jongen in coma na beet van stafford in de nek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: jongen in coma na beet van stafford in de nek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 11:38

Ik vind vier serieuze bijtincidenten op 2 maand toch te veel aan het worden, en dan zijn dat alleen maar in die omgeving. Ik snap dat de burgemeester er iets wil aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:01

katiavl schreef:
Ik vind vier serieuze bijtincidenten op 2 maand toch te veel aan het worden, en dan zijn dat alleen maar in die omgeving. Ik snap dat de burgemeester er iets wil aan doen.

zou dat niet wat zeggen over de mensen die er wonen?
hier lopen ook veel asociale mensen aan de andere kant van de straat, en die lopen niet met een klein hondje... maar met een rotweiler, herder of stafford,, kortom bij 3kwart van de mensen hier, moet ik er niet aandenken dat er een kind bij hun hond in de buurt komt..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 12:04

dees_daan schreef:
katiavl schreef:

zou dat niet wat zeggen over de mensen die er wonen?
hier lopen ook veel asociale mensen aan de andere kant van de straat, en die lopen niet met een klein hondje... maar met een rotweiler, herder of stafford,, kortom bij 3kwart van de mensen hier, moet ik er niet aandenken dat er een kind bij hun hond in de buurt komt..

Zou kunnen Ja

Maar zoals iemand ook heeft gezegd, honden krijgen tegewoordig minder opvoeding en denk wel dat er een waarheid inzit. Zoals zoveel kleintjes hebben geluk dat ze klein zijn. Anders hadden ze al snel afgemaakt geworden. Het is gewoon wanneer dat een grotere hond bijt er meer gevolgen zijn, en je er dus meer van hoort.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:37

Ik denk dat het zo is dat een bepaalde groep honden ergere incidenten veroorzaken als ze bijten en dat ze daarom (deels) verboden zijn of als gevaarlijk bekend staan. Een aantal hondenrassen zijn doorgefokt op kracht en vechtlust. Meestal komen deze honden bij de verkeerde mensen terecht en dan zijn de poppen aan het dansen. Want zij kopen een hond voor hun imago, zonder er bij stil te staan dat zo'n hond duidelijk en consequente leiding nodig heeft. Er zijn ook mensen die zo'n hond hebben en die wél duidelijk weten waar ze aan begonnen zijn. Die consequent zijn en grenzen stellen. Maar de mensen die hun kop in het zand steken en een hond die als "gevaarlijk" bekend staat bijvoorbeeld los laten lopen, die mensen verdienen geen hond. Want stel dat er iets gebeurt? De hond was afgemaakt en de eigenaar opent een topic op bijv. Bokt om "ach en wee" te klagen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:41

Princess_ schreef:
Imo bijt een hond nooit zonder aanleiding!! Maar goed even verder op het verhaal...

Erg zielig voor dat jongetje en zijn moeder. Ik vind wel dat als een hond zodanig heeft gebeten hij afgemaakt moet worden. Hier ook, als een van onze honden ooit zou bijten krijgen ze een spuitje! Ookal zijn het mn allesjes.

Ben ik niet met je eens, ik ken zelf honden die wel degelijk zonder aanleiding bijten en dat zijn juist ook deze rashonden!

Maar let op: Ik vind het een mooi ras en ben er best gek op maar het zijn honden met een gebruiksaanwijzing!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:46

Diablo schreef:
kohtje schreef:
Laten we eerlijk zijn de laatste jaren zijn er wel steeds meer niet opgevoede honden. We hebben al meer dan 35 jaar een hondenpension en zien meer en meer "lastige"honden.
Vroeger was een hond een hond en nu zien vele het als hun kind. Ze hebben geen tijd en zin om hem gewoon goed op te voeden. Ze mogen op de bank in bed en staan boven hun baas.
Mensen vinden het zielig als hij een keer aangepakt moet worden. Het is erg jammer aangezien ik denk dat een hond zich lekkerder voelt als hij weet waar hij staat.

Ik denk dat je gelijk hebt. Maar ik denk dat dit minstens net zo geldt voor de kinderen. Kinderen mogen tegenwoordig alles. Het zijn godjes en o wee als een hond maar verkeerd naar ze kijkt. De reden waarom de hond dat doet, doet er niet toe, honden mogen van veel mensen gewoon niet bijten en het kind heeft het nóóit gedaan.

Met deze 2 ben ik het volledig eens!
Vind het jammer dat het tegenwoordig zo moet gaan. Ze moeten maar eens een regeling treffen dat niet zomaar iedereen een hond kan aanschaffen, dat die eerst een test moeten doen ofzo.
En de kinderen mogen ze ook eens aanpakken, de meeste ouders zijn veel te lief voor ze.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:49

Honden mogen van veel mensen gewoon niet bijten? NEE, DAT KLOPT!!! Dat je dat durft te schrijven in een topic dat is geopend omdat een klein kind in coma ligt door een hondenbeet!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:55

Diablo schreef:

Ik denk dat je gelijk hebt. Maar ik denk dat dit minstens net zo geldt voor de kinderen. Kinderen mogen tegenwoordig alles. Het zijn godjes en o wee als een hond maar verkeerd naar ze kijkt. De reden waarom de hond dat doet, doet er niet toe, honden mogen van veel mensen gewoon niet bijten en het kind heeft het nóóit gedaan.[/quote]

Ja die gedachte heb ik ook maar durfte hem niet te plaatsen!
Het is een beetje overgeslagen naar vrijheid blijheid.
Soms doen ze nog een puppenclub maar als ze thuis zijn doen ze er niets mee.
Of je ziet mensen van het trainingsveld af komen en de hond trekt aan de riem naar de auto(ach hij wil naar huis) Bij ons op de manege traint een wedstrijdgroep behendigheid. Veel daar van trekken aan de riem en blaffen de hele tijd en niemand die er wat van zegt.
Ik fok toevallig een makelijk ras (Cavaliers) maar er zijn mensen die zelfs dat nog verpesten!
Gestoord

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:58

Alleen zijn er volgens mij weinig incidenten met Cavaliers bekend waarna een kind in een coma ligt.
Ik blijf er bij dat ik het tenenkrommend vind dat het altijd de schuld van een ander is, maar nooit van de hond. Laatst was er een soortgelijk topic, alleen had de hond in kwestie een hert doodgebeten. Hond was dóór omheining gegaan, hert doodgebeten en een eind meegesleept. De reacties: de hond voelde zich bedreigd door het hert!
Ik hoop trouwens dat familie van het kindje niet leest dat mensen hier vinden dat het wellicht zijn schuld is.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:05

Ik zeg niet dat het nooit de schuld van de hond is. Ik heb ook duidelijk gezegd dat ik in dit geval zeker vind dat de hond afgemaakt moet worden. Het maakt nl. niet uit waarom de hond het gedaan heeft, het kan natuurlijk niet zo zijn dat honden mogen blijven leven als ze kinderen zo toetakelen. Dat kan gewoon niet, punt.

Ik heb zelf een Dobermann gehad, die mijn dochtertje van toen 2 jaar heeft aangevallen. En dan heb ik het dus niet over bijten, maar echt aanvallen. Daarom zei ik dat ik het nog enigzins kan begrijpen als een hond bijv. een keer bijt. Maar aanvallen (en dat is hier dus ook gebeurd) kan niet.
Onze hond viel dus destijds mijn dochter aan, die achterover viel. Meteen daarop ging de hond weer in de aanval en dook op haar gezicht. Mijn man heeft de hond alle hoeken van de kamer laten zien en de kleine meid ging onmiddellijk naar de dokter. Ze had verschillende hechtingen in haar gezicht, waarvan helaas nu (ze is nu 8) nog steeds de littekens zichtbaar zijn. De hond is uiteraard de volgende dag ingeslapen. We vonden het verschrikkelijk, maar zo'n hond kun je niet laten leven.

Maar aan de andere kant: ik heb een neefje, die dus (wat dieren betreft) niet de juiste opvoeding krijg, in mijn ogen dan. Hij ziet de hond als speelgoed en met speelgoed mag je alles doen. Ook vanaf de trap er bovenop springen, terwijl de hond in een hoek zit en niet weg kan. Toen deze hond dus beet, kreeg hij op zijn lazer van de baas. Dat bedoel ik dus met dat kinderen niet bijgebracht wordt dieren met respect te behandelen en dan kan ik dus heel best begrijpen dat de hond bijt. Als het mijn hond was geweest, kreeg hij een aai over de kop en het joch een trap onder zijn r**t.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 17:38

Jeetje zeg, volgensmij kunnen er beter geen berichten meer geplaatst worden over een hond die kind/beest of wat dan ook bijt/aanvalt, want er komt altijd weer dezelfde discussie uit: Het ene deel van bokt zegt: Het is niet de schuld van de hond, het andere deel zegt: het is wel de schuld van de hond.

Wat ik er van vindt: Ik vind het echt heel sneu voor de jongen en vraag me af hoe die hond zover heeft kunnen komen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:07

Och, arme jongen Scheve mond Wat verschrikkelijk zeg.

Ik ben ook van mening dat zo'n hond zonder meer afgemaakt moet worden. Kleine kinderen en honden (wat voor hond ook) vormt nou eenmaal een risico. Bij onze kleine Papillon is dat risico alleen veel kleiner dan bij een grote hond, puur omdat een Papillon minder schade aanricht met één beet dan een groter ras. Maar dan nog, geen kleine kinderen onbewaakt met onze hond.
Andersom is het ook vaak zo, dat kinderen bijzonder vuil naar huisdieren kunnen zijn. Hoe vaak ik wel niet heb gezien dat een kindje dat ons hondje (van ons!) mocht aaien, en haar dan aan haar vacht trok.. En oh wee als je er wat van zegt dan. Ik zie het ook op mijn werk, sommige kinderen mogen alles tegenwoordig, zijn de afgodjes van de ouders geworden.

Naar mijn mening werkt het naar twee kanten, verantwoordelijkheid van de hondenbezitters (risico honden áltijd aan de lijn en niet met kinderen alleen laten) en verantwoordelijkheid van ouders (niet zomaar laten aaien, kinderen niet onbewaakt met een hond laten).

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:52

Ik ben het met Berdien eens, het risico komt vaak van twee kanten en beide groepen moeten erop inspelen.
Onze stafford houdt niet van (kleine) kinderen, hij wordt zenuwachtig van hun hoge stemmen en geaai en gedoe. We sluiten hem dan ook altijd op als er bezoek is met kleine kinderen en kinderen mogen hem ook niet aaien ofzo.
Ouders snappen er vaak niks van...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:36

Dat is ook een veelvoorkomende oorzaak van onaangename ervaringen, kleine hondjes die happen en dat soort gedoe.
Ouders die zeggen "ga dat kleine lieve hondje maar even aaien". Zonder te weten of dit ten eerste mag van de eigenaar en ten tweede of dit hondje het wel toelaat.