Over 45 jaar is onze aarde onleefbaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StarStar

Re: Over 45 jaar is onze aarde onleefbaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 23:12

Ik zie vanzelf wel wanneer die vergaat, maar ach dan gaat iedereen dus vast niet zo erg Vork

Al denk ik niet dat de aarde over 45 jaar onleefbaar zal zijn..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 23:18

Ik ga het toch echt niet laten om geen kinderen te krijgen Vork
De wereld houdt er vanzelf een keertje mee op maar dit kan net zo goed over 200 jaar zijn Clown

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 23:29

Och misschien is er morgen weer een 1 of andere imbeciel die zegt dat overmorgen de wereld vergaat, so be it, kan me er niet echt druk om maken Nagelbijten / Gniffelen

Wat ik ook niet begrijp is dat mensen zich druk maken over dat oudere mensen te lang in leven worden gehouden, ouderen die zich helemaal rot hebben gewerkt voor hun pensioen (wat dat betreft hebben wij echt een luizen leven) zouden daar niet van mogen genieten, voor zo ver dat al voor hen mogelijk is?
Kom op zeg!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 23:38

blowdiene schreef:
pharagirlke schreef:
Waarom zou de klimaats verandering in godsnaam een reden moeten zijn om met zn allen kinderen gaan te produceren. Er is nu al te veel volk op de wereld. Ze houden ouderen gewoon veel te lang in leven (sorry voor mijn grofheid hier)

liever wat minder mensjes en mensjes die allemaal krijgen wat ze verdienen, dan heel veel mensjes waarvan 90% verwaarloost word omdat de ouders ze alleen maken om het toekomstige tekort aan mensen tegen te gaan Knipoog

edit, dit is overigens niet bedoeld op de mensen die een lolletje aan het trappen zijn *LOL* Ik wens die nl veel succes met hun 5 lingen *LOL* *LOL*

ik ben het met je eens dat er te veel mensen op de wereld zijn en dat de ouderen te lang in leven gehouden worden, maar denk ook eens aan de grijze golf die eraan komt Knipoog
binnenkort zijn er nog meer oude mensen die met pensioen gaan en dan liggen er banen voor het oprapen voor de jongere mensen. de mensen die met pensioen gaan moeten wij dan helaas wel onerhouden dus ik ben benieuwd hoe dat dan gaat Knipoog

Het kan zijn dat ik wat mis, maar dat is toch ook precies waar mijn reactie op doelt? Dat o uderen te lang in leven gehouden word, te veel oudere, te weinig jongere mensen. Kortom; vergrijzing van de bevolking die al langer bezig is dan vandaag zoals we allemaal wel weten waardoor uiteindelijk onze hele economie wat in problemen gaat komen Knipoog

want het werk moet toch gedaan worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 23:40

pharagirlke schreef:
Dat o uderen te lang in leven gehouden word

Wat bedoel je hier nou precies mee Verward en wat wil je eraan doen?

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 23:53

Maartje1990 schreef:
Mijn vader zei dat dus grofweg (afgerond) over ongeveer 45 jaar onze aarde onleefbaar gemaakt is. Ja gemaakt, door de mensen, wij dus.

Mijn vader vertelde ook dat hij ongeveer 35 jaar geleden een boek had gelezen waarin verteld werd dat wij onze energie bronnen aan het uitputten waren.

Mijn moeder zei ook van we gaan toch uitsterven, dat zal toch ooit gebeuren. En dat is nu over 45 jaar dat is nu eenmaal zo. Niks is voor eeuwig. Aan alles komt een einde, en het einde van de mensheid komt er nu aan.

Nou het eerste wat ik dacht toen ik je bericht las was:
Wie is er bij jullie thuis de vrolijke noot....het is toch maar fijn als je toekomst even zo deprimerend wordt voorspeld..door allebei je ouders. Dat zijn nogal een uitspraken die daar gedaan worden. Je zou er haast maar alvast een eind aan maken want tja, aan alles komt het eind..en we gaan toch uitsterven.
Zullen we dat nog maar even afwachten?? Ik geloof ook dat er meer is, veel meer, en ik denk dat wij als mensheid over 45 jaar nog niet "klaar" zijn met waar we naartoe gaan.
Als je ouders jouw bewust willen maken van het milieu, kan dat ook op een andere manier, want natuurlijk moeten we bewust worden, niet alleen van het milieu. Maar dit soort uitspraken die als keiharde waarheid worden gepresenteerd, schieten bij mij het verkeerde keelgat in. En ik zou wel graag willen weten watvoor "geloof" jouw ouders verder aanhangen?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 00:01

Laat dat einde maar komen! Oh, wacht, we waren al 20x doodgeweest in de 18 jaar dat ik op deze aardkleut rondloop. Al die doomsdayverhalen beginnen me persoonlijk de strot uit te hangen, als we doodgaan dan is dat zo, niets aan te doen.

Tuurlijk, we putten ook onze natuurlijke bronnen uit en vergassen onszelf door massaindustrie en auto's/vliegtuigen te gebruiken, maar 35 jaar geleden riepen ze ook al "over 30 jaar zijn we allemaal dood". We zijn afhankelijk van de wereldmachten en topconcerns in de industrie die de wereldmaatschappij afhankelijk heeft gemaakt van olie en andere fossiele energiebronnen. Hoelang bestaan de PPO (Puur Plantaardige Olie) waterstof brandstof, de electrisch of hybryde aangedreven auto's al, zonne-energie om steden/huizen te verwarmen, etc etc al niet?! De eerste PPO bussen rijden hier toch echt al een aantal jaar, en voor de rest nog niets. Waarom? Omdat de olie/gas industrie alles boycot om zelf nog winst te kunnen blijven draaien. Neem nu de nieuwsberichten; "Prijs voor een vat ruwe olie gedaald naar 40$ per vat!", en op het pompstation blijven de benzineprijzen rond de 1.50€ p/l steken.. Hoezo, winst en uitmelkerij?

Nou goed, genoeg late night gal Knipoog Als we doodgaan, dan mag het van mij in mijn slaap zijn terwijl ik naast m'n vent lig. Vind het wel opmerkelijk dat je vader en moeder je zoiets aanpraten. Don't get me wrong, maar je zou bijna denken dat ze lid zijn van een of andere sekte Nagelbijten / Gniffelen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 11:30

Nou mijn ouders zijn echt niet lid van een of andere sekte hoor!
En ze zijn katholiek maar ze geloven er verder niet in ofzo. Mijn moeder meent dat als je dood bent ben je dood en dan is het afgelopen (en ik geloof dus dat er nog wel íets is na de dood) En mijn moeder is gewoon recht door zee, van dood ga je toch wel etc. Ze praten me ook verder niks aan maar ze zeggen gewoon hoe zij erover denken.

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:59

Als we die verhalen moeten geloven, waren we al tig keren vergaan. Was er ook niet eens een muts die vertelde dat we een vloedgolf zouden krijgen over Nederland heen, nog niet zo heel wat jaren gelden? Ik zie het wel, ik laat mijn leven er zeker niet door bepalen.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:13

ach, er is vast allang weer wat verzonnen dan
verder geloof ik er niet zo in
en sowieso zal de aarde wel een keer vergaan hè

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:17

hmm...
ik weet het niet. het kan NIET tienduizenden jaren het zelfde klimaat zijn! de ijstijd is er toch ook geweest? daarna is er toch weer het leven geworden zoals we nu zijn? wie weet komt er nu een hele warme tijd.
maar het verschil is dat wij zelf nu de aarde aan het helpen zijn om het kapot te maken. Toen de ijstijd toen waren er geen auto's, fabrieken etc.

en trouwens, het is al jaren bekend dat de aarde ooit ophoud, of dat de aarde aan het opwarmen is. denk aan de jaren '60' toen waren er ook al mensen die dat zeiden. hadden ze gelijk? ja of nee??

en dan nog wat Nederland kan als klein land wat willen, maar dat lukt niet. China en de VS zijn de grootste vervuilers. daarnaast in Nederland werkt ook niet iedereen mee. denk aan de reclame's. komt er reclame dat de aarde opwarmt, een reclame met een auto waar de CO2 uitstoot weet ik veel hoe laag is, en dan komt Nuon met een reclame: "draai die knoppen omhoog, het kost toch niks!"
nee het kost niks behalve de aarde...
ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen maar dat er wel een hoop gaat veranderen..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 12:22

passieX schreef:
hmm...
ik weet het niet. het kan NIET tienduizenden jaren het zelfde klimaat zijn! de ijstijd is er toch ook geweest? daarna is er toch weer het leven geworden zoals we nu zijn? wie weet komt er nu een hele warme tijd.
maar het verschil is dat wij zelf nu de aarde aan het helpen zijn om het kapot te maken. Toen de ijstijd toen waren er geen auto's, fabrieken etc.

en trouwens, het is al jaren bekend dat de aarde ooit ophoud, of dat de aarde aan het opwarmen is. denk aan de jaren '60' toen waren er ook al mensen die dat zeiden. hadden ze gelijk? ja of nee??

en dan nog wat Nederland kan als klein land wat willen, maar dat lukt niet. China en de VS zijn de grootste vervuilers. daarnaast in Nederland werkt ook niet iedereen mee. denk aan de reclame's. komt er reclame dat de aarde opwarmt, een reclame met een auto waar de CO2 uitstoot weet ik veel hoe laag is, en dan komt Nuon met een reclame: "draai die knoppen omhoog, het kost toch niks!"
nee het kost niks behalve de aarde...
ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen maar dat er wel een hoop gaat veranderen..

nou breekt mijn klomp bij de nuon reclame zeggen ze toch dat je zuinig met energie moet omgaan?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:24

Het is niet dat de aarde vergaat!
Hij wordt alleen onleefbaar (lees: veel droogte, watertekorten, veels te warm OF veel te veel regen en dergelijk noodweer) hierdoor sterven veel gewassen, planten en dieren uit; en als er een aantal belangrijke bronnen wegvallen dan wordt de mensenpopulatie een stuk kleiner)

Ik raad iedereen eens naar de film An Inconvenient Truth te kijken van Al Gore. Heel erg interessant en als de mensheid nu niks doet aan de CO2 uitstoot, is de aarde over 45 jaar echt wel naar de knoppen. Zo snel gaat dat, want de aarde is echt overbevolkt en er wordt teveel van de aarde gevraagd (uitgeput).

Ik geloof er best in dat de aarde onleefbaar wordt en we kunnen alleen maar afwachten wanneer dat gaat gebeuren. Het enige wat we eraan kunnen doen is het te vertragen Knipoog

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 12:25

LiNdA1986 schreef:
Het is niet dat de aarde vergaat!
Hij wordt alleen onleefbaar (lees: veel droogte, watertekorten, veels te warm OF veel te veel regen en dergelijk noodweer) hierdoor sterven veel gewassen, planten en dieren uit; en als er een aantal belangrijke bronnen wegvallen dan wordt de mensenpopulatie een stuk kleiner)

Ik raad iedereen eens naar de film An Inconvenient Truth te kijken van Al Gore. Heel erg interessant en als de mensheid nu niks doet aan de CO2 uitstoot, is de aarde over 45 jaar echt wel naar de knoppen. Zo snel gaat dat, want de aarde is echt overbevolkt en er wordt teveel van de aarde gevraagd (uitgeput).

Ik geloof er best in dat de aarde onleefbaar wordt en we kunnen alleen maar afwachten wanneer dat gaat gebeuren. Het enige wat we eraan kunnen doen is het te vertragen Knipoog

ja dat is dus de film die mijn vader heeft gekeken!!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:26

Ja, maar er wordt al veel gedaan om dit te veranderen. Ik vind dat we worden banggemaakt dat de wereld vergaat etcetera, maar geloof er niks van. En als we dood gaan, hoe erg kan het zijn Clown Gewoon geen kinderen meer maken vanaf nu, hebben we ook geen problemen meer Tong uitsteken

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:28

De mens zal er heus wel iets aan doen, nee ik maak mij geen zorgen. En als ik later ooit kinderen zou willen, dan houd ik hier eerlijk gezegd geen rekening mee. Knipoog

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:28

blowdiene schreef:
zo zo anders word je even boos ofzo!
ik vind dat als jij zonodig moet leven tot je 100ste mag dat van mij, maar ik vind ook dat de ouderen zoieso lang leven.
miss moeten er wat minder medicijnen komen ofzow. Weet ik veel!

dat vind ik eigenlijk wel erg onmenselijk denken, als jij in bed ligt of op sterven ligt en dan had je ook gedacht: "hadden ze maar medicijnen"
ik ben het wel met je eens dat er te veel mensen zijn.

mijn vader zei een keer: "het word tijd voor een epedimi (of hoe dat ook al weer heet) "
ik schrok daar wel van!
en dat zegt een arts zelf...

een ding voor iedereen: Blijf kritisch wat je ook leest, of ziet, of het nou een bijbelverhaal is, de koraan, hier op bokt, een natuuronderzoek of wat de minister zegt. blijf kritisch!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:31

Over die film hè... ik heb 'm ook gezien. Maar ik vind 't een beetje dubbel. Aan de ene kant een hele goede film want dat dit allemaal de verkeerde kant op gaat zal inmiddels bij velen wel duidelijk zijn. Daar moet ook zeker wat aan gedaan worden Ja Maar aan de andere kant... in de film belichten ze alles wel erg eenzijdig vind ik. Ze maken ellenlange grafieken en rijden met zo'n karretje omhoog om overdreven duidelijk te maken wat er gebeurd. Maar in die grafieken en sowieso in die héle film is geen rekening gehouden met het feit dat er 600.000 jaar geleden nog geen auto's waren, nog geen fabrieken en al dat soort dingen. Het is toch meer dan logisch dat de CO2 uitstoot verhoogd als er ook maar één auto rond rijdt Gestoord Ik vind dat dat wel echt afbreuk doet aan de film dat ze dat niet goed belicht hebben. Túúrlijk stijgt de CO2 uitstoot en dat is ook helemaal geen ramp we moeten alleen zorgen dat het niet teveel stijgt. Inmiddels is het denk ik wel wat teveel gestegen en zullen we daar wat aan moeten doen, drastisch. Dus begrijp me niet verkeerd, moet drastisch wat gebeuren anders gaat 't de verkeerde kant op, maar ik vind die film écht niet zo goed als hij op het eerste oog lijkt

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:32

ik denk niet dat de wereld over 45 jaar onleefbaar is, alleen denk ik dat er grote veranderingen zullen zijn. Meer natuurlijke dingen die niet op kunnen gaan. En als ik kinderen wil, dan laat ik mijniet tegenhouden door ''iets'' wat misschien wel eens heel erg zou kunnen zijn, voor hetzelfde geld gebeurd dat pas over 2000 jaar, zou ik daarom geen kinderen nemen?

Leven na de dood zou ik niet weten, je hoort wel eens van die dingen dat je denkt ''hmmm, het zou mij niets verbazen als dat waar is'' maar aan de andere kant lijkt het onmogelijk, als je denkt hoeveel mensen er doodgaan in duizenden jaren, dan is het wel heel druk is de ''wereld na de dood''

dus ja, ik weet het allemaal niet zo.

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:32

Ik geloof niet dat het al over 45 jaar zal zijn, dat zou wel erg snel zijn, misschien als het zo door gaat wel maar er wordt natuurlijk veel gesproken over verbetering enz. en er worden nieuwe uitvindingen gedaan.
Dat de mens gaat uitsterven geloof ik wel en al zou de wereld blijven, zou er over enkele miljoenen jaren wel weer een nieuw 'wezen' zijn, net zoiets als 'wij', denk ik.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:34

maartje: ik weet niet zeker of het de nuon was, volgens mij wel.. Nagelbijten / Gniffelen

en geen kinderen meer maken.. weet niet of dat ook zo slim is, dan krijg je een hele grijze golg etc. en dan is er niemand meer, dan zal het een tijd stil liggen geen werk goed etc.

ilsemarie: aan de ene kant vind ik dat je gelijk hebt maar aan de andere kant ook niet: we zijn al te laat!! sorry. maar het is zo.. de helft van de wereld, nee, miss wel meer, werkt niet mee!!

farouche: van die wereld naar de dood, dan is die ook al lang vergaan, want daar zijn ook al te veel mensen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:37

Maartje1990 schreef:
ja dat is dus de film die mijn vader heeft gekeken!!

En wanneer gaan jij en je vader eens gezellig kijken naar "The Great Global Warming Swindle"? Dat is een film (nouja, documentaire) die een hele andere kant laat zien Knipoog

http://video.google.com/videoplay?docid ... 2478442170

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:40

WildWings schreef:
pharagirlke schreef:
Dat o uderen te lang in leven gehouden word

Wat bedoel je hier nou precies mee Verward en wat wil je eraan doen?

Nou lijkt me niet heel moeilijk wat ze bedoeld, de vergrijzing is nou eenmaal een feit, mensen leven langer dan vroeger en dus moeten ze langer onderhouden worden, nu raakt het gewoon uit evenwicht, er komen dusdanig veel ouderen dat het eigenlijk to much is. Wat je eraan kan doen? Als je 't menselijk wilt houden helemaal niks. Maar de vergrijzing is een feit en een groot probleem, dat lastig op te lossen is.

Overigens vind ik de klimaatveranderingen niet heel schokkend, de wereld veranderd constant, uit bodemonderzoek is gebleken dat Nederland heul vroeger zelfs tropisch was, dan komt d'r weer een keer een ijstijd, wordt 't weer warm, etc.. Maar 't is uiteraard wel goed een beetje om 't milieu te denken.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:42

Ik ben het er mee eens dat de mens de aarde kapot maakt, maar of er wat aan gedaan wordt? Nee, dat geloof ik niet. Sommige mensen/landen zullen wel pogingen ondernemen om er iets aan te doen. Maar van bijvoorbeeld de VS hoeven we niks te verwachten.

Veel mensen zeggen wel dat het nu wel mee valt, maar dat is niet zo. Er zijn genoeg baby zeehondjes of ijsberen die nu al verzuipen omdat het ijs waar ze normaal op liggen nu al gesmolten is.

Ik heb zo'n idee dat veel mensen gewoon denken van ach dat is ver weg, heb ik geen last van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:43

Jus_dOrange schreef:
Nou lijkt me niet heel moeilijk wat ze bedoeld, de vergrijzing is nou eenmaal een feit, mensen leven langer dan vroeger en dus moeten ze langer onderhouden worden, nu raakt het gewoon uit evenwicht, er komen dusdanig veel ouderen dat het eigenlijk to much is. Wat je eraan kan doen? Als je 't menselijk wilt houden helemaal niks. Maar de vergrijzing is een feit en een groot probleem, dat lastig op te lossen is.

Ja, maar snapte ik ook wel Pling Dat is dat ouderen LANG leven.

Maar wat is in godsnaam TE lang in leven GEHOUDEN WORDEN?? Verward