Postcode Loterij doet aan emotionele chantage'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje_Lover

Re: Postcode Loterij doet aan emotionele chantage'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:14

Dit is echt een heel oud topic.. ik tem ff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:16

oud topic?
Beginpost op 7 mei
En nog steeds gewoon lopend Lachen

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:17

Pff nou het is wel te merken dat ik een weekend weg ben geweest! Sorry Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:18

Haha
Wat heb jij dat weekend allemaal gedaan Nors opkijken

Tong uitsteken Clown

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:19

Zegt 7 uur smorgens naar bed genoeg Tong uitsteken.

Denk dat ik ff ga blijslapen Schijnheilig

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:51

Vrouw verliest zaak tegen Postcode Loterij
Uitgegeven: 20 juni 2007 15:03
Laatst gewijzigd: 20 juni 2007 15:47

AMSTERDAM - De rechtbank in Amsterdam heeft woensdag bepaald dat de Postcodeloterij niet verantwoordelijk is voor de 'psychische schade' die een vrouw uit Heusden zou hebben opgelopen doordat zij buiten de prijzen van de loterij viel.

Begin vorig jaar viel de straatprijs van de Postcode Kanjer in de Hoogstraat in het Brabantse Heusden. Acht deelnemers mochten 13,9 miljoen euro verdelen. De klaagster, die ook in de straat woont, won niets omdat ze geen loten had gekocht.

De vrouw klaagde samen met een andere gedupeerde de loterij aan, omdat zij psychische schade zegt te ondervinden van het niet winnen van de prijs en het publiekelijke karakter daarvan.

Verliezers

"Door als lotnummer postcodes te gebruiken, maakt de loterij niet alleen ongevraagd gebruik van de postcodes van de mensen die niet mee willen spelen, maar wijst zij ook nog eens nadrukkelijk verliezers aan."

Zij eiste van de Postcode Loterij een schadevergoeding voor de geleden immateriële en materiële schade.

Tegenstelling

De rechtbank stelde woensdag dat nadrukkelijk wordt betwist dat er sprake zou zijn van inbreuk op het privéleven van de klagers. Wel meende de rechter dat door de loterij een tegenstelling kan worden gecreëerd binnen een kleine gemeenschap als Heusden.

Glashelder

De Postcode Loterij zegt in een reactie de uitspraak van de rechter "glashelder" te vinden. "Wij hopen dat mevrouw De Gier nu alsnog oog wil hebben voor de zegenrijke aspecten van de Nationale Postcode Loterij, vooral daar waar het gaat om de steun aan zoveel goede doelen op het gebied van mens en natuur."

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:02

het zou ook een stunt zijn geweest als deze vrouw gelijk had gekregen van de rechter ....... Knipoog

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 17:44

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:08

Oja dat Huilen van het lachen Echt.. hoe diep kan je zinken. Als je niet mee wil doen, doe je dat niet, maar ga dan ook niet zeuren Tong uitsteken
Kijk, wij doen ook niet mee met de postcodeloterij en als die prijs hier in de straat valt zou ik ook wel even gigantisch balen Schijnheilig Maar aanklagen voor emotionele schade is wel heel erg overdreven Huilen van het lachen

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:10

Toch jammer dat die Postcode loterij niet lichtelijk is teruggefloten.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:14

dat vind ik nou ook

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:22

Ja je kiest ervoor om mee te doen of niet..
Dat risico weet je he met zulk soort spelletjes Haha!.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:24

essie79 schreef:

Waarom zou de Postcode loterij volgens jou teruggefloten moeten worden dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:26

Voor het feit dat je postcode ongevraagt mee doet.

Daar heeft die mevrouw een punt, maar schadevergoeding,,nou nee

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:33

runningkawa schreef:
Voor het feit dat je postcode ongevraagt mee doet.

Daar heeft die mevrouw een punt, maar schadevergoeding,,nou nee

Ach, dat vind ik echt muggenziften, als mevrouw in kwestie toevallig ergens nog een lot had liggen en ze had geld gewonnen, had ze helemaal uitzinnig geweest van vreugde en nu zij zelf gewoon ervoor gekozen heeft om dat niet te doen, en er valt een prijs op, is het opeens 'emotionele schade'. Hmmm....

Goede uitspraak van de rechter!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:52

Ik vind het ook muggeziften hoor, daar niet van Lachen
Maar bij geen 1 loterij kom je er ooit achter of je gewonnen zou hebben of niet, bij deze loterij wel.
Ik vind dat ook de consequentie van het niet meedoen, dan weet je dat gewoon. Maar ze heeft daar wel een punt

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:55

missmiekie schreef:
essie79 schreef:

Waarom zou de Postcode loterij volgens jou teruggefloten moeten worden dan?

Bijvoorbeeld op hun manier van "reclame maken" (dat ze dus het feit gebruiken dat jij met lege handen staat als je niet mee doet en de buren lekker een paar ton opstrijken enz. enz.)
en inderdaad dat ik er niet voor kies dat mijn postcode in een loterij meedoet.
Onder het mom dat het geld naar goede doelen gaat moet dat allemaal maar kunnen.

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:26

Ik vind de postcodeloterij ook erg vervelend. Mijn postcode doet mee terwijl ik dat zelf niet wil. Ik wil namelijk zelf bepalen of ik wel of niet mee ga doen aan welke loterij dan ook. Dat kan dus niet bij de postcodeloterij. Daarnaast spelen ze ook nog eens daar op in. Ik ontvang veel post met ".... postcode valt x miljoen etc. De postcodeloterij zou alleen prijzen moeten laten vallen op mensen die aangesloten zijn (net als de bankgiroloterij). Ik vind het een onprettige manier van werken.

Tja en goede doelen volgens mij kan iedereen zelf wel kiezen om daar aan mee te doen. Die ontvangen meer dan genoeg mensen die bewust voor het doel kiezen.

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:32

Ik vind dat de vrouw gelijk heeft en wat hier in het topic gebeurt is precies waar die vrouw nu óveral tegenaan loopt. Zíj is de gek uit haar straat die géén loten had gekocht en wordt vervolgens door iedereen erbij betrokken. Ze kiest er bewust voor, wat een vrije keuze is, om niet mee te doen, maar vervolgens moet ze wel de lasten ervan dragen. Er komt media in de straat, zij is een extra interessant geval omdat ze de gek is die niet meedeed, haar buren gaan zich heel anders tegen haar gedragen, de hele buurt veranderd, ik kan me haar situatie heel goed voorstellen.

En wat ik bedoel met 'wat hier in het topic gebeurt' is dat ze hier ook wordt afgeschilderd door de meesten als 'die gek die niet meedeed' of 'eigen schuld dikke bult'. Zij heeft ervoor gekozen níet mee te doen, dat betekent dat ze ervoor heeft gekozen om zowel de lusten áls de lasten er niet van te ervaren. Nu is de situatie echter zo dat zij wél de lasten krijgt, maar niet de lusten. Dus begrijp ik heel goed dat zij dan vervolgens zegt dat ze dan maar óók de lusten wil als er geen mogelijkheid voor haar is om van de lasten af te komen.

In mijn ogen dus jammer dat ze de rechtzaak verloren heeft omdat het niet duidelijk was of ze er echt onder geleden heeft...
(heb overigens alleen de 1e bladzijde gelezen, dus ik weet niet wat er verder nog allemaal voorbij is gekomen in dit topic Lachen )
Laatst bijgewerkt door Guinni op 26-06-07 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:35

En inderdaad dat ze van deze vrouw (of in ieder geval dit soort situaties) gebruik maken, dat de postcodeloterij hier in feite reclame mee maakt, vind ik helemaal fout. De vrouw doet niet mee, maar ze mag wel als marketinginstrument worden gebruikt. Dát vond ze zelf ook erg naar (mn vader had haar op de radio gehoord ofzo), omdat ze dus tégen loterijen is en op deze manier juist wordt gebruikt als marketinginstrument.

Mieky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:58

Is de dame van de aanklacht na het vallen van de prijs (die zij dus niet won) dan zo uitgebreid (ongevraagd) in de media gekomen, vóórdat zij de aanklacht heeft ingediend?
Als dit het geval is - dit lijkt me overigens sterk - en ze is daarna inderdaad als marketinginstrument gebruikt kan ik me ergens wel voorstellen dat ze daar op z'n zachtst gezegd niet blij mee is.

Maar als de hele straat een prijs wint en zij niet, en de buren zijn blij voor de camera zonder dat zij als "verliezer" is geprofileerd, lijkt de klacht mij ongegrond.