CDA wl verplichte test voor honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: CDA wl verplichte test voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:50

zo als het laatste gaat het bij ons ook, borstelen?! nooit gehad, wachten ook niet, wij leren elke keer wat anders, dit word heel kort gedaan, en moeten ook met een andere hond lopen enz, zal idd aan de lesgever liggen denk ik, hier was het helemaal niet soft, ben er een keer bijna jankend weggekomen in het begin, zo ging ze tekeer, hond werd als agressief neergezet, ik deed niets goed enz, nu is ze helemaal bij gedraaid, en is het goed, niks niet agressief daar zijn ze nu wel achter Lachen bij ons word er ook vooral gehamerd op de baas

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:51

ze zouden de baasjes een test moeten laten doen..en al komt die test er dan wel een test voor alle honden soorten klein en groot..
want ik zeg niet veel maar juist die kleine rot hondjes zijn bijtgraag...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 19:58

buster4ever schreef:
ze zouden de baasjes een test moeten laten doen..en al komt die test er dan wel een test voor alle honden soorten klein en groot..
want ik zeg niet veel maar juist die kleine rot hondjes zijn bijtgraag...

Zijn het niet de bazen die de honden opvoeden?
Een gedragstest voor honden zegt wat dat betreft heel veel over de baas van de hond.

Kleine honden worden vaak gewoon niet opgevoed, dat maakt ze geen rothonden maar ze hebben gewoon domme bazen.

Een hond van 2 kilo kan nu eenmaal niet zoveel schade aanrichten als zijn soortgenoot van bijvoorbeeld 50 kilo met brede kaken. De gemiddelde niethondenmens is daardoor een stuk minder bang voor zo'n klein monster dan voor een grote molloser bijvoorbeeld.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:00

Wat gebeurd er met de honden die falen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 20:01

katiavl schreef:
Wat gebeurd er met de honden die falen

Die moeten een muilkorf dragen op openbaar terrein.
Als je dat op een leuke en goede manier aanleert is dat voor een hond net zo min erg als het dragen van een gentle leader bijvoorbeeld.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:01

die krijge denk muilkorf of worden afgemaakt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 20:03

buster4ever schreef:
die krijge denk muilkorf of worden afgemaakt

Hoe kom je erbij dat ze worden afgemaakt? Daar is helemaal geen sprake van, ze moeten alleen een muilkorf dragen op openbaar terrein.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:06

Ik vind het ronduit BELACHELIJK! Alsof kleine hondjes niet vals kunnen zijn!

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:22

En daar heeft ie gelijk in: Pitbulls en Pitbullsachtigen zijn gewoon moordwapens.[/quote

Blond Hamer Frusty Doei, doei
quote ThePast03:

In verkeerde handen kunnen het wel degelijk moordwapens worden en dat weet jij zelf ook.

Net zoals Aussies, Bordercollies,AmericanBulldogs,Bullterriers etc.kortom alles wat boven een laat gemaaide grasspriet uitkomt.
Een echte,kan je niet eens leren om mensen te bijten,daarom worden er
Bandogs gefokt.

Helaas vallen pitbulls en pitbullachtigen alleen in verkeerde handen want een verantwoorde hondenliefhebber koopt geen verboden hond en neemt geen risico met levende wezens.
Die koopt gewoon een Amstaff met FCI papieren.

Nee die zijn lekker veilig in handen van een gladiool met teveel testestoron.
Tegenwoordig weegt zo'n dier met gemak 35 kg,en is qua afstamming indentiek aan de Pitbull,word tegenwoordig op waakzaamheid gefokt.

Zo dom is die opmerking dus helemaal niet.[/quote]

Ja, dat is hij wel,vooringenomen, kortzichtig en dom....en slecht geinformeerd.Maarja,dat is het probleem ook, er zijn zoveel mensen die selectief met info omgaan.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 20:34

CherokeeChum schreef:
Ja, dat is hij wel,vooringenomen, kortzichtig en dom....en slecht geinformeerd.Maarja,dat is het probleem ook, er zijn zoveel mensen die selectief met info omgaan.

Je kunt er wel van alles bijhalen maar het is gewoon een feit dat sinds 1993 de pitbull en pitbullachtigen verboden zijn.
De mensen die ondanks dit verbod toch zo'n hond kopen met als risico ook nog eens dat hij ingeslapen wordt zijn per definitie geen ervaren en verantwoorde hondenbezitters.
Dat is het punt.
Dat er dan ook best onverantwoorde en onervaren hondenbezitters met andere rassen rondlopen is een feit maar dat doet niet ter zake.

Een pitbull heeft wel degelijk een enorme bijtkracht en brede kaken, buiten dat om is de bijtrem er ook nog eens uitgefokt dus als hij in gevecht komt met een andere hond zal hij niet stoppen als de andere hond zich overgeeft maar doorgaan tot die andere hond dood is.
Dat moet wel anders zouden de hondengevechten een stuk minder speculairs zijn voor die gasten.

Het gaat niet alleen om het bijten van mensen, mensen hebben ook meer dan genoeg verdriet als hun hond doodgebeten wordt.
Bovendien word ik toch echt liever door een Border Collie gebeten dan door een pitbull als ik die keuze mocht hebben.

Maar waar hebben we het over: de pitbull en pitbullachtigen zijn verboden en dat zullen ze voorlopig zeker blijven.
Feit is ook dat degene die ze nu nog fokken nu niet bepaald mensen zijn die selecteren op karakter en gezondheid. Feit is ook dat degene die ze nu nog aanschaffen nu niet bepaald verantwoorde en ervaren hondenmensen zijn.
Deze mensen hebben er inmiddels voor gezorgd dat dit soort honden inmiddels een nog slechtere naam hebben dan in 1993, het is te makkelijk om daar alleen de media de schuld van te geven.

Je zou ook blij kunnen zijn dat er dit keer geen minister met het idee komt om er maar doodleuk 5 rassen aan toe te voegen zoals een aantal jaren terug.
Als je honden gewoon normaal zijn opgevoedt en sociaal zijn en goed in onze drukke maatschappij kunnen functioneren kan je toch geen probleem hebben met een gedragstest?

Buiten dat om moet ik maar zien dat ze dat kunnen realiseren. Wie gaat al die gedragstesten afnemen bijvoorbeeld? Het zijn nogal wat honden boven de 40 cm in Nederland....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:37

Inderdaad iemand die nog een pitbull achtige aanschaft in nederland kan ik niet bepaald dierenvriend of verantwoordelijk noemen. Pluck maakt een goed punt. Heb ook geen probleem met de gedragstest het ergste wat kan gebeuren is blijkbaar een mluilkorf niet echt erg dus

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:51

mee eens maar ik ben voorstander dat alle honden dan aan bod komen
ook die onder de 40 cm!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 21:00

naadje24 schreef:
ook die onder de 40 cm!

Ik zou het geen enkel probleem vinden als gewoon alle honden zo'n gedragstest moeten ondergaan.
En ik heb ze hier in verschillende maten lopen, de kleinste is 18 cm groot en de grootste 51 cm.

Alleen om dat in de praktijk te realiseren? Er zijn nogal wat honden in Nederland een groot deel daarvan is niet geregistreerd dus het juiste aantal is niet te geven.
Gaat een hoop werk worden om al die honden te testen.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:30

Ik ben het er absoluut niet mee eens, we zou ik voor een uitgebreide screening bij (toekomstige) dierenbezitters zijn. Ik denk dat je daar uiteindelijk veel risico's mee weg kan nemen. Een dier wordt immers niet vals geboren, maar vals gemaakt (m.u.v. kronkels).

Over het algemeen zijn kleine honden veel feller dan grote honden, vergelijk het karakter van een Jack Russel maar eens met een Bouvier, mja dan is het opeens vele malen schattiger als hij springt en gromt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:34

Kleine hondjes zijn feller ja, maar als mijn teckel bijt richt dat heel wat minder schade aan dan wanneer mijn kruising am staffxteckel bijt. Die heeft gewoon staff kaken.....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 23:01

Inderdaad, kijk eens naar de gevallen die bij een ziekenhuis (of nog erger) terecht komen. Weinig gevallen van honden kleiner dan 40 cm.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 23:40

ThePast03 schreef:
naadje24 schreef:
ook die onder de 40 cm!

Ik zou het geen enkel probleem vinden als gewoon alle honden zo'n gedragstest moeten ondergaan.
En ik heb ze hier in verschillende maten lopen, de kleinste is 18 cm groot en de grootste 51 cm.

Alleen om dat in de praktijk te realiseren? Er zijn nogal wat honden in Nederland een groot deel daarvan is niet geregistreerd dus het juiste aantal is niet te geven.
Gaat een hoop werk worden om al die honden te testen.

idd dat wordt ook een hele moeilijke en bijna onmogelijke klus....maar dat geldt ook voor alle honden boven die 40 cm...er lopen gewoon heel veel honden los zonder dat ze ergens geregistreerd zijn..
ze kunnen iig beginnen bij de hondenbelasting al ben ik bang dat ze dan ook maar tot 60 % komen Nagelbijten / Gniffelen
(ken heel wat mensen die het onderduiken )

slimmerik:
toch wil ik niet weten of zien wat een kleine felle hond kan doen met een kindergezichtje Nagelbijten / Gniffelen
maar dat het heel goed mogelijk is is en blijft een feit

edit: overigens heb ik ze dus ook in 2 hele verschillende maten zoals je ondertussen wel weet Knipoog
en ik vind dat als mijn grote getest moet worden dan maar fair en de kleine ook...maar ik ben dan ook niet bang dat ze er niet doorheen zullen komen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 23:44

Ik denk dat idd een kleine hond schade aan kan richten maar dat dat vele malen minder is dat met de groten en procentueel verwaarloosbaar is. hmm klinkt rot: het zal je kind maar wezen.

Via hondenbelasting zal moeilijk worden: wij hoeven al járen geen hondenbelasting meer te betalen in onze stad (dorp)
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 28-03-07 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 23:45

ow dan hebben jullie het lekker Haha!
ik betaal 80 voor de grote hond en als je een 2e hebt 65 geloof ik (geen idee eigenlijk ik let er nooit zo op en maak het gewoon over)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 23:47

hmm dierenartsen als 2e oplossing dan? zelfs mijn overleden stabij staat nog geregistreerd (wel als overleden..)
onze DA registreerd alles van de baasjes en hun diertjes Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 23:47

Onze gemeente heeft vastgesteld dat het handhaven niet voldoende opweegt tegen de opbrengst. Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 23:49

Als ze dit doorvoeren krijg je waarschijnlijk gewoon een bewijs dat je hond getest is, of een penning die je aan de halsband kan hangen of een bewijsje wat je op zak moet houden als je met je hond op openbaar terrein bent.
Iemand die dan niet aan kan tonen dat de hond getest is zal dan waarschijnlijk een fikse boete kunnen verwachten en zijn hond kan in het vervolg een muilkorf dragen.

Dat lijkt me de meest voor de hand liggende oplossing.

Edit: Ik betaal kennelbelasting en daarbij hoef je niet op te geven hoeveel honden je hebt, dat maakt namelijk niet uit bij kennelbelasting.
Via de hondenbelasting gaat dus nooit werken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 23:56

mag ik uit nieuwsgierigheid vragen welke gemeente dat is Haha!

tja bij ons heeft 4 op de 5 gezinnen 1 of meerdere honden en is het maar goed dat ze zo'n streng hondebeleid hebben (speciale uitlaatroutes ect.) anders zou het hier echt een zooitje worden!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 00:02

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat over een verplichte test voor honden en niet over de RAD of over de afkomst van de eigenaren. Als er niet ontopic gediscussieerd kan worden, dan gaat het topic op slot.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 00:19

De gemeente Winterswijk Naadje. Haha!

Ze hebben hier ook woeste bouwplannen dus Join Us Haha! Haha! Haha!