Ik bedoelde dus, dat ik niet geloof dat het toevallig is dat iedereen uniek is en dat gebed helpt.
Dus dat ik zeg maar door al die dingen die ik opnoem, niet geloof in toeval.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
El_vis schreef:Waarom die man en de rest van de wereld niet? misschien omdat God dat niet belangrijk vond.
Sunrise_ schreef:fixture schreef:ik ben lusitana dan wel niet maar ik reageer toch even
sommige dingen zijn gewoon niet te verklaren, en dat het dan gelijk 'god' moet zijn (wil niemand beledigen) omdat het niet te verklaren valt vind ik stom, je kan het gewoon niet bewijzen dus je zult het nooit weten.
Dat is hetzelfde als dat sommige mensen per sé altijd alles willen bewijzen. En als dat niet kan, blijven ze net
zolang zoeken totdat er een verklaring voor is. Maar ze zullen nooit toegeven dat er misschien wel wat hogers/groters/machtigers is dan hunzelf.
El_vis schreef:Mag ik vragen hoe jij dit leven dan ziet? Wat is het doel volgens jou? Is er een leven na de dood? Of weet je het niet, en sta je ertegenover zo van dat zie ik allemaal nog wel?
El_vis schreef:Waarom shadow? Als dood gaan niet erg is, als het leven hierna werkelijk beter is dan dit leven, waarom dan? Waarom is het dan zo erg dat Hij die mensen laat sterven?
greensleaves schreef:Maar wie zegt dat God direct alle beslissingen neemt?
El_vis schreef:Waarom die man en de rest van de wereld niet? misschien omdat God dat niet belangrijk vond. Misschien moest deze man van God nog iets belangrijks meemaken of teweeg brengen in deze wereld,
BraveSpots schreef:El_vis schreef:Mag ik vragen hoe jij dit leven dan ziet? Wat is het doel volgens jou? Is er een leven na de dood? Of weet je het niet, en sta je ertegenover zo van dat zie ik allemaal nog wel?
Dit leven zie ik gewoon als een simpel leven, je word geboren en je gaat dood, volgens mij moet je daar niet (te) veel achter zoeken. Ik denk ook dat we uiteindelijk weer zullen uitsterven, net als de dinosouriers. Tenslotte blijven we ook gewoon maar dieren, misschien iets 'beschaafder' als je het zo wilt noemen, alhoewel als ik al de armoede en miserie in de wereld zie dan denk ik niet dat we er veel van terecht gebracht hebben.
Ik denk ook niet dat er leven is na de dood, allesinds niet in de vorm van een hemel of hel of paradijs, etc.
Een vraagje aan de cristenen onder ons, (niet aanvallend bedoelt hoor), hoe kijken jullie aan tegen de misdaden van de kerk in het verleden? Ik denk bv aan de inquisitie enzo?
Shadow0 schreef:El_vis schreef:Waarom shadow? Als dood gaan niet erg is, als het leven hierna werkelijk beter is dan dit leven, waarom dan? Waarom is het dan zo erg dat Hij die mensen laat sterven?
Het is niet het sterven, maar het idee dat er een almachtige uit pure onverschilligheid zo'n beslissing neemt.
Ik geloof te veel in het hier en nu en heb teveel respect voor mensen en levens om daar in te kunnen geloven.
El_vis schreef:Er worden hier geen machtsspelletjes gespeeld, we hebben geen paus die ons verteld wat wel en niet goed is.
El_vis schreef:hmm ja dat had ik al verwacht shadow, dat je dat niet zou geloven, is heel logisch natuurlijk.
Shadow0 schreef:El_vis schreef:hmm ja dat had ik al verwacht shadow, dat je dat niet zou geloven, is heel logisch natuurlijk.
Ik vind het jammer dat we zelfs nu, Nederland 2007, nog altijd niet voorzichtig zijn met dit soort zaken. Ik ben absoluut niet tegen religie, en ook zeker niet tegen het Christendom. Ik ben niet tegen geloven. Maar het is wel iets om voorzichtig mee te zijn, want mensen maken fouten. Ook mensen met een heel oprecht geloof kunnen fouten maken. En dat is iets om kritisch over te blijven waken. Als je je niet bewust bent van je eigen kwetsbaarheid komen extremisme en fanatisme al aardig dichtbij.
Dat komt ook voor bij protestants-christelijke kerken. (In Amerika zijn er een aantal voorbeelden van hele enge kerken, die geweld tegen homo's prima vinden, die informatie verbieden omdat het in strijd is met hun geloof etc.) Zulke vormen zal het bij jullie niet aannemen (hoop ik toch).
Maar als je er vanuit gaat dat het niet KAN voorkomen bij jullie, dan loop je al een aardig risico dat het juist wel kan gebeuren, omdat je er niet op bedacht bent.
Om dat af te doen met 'je kunt het niet snappen als je niet gelooft' vind ik een wat erg simpel antwoord.
El_vis schreef:@ lusitana, even een hele nieuwsgierige vraag misschien maar; als je niet in wonderen gelooft, hoe zou je dan bijv. dit verklaren: (uit eigen ervaring) auto met inzittenden vader, broer en dochter rijd in de winter de sloot in, land op zijn kop. uiteindelijk krijgt vader zijn deur open onder water (er is bewezen dat dit praktisch onmogelijk is) en weet zoon EN inmiddels al ''dode'' dochter uit de auto te vissen. en tot iedereens verbazing toe, dochter met beademing weer zo ver te krijgen dat haar hart weer gaat kloppen?
Btw, je hoeft niet bang te zijn dat je me beledigt met je antwoord hoor, ben een redelijk persoon denk ik zo. ben alleen nieuwsgierig hoe je dit zou verklaren als het geen ''wonder'' is.
Politie etc. heeft verklaart dat dit hele gebeuren onmogelijk was, en er werden serieuse uitspraken uitgedeeld dat het een wonder van God was geweest.
Maar als het dat niet was, hoe dan?