Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arabesk schreef:Nadya schreef:Ik zou willen dat mensen zich niet zo lieten opfokken over dat zogenaamde ideaalbeeld. Ik word echt gek van al die plastic hoofden en lijven op TV, jullie niet?
ik heb mijn tv inmiddels de deur uitgedaanmaar dan nog zie je genoeg hoor
al die walgelijke programma's
- next topmodel
- next pussycatdoll
- make me beautifull
- je echte leeftijd
bla bla bla etc
Liek_ schreef:
Nicolletje schreef:Ja maar Nadya, jij hebt het geluk dat je niet zo lelijk bent
Ik ben vroeger wel gepest om mijn afwijkende uiterlijk (krullen lelijke tanden) en dat heeft mij een lange tijd best onzeker gemaakt, terwijl ik helemaal niet lelijk bén...
Maar ik zou dus wel gevoelig kunnen zijn voor de buitenwereld (en soms ben ik dat ook) het is namelijk niet leuk om te denken: bah wat ben ik een paard...
Alleen het is ook de waarheid als een koe dat hoe je je voelt, je dat ook uitstraalt.
Het is zeker wel een kwestie van dat er vaak meer aan de hand is zoals Karin zegt, alleen pakweg 15 jaar geleden (in mijn eigen puberteit) was ik nog niet zo afwijkend van het (ideaal) beeld van een vrouw in de media dan dat ik nu ben...
Terwijl ik op zich niet zoveel veranderd ben.
Arabesk schreef:Ik maak me gewoon ernstig zorgen over de generatie pubers die nu opgroeit...
asjemenou schreef:54 kilo zegt me helemaal niks!
Was ze 1.50m of 1.80m???
Nadya schreef:En als dat de echte foto van die 21-jarige vrouw was, dan vind ik het heel erg dat haar dat overkomen is. Echt zonde dat ze zo ver gegaan is, dat ze zich liet opereren. Schandalig dat zo'n zogenaamde arts met haar in zee gegaan is. Ik weet van twee vriendinnen van me, dat ze echt pittige vraaggesprekken hebben gehad, voordat hun plastische chirurgen ze wilden opereren. O.a. over hun motivatie.
Nadya schreef:Schandalig dat zo'n zogenaamde arts met haar in zee gegaan is. Ik weet van twee vriendinnen van me, dat ze echt pittige vraaggesprekken hebben gehad, voordat hun plastische chirurgen ze wilden opereren. O.a. over hun motivatie.
erleyne schreef:Nadya schreef:Schandalig dat zo'n zogenaamde arts met haar in zee gegaan is. Ik weet van twee vriendinnen van me, dat ze echt pittige vraaggesprekken hebben gehad, voordat hun plastische chirurgen ze wilden opereren. O.a. over hun motivatie.
Sorry hoor, maar ik vind dit (en nog wat andere uitspraken ook, maar deze stond het dichst bij ) echt niet kunnen. Wat weet jij van de beweegredenen van de arts? Wie zegt dat ze geen gesprekken heeft gehad ( volgens de bewuste arts zijn die er namelijk wel geweest). Die arts heeft in een tv-programma, heel rustig, bewogen, en open verteld wat er gebeurd is, en er zijn maar weinig artsen ( zeker de 'reguliere' chirurgen ) die op zo'n uitnodiging ingaan als er iets is fout gegaan bij een operatie. Hierin heeft hij ook uitgelegd aan welke controles hij is onderworpen in zijn vak, hoe hij daar doorgekomen is etc. Bovendien was hetgene dat deze arts uitvoerde [b]een correctie[/b op het werk van een ander. Niemand hier weet waarom er gecorrigeerd moest worden, misschien was het wel echt knoeiwerk Er worden hier weer veel te veel voorbarige conlusies getrokken.
Dat het met het zelfbeeld van veel jonge meiden niet helemaal de goede kant op gaat, daar ben ik het met jullie over eens. En er kan best een pittige discussie zijn over wiens verantwoordelijkheid dat is ( waarin ik tot nu toe overigens de rol van de ouders totaal niet voorbij zie komen ). Maar ik vind niet dat je in het wildeweg beschuldigingen kan uiten, als je het hele verhaal niet kent.
Meetje22 schreef:Maar dat ze je makkelijk opereren en als je het geld hebt liggen is een feit.
Misser schreef:Meetje22 schreef:Maar dat ze je makkelijk opereren en als je het geld hebt liggen is een feit.
Dan nog vind ik dat er een groot deel van de verantwoording bij jezelf en je omgeving ligt.
spekkiejnfu schreef:ik onderteken echter niet omdat ik de eigenaar van de kliniek ken
spekkiejnfu schreef:tsja.. ik snap jullie punt, ik onderteken echter niet omdat ik de eigenaar van de kliniek ken. de vrouw heeft hierzelf voor gekozen dus het is haar eigen schuld zeg maar..