ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_hristel

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:38

Lusitana schreef:
C_hristel schreef:
Maar er zijn geen sporen van inbraak in dat appartement toch? Hoe is de dader dan binnengekomen? Misschien gwn aangebeld? Dat het kindje de deur open gedaan heeft?

Er zijn twee dueren in het appartement, die niet afgesloten waren, en het zal me niks verbazen, gezien de aangename temperaturen, en het feit dat de ouders in de buurt waren, dat de tuindeur openstond.

Dat vindt ik toch wel een beetje slechte zaak!

Maare er is een spoor nr dat andere appartement, ik neem aan dat er gwn gegevens van die personen zijn die dat appartement gehuurd hadden. Kunnen ze die dan niet opsporen ofzo?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:39

Ja, die zijn gewoon bekend en ik neem aan dat ze daar ook achteraan zitten. Ik weet de nieuwste ontwikkelingen in de zaak nog niet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:40

Vanessa24 schreef:
oensan schreef:
Nee uiteraard is geen wegnemen van andermans kinderen not done dat lijkt me heel logisch. Ik vind dat het er in het hele verhaal wel omgaat dat je A: je kinderen niet alleen thuis laat en B: uiteraard iedereen met zn poten van andermans kinderen alblijft, punt uit!

Dat vind jij, ik vind dat je kinderen best even alleen kan laten en zelf een stukje verderop gaat eten.
Ze zijn niet aan hun lot overgelaten.

Nee, maaaaar. Stel er breekt brand uit. Dan ben je er niet meteen. Of er valt er een uit bed en loopt hersenletsel op en ligt gewoon dood te gaan terwijl jij lekker zit te eten, etc.
Hier in Portugal ken ik me tenminste twee gevallen herinneren van brand terwijl de ouders even verderop waren, waarbij kinderen zijn omgekomen.
Ik kan me de gedachte dat je een kind niet alleen kunt laten, best voorstellen.
Maar, ik kan me ook voorstellen dat je het onder bepaalde omstandigheden wél doet.
Ze kunnen ook zo van straat geplukt als ze naar school gaan, of buitenspelen, en in dit geval had ze ook uit de crèche geplukt kunnen worden of bij een oppas weggehaald met en smoesje. Of de ouders hadden gewoon neergeslagen of iets dergelijks kunnen worden.
Een goedgeplande misdaad gaat door onder alle omstandigheden.
En we hebben het hier echt wel over een misdaad, laten we daar van uit gaan.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:44

Of je bent wel bij je kind en er breekt brand uit, door de rook zie je niet meer waar je bent en waar je kind is, of de daders breken in het appartement waar jij op dat moment ook bent, schieten jou neer en nemen het kind mee.
Als we zo gaan beginnen, kun je net zo goed stoppen met leven.
Je kan niet altijd bij je kinderen zijn, en als je geen vermoedens hebt van een eventuele ontvoering... waarom zou je dan niet even ergens rustig gaan eten? Het was 50 meter verder!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:47

Lusitana: hoe ken jij die mensen trouwens?

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:52

ik vind dat je kleine kinderen niet alleen kunt laten, vanaf 10 jaar ofzo zou ik ze best een half uurtje alleen kunnen laten om boodschappen te doen en dan gaat de deur op slot. maar ik zou geen kind van 5 jaar alleen laten achter met deur open en ga zelf ff op het hoekje iets eten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:52

Deur op slot? Als er brand uitbreekt kunnen ze er niet uit en niemand kan er in om ze te redden!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:58

C_hristel schreef:
Lusitana: hoe ken jij die mensen trouwens?

Ik ken ze niet, maar het is hier vele malen per dag op TV, er staan alle dagen pagina´s vol in de kranten en ook tijdschriften hebben er inmiddels aandacht aan besteed. Ik wordt dus, of ik wil of niet, er vaak mee geconfronteerd en alle nieuwe ontwikkelingen worden ook meteen vrij gegeven.
Ik geef hier vooral door wat er hier in de kranten staat en wat er op het nieuws is.

Cristiano Ronaldo (voetballer):"Ik trek me de verdwijning van Madeleine McCann erg aan en vraag dringend iedereen die informatie heeft, naar voren te treden"

Nuno Gomes (voetballer):" Het is een lijden voor ons allemaal, omdat het om een kind gaat en het in ons land gebeurd is. De ouders moeten de hoop niet opgeven. God is machtig en zal zorgen dat Maddie weer bij de familie terugkomt."

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 16:00

Vanessa24 schreef:
Dat vindt vind jij, ik vind dat je kinderen best even alleen kan laten en zelf een stukje verderop gaat eten.
Ze zijn niet aan hun lot overgelaten.

Ik vind niet dat de ouders enige schuld hebben aan de ontvoering van hun dochter, omdat iedereen inderdaad van andermans kinderen af moet blijven.
Maar verder vind ik niet dat je zulke kleine kinderen alleen kunt laten. Ze kunnen naar buiten gaan en verdrinken in een vijver, een drukke straat oversteken en onder een auto komen, met lucifers spelen en zichzelf verbranden (of erger....), dus nee, ik vind zeker dat je die kleintjes niet alleen moet laten. Dit soort dingen kan allemaal gebeuren als jij als ouder 50m. verderop ergens zit te eten.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 16:03

Vanessa24 schreef:
Of je bent wel bij je kind en er breekt brand uit, door de rook zie je niet meer waar je bent en waar je kind is, of de daders breken in het appartement waar jij op dat moment ook bent, schieten jou neer en nemen het kind mee.
Als we zo gaan beginnen, kun je net zo goed stoppen met leven.
Je kan niet altijd bij je kinderen zijn, en als je geen vermoedens hebt van een eventuele ontvoering... waarom zou je dan niet even ergens rustig gaan eten? Het was 50 meter verder!

Nantuurlijk kunnen dit soort dingen gebeuren, maar dat is bijna niet te voorkomen dan, als het op dus op die manier gaat. Een kind wat alleen gelaten wordt en dan omkomt tijdens brand (of alleen maar ernstige brandworden oploopt door met vuur te spelen omdat jij er niet bent, of verdrinkt omdat het weg kan lopen omdat je er niet bent, zijn dingen die te voorkomen zijn. En bij zulke kleintjes doe je toch alles om dit te voorkomen?

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 16:09

Je gaat er niet vanuit dat het kind met lucifers zou kunnen spelen, omdat het ligt te slapen.
En ik kan het me goed voorstellen dat je de gok een keer waagt als het kind al de hele dag heel lief is geweest en heel goed heeft geluisterd, en zo moe was dat je het liever laat slapen dat dat jouw kind heel druk en vervelend was en nog redelijk vol energie zat.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 16:29

Bij kinderen van 4 moet je overal van uit gaan. Ik heb (o.a) een dochtertje van 4 jaar en die zou ik echt nooit alleen laten. Juist die kleintjes kunnen wél wakker worden en compleet gedesoriënteerd zijn en daardoor allerlei gekke dingen doen.
Laat mij dan maar overbezorgd zijn, maar ik doe doe er alles aan om te voorkomen dat haar wat overkomt. Dan maar niet 50m. verderop eten. Dat kan later nog wel, als ze groter zijn. Liever een jaar lang 's avonds thuis zitten, dan je leven lang nooit meer naar je kind om hoeven kijken omdat het er niet meer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 16:57

Het is gewoon onversantwqoord om zulke kleine kinderen alleen achter telaten. Ook al is het maar 50 meter, ook al is het maar 5 minuten. Neemt niet wegt dat er van dat kind afgebleven moet worden. Ik zou me als ik de moeder was echt wel heel erg naar hieronder voelen...

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 19:01

Dit kan iedereen overkomen of nemen jullie je kinderen ook mee als het op een avond mooi weer is en je even buiten wilt zitten?
Je ziet en hoort echt niet alles.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:30

Diablo schreef:
Bij kinderen van 4 moet je overal van uit gaan. Ik heb (o.a) een dochtertje van 4 jaar en die zou ik echt nooit alleen laten. Juist die kleintjes kunnen wél wakker worden en compleet gedesoriënteerd zijn en daardoor allerlei gekke dingen doen.
Laat mij dan maar overbezorgd zijn, maar ik doe doe er alles aan om te voorkomen dat haar wat overkomt. Dan maar niet 50m. verderop eten. Dat kan later nog wel, als ze groter zijn. Liever een jaar lang 's avonds thuis zitten, dan je leven lang nooit meer naar je kind om hoeven kijken omdat het er niet meer is.

En hier ben ik het helemaal mee eens.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:33

Ik ben het ook helemaal met Diablo eens. Kinderen zien het gevaar (nog) niet in, alleen daarom al vind ik dat je een kind niet alleen moet laten.

Klopt het trouwens dat er nu een paar miljoen 'tipgeld' is uitgeloofd door een aantal 'celebrities'?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:55

faye schreef:
Het is gewoon onversantwqoord om zulke kleine kinderen alleen achter telaten. Ook al is het maar 50 meter, ook al is het maar 5 minuten. Neemt niet wegt dat er van dat kind afgebleven moet worden. Ik zou me als ik de moeder was echt wel heel erg naar hieronder voelen...

En denk je dat die moeder zich er niet K*T onder voelt? Denk je dat die vrolijk rondloopt, ag mijn kind is maar weg, verdwenen! NEE natuurlijk niet!!!!! Koe
Die ouders gingen elk half uur kijken, maar al waren ze uren weg, dat geeft nog niemand het recht om een kind mee te nemen!!!! Blijf er in godsnaam met je tengels vanaf!!
Ik hoop dat het meisje levend en wel terug gevonden word..Maar ik vrees het ergste..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 12:19

Vanessa24 schreef:
Je gaat er niet vanuit dat het kind met lucifers zou kunnen spelen, omdat het ligt te slapen.
En ik kan het me goed voorstellen dat je de gok een keer waagt als het kind al de hele dag heel lief is geweest en heel goed heeft geluisterd, en zo moe was dat je het liever laat slapen dat dat jouw kind heel druk en vervelend was en nog redelijk vol energie zat.

Ik dacht meer aan kortsluiting, want daarvan ken ik dus twee recente zaken waarbij slapende kinderen zijn verbrand, terwijl de ouders vlakbij waren, maar het huis niet meer inkonden en dus machteloos moesten toekijken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 12:24

jesse_rulez schreef:
Ik ben het ook helemaal met Diablo eens. Kinderen zien het gevaar (nog) niet in, alleen daarom al vind ik dat je een kind niet alleen moet laten.

Klopt het trouwens dat er nu een paar miljoen 'tipgeld' is uitgeloofd door een aantal 'celebrities'?

Ja dat klopt. Ondertussen zijn er zo´n 500 tips nagetrokken en er is een man gearresteerd. Het gaat om Robert Murat en zijn moeder, die valk bij het appartementencomplex wonen. Deze man heeft tot zijn zestiende in Portugal gewoond en is pas weer teruggekomen, ligt in scheiding en heeft en dochtertje van Maddies leeftijd.
Wat uiteindelijk tot de arrestatie leidde was dat zijn verhalen tegenstrijdig waren. Deze man heeft vanaf het eerste moment vrijwilig vertaald tussen Portugese pers en politie en de Engelse pers en politie en de ouders.
Het gruwelijke is dat ze en aantal vriezers in beslag hebben genomen gisteravond, wat zou kunnen wijzen dat ze denken dat ze vermoord is.

De ouders lieten trouwens elke avond de kinderen alleen om uit eten te gaan en dit deden nog een aantal ouders. Hun verklaring (die voorkwam dat ze zijn veroordeeld voor verwaarlozing) is dat het juist als een veilige omgeving voelde en dat er bewakingscamera´s zijn (achteraf blijken die niet te werken).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 12:26

Een vriendin van mij was ook op precies de zelfde plek op vakantie.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 12:28

ik vind dat de TS erg kort reageert, mijn ouders gingen vroeger ook wel een even de honden uitlaten als ik op bed lag op het grasveld naast ons huis.. Het is een beetje hetzelfde als om de zoveel minuten even kijken. Maar dit is zo bruut gebeurt, die deur/ramen waren geforceerd. Dat is toch te erg!! Ik hoop echt dat het meisje levend en gezond terug word gevonden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 12:32

milou123 schreef:
faye schreef:

En denk je dat die moeder zich er niet K*T onder voelt? Denk je dat die vrolijk rondloopt, ag mijn kind is maar weg, verdwenen! NEE natuurlijk niet!!!!! Koe
Die ouders gingen elk half uur kijken, maar al waren ze uren weg, dat geeft nog niemand het recht om een kind mee te nemen!!!! Blijf er in godsnaam met je tengels vanaf!!
Ik hoop dat het meisje levend en wel terug gevonden word..Maar ik vrees het ergste..

Hm, ze pakken het leven gewoon op, naar hun zeggen vooral voor de tweeling, maar ze houden dus echt gewoon vakantie waarbij de tweeling vooral veel tijd in de creche doorbrengt. Maar goed, iik zou niet weten wat "normaal" is onder dergelijke gruwelijke omstandigheden.
Ze hebben het dilemma dat ze niet eeuwig in Portugal kunnen blijven, ze willen graag terug naar Engeland.

Overigens geloof ik dat elk half uur kijken verhaal niet, daar ze ook elke twintig minuten hebben genoemd en eigenlijk niemand kan zeggen of het echt zo was. Maar dat neemt nog steeds niet weg dat het geen roof rechtvaardigd.
Nogmaals, het gaat hier om een met voorbedachte rade misdaad en niet om en toevalstreffer. Maar, het feit dat ze elke dag hetzelfde deden (de kinderen alleen laten als ze uit eten gingen) heeft de boel natuurlijk wel vergemakkelijkt.
Maar, als gezegd, ze had ook uit de crèche geplukt kunnen worden of bij een oppas weggelokt.
Het is niet zeker dat zulke dingen niet gebeuren als er oppas is.

Maar het moet gezien worden als iets unieks, dat wel eens vandaag al opgelost kan worden.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 12:39

Lusitana, jij hebt meer nieuws daar in Portugal zeker? Ik hoorde vanmorgenvroeg op sbs tijdens een herhaling van het nieuws oid iets over de ontvoering. Eerst ging het over een poging tot ontvoering van een Nederlands meisje die weggekomen is en daarna werd er een stukje gewijd aan madeleine..funeste is dat ik het niet kon volgen, omdat ik druk was, maar hoord eop achtergrond alleen de zin "dat zez ich geen zorgen hoeven te maken, want hun dochter wordt hun verzorgd"...nu weet ik alleen niet of het over hun ging en dat dus bekend is dat ze ontvoert is en nog in leven? of dat het over een ander bericht ging. Kan er niets over terugvinden op nu.nl...zal dus wel om iets anders gaan?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 12:56

Het is hier orde van de dag en uitzendingen worden onderbroken als er weer nieuws is. Maar het laatste nieuws dat ik heb meegkregen gisteravond laat heb ik hierboven ergens gepost en vandaag heb ik nog niks gehoord. Als ik wat bij het middagnieuws hoor, post ik dat vanmiddag wel.
Het vervelende is dat ik op een computer van de bibliotheek zit, dus niet bv ´savonds nog het laatste nieuws kan melden.

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:08

Als eerste is het natuurlijk vreselijk wat er is gebeurd.

Maar ik begrijp niet dat er ouders zijn die hun zeer jonge kinderen alleen laten! Het broertje en zusje waren nog jonger en sliepen in de kamer ernaast. Je hoort als goede ouder gewoon toezicht te houden! Of je bent er zelf bij, gaat een oppas regelen, babyfoon of je neemt de kinderen mee/nodigt de mensen bij jou uit. Dit is natuurlijk een vreemd senario maar er zijnt al van realistische dingen die kunnen gebeuren. Kind kan wakker worden en in paniek raken, kan weglopen, brand in huis, uit bed vallen etc etc.

Als ze op vakantie in een vreemde omgeving al niet goed opletten, vraag ik mij af of ze dat thuis ook niet doen. Ik ken in NL geen enkele ouder die gezellig komt eten en vervolgens niets heeft geregeld voor de kinderen.

Zoals ik het heb gehoord werden ze al een tijdje gevolgd door de ontvoerders. Die hebben hun kans afgewacht tot de ouders weg waren.