het zelfde is het bij moordenaars, IMO heb je het recht niet om te leven als je iemand anders van het leven beroofd.

Wat ik wel erg vind, als iemand het leven neemt van z'n/haar partner die hem/haar jarenlang heeft mishandeld en weet dat die partner je nooit zou laten gaan zonder consequenties. Die mensen worden naar mijn idee te hard gestraft. Dat vind ik een vorm van zelfverdediging.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 13:25

[quote="Scotty__"]Ik ben voor de doodstraf, maar alleen in erge gevallen, voor mensen die andere mensen echt hebben mishandelt, en dan moet het tot de bodem uitgezocht kunnen worden.
Dus niet als ze het "denken"..

Kinderverkrachters doen iets heel ergs, en daar mogen ze niet zomaar mee wegkomen, maar doodstraf? misschien als ze de kinderen martelen, verkrachten, filmen, en later vermoorden, en met meerdere kinderen.Dan mogen ze dood.

Voor mij mag het ook voor "maar" een kind.Net wat RK zegt een paar blz. terug. Je weet dat je 't risico loopt net als dat je 230 rijd op de snelweg. En inderdaad, misschien zijn sommigen werkelijk ziek, laat ze dan hulp zoeken als ze de eerste symtomen op voelen komen. Dit soort mensen wordt echt niet ineens wakker met onbedwingbare gevoelens waar ze per direct uiting aan moeten geven.
Laat ze dan zelf hulp zoeken voor het uit de hand loopt. Als ze dat niet doen is de doodstraf voor mij een prima regeling om dit soort praktijken af te straffen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 14:23

Dniesjj117 schreef:
Dan 4x levenslang. Als we het erover hebben dat de doodstraf ingevoerd KAN worden, kan het ook zo zijn dat er zwaardere straffen ingevoerd KUNNEN worden.

Dan heb je nog het risico dat je ontsnappen. Met dit soort mensen moet je denk ik korte metten maken en geen risico's lopen.

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 15:29

Citaat:
Niekoezz schreef:

Als je even realistisch blijft, begrijp je hopelijk zelf ook wel dat dat gewoon niet kan.
Maar aan de andere kant is het zó moeilijk om zulk soort dingen te bewijzen. Er bestaat dus best een kans dat iemand het verzint, of dat ze de verkeerde executeren. Ik heb hier altijd een heel dubbel over..

Als jij even realistisch bent, zie je in dat er per dag honderden kinderen verkracht worden... Dan vind ik de doodstraf nog maar een mille straf..

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 17:12

en nu wachten op een politieke partij die voor de doodstraf is!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 17:16

Jen33 schreef:
en nu wachten op een politieke partij die voor de doodstraf is!

Het staat toch in de grond wet als het niet mag?

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 17:50

Zo lang de rechtspraak nog niet met 100 procent zekerheid alleen de schuldigen veroordeelt en alle onschuldigen vrijspreekt, is wat mij betreft het denken aan het opleggen van een doodstraf veel te ver vooruit gedacht.

Er worden nog veel te veel mensen onschuldig veroordeeld. Over het Amerikaanse rechtssysteem zullen we het helemaal maar niet hebben, toch?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 19:46

Niekoezz schreef:
ls jij even realistisch bent, zie je in dat er per dag honderden kinderen verkracht worden... Dan vind ik de doodstraf nog maar een mille straf..

Heb je even gepb't Knipoog

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:17

Vergeet iedereen hier voor het gemak maar even dat er in Nederland behoorlijk veel fouten worden gemaakt bij justitie? Mooie boel als die mensen allemaal de doodstraf al hadden gekregen? En voor verkrachting de doodstraf? Ik moet zeggen dat ik sommige reacties hier behoorlijk extreem vindt maar ja dat zou dan wel aan mij liggen. Het uitvoeren van de doodstraf kost trouwens ook klauwen met geld, als dat dan misschien nog wat indruk maakt.