Boerkini

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dwaallicht

Re: Boerkini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 11:19

Ik weet iets veel simpelers! Pling We zetten al die hijgerige islamitische mannen gewoon een brilletje op waardoor de vrouwenfiguur dusdanig van vorm verandert dat je er geen vrouw meer in terug kent!

Wat, o dat willen ze niet? Ohnee wacht, het is natuurlijk de vrouw die zich moet aanpassen aan de man Gestoord

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 11:32

Daar heb je wel een punt.
Op zich vind ik dat de vrouwen het zelf moeten weten wat ze aantrekken.
Als ik in een land zou wonen waar iedereen topless zou zwemmen, zou ik dolblij zijn met een adresje waar ze 'complete' bikini's verkochten. Dus als islamitische vrouwen zich hier bekeken voelen in een bikini, mogen ze van mij best zo'n pak aantrekken.

Aan de andere kant zijn er de mannen en er is een steeds grotere groep die weigert te accepteren dat bikini's en badpakken hier de cultuur zijn. Zij vinden vrouwen in bikini dus prostituees (* dat andere woord slikt bokt niet*) en denken het recht te hebben om hen dan meteen respectloos te behandelen.

Die vrouwen heb ik dus geen problemen mee, maar wat doe je aan die mannen?

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 11:56

Ik vind het super!
In Egypte zaten de vrouwen ook gesluierd op het strand, er waren ook een aantal jonge meiden die met lange kleding de zee in gingen en heel veel lol hadden. Dit pak is niet zo zwaar als gewone kleding en droogt snel net als een zwempak. Het smurfige kleurtje is niet zo mooi maar ze komen vast snel met andere varianten op de markt.
Waarom zo negatief, over aanpassen ed., het is gewoon een heel andere cultuur. Zo kunnen die meiden tenminste ook lol hebben op het strand zonder de ongemakken van zware kleding!

Meisje_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:23

nou in hun land mogen ze het van mij doen, maar hier in nederland vind ik dat het te ver gaat,

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:30

Thirsa_ schreef:
Volgens mij wordt het hartstikke zwaar, net als dat je vroeger met kleding aan moest afzwemmen Haha!

Deze vrouw heeft deze boerikini's speciaal ontworpen.. van dezelfde stof als een normaal badbad wordt gemaakt.. Dus sneldrogend en niet vochtabsorberende stof. Dus het wordt helemaal niet zwaar!!

En zulke badkleding.. wordt door moslim vrouwen al jaar en dag gebruikt!! Dus het is niet iets nieuws!!! Vroeger liepen wij hier ook n geheel bedekende badkleding!!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:44

Pletje123 schreef:
Ik vind het een heel nobel gebaar naar de dames die wegens hun geloof niet in een bikini mogen lopen, zoals de meesten van ons dat wel mogen.

Ik hoorde vandaag op de radio dat er ook een speciale fiets voor die vrouwen gemaakt wordt in Iran, zo kunnen de vrouwen meer bewegen en zichzelf redden.

Aan de ene kant vind het ik het heel naar dat deze vrouwen geen 'normaal' leven mogen leiden, aan de andere kant: ze moeten er maar het beste van maken! Dus waarom ook niet? Knipoog

Tis hun eigen keuze hoor. Ja, tuurlijk er zijn er ook bij die werkelijk onderdrukt worden, maar er zijn ook vrouwen die zelf de keuze maken om zo'n 'abnormaal' leven te leiden.

Een speciale fiets? Maar waarom is dat nodig dan? Er bestaan al vrouwenfietsen, waarmee je, lijkt mij, prima op kan fietsen met een boerka. Die mannen in sluiers/jurken fietsen ook gewoon. (Zijn overigens vaak wel levensgevaarlijke fietsers Tong uitsteken)

Meisje_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:44

Whiz schreef:
Thirsa_ schreef:
Volgens mij wordt het hartstikke zwaar, net als dat je vroeger met kleding aan moest afzwemmen Haha!

Deze vrouw heeft deze boerikini's speciaal ontworpen.. van dezelfde stof als een normaal badbad wordt gemaakt.. Dus sneldrogend en niet vochtabsorberende stof. Dus het wordt helemaal niet zwaar!!

En zulke badkleding.. wordt door moslim vrouwen al jaar en dag gebruikt!! Dus het is niet iets nieuws!!! Vroeger liepen wij hier ook n geheel bedekende badkleding!!

nou ik heb het in heel mijn leven nog geen 1x gezien. mja vind het zoiezo gewoon niks. altijd die religies.

ik heb er helemaal niks mee. dalijk dragen we allemaal een boerka of boerkini. t word allemaal een beetje te overheersend.

maar geen negatieve berichten aub, iedereen zijn mening, en ik vind dit gewoon. of het nu redelijk of onredelijk is Knipoog

mmaar dat die vrouwen dan zo willen, tja is hun keuze,als het maar geen mode word.

Meisje_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:48

t gekke is, dat ze in turkije of waar dan ook (dus erge moslimse gebieden) de vrouwen gewoon een bikini aan hebben of geen hoofdoek dragen, t is allemaal zo uitgebalanceerd.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:50

Meisje_86 schreef:
Whiz schreef:

nou ik heb het in heel mijn leven nog geen 1x gezien. mja vind het zoiezo gewoon niks. altijd die religies.

ik heb er helemaal niks mee. dalijk dragen we allemaal een boerka of boerkini. t word allemaal een beetje te overheersend.

maar geen negatieve berichten aub, iedereen zijn mening, en ik vind dit gewoon. of het nu redelijk of onredelijk is Knipoog

mmaar dat die vrouwen dan zo willen, tja is hun keuze,als het maar geen mode word.

Waarom zouden wij straks allemaal een boerka of een boerkini moeten dragen?? Snap echt niet waar dat op moet slaan??

Geen negatieve berichten?? Nou als je die niet wil .. moet je hier ook niets neerzetten dacht ik zo.

En ooit bedacht dat die vrouwen naast dat ze het voor een bepaalde religie moeten doen.. zelf ook niet zo onbedekt willen rond lopen?? Je vergelijkt alles met je eigen standaard namelijk.. En nederland lopen we met korte rokjes en naveltruitjes.. etc.. Ook in nederland zijn ''gewoon'' nederlandse meisjes... die al niet zo onbedekt over straat willen lopen.. Dus het is al helemaal wel te begrijpen dat vrouwen uit moslim landen ook niet in eens zomaar in een bikini gaan rond huppelen... En zij willen dat ook helemaal niet.. want zij voelen zich daar niet lekker bij omdat ze het niet gewend zijn.

En overigens... niet alle moslim vrouwen gaan een boerkini aan doen. Het is voor een select groepje.. die dat zelf wil.. Andere dragen een badbak.. maar gaan naar een zwembad waar geen mannen zijn!!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:52

Citaat:

maar geen negatieve berichten aub, iedereen zijn mening, en ik vind dit gewoon. of het nu redelijk of onredelijk is

LOL, als het maar geen mode wordt, wees gerust, dat zal het niet worden hoor Knipoog iig niet hier, zoja, dan boycot je het toch lkkr, doe ik al jaren met de lelijke mode.

En dat het overheersend is ben ik ook niet met je eens. Je zegt zelf er ook boven dat je het nooit gezien hebt, dus wat overheerst er dan?

Ik heb het wel in Turkije gezien. Wat ik trouwens wel apart vind nu ik erover nadenk. Ik dacht namelijk dat in Turkije hoofddoekjes verboden waren, maar ik ben blijkbaar niet helemaal op de hoogte.
Laatst bijgewerkt door Knoffer op 18-05-07 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:52

Hahaa hoe verzinnen ze het! Haha!
Het lijkt wel een pyjama! Bloos

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:53

Ik vind het blauwe trouwens juist cool, helemaal gaan smurf Tong uitsteken je bent de zelfde kleur als het zwembad Haha!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:58

hoe belachelijk, wie wil nu zo zwemmen?

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 16:01

Knoffer schreef:
Tis hun eigen keuze hoor. Ja, tuurlijk er zijn er ook bij die werkelijk onderdrukt worden, maar er zijn ook vrouwen die zelf de keuze maken om zo'n 'abnormaal' leven te leiden.

Jij vindt het abnormaal. Geloof me, er zijn een heleboel moslims die vinden dat wíj abnormaal leven. Die zien het westen als een verloederde samenleving, waar seks en drugs de overhand heeft genomen. Die vinden onze 'vrijheid' helemáál niet goed, en democratie staat ze ook niet aan. Nee, veel van de extreemgelovigen vinden zichzelf niet zielig of benadeeld, maar juist bevoordeeld ten opzichte van ons. Die vinden ons onwetend en denken dat wij er ooit nog wel achter komen. En tsja, zo denken wij nou precies over hen. Raar hè, die wereld.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 17:02

Waarom denk je dat ik abnormaal tussen aanhalingstekens heb gezet? Knipoog

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 17:03

Ik vind zo'n boerkini wel goed. Zo kunnen ook de moslims gewoon zwemmen.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 17:06

Ik weet niet of ik dit een stap moet vinden in de juiste richting, met meer mogelijkheden voor Burka-vrouwen, of een danige vorm van onderdrukking: zelfs met zwemmen moet je in zo'n pak.

Meisje_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 17:31

Knoffer schreef:
Citaat:

maar geen negatieve berichten aub, iedereen zijn mening, en ik vind dit gewoon. of het nu redelijk of onredelijk is

LOL, als het maar geen mode wordt, wees gerust, dat zal het niet worden hoor Knipoog iig niet hier, zoja, dan boycot je het toch lkkr, doe ik al jaren met de lelijke mode.

En dat het overheersend is ben ik ook niet met je eens. Je zegt zelf er ook boven dat je het nooit gezien hebt, dus wat overheerst er dan?

Ik heb het wel in Turkije gezien. Wat ik trouwens wel apart vind nu ik erover nadenk. Ik dacht namelijk dat in Turkije hoofddoekjes verboden waren, maar ik ben blijkbaar niet helemaal op de hoogte.

dat hoofddoekjes in bepaalde stukken van turkije verboden is is waa, alleen de preciese plekken weet ik niet

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:00

Ik vind het wel een goed idee, maar wanneer het nat is dan zal het de vrouwelijke vormen toch alsnog accentueren? Verward

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:06

Volgens mij stond er iets in de spits, dat het zo ontworpen was dat je zelfs dán de vrouwelijke vormen niet kon zien, in ieder geval, zo heb ik het begrepen.

Ook ik vind het een goed idee, kunnen vrouwen die niet in bikini willen toch lekker zwemmen, zonder dat ze al hun kleding aan moeten houden (dat zal vast ook wel gebeuren. Nagelbijten / Gniffelen )

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:12

In turkije zijn geloof ik hoofddoeken verboen op universiteiten (correct me if i'm wrong, dat is wat ik begrepen heb). Overigens is het vooral in de steden dat er weinig mensen met hoofddoeken lopen, als je verder het binnenland in gaat, draagt bijna iedereen hoofddoeken. Daarnaast is turkije echt niet een van de strengere islamitische landen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:36

Cayenne schreef:
Ik vind het wel een goed idee, maar wanneer het nat is dan zal het de vrouwelijke vormen toch alsnog accentueren? Verward

Kan zelfs nog wel eens heel sexy zijn. Wetlook. Clown

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:42

Meisje_86 schreef:
nou in hun land mogen ze het van mij doen, maar hier in nederland vind ik dat het te ver gaat,

Pardon? Het is ook hun land.. Hou je er rekening mee dat zij vaak hier geboren zijn al dan niet 30 jaar hier wonen?

Wat maakt iedereen hier een probleem van, jezus zeg! Als iemand zoiets wilt dragen hoezo heb jij er dan last van? Heb je ook last van iemand die topless loopt?
Laat iedereen nou alsjeblieft 1 keer in zijn waarde.. als jij er niet mee wilt lopen, loop je er niet mee.. Als zij zich daar prettiger in voelen moeten zij dat toch zelf weten?

Bah bah bah zeg.. wat een vervelende opmerkingen lees ik weer in dit topic..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:45

Valt me op dat veel mensen maar vinden dat mensen (en dan vooral moslims) zich hier maar aan moeten passen... Maar doen wij dat ook als we in "hun" land zijn? In tunesie, turkije, egypte etc gaan mensen vrolijk topless op het strand liggen, getuigt ook niet echt van respect... Echter, wordt het op veel plaatsen wel geaccepteerd... Enigzins schoorvoetend, maarja, wij zijn de betalende toerist...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 10:58

Super!!!

ik vind het goed dat er zoiets is ontworpen. ik vraag me alleen af als het nat is dat het dan niet aan je lijf gaat kleven . want dan zie je alsnog de vrouwlijke vormen van het lichaam..

maar ik heb de site nog niet goed doorgelezen, ik ga het nu gelijk doen Knipoog