Ritueel slachten...hoe denk jij erover??( Schokkende docu)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AstraGirlie

Re: Ritueel slachten...hoe denk jij erover??( Schokkende docu)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:27

Ik kan er nog altijd niet bij, geloof is niet allesoverheersend voor mij, en ik kan ook niet begrijpen dat je dieren zo gaat laten lijden in naam van één of andere god...
Of zoals ik las in het filmpje, "if this is kosher, then we have a big problem..."

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:36

Amen, helemaal mee eens astragirl!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:02

Daphnezz schreef:
Dat mag je allemaal zelf gaan lezen..
Lees de koran maar, dat is ieder woord letterlijk van g'd, volgens de moslims. Of de Thora, de 5 boeken die G'd aan mozes gaf, dan kan je meteen het tweede testament lezen, heb je de bijbel ook meteen uit.

Dat bedoel ik idd met G'd...

Ik zou niet weten waarom ik een boek over een geloof moet gaan lezen terwijl we het hier over ritueel slachten hebben Verward
Ik vraag je gewoon wat er dan wel in het boek staat over ritueel slachten, met interesse hoe het wel gedaan moet worden volgens jou, omdat jij zegt dat DAT niet in het boek staat...

Maar als je het niet wilt vertellen mag je het ook wel gewoon zeggen tegen me.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:22

Ik ben ook wel benieuwd wat er precies in staat over ritueel slachten zelf...

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:25

Volgens mij hoor (maar correct me if i'm wrong) is het zo dat het toegestaan is het dier ritueel te slachten, maar wel verdoofd. Dacht ik laatst in een programma gezien te hebben en dat het dus een keuze is om dit verdoofd of onverdoofd te doen. Maar mocht dit zo zijn, ben ik wel benieuwd naar waarom je dan kiest voor onderverdoofd...

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:26

vindt het echt walgelijk ook hoe wij er mee omgaan daarom eet ik ook geen vlees meer als je dat ziet dan wordt ik gewoon kots

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:28

Het zweet brak me uit en ik werd misselijk na het zien van het filmpje.Kijkt een koe omhoog zo van, he hallo en knal dood.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:29

Door het verdovingsmiddel zou het dier niet rein meer zijn, heb ik gelezen, maar ik weet niet of dit waar is...

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:32

Dat dacht ik al ja. En waarom mag een dier dan niet geschoten worden vooraf, weet je dat ook?

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:49

Nope sorry Lachen

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:12

Omdat de kans bestaat dat het hart ophoudt met pompen wanneer het dier wordt doodgeschoten. Het is de bedoeling dat het dier compleet leegbloedt (dat gebeurt dus niet als het hart ophoudt met pompen). Pas dan is een dier rein.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:13

En wie heeft dat bedacht dat dat moet?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:13

Als ze een pin door hun hoofd krijgen is het hersendood en pompt het hart dus nog wel Knipoog

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 10:57

Tyron schreef:
Daphnezz schreef:
Ik ben zelf joods, en ben VOOR ritueel slachten.
Zoals die jongen vertelde is dit niet wat g'd bedoelt met Kosjer... Het dier moet met respect behandeld worden wat in deze beelden niet gebeurd. Hij wil dus duidelijk maken, dat wat kosjer genoemd word, in werkelijk ondanks dat het wel volgens de basis regels gedaan word, NIET kosjer is. Dit is dus geen ware ritueele slachting, dit is bio industrie!

AMEN.

dierfysio schreef:
ik heb het filmpje niet gekeken, geloof het zo ook wel Bloos

kan maar 1 ding zeggen: ben ontzettend TEGEN!!! Boos!
walchelijk dat mensen dit willen, en walchelijk dat anderen daaraan mee willen werken.
ja, ik eet ook vlees, maar dan wel van dieren die geslacht worden zoals in het filpmje van de excursie naar Van Veen in Nijkerk. dan zijn ze gelijk dood, dus geen pijn.
dit ritueel slachten is zieker dan ziek. acuut verbieden!

En hoe weet jij dat het vlees wat jij eet op dezelfde manier wordt geslacht als in Nijkerk.

Vind al deze reacties zoooo overdreven. Ja, het filmpje is misselijkmakend, maar weer een reden voor iedereen om tegen het moslim geloof aan te schoppen!! Niet overal gaat het op deze manier!!

Iedereen heeft wel wat te zeggen maar schuift in avond wel aan om een stukje vlees te eten zonder te weten hoe dat dier aan zijn eind is gekomen. Zeer Hypocriet.
Hebben jullie wel eens gezien op welke manier de kippen die in een grote schuur lopen uiteindelijk met zijn alle in een kleine krat terechtkomen voor transport?? Ze worden door een machine als het ware opgezogen en zo in de kratten gepleurd. En dit gebeurd in Nederland, door Nederlanders!!!! Denk daar maar eens aan als jullie aan tafel je verantwoord geslacht kippetje zitten te kluiven!!

Dit is dus niet waar!!!! Haha! ik weet niet hoe jij aan die informatie komt ..
me vriend (hoe minder leuk ik het ook vind) zit in de slachtkuikens ..
dit bedrijf runt hij samen met zijn oom ..
de kippen hebben het alleen de laaste week slecht dan ga ik ook niet heen ..
er komen als ze op gehaalt worden een stuk of 15 mensen dat zijn vaak polen of friesen mensen...
de lichten worden dan uitgezet zodat de kippen blijven zitten en ze minder stress hebben ..
dan worden ze idd in kratten gedaan ..
maar niet opgezogen of wat dan ook ...!
dat wilde ik er even bij vermelde!!
de kuikens die hun binnen krijgen zijn genetisch gefokt zodat ze snel groeien het maakt niet uit wat je ze geeft ze blijven gewoon groeien ..
als de kuikens er aan komen hebben ze ontzettend veel ruimte overal kunnen ze eten en drinken ...
alleen met de laaste week ben ik het niet eens Boos! dan is er te weinig ruimte en kunnen ze niet lopen als ze elkaar niet weg duwen ...
hoe slachtkuikens op tv worden laten zien is absoluut niet waar ..
ze zijn nou eenmaal voor de slacht en daar kunnen we verder weinig aan doen ..
het bedrijf van me vriend ..probeert het voor de kippen in die 5.5 tot 6 weken zo goed mogelijk te laten verlopen die kippen rennen in het rond ..!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 11:00

en omdat ze dan te weinig ruimte hebben die laatste week is het dan ook tijd om ze op te laden en niet langer te laten zitten Lachen
Wat dus ook gebeurd

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 11:02

@doom: het gaat er niet op alle pluimvee bedrijven zo aan toe hoor, omdat het bij jou vriend zo gaat.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 11:07

timokyana schreef:
@doom: het gaat er niet op alle pluimvee bedrijven zo aan toe hoor, omdat het bij jou vriend zo gaat.

al de kippen boeren moeten zich aan de eisen de regels en de wet houden ..
elke week komt er een mannetje langs om te kijken of alles goed gaat ..en wat er verbeterd moet worden ..
voor echt slechte dingen krijgen ze een boete ...
dus ik weet wel degelijk dat het er zo aan toe gaat want de boeren mogen niet anders Haha!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 11:09

sorry, vergeet weleens dat ik net over de grens in belgie woon en zodoende mijn buurman niet volgens de nl wetten werkt, dan maar.
Hij is nu met pensioen, maar vroeger heb ik hier geregeld kippen op de lopende band gezien. Zullen verschillende regels zijn dan denk ik, of mijn buurman nam de regels niet zo nou Knipoog

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 11:13

timokyana schreef:
sorry, vergeet weleens dat ik net over de grens in belgie woon en zodoende mijn buurman niet volgens de nl wetten werkt, dan maar.
Hij is nu met pensioen, maar vroeger heb ik hier geregeld kippen op de lopende band gezien. Zullen verschillende regels zijn dan denk ik, of mijn buurman nam de regels niet zo nou Knipoog

ik geloof dat als ze net uit het ei komen ze over een lopende band gaan en dan in van kuikenkratjes vallen niet van hoog hoor Bloos
misschien had je buurman zo'n uitbroed bedrijf ..??
van me vriend heeft echt het "vetmeste" van de kuikens Ach gut

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 11:14

De eeuwige discussie... Gaaaap

Ik heb pas twee mensen een pm gestuurd met daarin hoe het Halal slachten wél hoort te gaan. En ook hoe het ís gegaan bij de Islamitische slagers waar ik ben geweest

*hond heeft tijdje geiten vlees moeten eten, vandaar*

Ik heb de pm helaas gewist, en niet veel zin om hier weer het hele verhaal uit mn hoofd te typen dus sorry.
Ik ben er níet tegen, omdat ik weet hoe het hoort.
Ik ben wél tegen de gruwel praktijken uit het betreffende filmpje. Gooi lekker jezelf in zo'n machine en snij je eigen oren af, maar laat die dieren met rust... Boos!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 11:15

haha denk inderdaad dat dat het verschil is geweest Bloos . vond het in ieder geval een naar gezicht maar heb het nooit aan mijn buurman durven vragen Knipoog

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 11:20

Bah hiertegen ben ik ook.
Ik vindt dit weer tever gaan. maar het is hun ''geloof''
Hoewel ik betwijfel of dit erbij hoort maar oké.
Ik eet wel vlees maar niet zo gruwelijk geslacht

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:12

Zou hier niet gauw een eind aan moeten komen nu de partij van de dieren een redelijk aandeel in de kamer heeft? Dit lijkt me één van de eerste dingen waar ze zich voor in zouden moeten zetten! Ik zou wel eens willen weten of ze zich in zetten tegen het onverdoofd slachten, zal het eens opzoeken op de website.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:23

Ik denk dat weinig mensen de voorbeelden, in het filmpje aangenaam vinden. Sterker nog ik denk dat weinig mensen dit aceptabel vinden.

Dat hoort gewoon niet, ik heb maar een klein stukje gezien. Geen slachtpartijen etc bekeken. Maar ik weet hoe erg het er er soms aan toe gaat; Vogels die verplicht worden om te eten om lekker dik te zijn etc.

Slachten moet dierwaardig gebeuren: In propere ruimtes (natuurlijk je zult er geen spiegel van maken, dat lukt ook helemaal niet, er worden nog altijd dieren gedood),In een ongestresste situatie, Zonder de geur van 'dood' te ruiker, en voor mij het belangerijkste: het moet VLUG gebeuren.

Ik heb een filmpje van de exursie naar de slager gezien. En daar viel het goed mee, een redelijk propere ruimte,en vlug. De geur van dood was er wellicht wel, en dat paard zat waarschijnlijk wel in de stress. Maar voor te stressen was er practies geen tijd.

Zo moet het zijn naar mijn mening..

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:36

sjemie schreef:
Het is gewoon walgelijk, meer kan ik er niet van zeggen.
Sommige mensen denken zo verkeerd over dieren. Het zijn geen poppen, het zijn geen producten zonder gevoel.
Ik kan er echt totaal niet bij met mijn hoofd, dat iemand er zo droog bij kan kijken, laat staan het zo'n dier aan doen.
En waarom? Omdat ze niet in voor ons verstaanbare taal kunnen uitleggen wat er ze voelen?
Wat voor recht hebben mensen om dit soort monsterlijke dingen ongestraft uit te vreten?
Het is idioot, zielig, smerig en gevoelloos en het moet echt verboden worden...

Helemaal mee eens.. Ik vind het gewoon doodeng dat mensen zo kunnen zijn dat ze dit bij dieren aan kunnen doen.. (Dan heb je er bovendien ook minder moeite mee om een mens te vermoorden denk ik zo.)

Die arme arme dieren.. Na het zien van dit filmpje (wat ik eigenlijk niet wil maar toch doe Koe ) ben ik nog blijer dat ik nu vegetariër ben, en bijna geen melkpruducten neem.