Arm Meisje !.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Re: Arm Meisje !.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:47

Rashja schreef:
En zo zie je maar weer wat vrouwen in die landen waard zijn.
Volgens mij word het vee nog beter behandelt.
Heb er maar 1 woord voor belagelijk!
Stelletje achtelijke daar zeg.

En die mannen mogen daar alles maar als een meisje haar hart volg word ze gewoon afgeslacht.

Ik weet niet waar je die informatie vandaan hebt, maar dat is niet waar wat je zegt.. Bij de yezidi’s worden ook elk jaar weer wat jongens gestenigd.. Dit is een zeer strenge groep en zowel meisje als jongen moet maagd blijven tot het huwelijk en mag alleen huwen met een andere yezidi.. Anders zal deze hoe dan ook vermoord worden...

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:48

Ja maar ze heeft juist geen slippertje gemaakt... Ze is verliefd geworden en wou trouwen! Maar er is geen seks geweest, haar vader toonde nog vol trots Misselijk haar maagdenvlies..

Oke ze waren boos dat ze zich tegen haar oorspronkelijke geloof had gekeerd.. Maar dan vind het ik het nog geen reden om haar zo te laten lijden!!!

Maar wie ben ik om het te zeggen!
Zelf heb ik geen geloof! En ik weet niet hoe het er allemaal aan toegaat daar..

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:49

maudy_89 schreef:
o mijn god *zo een gevoel van onmacht nu bij mij* ik zou echt daarheen willen en ze eigenhandig allemaal kapot te stenigen vastgebonden aan de muur Boos! bah wat is dit nou voor een cultuur stelletje dwazen !!!!!

Ik heb er gewoon geen woorden voor dat dit tegenwoordig nog kan gebeuren. Bovenstaande geeft denk ik het best weer wat en hoe ik er over denk!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:56

FZ_Lin schreef:
Ja maar ze heeft juist geen slippertje gemaakt... Ze is verliefd geworden en wou trouwen! Maar er is geen seks geweest, haar vader toonde nog vol trots Misselijk haar maagdenvlies..

Oke ze waren boos dat ze zich tegen haar oorspronkelijke geloof had gekeerd.. Maar dan vind het ik het nog geen reden om haar zo te laten lijden!!!

Maar wie ben ik om het te zeggen!
Zelf heb ik geen geloof! En ik weet niet hoe het er allemaal aan toegaat daar..

Natuurlijk, het is geheel onterecht dat zo'n jong meisje om het leven is gebracht.. En de reden is meer dan walgelijk..
Ze dachten waarschijnlijk dat zij al wel seks had gehad, maar al had ze dat niet.. er was al een reden omdat ze zich had bekeerd en gevlucht was en bij de jongen was gaan wonen ( dus bij de moslims).. moslims en yezidi’s zijn niet bepaald vriendjes, dus daarmee had ze haar familie al ten schande gemaakt ( bleh, waar kan men zich al druk op maken.. zucht) dus vandaar de steniging.

Van het filmpje vind ik nog het ergst als ze zo begint te huilen wanneer ze bloedend op de grond ligt.. het arme kind.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:59

Je hoort haar huilen en gillen gewoon door het geschreeuw van al die mensen heen... Vond het te erg om het aan te horen! Had het geluid maar eraf gezet!
Filmpje wou ik ook afzetten, maar iets in mij kon het niet!
Dat haar vader zich nog trots kan voelen....

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:00

Echt verschrikkelijk!! Stelletje smeerkezen.

Ik durf het filmpje niet te kijken.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:01

voor mensen die niet weten wat Jezidi's zijn:

Yezidi's(ook yezidi of yazidi genoemd) zijn aanhangers van een syncretische geloofsovertuiging waarin men christelijke, zoroastrische, manicheïstische, mithraïstische en heidense elementen terugvindt.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:04

Mijn god Bloos!
En zoiets hebben ze zeker in de naam van god gedaan Rolleyes
Ik vind dit dus echt niet kunnen, iedereen moet vrij zijn om te doen wat hij of zij wilt.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:05

Ja dan ben je een echte vent, met 1000 man op een 17jarige meid.

Geloven is prima, maar welk extremisme zouden ze met de harde hand aan moeten pakken! Als je gelooft, doe het dan voor jezelf. Om er een beter mens van te worden, jammer genoeg vatten grote bevolkingsgroepen 'een beter mens' nogal vreemd op.

Wat een mooie wereld hebben we toch Lips are sealed !

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:05

Ik heb toch maar een stukje gekeken zonder geluid.

1 woord: Echt verschrikkelijk!!! en walgelijk dat mensen stenen gooien.

Geloof prima. Maar dit gaat toch echt te ver
Laatst bijgewerkt door darkadia op 15-05-07 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:06

Het is gewoon te ziek voor woorden

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:06

Als je dit ziet ga ik tog goed nadenken. Lopen wij NLers te zeuren over ons land met wetten en alles (oke niet te vergelijken) maar na dit gezien te hebben ben ik echt blij dat ik hier woon

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:07

Echt verschrikkelijk, en dan dat agenten nota bene staan te kijken! Verschrikkelijk, echt waar..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:09

het is trouwens wel een "oud" filmpje;

Op 7 april 2007 vond een lynchpartij plaats van een 17 jarig Jezidisch meisje, genaamd Du’a Khalil Aswad. Ze werd verliefd op een Islamitische jongen en wilde met hem trouwen. Speciaal voor dat doel bekeerde ze zich tot de Islam. En dat was tegen het zere been van de Jezidi-mannen. Verliefd worden als halsmisdaad. Hoewel Moslims nog voor een schuilplaats zorgden, liep het meisje in een hinderlaag. Het meisje wordt doodgetrapt, terwijl de scanderende massa haar filmt met hun mobieltje. De Koerdische Regionale Regering veroordeelde de gebeurtenissen uiteindelijk. Als vergelding zijn inmiddels 20 Yezidimannen vermoord.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:10

Oud of niet oud.. Zwaar, zwaar triest!

MaartjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:13

Te verschrikkelijk voor woorden dit. Huilen Arme meid. Vriendjes zijn? Dit heeft overigens niets met geloof te maken , dit is religie, wetten en regels en anders het leven maar in eigen hand nemen. Misselijk

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:21

vreselijk.

ze heeft voor Allah gekozen. dus hopelijk rust ze in vrede, is ze bij haar schepper en is ze beloond voor haar daden.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:43

Verschrikkelijk, hopelijk heeft ze nu rust.
Het schreeuwen ging door merg en been.. ik heb er geen woorden voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:10

ben nu, na een half uur, nog steeds misselijk.
en zo ontdaan.... echt vreselijk dit, hier word ik zoooo kwaad van. en dat is iedereen, en toch gebeurt het nog steeds..hoe kan dat toch..

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:13

Nessah schreef:
Rashja schreef:
En zo zie je maar weer wat vrouwen in die landen waard zijn.
Volgens mij word het vee nog beter behandelt.
Heb er maar 1 woord voor belagelijk!
Stelletje achtelijke daar zeg.

En die mannen mogen daar alles maar als een meisje haar hart volg word ze gewoon afgeslacht.

Ik weet niet waar je die informatie vandaan hebt, maar dat is niet waar wat je zegt.. Bij de yezidi’s worden ook elk jaar weer wat jongens gestenigd.. Dit is een zeer strenge groep en zowel meisje als jongen moet maagd blijven tot het huwelijk en mag alleen huwen met een andere yezidi.. Anders zal deze hoe dan ook vermoord worden...

Ik had namelijk mij info op deze site http://azady.nl/news.php?readmore=4514 en daar staat de zin Het vermoorden van vrouwen, wegens eer, schande en religie komt nog steeds voor in Zuid-Koerdistan en Irak. De bovengenoemde incident is niet ongewoon in enkele diepgaande godsdiensten en traditionele gemeenschappen.

Zo kom ik op die uit spraak van mij

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:21

Wel fijn dat ze als vergelding 20 van die gestoorde mannen hebben vermoord, wat zijn die mensen ziek in hun hoofd zeg!!!
Als je dat meisje niet kunt vergeven (en aangezien daar alles maar mag en kan) schiet haar dan door haar hoofd dan is het snel afgelopen voor haar, maar dit is onmenselijk en ondierlijk.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:35

Whiz schreef:
Diep diep diep diep triest!!

Ze je wat er van komt met die stomme geloven van iedereen.. Afschaffen die achterlijke religies... Van het christendom tot het boedisme.. afschaffen die achterhaalde geloven en geschriften..

Nou ehh... Even ter verduidelijking. Boeddhisme is volgens mij 1 van de weinige geloven die nooit tot een oorlog heeft geleid... Ik ben zelf geen gelovige, maar echte Boeddhisten respecteren alle leven op aarde, van plant tot dier tot mens Lachen, er word je niets opgedrongen of wat dan ook.

Even ontopic: Diep en diep triest dat zoiets gebeurt, het is niet dat de wereld zieker wordt, aangezien dit al honderden jaren gebeurt, maar het is altijd zo ziek geweest.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:36

gadveredamme wat een verschrikkelijke angst moet dat meisje hebben gehad.....

Wat een verschrikkelijke dood.

Echt te ziek voor worden, mensen zijn te ziek voor woorden. ( iig deze mannen )

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:05

Misselijk Verschrikkelijk gewoon! Fijn he, die geloven!
Nee, ik vind dit te erg voor woorden en dat er zulke gestoorde mensen op de wereld lopen, echt geen woorden voor!
Het meisje heeft nu rust......................

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:41

Youko schreef:
Whiz schreef:
Diep diep diep diep triest!!

Ze je wat er van komt met die stomme geloven van iedereen.. Afschaffen die achterlijke religies... Van het christendom tot het boedisme.. afschaffen die achterhaalde geloven en geschriften..

Nou ehh... Even ter verduidelijking. Boeddhisme is volgens mij 1 van de weinige geloven die nooit tot een oorlog heeft geleid... Ik ben zelf geen gelovige, maar echte Boeddhisten respecteren alle leven op aarde, van plant tot dier tot mens Lachen, er word je niets opgedrongen of wat dan ook.

Even ontopic: Diep en diep triest dat zoiets gebeurt, het is niet dat de wereld zieker wordt, aangezien dit al honderden jaren gebeurt, maar het is altijd zo ziek geweest.

Ja .. maar ik ben heel eerlijk.. de 1 niet de ander ook niet.. Ik wil niet zeggen dat ik atheist ben.. maar ik ben niet echt te spreken of wat voor geloof dan ook.