Tja, weer een pittbull helaas....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

Re: Tja, weer een pittbull helaas....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:57

Pepperspray gebruiken tegen een hond?!?! Stelletje idioten Het beest weet niet wat 'm overkomt.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:01

Zelf al was het een Matezer leeuwtje met stamboekpapieren en 's Werelds best gefokte hond of-wat-dan-ook

Als jij als eigenaar zijnde je hond niet onder controle kan houden, hoort deze stevig aan de lijn te lopen.

Wat als zou je hond een andere hond doodbijten, als jij zegt dat hij los moet laten.. moet hij dat doen. Klaar, uit afgelopen.

Honden hoor je onder controle te hebben en als je dit niet hebt, laat hem dan niet los.

Het punt is dat het meestal mensen zijn met een vechtachtigehond die hem gebruiken als waakhond, doch deze niet goed onder appel hebben.

Triest voor de dieren, maar de schuld van de eigenaren.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:03

naadje24 schreef:
[*olduser*]: gaan we weer ....zucht....en als het nou een staff. met papieren betrof?

Dan klopt het nieuwsbericht niet want daar staat toch echt Pitbullachtige.

En een hond die zelfs na gebruik met pepperspray niet los wil laten en die met een dode hond in de bek rondloopt?
Sorry hoor, maar vind het niet raar dat ze dan zo optreden.

En als het jouw hond was die in die bek van die hond hing zou je zelf ook minder zuchten denk ik.

Precies Elaine! Deze hond is hoe dan ook het slachtoffer van zijn baas.
Mijn honden krijgen de kans niet om andere honden te bijten, laat staan ze dood te bijten.
Die verantwoording heb ik als baas zijnde en ik zal ze moeten beschermen dat hoeven ze van mij niet zelf te doen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:18

Een chatkennis van me in Louisiana struikelde met een koekje in haar hand, waarop haar superlieve pittbull haar in het gezicht beet. Ziekenhuis opname. Toen ze weer thuis was, kroop de hond zielig door het huis heen, en dat deed ie nog dagenlang, hij vond het zelf vreselijk, dat hij het vrouwtje gehapt had. Hij mag lekker blijven leven, want het was gewoon een ongeluk, en dat weet de hond zelf ook. Bovendien, waar ze woont, daar is een flinke hond een inbraakverzekering, want zo lekker is die buurt niet.

Zolang iemand door zijn eigen hond gebeten wordt, vind ik het een probleem van die persoon zelf, of het nou een herder of wat dan ook is.

Komt die hond buitenshuis en gaat ie andere honden doodbijten, of mensen aanvallen, dan heb je als eigenaar een probleem, met wat voor ras dan ook. Mijn York werd tot 3 keer toe door dezelfde loslopende fox terrier aangevallen. Toch hield ie er nauwelijks schade aan over, behalve dat ie een tand kwijtraakte. Van mij hoeft die fox niet dood. Zou mijn hond doodgebeten worden door een hond, dan ga ik toch wel anders over de hond die dat deed denken. En met grotere honden, herders, pittbulls en voor mijn part foute retrievers is dat risico groter. Dat een doodbijter doodgeschoten wordt, vind ik in principe niet verkeerd. In wat voor circuit komt die hond anders terecht, als ie in leven blijft?

herbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:09

Het is vreselijk wat er weer gebuurd is maar, ze zeggen dat de pittbul achtige met een hond in zijn bek liep. Nu is mij vraag ook gelijk. Liep het andere hondje ook los? Of liep de pitt los en heeft het hondje uit de tuin gepakt. Of liep het hondje los en is in de tuin van de pitt gegaan? Of heeft het kleine hondje eerst gebeten? Dat zijn dingen die niet worden verteld. (of ik heb er over heen gelezen)

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 11:39

Sorry dat ik het zeg: maar is het niet een beetje raar om pepperspray bij een hond te gebruiken die op dat moment al behoorlijk agressief is? lijkt mij dat hij door de pijn alleen maar agressiever word.
Ondanks dat mijn staff geen vlieg kwaad doet heb ik hem altijd aangelijnd en gemuilkorfd tijdens het uitlaten, pas als ik bij het hondenuitrengebied ben en er geen andere honden aanwezig zijn mag hij los. Ondanks dat hij dus niets doet blijft de muilkorf om buiten, ik heb het namelijk ook wel eens meegemaakt dat mijn staff gegrepen werd door een niet pitt achtige, en ja als mijn hond dan 1 hap terug geeft is hij automatisch de pisang omdat hij de naam vechthond draagt, dat soort dingen wil ik dus ontwijken.
Overigens vind ik het een beetje vreemd dat alle pittachtigen over 1 kam worden geschoren, kunnen we ook wel gaan zeggen dat alle marokkanen het zelfde zijn, zonder deze persoon in werkelijkheid te kennen.
Elke hond heeft zijn eigen karakter, net als elk mens en dat heeft niets met ras te maken.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 11:42

stafford is toch ook een verboden hondsoort ThePast03

Trouwens al was het een dwergpincer elke hond wordt afgemaakt als ie met een andere dode hond in zijn bek loopt

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 11:44

Vechthond ??
Zal vast aan de eigenaar en opvoeding liggen !

En zoals Elaine al zei [maar dan met meer woorden]

Waarom laten zulke mensen nou hun hond los lopen ?
Als je weet dat je hond zo is doe je hem toch aan een lijn Bloos
Mijn herder was ook een bijter , maar liep altijd aangelijnd !!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 12:14

Elaine schreef:
Zelf al was het een Matezer leeuwtje met stamboekpapieren en 's Werelds best gefokte hond of-wat-dan-ook

Als jij als eigenaar zijnde je hond niet onder controle kan houden, hoort deze stevig aan de lijn te lopen.

Wat als zou je hond een andere hond doodbijten, als jij zegt dat hij los moet laten.. moet hij dat doen. Klaar, uit afgelopen.

Honden hoor je onder controle te hebben en als je dit niet hebt, laat hem dan niet los.

Het punt is dat het meestal mensen zijn met een vechtachtigehond die hem gebruiken als waakhond, doch deze niet goed onder appel hebben.

Triest voor de dieren, maar de schuld van de eigenaren.

Beter nog, neem dan geen hond.

Als je een hond hebt moet je gewoon consequent zijn en hem onder controle kunnen houden, ongeacht de situatie.
Het is zeker triest voor de dieren, die zijn de dupe, door het baasje

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:00

tita schreef:
stafford is toch ook een verboden hondsoort ThePast03

Trouwens al was het een dwergpincer elke hond wordt afgemaakt als ie met een andere dode hond in zijn bek loopt

stafford MET papieren is wel degelijk legaal Ja

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:09

1 De naam is Pitbull; en geen Pittbul.

2 De kreet Pitbull is een verzamelnaam voor alle honden die werden/worden gebruikt voor hondengevechten.

3 Het aantal honden vechters in NL,bedroeg op zijn hoogst in midden jaren 80' misschien 20....Dus hoeveel Pitbulls liepen er hier rond? Doe's gek 300?
Notoire hondenvechters komen per definitie niet met hun honden op straat.
Omdat het laatste wat ze willen ,is dat die dieren sociaal worden met andere honden.

4 De Pitjes die gebruikt werden/worden voor hondengevechten zijn klein en onopvallend en max 25 kg,en absoluut mensvriendelijk,omdat ze anders niet in te zetten zijn wegens gevaar voor de handlers.En scheidsrechter.

5 Dit zijn honden waar een stamboom opzit,daar zij zeer serieus gefokt
worden voor dit doel. Er gaan serieuze bedragen in rond.Er word dus niet gewed op Curs(ander woord voor bastaard=in de hondevechtersscene een
laffe hond) of Scatterbreds,niet serieus gefokt.

6 Hoe groot is de kans dat je een ,,echte'' tegenkomt,denkje?

7 Groter als 25 kg is een Amstaff(met of zonder papier)of een Bandog=
gefokt om aggressief te zijn,en waaks.Wat een echte dus niet is.

8 Waaksheid word nl helemaal niet op prijs gesteld,daar dit gepaard gaat
met aggressief gedrag naar mensen+blaffen,dit is wat ze dus juist niet
willen.Men wil een hond die zelfs in het hevigst van de strijd zijn werk stil
doet,en die men op bevel van de scheidsrechter weer van zijn opponent kan scheiden.Zonder gebeten te worden.

9 Dit soort honden zijn gefokt om no matter what hun werk te blijven doen.
Dus wat gebeurt er als je pepperspray gebruikt om hem te verjagen,los van het feit dat hij daarna blind is, en niet meer kan ruiken en dus ook niet weet wat hem belaagt??......

10 De gemiddelde NLer weet absoluut niet hoe zo'n dier er uitziet,en gaat af op afbeeldingen en verhalen uit de media.Sinds wanneer is de gemiddelde journalist ineens een vechthondenexpert als de schouwers van de A.I.D er nog geregeld naast zitten?

11 Het journaille heeft af en toe zelf vechthondentrekjes wat betreft hun verslaggeving, alleen missen ze de moed en intelligentie.

12 Het feit dat de hond zijn prooi weigert af te geven,duid alleen op een zeer dominante hond,die niet is opgevoed.Ik kan U nog wel een paar risico rassen wat dit betreft opnoemen,maar ik verkies dit niet te doen.

13 Het ongeluk zit in een zeer klein hoekje,in dit overbevolkte land.
Dit soort honden hoort alleen thuis in een daarvoor geschikte omgeving.
Dus niet in de stad.En bij iemand die het verantwoordingsbesef heeft om met zo'n dier om te kunnen gaan.Helaas is dit een Utopie.

14 Er kan echter iets gedaan worden,stem voor een regeling waarin is opgenomen dat een potentiele eigenaar van onbesproken gedrag is,en
zich verplicht tot een cursus in het houden van deze honden.
IMO zou zo'n dier alleen buiten de bebouwde kom gehouden en uitgelaten mogen worden.Het aantal ongelukken zal drastisch afnemen als een potentiele eigenaar zich zoveel moeite moet getroosten.

Ik heb dit soort honden sinds 1977,en heb speciaal hiervoor een heuse bibliotheek aan geschaft,met boeken van R.Stratton,en M.Homan, Dr Fleig
ea.Tevens ben ik instrukteur G&G en fok A.B's uit zeer oude Amerikaanse lijnen van werkhonden.Deze gaan alleen naar serieuze liefhebbers van werk
honden en bvk niet naar NL....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:14

CherokeeChum schreef:
1 De naam is Pitbull; en geen Pittbul.

2 De kreet Pitbull is een verzamelnaam voor alle honden die werden/worden gebruikt voor hondengevechten.

3 Het aantal honden vechters in NL,bedroeg op zijn hoogst in midden jaren 80' misschien 20....Dus hoeveel Pitbulls liepen er hier rond? Doe's gek 300?
Notoire hondenvechters komen per definitie niet met hun honden op straat.
Omdat het laatste wat ze willen ,is dat die dieren sociaal worden met andere honden.

4 De Pitjes die gebruikt werden/worden voor hondengevechten zijn klein en onopvallend en max 25 kg,en absoluut mensvriendelijk,omdat ze anders niet in te zetten zijn wegens gevaar voor de handlers.En scheidsrechter.

5 Dit zijn honden waar een stamboom opzit,daar zij zeer serieus gefokt
worden voor dit doel. Er gaan serieuze bedragen in rond.Er word dus niet gewed op Curs(ander woord voor bastaard=in de hondevechtersscene een
laffe hond) of Scatterbreds,niet serieus gefokt.

6 Hoe groot is de kans dat je een ,,echte'' tegenkomt,denkje?

7 Groter als 25 kg is een Amstaff(met of zonder papier)of een Bandog=
gefokt om aggressief te zijn,en waaks.Wat een echte dus niet is.

8 Waaksheid word nl helemaal niet op prijs gesteld,daar dit gepaard gaat
met aggressief gedrag naar mensen+blaffen,dit is wat ze dus juist niet
willen.Men wil een hond die zelfs in het hevigst van de strijd zijn werk stil
doet,en die men op bevel van de scheidsrechter weer van zijn opponent kan scheiden.Zonder gebeten te worden.

9 Dit soort honden zijn gefokt om no matter what hun werk te blijven doen.
Dus wat gebeurt er als je pepperspray gebruikt om hem te verjagen,los van het feit dat hij daarna blind is, en niet meer kan ruiken en dus ook niet weet wat hem belaagt??......

10 De gemiddelde NLer weet absoluut niet hoe zo'n dier er uitziet,en gaat af op afbeeldingen en verhalen uit de media.Sinds wanneer is de gemiddelde journalist ineens een vechthondenexpert als de schouwers van de A.I.D er nog geregeld naast zitten?

11 Het journaille heeft af en toe zelf vechthondentrekjes wat betreft hun verslaggeving, alleen missen ze de moed en intelligentie.

12 Het feit dat de hond zijn prooi weigert af te geven,duid alleen op een zeer dominante hond,die niet is opgevoed.Ik kan U nog wel een paar risico rassen wat dit betreft opnoemen,maar ik verkies dit niet te doen.

13 Het ongeluk zit in een zeer klein hoekje,in dit overbevolkte land.
Dit soort honden hoort alleen thuis in een daarvoor geschikte omgeving.
Dus niet in de stad.En bij iemand die het verantwoordingsbesef heeft om met zo'n dier om te kunnen gaan.Helaas is dit een Utopie.

14 Er kan echter iets gedaan worden,stem voor een regeling waarin is opgenomen dat een potentiele eigenaar van onbesproken gedrag is,en
zich verplicht tot een cursus in het houden van deze honden.
IMO zou zo'n dier alleen buiten de bebouwde kom gehouden en uitgelaten mogen worden.Het aantal ongelukken zal drastisch afnemen als een potentiele eigenaar zich zoveel moeite moet getroosten.

Ik heb dit soort honden sinds 1977,en heb speciaal hiervoor een heuse bibliotheek aan geschaft,met boeken van R.Stratton,en M.Homan, Dr Fleig
ea.Tevens ben ik instrukteur G&G en fok A.B's uit zeer oude Amerikaanse lijnen van werkhonden.Deze gaan alleen naar serieuze liefhebbers van werk
honden en bvk niet naar NL....

AMEN!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:22

een aantal maanden geleden had een golden hier een kind een ernstige bijtwond gegeven... waar was de media??

ook een aantal maanden geleden had hier een herder een JR ernstig gegrepen... waar was de media?

een paar weken geleden heeft er hier een herder een pup ernstig gegrepen.... waar was de media??

media in geen velden of wegen te bekennen!!
maar als een pitbullachtige een poep of een scheet laat dan staan ze allemaal vooraan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:23

En toch, ik liep zondag in de dierentuin, waar honden mee mogen. Daar liep een redelijk asociaal gezin, met jawel hoor, een pitbullachtige hond. Liep wel aan de lijn, maar opletten ho maar. Daar mogen mijn kids dus absoluut niet bij in de buurt komen, de combinatie eigenaar en type hond zegt mij namelijk al genoeg.

En voordat iemand over vooroordelen begint, ik heb zelf een kruising teckel/am staff, schat van een hond, maar ook die komt niet in de buurt van de kids als ik er niet bovenop zit. Schat van een beest, maar als het fout gaat, gaat het goed fout. Dat is nu eenmaal een feit.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:25

LimaGentle schreef:
een aantal maanden geleden had een golden hier een kind een ernstige bijtwond gegeven... waar was de media??

ook een aantal maanden geleden had hier een herder een JR ernstig gegrepen... waar was de media?

een paar weken geleden heeft er hier een herder een pup ernstig gegrepen.... waar was de media??

maar als een pitbullachtige een poep of een scheet laat dan staan ze allemaal vooraan!

amen

050206051012

Als reactie op de beginpost: mooi dat het dier is doodgeschoten!

nightlover

Naja , even over de termen " vechthonden " ...

Ikzelf had vroeger een familie vol met " vechthonden "
Inmiddels zijn alle , op een enkele , na overleden aan ouderdom .
Ik zat er mee onder de kerstboom en al , schatten van beesten !!
Maar alle ook GOED opgevoed ...
Mijn tante liep eens met " scarface " , zwart-wit gevlekte Stafford ,
Voor haar huis , terug van een heerlijke wandeling AANGELIJND ,
De mechelse herder van de buren kwam de tuin uit en ja die liep los !
Dat beest kwam bijten en doen terwijl mijn tante haar hond in de lucht stond te houden ,
Maar terug bijten deed hij niet , maar goed ook trouwens Haha!

Kortom , Ik vind dat het aan de eigenaar ligt ...
Hoe voed je je hond op ?!
En anders hou je je beest gewoon aangelijnd !!!

Mijn herder , inmiddels overleden , was veel erger als
Alle " vechthonden " hoe ze t noemen Clown van mijn oma ,tante en verdere familie bij elkaar ....
[ maar die kreeg ik ook op late leeftijd , was zo opgevoed , en bij mij ook altijd aangelijnd ]

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:28

LimaGentle schreef:

En terecht.
Pittbull achtige honden worden nu eenmaal in bepaalde milieu's gefokt. Bovendien is gewoon bekend dat een pittbull achtige hond "dodelijker" bijt dan welk ras dan ook. Zij laten gewoon niet meer los als ze hun prooi vast hebben.

edit: offtopic:er wordt wat afgebeden in dit topic. Beetje vreemd, als je niks zinnigs kunt toevoegen doe dat dan niet. Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:30

slimmerik schreef:
LimaGentle schreef:

En terecht.
Pittbull achtige honden worden nu eenmaal in bepaalde milieu's gefokt. Bovendien is gewoon bekend dat een pittbull achtige hond "dodelijker" bijt dan welk ras dan ook. Zij laten gewoon niet meer los als ze hun prooi vast hebben.

de kans dat je dood onder een auto ligt is veeeeeeeele malen groter dan dat je dood in de kaken ligt van een pitbullachtige
auto's ook allemaal maar afschaffen dan?
de kans dat je vermoord word door een doorgedraaide TBSer is vele malen groter dan dat je dood in de kaken van een pitbullachtige ligt
TBSers ook allemaal doorschieten?
de kans dat je door voedselvergiftiging dood gaat is vele malen groter dan dat je dood in de kaken van een pitbullachtige ligt
ook maar niet meer eten dan?

zo kan ik nog wel even doorgaan...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:31

TBS-ers mogen van mij ook achter slot en grendel blijven. Haha! Maar daar gaat het in dit topic toch niet over??

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:32

slimmerik schreef:
TBS-ers mogen van mij ook achter slot en grendel blijven. Haha! Maar daar gaat het in dit topic toch niet over??

het gaat ook niet over kinderen die dood gebeten zijn of wel?
ik wil mensen gewoon laten nadenken over wat ze zeggen..

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:33

Quellian schreef:
Als reactie op de beginpost: mooi dat het dier is doodgeschoten!

Tsja, je onderschrift.....need i say more?
Woon je in zo'n doos,of is het je geestelijke bagage? Gestoord

En terecht.
Pittbull achtige honden worden nu eenmaal in bepaalde milieu's gefokt. Bovendien is gewoon bekend dat een pittbull achtige hond "dodelijker" bijt dan welk ras dan ook. Zij laten gewoon niet meer los als ze hun prooi vast hebben.[/quote]

According to the media: Doe je nick eer aan,ga zelfstandig denken...

Speciaal voor jou nog een keer,Pitbull is het woord. Pling
Laatst bijgewerkt door CherokeeChum op 27-03-07 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:35

slimmerik schreef:
LimaGentle schreef:

En terecht.

edit: offtopic:er wordt wat afgebeden in dit topic. Beetje vreemd, als je niks zinnigs kunt toevoegen doe dat dan niet. Haha!

dat bepaal ik tenslotte altijd zelf nog wel,met amen zeg ik dat ik het er volledig mee eens ben

enne om terug te komen wat limagentle zegt

de kans is groter dat je in elkaar geslagen wordt door een allochtoon dan door een blanke
alle buitenlanders het land maar uit? nee dan ben je ineens een racist!

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:36

@ LimaGentle :

Helemaal mee eens !

Waarom moeten zulke rassen ineens van de aardbodem verdwijnen " zogezegd " ?
Mensen zouden beter moeten kijken aan wie ze hun pup meegeven .
Stafford of Teckel ..Alle 2 kunnen verkeerd opgevoed worden !
Hier in het Zuiderpark worden sávonds " hondengevechten " gehouden ,
Dat soort mensen zouden absoluut geen " vechthond " in handen moeten krijgen !!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:37

nightlover: waarom bel je de politie dan niet?