Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:Er staat niet dat die vrouw gedreigd heeft alleen dat de man gedreigd heeft, daar had ik het over.
sarabande schreef:Verder sla je een beetje door, niemand zegt dat je ziek bent, en niemand vindt het een taboe om zich in te leven in een vader weins kinderen hem ontnomen worden.
sarabande schreef:Maar dat was hier, zover we kunnen nagaan nog helemaal niet aan de orde, echtpaar was nog getrouwd.
Firedancer schreef:De man moest notabene het huis verlaten.
sarabande schreef:Firedancer schreef:De man moest notabene het huis verlaten.
Is dat niet gebruikelijk als je relatieproblemen hebt dat je dan niet onder een dak blijft wonen????
Firedancer schreef:aannemende dat dit normaal gewoon een mentaal gezonde mijnheer was.
Citaat:De man zou het huis hebben moeten verlaten. Buurtbewoners zeggen dat de vader vrijdag al dreigde dat hij met zijn twee zoons voor de trein zou springen als hij zijn kinderen niet langer kon zien.
Hij kwam maandag langs zijn huis om de kinderen op te halen. Zijn schoonmoeder wilde haar twee kleinkinderen niet meegeven, zeggen buren.
sarabande schreef:Firedancer schreef:aannemende dat dit normaal gewoon een mentaal gezonde mijnheer was.
Nou dat neem ik dan weer niet aan bij iemand die tot zoiets in staat is.
PrinCessRomy schreef:zijn familiedrama's in dit jaar ofzo? nieuwe trent, maar wat ik me nou afvraag, die kinderen zullen er toch tegen protesteren ofzo... of was het nou zo geheel onverwacht...
Lusitana schreef:Wat er welicht aan de hand is, denk ik, dat mensen egoïstischer (en bezitteriger) woren. En dan is het van "als ik mijn kinderen niet mag, mag niemand ze" en "als ik niet wil leven, mag de rest van mijn familie ook niet". Dit is van toepassing op veel familie drama´s. Natuurlijk is het in eerste instantie vaak een stoornis (depressie, bv) waardoor men zo gaat denken, maar als men van nature niet erg bezitterig is, komt het er ook niet zo uit in een depressie, denk ik. Maar ik ben geen deskundige hoor.
Hier is het orde van de dag, moord en doodslag, ontvoeringen etc, allemaal om het "ikke, ikke, ikke". "Ik wil gelukkig zijn en dus moet iedereen daar maar voor wijken" (vermoorden nieuwe vrendje van ex omdat ze ex terug willen, alsof die dat zou willen), of " ben ongelukkig dus moet de veroorzaker daarvan ook maar ongelukkig worden" (en vermoord familie van ex, of de kinderen). Of "ik ben ongelukkig doordat mijn ex me verlaten heeft, dus nu moet ze maar dood."
Allemaal zeer egoïstische daden uit een enorme kronkel.
Marcato schreef:Familiedrama op spoor Haarlem
Uitgegeven: 12 maart 2007 14:57
Laatst gewijzigd: 12 maart 2007 15:56
HAARLEM - Een 32-jarige man uit Haarlem heeft maandag zijn schoonmoeder van het leven beroofd en is daarna met zijn twee zoontjes van 4 en 6 jaar voor de trein gesprongen. Daarbij zijn de man en de kinderen om het leven gekomen. Dat heeft de politie bekendgemaakt.
De moord op de 58-jarige vrouw werd gepleegd in de woning van de man in Haarlem-Noord. Daarna is de man volgens de politie in een auto naar de spoorwegovergang aan de Liedeweg in Haarlemmerliede gereden, waar hij rond 14.20 uur met zijn zoons voor een aanstormende trein sprong. De politie onderzoekt de zaak.
Vertraging
Tussen Amsterdam-Sloterdijk en Haarlem rijden als gevolg van het ongeluk geen treinen. Reizigers krijgen op dit traject te maken met een vertraging van meer dan een uur.
Tussen Haarlem en Leiden rijden minder treinen. De vertraging duurt vermoedelijk nog tot in de avondspits.
Bron: http://www.nu.nl
Jee, dit is echt te erg voor woorden gewoon!!! Dit is bij mij om de hoek gebeurt! Echt heel gek idee, op het punt (spoorweg overgang) waar de aanrijding heeft plaatsgevonden, ben ik gister nog met mijn paard over heen gereden....!!!! pff, heftig man. Dat iemand tot zoiets in staat is...!!!
LiNdA1986 schreef:als je zelfmoord pleegt doe het dan alleen en waar niemand het ziet!
Firedancer schreef:Ik zeg dus NIET dat ik het er mee eens ben, he? Ik zeg alleen dat ik mij WEL voor kan stellen dat iemand zoiets doet, helaas heb ik zelf ook te veel mee gemaakt in echtscheidingsgeval met kinderen, waarbij het het ultieme doel van moeder was om de vader ongelukkig te houden en hem bij "haar" kinderen weg te houden.
Nou, dan gaat je bloed ECHT koken hoor! De emoties die met dit soort situaties gepaard gaan zijn zo heftig, dat wij inderdaad wel meer dan eens tegen elkaar gezegd hebben hier, dat wij ons heel goed kunnen voorstellen dat je als vader op een gegeven moment in staat bent om met een jachtgeweer onder de arm aan te bellen bij je ex en de kinderen en jezelf dood te schieten.