Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daphnezz schreef:Dat mag je allemaal zelf gaan lezen..
Lees de koran maar, dat is ieder woord letterlijk van g'd, volgens de moslims. Of de Thora, de 5 boeken die G'd aan mozes gaf, dan kan je meteen het tweede testament lezen, heb je de bijbel ook meteen uit.
Dat bedoel ik idd met G'd...
Tyron schreef:Daphnezz schreef:Ik ben zelf joods, en ben VOOR ritueel slachten.
Zoals die jongen vertelde is dit niet wat g'd bedoelt met Kosjer... Het dier moet met respect behandeld worden wat in deze beelden niet gebeurd. Hij wil dus duidelijk maken, dat wat kosjer genoemd word, in werkelijk ondanks dat het wel volgens de basis regels gedaan word, NIET kosjer is. Dit is dus geen ware ritueele slachting, dit is bio industrie!
AMEN.dierfysio schreef:ik heb het filmpje niet gekeken, geloof het zo ook wel
kan maar 1 ding zeggen: ben ontzettend TEGEN!!!
walchelijk dat mensen dit willen, en walchelijk dat anderen daaraan mee willen werken.
ja, ik eet ook vlees, maar dan wel van dieren die geslacht worden zoals in het filpmje van de excursie naar Van Veen in Nijkerk. dan zijn ze gelijk dood, dus geen pijn.
dit ritueel slachten is zieker dan ziek. acuut verbieden!
En hoe weet jij dat het vlees wat jij eet op dezelfde manier wordt geslacht als in Nijkerk.
Vind al deze reacties zoooo overdreven. Ja, het filmpje is misselijkmakend, maar weer een reden voor iedereen om tegen het moslim geloof aan te schoppen!! Niet overal gaat het op deze manier!!
Iedereen heeft wel wat te zeggen maar schuift in avond wel aan om een stukje vlees te eten zonder te weten hoe dat dier aan zijn eind is gekomen. Zeer Hypocriet.
Hebben jullie wel eens gezien op welke manier de kippen die in een grote schuur lopen uiteindelijk met zijn alle in een kleine krat terechtkomen voor transport?? Ze worden door een machine als het ware opgezogen en zo in de kratten gepleurd. En dit gebeurd in Nederland, door Nederlanders!!!! Denk daar maar eens aan als jullie aan tafel je verantwoord geslacht kippetje zitten te kluiven!!
timokyana schreef:@doom: het gaat er niet op alle pluimvee bedrijven zo aan toe hoor, omdat het bij jou vriend zo gaat.
timokyana schreef:sorry, vergeet weleens dat ik net over de grens in belgie woon en zodoende mijn buurman niet volgens de nl wetten werkt, dan maar.
Hij is nu met pensioen, maar vroeger heb ik hier geregeld kippen op de lopende band gezien. Zullen verschillende regels zijn dan denk ik, of mijn buurman nam de regels niet zo nou
sjemie schreef:Het is gewoon walgelijk, meer kan ik er niet van zeggen.
Sommige mensen denken zo verkeerd over dieren. Het zijn geen poppen, het zijn geen producten zonder gevoel.
Ik kan er echt totaal niet bij met mijn hoofd, dat iemand er zo droog bij kan kijken, laat staan het zo'n dier aan doen.
En waarom? Omdat ze niet in voor ons verstaanbare taal kunnen uitleggen wat er ze voelen?
Wat voor recht hebben mensen om dit soort monsterlijke dingen ongestraft uit te vreten?
Het is idioot, zielig, smerig en gevoelloos en het moet echt verboden worden...