Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:ShirleyA schreef:Ik vind het hoofddeel v d voorlichting voor de ouders is en de aanvulling dan miss op school, maar niet andersom.
Maar als de ouders het niet doen? En de kinderen dus in de problemen komen doordat ze nooit fatsoenlijk zijn voorgelicht?Citaat:Laat kinderen toch nog even kind zijn
Waarom zou een kind dat hierover informatie krijgt geen kind meer zijn?
ShirleyA schreef:Ik vind t van zulke ouders te gemakzuchtig dan. Dat hoort bij de taak vd ouder.
Citaat:Ik vind sex geen kinder-ding. dat bedoel ik met laat ze nog kind zijn. Het hoort ook niet bij kinderen v groep 1 en ook niet v grope 3 waar mijn zoontje nu in zit. Dat zijn echt nog kinderen die bezig zijn met kinderdingen.
ShirleyA schreef:Ik snap jullie beredenering goed hoor, maar ik blijf er toch bij dat ik als moeder ook wel n deel vd opvoeding zelf wil doen. Ik wil zelf bepalen wanneer mijn kind voorlichting krijgt, want alleen ik ken mijn kind echt. Door goed op te letten weet je wanneer je kind toe is aan info.
ladylay schreef:sex hoort op vele latere leeftijd, niet bij kleuter e.d. laat je kind kind zijn
en als je sex op zo'n ziek vroege leeftijd gaat geven, dan is er een heel stuk onschuld weg
meander schreef:Bij onze kinderen op school werd er een aantal jaar geleden ook besloten om de kinderen in groep 3/4 sexuele voorlichting te geven.
Dit was niet met de ouders overlegd, met als gevolg dat je tussen de middag nietsvermoedend met een 7-jarig kind aan tafel zit die jou eens even haarfijn verteld hoe dat nou precies allemaal in elkaar zit! En dan ook nog alle kleuters in paniek want "de juf heeft allemaal eieren in haar buik!" Ze snapten er niks van..
Soet schreef:Maar hoe moet een ouder het dan wel zeggen tegen z'n jong/onvolwassen kindje; Mama en papa hebben de liefde bedrijfd..?!
Shadow0 schreef:ladylay schreef:sex hoort op vele latere leeftijd, niet bij kleuter e.d. laat je kind kind zijn
en als je sex op zo'n ziek vroege leeftijd gaat geven, dan is er een heel stuk onschuld weg
Jammer dat je weinig hebt begrepen (of gelezen) van de reacties die hier geplaatst zijn, maar het is niet anders.
De vergelijking tussen (op de leeftijd aangepaste) informatie waar kinderen vandaan komen of een merrie die een veulen krijgt ontgaat me even, en de link tussen seksuele voorlichting en aanslagen ook, maar wij worden het toch niet eens dus ik weet niet of het zin heeft dat nog uit te gaan leggen.
meander schreef:Dit was niet met de ouders overlegd, met als gevolg dat je tussen de middag nietsvermoedend met een 7-jarig kind aan tafel zit die jou eens even haarfijn verteld hoe dat nou precies allemaal in elkaar zit! En dan ook nog alle kleuters in paniek want "de juf heeft allemaal eieren in haar buik!" Ze snapten er niks van..
ladylay schreef:jammer dat je er niet meer op reageerd, vond het niet erg vriendelijk zo'n vooroordeel, beoordeling
erg jammer
meander schreef:Oh maar mijn kinderen wisten het allemaal allang hoor! Wij zijn nogal makkelijk ( jonge ouders ) met dat soort dingen, daarom durfden ze het ook gwoon thuis te vertellen. Maar dat zou niet voor iedereen zo geweest zijn
meander schreef:Shirley A > Ja daar heb je natuurlijk wel een goed punt![]()
Maar ik ken niet zoveel ouders die daar wat makkelijker mee
omgaan! En ik ken in mijn omgeving zowieso geen mensen
van mijn leeftijd met kinderen van mijn leeftijd....Snap je het nog!?
Vandaar misschien mijn vooroordeel excuus