Moeder maakt 5 kinderen dood....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maudy_89

Re: Moeder maakt 5 kinderen dood....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 11:58

runningkawa schreef:
waarom heb ik goed tussen haakjes staan dan?

En je kunt niet algemeen zeggen, ze hadden beter dood kunnen zijn
Dat kun je niet zeggen over een ander

denk niet dat ze beter dood hadden kunnen zijn het leven zonder moeder gaat ook prima (denk ik) denk dat als het zo is de moeder gewoon zwaar verkeerd gedacht en gehandeld heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 11:59

misschien ff leren wat haakjes betekenen in forum schrift?
dan vlieg je misschien niet zo uit je vel...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:18

Nou ja, ik ken(de) toevallig enkele meisjes waarvan de moeder zelfmoord had gepleegd en geloof me, zoiets wil jij niet meemaken.
Maar of ze beter dood hadden kunnen zijn... dat niet natuurlijk.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:29

randalinpony schreef:
Nou ja, ik ken(de) toevallig enkele meisjes waarvan de moeder zelfmoord had gepleegd en geloof me, zoiets wil jij niet meemaken.
Maar of ze beter dood hadden kunnen zijn... dat niet natuurlijk.

Tuurlijk is dat een grote impact dat ontken ik zeker niet, maar als je vijf kinderen dat is veel hoor om telkens weer opnieuw te beginnen. En zeker bij de laatste die de voorgaande mischien heeft gezien. En dan jezelf het leven niet kunnen ontnemen.
Vind ik gewoon bizar.
Voor de omringende familie moet het ook super moeilijk zijn, hoe behandel je zo iemand. Steun je die, wat doe je. Ik denk dat het niet makkelijk is

Mmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:32

ik zou zo iemand niet steunen nee...maarja..je zou maar haar moeder of vader zijn

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:35

jeetje hier heb ik geen woorden voor

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:07

Moderatoropmerking:
Van de TS wordt een bronvermelding gevraagd via pb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:04

Citaat:
Ik lees net in de telegraaf
Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:09

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:29

ik vind niet dat zij de doostraf verdiend, ik zou haar in een cel stoppen met foto's van hoe haar kinderen erbij liggen, nadat ze ze vermoord heeft. Deze vrouw is ziek. Wat ik wel erg vind is dat in de reacties van link van runningkawa, dat ze de vader (marrokaan) de schuld gaan geven. Hun weten niks van de gezinssituatie en omdat pappa moslim is, is het zijn schuld, wagelijk dat ze de arme man zo beschuldigen. Hij heeft net zijn 5 Kinderen verloren. Het is echt diep triest dat mensen zo bevooroordeeld zijn.
*edit* spelfout

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:05

Tja voor de vader is het ook erg maar je kan er verder niks over oordelen.
Als de vader al jaren uit beeld was, vind ik niet dat hij nu ineens de rouwende vader moet gaan uithangen.

Ik ben niet tegen de doodstraf maar voor sommige mensen is het geen straf in dit geval zou het voor de vrouw geen straf zijn.

Maar 10x levenslang in een isoleercel is veel erger, maar Nederland heeft teveel schuld om dat in te kunnen voeren

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:10

Hoorde het vanochtend ja, en de pa kon 's avonds pas op de hoogte gebracht worden. Ik vind het altijd zo raar dat mensen nooit iets merken aan die gezinnen, terwijl ze er dus duidelijk aan onderdoor gaan... Dan kunnen ze toch heel goed verstoppertje spelen. Zonde!!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:21

Zo iemand is ziek in haar hoofd. De doodstraf vind ik niet dat ze dát verdient. Er is zover ik weet nog geen motief bekend toch? Tot die tijd is en valt er nog niks te zeggen over de straf.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:25

Citaat:
Er is zover ik weet nog geen motief bekend toch? Tot die tijd is en valt er nog niks te zeggen over de straf.

Ik vind een motief niet belangrijk meer hoor, ze HEEFT haar eigen kinderen VERMOORD dat lijkt me anders bewijs genoeg voor een goede passende straf

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:32

Kan het ook niet bevatten.. zo erg!

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:01

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, zoiets doe je toch niet..

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:10

tita schreef:
Als de vader al jaren uit beeld was, vind ik niet dat hij nu ineens de rouwende vader moet gaan uithangen.

Waarom niet? Omdat een vader zijn kinderen een tijd niet gezien heeft, betekent dat dan ineens dat hij het niet net zo vreselijk zou vinden als ze dood zouden zijn, als een vader die ze elke dag ziet? Ik zie echt het verschil niet hoor.

Overigens, ik zal het wel niet mogen zeggen, maar ik kan mij dus WEL voorstellen dat iemand zijn/haar kinderen om het leven brengt.
Namelijk, als die ouder er van overtuigt is dat het leven op deze aarde, onder de omstandigheden die die ouder ziet, betekenen dat het leven een ondragelijke last is. Dat het beter is voor het kind om dan maar niet te leven en rust te vinden in de dood, zelfs al is die transitie (het sterven) een offer wat daarvoor gebracht moet worden.

Kun je van vinden wat je wilt, maar vaak gaat het wel zo.

Ik weet te weinig van dit specifieke geval, maar ik kan mij goed voorstellen dat deze mevrouw geen heil meer in het leven heeft gezien. Niet voor zichzelf, en zeker ook niet voor haar kinderen.
Dat iemand zich uiteindelijk tot zoveel wanhoop gedreven ziet dat hij/zij uiteindelijk de hand aan eigen kinderen legt (ja, natuurlijk alle kinderen, hoe gruwelijk ook! Zodat ze verlost worden van deze hel en in de vrede van de dood samen kunnen zijn) en daarna zelfmoord pleegt om samen te kunnen zijn.
Stel je de wanhoop voor van deze vrouw dat zij gefaald heeft, zij heeft het niet voor elkaar gekregen om bij haar kinderen te zijn (door zelfmoord te plegen) en ze verder te kunnen beschermen.

Alleen is zelfmoord plegen nog niet zo eenvoudig als een kind met messteken om het leven brengen, vandaar dat dit vaak mislukt. Gewoon zuiver een technische "fout", niet zo zeer dat ze stiekum toch niet dood had gewild. Dat geloof ik namelijk niet, ik denk dat ze echt wilde sterven om bij haar kinderen te kunnen zijn.

Het is hetzelfde mechanisme wat soms gescheiden vaders drijft om met een jachtgeweer het huis van zijn exvrouw op te zoeken en zichzelf en "zijn" kinderen van het leven beroofd, om moeder in dit leven met alle ellende achter te laten.
Alleen, nu gebeurt het andersom.

Ik vind het geen schande om te kunnen begrijpen wat iemand zo ver kan drijven om zoiets vreselijks te doen. Absoluut niet zelfs. Ik hoop alleen maar dat mijn omstandigheden en die van de mensen om mij heen, nooit zo ver uit de hand zullen lopen dat ik of zij ons in de schreeuwende wanhoop voelen om dit soort daden te begaan.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:31

tita schreef:
Citaat:
Er is zover ik weet nog geen motief bekend toch? Tot die tijd is en valt er nog niks te zeggen over de straf.

Ik vind een motief niet belangrijk meer hoor, ze HEEFT haar eigen kinderen VERMOORD dat lijkt me anders bewijs genoeg voor een goede passende straf

Maar uit gezond verstand? Of misschien heeft iemand haar gedwongen, onder invloed van. Weet jij het? Natuurlijk; ze verdient straf en niet zo'n beetje ook.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:34

De reden zul je bijna nooit horen Lachen Wel de excuses om weer een ontoerekeningsvatbaar te worden.

Wacht maar er zal wel één of ander zielig verhaal uitkomen, of ze was depri, of ze had black out en wist niks meer
Hebben ze dat niet allemaal, en ergste is ze trekken bijna allemaal op elkaar.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:24

Het is echt vreselijk, dan ben je heeeeel ver heen.

Denk dat ze ooit uiteindelijk nog wel zelfmoord zal gaan plegen. Las laatst ook zo'n verhaal in de Elsevier over kindermoorden. Een familie kwam het overlijden van een kind niet meer te boven en ze besloten de kinderen te vermoorden en zelf zelfmoord te plegen om bij hun oudste kind te kunnen zijn die al overleden was. Kinderen zijn omgebracht en toen hebben ze geprobeerd om zelfmoord te plegen wat niet is gelukt en uiteindelijk zijn ze beide op de eerste hulp terecht gekomen. Een aantal jaren later mochten ze elkaar weer zien, hebben ze weer een poging gedaan wat niet gelukt is. Daarna hebben ze afzonderlijk van elkaar zelfmoord gepleegd.

Ik denk dat we te weinig weten van dit verhaal, het is erg genoeg.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:56

Uit de Belgische pers:

Geneviève Lhermitte, de moeder die gisteren haar vijf kinderen om het leven bracht in Nijvel, is in verdenking gesteld van moord en aangehouden. Dat gebeurde na haar verhoor in het ziekenhuis. De vrouw had na haar wanhoopsdaad geprobeerd zelfmoord te plegen, maar is buiten levensgevaar.

De kinderen, vier dochters en één zoon, waren tussen de drie en veertien jaar oud: Yasmine (1992), Nora (1995), Myriam (1997), Mina (1999) en Medhi (2003). De Marokaanse vader van de kinderen, die in de farmaceutische sector werkt, was op zakenreis op het moment van de feiten. Hij kon pas enkele uren later op de hoogte gebracht worden van deze tragedie. Het staat vast dat hij niets met de moorden te maken heeft.

Mmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:05

hhm wat verschillen die kranten allemaal...pff..
de ene verdenkt de vader( joost mag weten hoe ze dat nu weer willen doen?)en de andere zegt dat hij er niks mee te maken heeft( wat me heeeel logisch lijkt aangezien hij op vakantie was!!!)!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:09

of dat zou er juist wel mee kunnen temaken hebben, juist op vakantie

Mmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:10

op vakantie zodat hij niet hoefde te zien dat zijn kinderen werden vermoord en zijn vrouw zelfmoord pleegde?
lijkt me eerder dat je ze tegen houd, of bedoel je dit niet?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:12

Mmaaike schreef:
op vakantie zodat hij niet hoefde te zien dat zijn kinderen werden vermoord en zijn vrouw zelfmoord pleegde?
lijkt me eerder dat je ze tegen houd, of bedoel je dit niet?

De moordcomplotten dat ik al gelezen heb, zou me dat eerlijk gezegd niet verbazen.
Maar ik zeg niet dat het hier het geval is. Mischien horen we later het echte verhaal wel Lachen