Al denk ik niet dat de aarde over 45 jaar onleefbaar zal zijn..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
blowdiene schreef:pharagirlke schreef:Waarom zou de klimaats verandering in godsnaam een reden moeten zijn om met zn allen kinderen gaan te produceren. Er is nu al te veel volk op de wereld. Ze houden ouderen gewoon veel te lang in leven (sorry voor mijn grofheid hier)
liever wat minder mensjes en mensjes die allemaal krijgen wat ze verdienen, dan heel veel mensjes waarvan 90% verwaarloost word omdat de ouders ze alleen maken om het toekomstige tekort aan mensen tegen te gaan
edit, dit is overigens niet bedoeld op de mensen die een lolletje aan het trappen zijnIk wens die nl veel succes met hun 5 lingen
![]()
ik ben het met je eens dat er te veel mensen op de wereld zijn en dat de ouderen te lang in leven gehouden worden, maar denk ook eens aan de grijze golf die eraan komt
binnenkort zijn er nog meer oude mensen die met pensioen gaan en dan liggen er banen voor het oprapen voor de jongere mensen. de mensen die met pensioen gaan moeten wij dan helaas wel onerhouden dus ik ben benieuwd hoe dat dan gaat
pharagirlke schreef:Dat o uderen te lang in leven gehouden word
Maartje1990 schreef:Mijn vader zei dat dus grofweg (afgerond) over ongeveer 45 jaar onze aarde onleefbaar gemaakt is. Ja gemaakt, door de mensen, wij dus.
Mijn vader vertelde ook dat hij ongeveer 35 jaar geleden een boek had gelezen waarin verteld werd dat wij onze energie bronnen aan het uitputten waren.
Mijn moeder zei ook van we gaan toch uitsterven, dat zal toch ooit gebeuren. En dat is nu over 45 jaar dat is nu eenmaal zo. Niks is voor eeuwig. Aan alles komt een einde, en het einde van de mensheid komt er nu aan.
passieX schreef:hmm...
ik weet het niet. het kan NIET tienduizenden jaren het zelfde klimaat zijn! de ijstijd is er toch ook geweest? daarna is er toch weer het leven geworden zoals we nu zijn? wie weet komt er nu een hele warme tijd.
maar het verschil is dat wij zelf nu de aarde aan het helpen zijn om het kapot te maken. Toen de ijstijd toen waren er geen auto's, fabrieken etc.
en trouwens, het is al jaren bekend dat de aarde ooit ophoud, of dat de aarde aan het opwarmen is. denk aan de jaren '60' toen waren er ook al mensen die dat zeiden. hadden ze gelijk? ja of nee??
en dan nog wat Nederland kan als klein land wat willen, maar dat lukt niet. China en de VS zijn de grootste vervuilers. daarnaast in Nederland werkt ook niet iedereen mee. denk aan de reclame's. komt er reclame dat de aarde opwarmt, een reclame met een auto waar de CO2 uitstoot weet ik veel hoe laag is, en dan komt Nuon met een reclame: "draai die knoppen omhoog, het kost toch niks!"
nee het kost niks behalve de aarde...![]()
ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen maar dat er wel een hoop gaat veranderen..
LiNdA1986 schreef:Het is niet dat de aarde vergaat!
Hij wordt alleen onleefbaar (lees: veel droogte, watertekorten, veels te warm OF veel te veel regen en dergelijk noodweer) hierdoor sterven veel gewassen, planten en dieren uit; en als er een aantal belangrijke bronnen wegvallen dan wordt de mensenpopulatie een stuk kleiner)
Ik raad iedereen eens naar de film An Inconvenient Truth te kijken van Al Gore. Heel erg interessant en als de mensheid nu niks doet aan de CO2 uitstoot, is de aarde over 45 jaar echt wel naar de knoppen. Zo snel gaat dat, want de aarde is echt overbevolkt en er wordt teveel van de aarde gevraagd (uitgeput).
Ik geloof er best in dat de aarde onleefbaar wordt en we kunnen alleen maar afwachten wanneer dat gaat gebeuren. Het enige wat we eraan kunnen doen is het te vertragen
blowdiene schreef:zo zo anders word je even boos ofzo!
ik vind dat als jij zonodig moet leven tot je 100ste mag dat van mij, maar ik vind ook dat de ouderen zoieso lang leven.
miss moeten er wat minder medicijnen komen ofzow. Weet ik veel!
Maartje1990 schreef:ja dat is dus de film die mijn vader heeft gekeken!!
WildWings schreef:pharagirlke schreef:Dat o uderen te lang in leven gehouden word
Wat bedoel je hier nou precies meeen wat wil je eraan doen?
Jus_dOrange schreef:Nou lijkt me niet heel moeilijk wat ze bedoeld, de vergrijzing is nou eenmaal een feit, mensen leven langer dan vroeger en dus moeten ze langer onderhouden worden, nu raakt het gewoon uit evenwicht, er komen dusdanig veel ouderen dat het eigenlijk to much is. Wat je eraan kan doen? Als je 't menselijk wilt houden helemaal niks. Maar de vergrijzing is een feit en een groot probleem, dat lastig op te lossen is.