Man gooit zichzelf en kinderen voor de trein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Re: Man gooit zichzelf en kinderen voor de trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:48

als je zelfmoord pleegt doe het dan alleen en waar niemand het ziet!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:50

Er staat niet dat die vrouw gedreigd heeft alleen dat de man gedreigd heeft, daar had ik het over.

Verder sla je een beetje door, niemand zegt dat je ziek bent, en niemand vindt het een taboe om zich in te leven in een vader weins kinderen hem ontnomen worden.

Maar dat was hier, zover we kunnen nagaan nog helemaal niet aan de orde, echtpaar was nog getrouwd.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:10

sarabande schreef:
Er staat niet dat die vrouw gedreigd heeft alleen dat de man gedreigd heeft, daar had ik het over.

Daar heb ik mijn excuses voor aangeboden.

sarabande schreef:
Verder sla je een beetje door, niemand zegt dat je ziek bent, en niemand vindt het een taboe om zich in te leven in een vader weins kinderen hem ontnomen worden.

Ik voelde mij wel degelijk aangevallen, meerdere malen zelfs, in dit topic omdat ik geschreven had dat ik begrip op kon brengen voor het feit dat iemand zover kan gaan. Hier zijn meerdere reacties op gekomen, waaronder die van jou, dat je het onbegrijpelijk vond dat ik mij er wel wat bij voor kan stellen en mij wel kan indenken dat iemand zo'n gruweldaad begaat. Waarom zeg je het dan, als je het geen taboe vindt?
Ik heb toch niet gezegd dat ik het goed vind, wat hij gedaan heeft?

sarabande schreef:
Maar dat was hier, zover we kunnen nagaan nog helemaal niet aan de orde, echtpaar was nog getrouwd.

Ze waren getrouwd, maar ze lagen in scheiding toch? De man moest notabene het huis verlaten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:13

Firedancer schreef:
De man moest notabene het huis verlaten.

Is dat niet gebruikelijk als je relatieproblemen hebt dat je dan niet onder een dak blijft wonen????

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:20

sarabande schreef:
Firedancer schreef:
De man moest notabene het huis verlaten.

Is dat niet gebruikelijk als je relatieproblemen hebt dat je dan niet onder een dak blijft wonen????

Er staat "moest" het huis verlaten, de man dus gedwongen om het huis (en het dagelijkse leven van zijn kinderen?) te verlaten.

Of dat nou een logisch gevolg is van het hebben van relatieproblemen, of niet, maar dat dat emotioneel heel ingrijpend is voor zowel vader als kinderen, dat mag duidelijk zijn.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:23

Laat ik het zo zeggen: je gaat niet zomaar door het lint.

Je vermoord niet zomaar je kinderen
Je vermoord niet zomaar je schoonmoeder
Je laat dan niet zomaar je vrouw leven....

Er moet dus veel meer gebeurd zijn en achter zitten, aannemende dat dit normaal gewoon een mentaal gezonde mijnheer was.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:32

I.i.g. zag de man blijkbaar geen andere uitweg dan dit.... want iedereen kan wel leukere dingen bedenken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:41

Firedancer schreef:
aannemende dat dit normaal gewoon een mentaal gezonde mijnheer was.

Nou dat neem ik dan weer niet aan bij iemand die tot zoiets in staat is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:43

Ik zie nergens staan dat de vader zijn kinderen niet mocht zien. Er wordt gezegd dat de schoonmoeder ze niet wou meegeven, en wij kunnen hiervandaan niet oordelen waarom niet. Misschien moesten ze ergens naar toe? Misschien had de man al eerder lopen dreigen? (Wat ook uit het verhaal naar voren komt) dus ik snap niet hoe FireDancer kan beweren dat die man zijn kinderen niet meer mocht zien Verward Het gaat in het artikel dat je quote alleen om dat specifieke moment.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:52

*kuch & schraap*

Citaat:
De man zou het huis hebben moeten verlaten. Buurtbewoners zeggen dat de vader vrijdag al dreigde dat hij met zijn twee zoons voor de trein zou springen als hij zijn kinderen niet langer kon zien.

Hij kwam maandag langs zijn huis om de kinderen op te halen. Zijn schoonmoeder wilde haar twee kleinkinderen niet meegeven, zeggen buren.

Uitgaande van wat hier staat , heeft de man het dus over het niet meekrijgen van zijn kinderen. Wordt nog eens bevestigd doordat hij ze van de schoonmoeder niet meekreeg. Het is dus duidelijk dat er gezegd wordt dat de kinderen van hem "afgepakt" worden.

Of dat nu komt doordat de moeder en de oma van die krengen zijn of doordat hij een ziek iemand is waar de kinderen echt beter niet bij kunnen zijn , dat is iets dat we niet weten.

Het kan zijn dat de moeder hem niet meer in huis en bij de kinderen wilde omdat ze bang was dat hij hun kwaad zou doen , dan is het allemaal helemaal terecht.

Maar het kan ook zijn dat ma en pa elkaar niet goed lagen en dat ma zich ontpopte tot een gemeen loeder en pa hiermee tot deze daad gedreven heeft.

We weten dat gewoon niet. Al met al is het wel duidelijk natuurlijk dat de man niet fris in z'n bovenkamer was toen die dit deed. Maar kwam dat vanuit hemzelf of heeft de moeder hem zo gek gemaakt en het systeem waardoor hij de dood als enige uitweg zag om die kinderen niet te verliezen als het ware...?

Het blijft krom hoor , als je je kinderen doodt dan heb je echt geen enkele hoop meer.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 13-03-07 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:52

We kunnen wel overal over speculeren, maar alleen hun weten de waarheid. De media kan alles ook zo lekker opblazen.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:57

sarabande schreef:
Firedancer schreef:
aannemende dat dit normaal gewoon een mentaal gezonde mijnheer was.

Nou dat neem ik dan weer niet aan bij iemand die tot zoiets in staat is.

Nee hoor, IEDEREEN is tot dat soort dingen in staat. Als je maar genoeg emotioneel trauma oploopt, dan ga je vanzelf dingen doen die je nooit van jezelf zou verwachten.

Vergelijk het maar met een oorlogssituatie.

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:04

PrinCessRomy schreef:
zijn familiedrama's in dit jaar ofzo? nieuwe trent, maar wat ik me nou afvraag, die kinderen zullen er toch tegen protesteren ofzo... of was het nou zo geheel onverwacht...

las dus net in de krant dat er onderzoek na is gedaan...doordat er steeds meer van dit soort berichten in de kranten etc komen gaan de mensen die het lezen en die geestelijk ook niet in orde zijn dit ook doen...het is voor hun een soort aanmoediging omdat immers meer mensen het doen.

ontopic:verschrikelijk voor die moeder ook..verliest in een klap haar moeder en gezin...drama

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:20

Het stond zelfs hier in de krant.

Wat er welicht aan de hand is, denk ik, dat mensen egoïstischer (en bezitteriger) woren. En dan is het van "als ik mijn kinderen niet mag, mag niemand ze" en "als ik niet wil leven, mag de rest van mijn familie ook niet". Dit is van toepassing op veel familie drama´s. Natuurlijk is het in eerste instantie vaak een stoornis (depressie, bv) waardoor men zo gaat denken, maar als men van nature niet erg bezitterig is, komt het er ook niet zo uit in een depressie, denk ik. Maar ik ben geen deskundige hoor.

Hier is het orde van de dag, moord en doodslag, ontvoeringen etc, allemaal om het "ikke, ikke, ikke". "Ik wil gelukkig zijn en dus moet iedereen daar maar voor wijken" (vermoorden nieuwe vrendje van ex omdat ze ex terug willen, alsof die dat zou willen), of " ben ongelukkig dus moet de veroorzaker daarvan ook maar ongelukkig worden" (en vermoord familie van ex, of de kinderen). Of "ik ben ongelukkig doordat mijn ex me verlaten heeft, dus nu moet ze maar dood."

Allemaal zeer egoïstische daden uit een enorme kronkel.

Je wordt niet gelukkiger door een ex terug te nemen, dus waarom proberen die terug te dwingen? En waarom anderen ongelukkig maken alleen omdat jij door een rotperiode gaat?

Mensen moeten beter leren met teleurstellingen om te gaan en dat begint van kleins af aan. Maar omdat tegenwoordig veel mensen alles veel te makkelijk voor elkaar krijgen en kinderen verwend worden dus ook al niet meer leren dat niet alles maar kan, krijg je dus mensen die slecht met teleurstellingen om kunnen gaan en ik denk dat dát ook deels oorzaak is van familie drama´s.

Dit is allemaal even wat zo in me opkomt.

In elk geval ligt hier (in Portugal) de verkeerde opvoeding van kinderen zeker aan de oorsprong van agressie en egoïsme.
Dat is wel een wetenschappelijk bewezen feit.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 16:27

Mijn moeder dr vriend is hulpverlener en die kwam niet echt gezellig thuis...

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:20

Lusitana schreef:
Wat er welicht aan de hand is, denk ik, dat mensen egoïstischer (en bezitteriger) woren. En dan is het van "als ik mijn kinderen niet mag, mag niemand ze" en "als ik niet wil leven, mag de rest van mijn familie ook niet". Dit is van toepassing op veel familie drama´s. Natuurlijk is het in eerste instantie vaak een stoornis (depressie, bv) waardoor men zo gaat denken, maar als men van nature niet erg bezitterig is, komt het er ook niet zo uit in een depressie, denk ik. Maar ik ben geen deskundige hoor.

Hier is het orde van de dag, moord en doodslag, ontvoeringen etc, allemaal om het "ikke, ikke, ikke". "Ik wil gelukkig zijn en dus moet iedereen daar maar voor wijken" (vermoorden nieuwe vrendje van ex omdat ze ex terug willen, alsof die dat zou willen), of " ben ongelukkig dus moet de veroorzaker daarvan ook maar ongelukkig worden" (en vermoord familie van ex, of de kinderen). Of "ik ben ongelukkig doordat mijn ex me verlaten heeft, dus nu moet ze maar dood."

Allemaal zeer egoïstische daden uit een enorme kronkel.

Toch weet ik niet of je dat zo hard kunt stellen. Het gaat hier wel over bloedkinderen.

We zijn allemaal overtuigd van de sterke natuurlijke behoefte van een moeder om bij haar kinderen te zijn, maar gaan er vaak aan voorbij dat deze behoefte voor veel vaders net zo sterk is.

Dus is een scheiding waarbij (in dit geval "mogelijk") de kinderen door 1 ouder zich toegeeingend worden, voor de andere ouder een zeer traumatische aangelegenheid. Dat zet heel veel kwaad bloed.

Daarnaast ben ik er ook niet van overtuigd, althans dan spreek ik voor onszelf toen wij in de situatie zaten dat wij ons konden voorstellen dat iemand tot zo'n daad in staat kon zijn, dat het bezitsdrang pur sang is. Vaak wordt er door de "claimende" partij een hoop gif, leugens of op zijn minst sterk verdraaide waarheden verteld aan de kinderen en de andere ouder zwart gemaakt. De ouder op afstand ervaart dit als een vergiftiging van zijn/haar kinderen en een prelude tot een zeer moeizame jeugd en mogelijk verpest leven.
Dan zou ik mij kunnen voorstellen dat iemand die daar emotioneel zo van overhoop is, tot een conclusie kan komen dat hij/zij de kinderen dit *** leven wil besparen. Dat de kinderen maar beter dood kunnen zijn, dan een leven vol lijden en verdriet. Tja, dat je dan daadwerkelijk overgaat tot zo'n daad, dan ben je natuurlijk ver heen, maar vaak draagt daar de hele situatie (dus ook -misschien onwillekeurig- de moeder of familie en vrienden) aan bij.

Dus of het automatisch een daad van egoisme is? Misschien, als je je gevoel even kunt verdraaien naar het oogpunt van de ouder die hoegenaamd zijn/haar kinderen op een vreselijk leven ziet afstevenen, zou je het zelfs als een (hele extreme!) daad van liefde kunnen zien?

En natuurlijk ga je dan met je kinderen mee.... als je begrijpt wat ik bedoel.

Nogmaals, ik keur dit dus niet goed...

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:25

Marcato schreef:
Familiedrama op spoor Haarlem

Uitgegeven: 12 maart 2007 14:57
Laatst gewijzigd: 12 maart 2007 15:56

HAARLEM - Een 32-jarige man uit Haarlem heeft maandag zijn schoonmoeder van het leven beroofd en is daarna met zijn twee zoontjes van 4 en 6 jaar voor de trein gesprongen. Daarbij zijn de man en de kinderen om het leven gekomen. Dat heeft de politie bekendgemaakt.

De moord op de 58-jarige vrouw werd gepleegd in de woning van de man in Haarlem-Noord. Daarna is de man volgens de politie in een auto naar de spoorwegovergang aan de Liedeweg in Haarlemmerliede gereden, waar hij rond 14.20 uur met zijn zoons voor een aanstormende trein sprong. De politie onderzoekt de zaak.

Vertraging

Tussen Amsterdam-Sloterdijk en Haarlem rijden als gevolg van het ongeluk geen treinen. Reizigers krijgen op dit traject te maken met een vertraging van meer dan een uur.

Tussen Haarlem en Leiden rijden minder treinen. De vertraging duurt vermoedelijk nog tot in de avondspits.

Bron: http://www.nu.nl

Jee, dit is echt te erg voor woorden gewoon!!! Dit is bij mij om de hoek gebeurt! Echt heel gek idee, op het punt (spoorweg overgang) waar de aanrijding heeft plaatsgevonden, ben ik gister nog met mijn paard over heen gereden....!!!! pff, heftig man. Dat iemand tot zoiets in staat is...!!!

Pff vreselijk is dit gewoon en hier zijn geen woorden voor.
Wat bezielt zo iemand om zo iets tedoen. Boos!
En die kinderen er ook nog bij betrekken.
Als je zo graag een eind eraan wil maken oke maar die kinderen kiezen hier niet voor.
Op het nieuws zeiden ze ook dat de kinderen hadden tegengestribbeld toen hun vader ze bij de armen had gepakt.
Vreselijk gewoon om tehoren!!!

Hoorde het nieuws gisteren van mijn vader want die had de melding op zijn werk gekregen.(werkt bij de Politie bij de Spoorwegen)
Hij werkt er nu 28jaar en er was nog nooit zo iets gebeurd.
Hij gaf als eerste reactie ook een vloek af en is toen meteen aan zijn werk gegaan!!!!
Hij vond het ook vreselijk voor de kinderen maarja je krijgt ze er niet mee terug en het was bij dat spoorwegovergang echt een chaos geweest.

Snap niet dat er zulke dingen gebeuren!!!!! Huilen
Wordt hier echt verdrietig van en ik denk wel meerdere mensen die dit horen en lezen!!!!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:58

firedancer, de hele bedoeling van dit forum is om dingen te bespreken, want voor oeh en ah, hoef je geen topic te openen.
Ik kom met iets wat zou kunnen tellen, en jij komt ook met iets dat zou kunnen tellen en dat klinkt allemaal heel zinnig.
we kunnen alleen maar gissen naar redenen, maar het lijkt me wel nuttig om een beetje hardop overpeinzen hoe zoiets tot stand komt. En hoe meer we elkaar vertellen, hoe beter beeld we kunnen vormen.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:59

Laat die vader maar lekker branden in de hel, hoe ziek ben je en egoistisch om je kinderen mee te nemen! Wat erg! Boos! Verdrietig

Myrz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:23

ielgh..het komt steeds dichterbij. Nagelbijten / Gniffelen

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:41

LiNdA1986 schreef:
als je zelfmoord pleegt doe het dan alleen en waar niemand het ziet!

Doe het gewoon niet, het is zo ontzettend egoïstisch en laf!

patatkraamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:44

echt dat je dat je kinderen kan aandoen
en als je voor de trein springt houdt de machinist er misschien nog wel iets aan over ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:57

Firedancer schreef:
Ik zeg dus NIET dat ik het er mee eens ben, he? Ik zeg alleen dat ik mij WEL voor kan stellen dat iemand zoiets doet, helaas heb ik zelf ook te veel mee gemaakt in echtscheidingsgeval met kinderen, waarbij het het ultieme doel van moeder was om de vader ongelukkig te houden en hem bij "haar" kinderen weg te houden.

Nou, dan gaat je bloed ECHT koken hoor! De emoties die met dit soort situaties gepaard gaan zijn zo heftig, dat wij inderdaad wel meer dan eens tegen elkaar gezegd hebben hier, dat wij ons heel goed kunnen voorstellen dat je als vader op een gegeven moment in staat bent om met een jachtgeweer onder de arm aan te bellen bij je ex en de kinderen en jezelf dood te schieten.

En daar zijn geen andere oplossingen voor dan maar meteen met een jachtgeweer de boel plat te schieten of je kids mee onder een trein te sleuren?

Volgens mij moet jij hulp gaan zoeken Firedancer, ik snap niet waar jij het vandaan haalt om hier begrip voor op te brengen.
Ben jij mss een volgend nieuwskopje waar we op kunnen gaan wachten?
AJB zeg.
Ga hulp zoeken ofzo ipv het oip jezelf te betrekken! Daar heb jij namelijk geen enkel recht op!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:27

Geen persoonlijke aanvallen a.u.b.
Dat iemand zich een situatie kan indenken of kan begrijpen, wil niet meteen zeggen dat hij/zij het zelf ook zou doen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:28

@Chiqa,
Nounou, Firedancer belicht een kant die een eventuele oorzaak zou kunnen zijn van deze -inderdaad ontzettend wrede- daad. Als ouder zijnde kan ik me daar helemaal niets bij voorstellen, maar dat is geen reden om haar persoonlijk aan te vallen?

Ik vind wat er gebeurt is zo'n ontzettend wrede dood en vraag me af wat er door de hoofdjes van die arme kinderen moet zijn gegaan. Verdrietig Voor die man kan ik geen begrip opbrengen, hoeveel geestelijke problemen hij ook had.