Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
savanrobbie schreef:wat voor straf zou de jongen die geschopt heeft krijgen?
in oostenrijk zou hij 2 weken vast moeten zitten.
savanrobbie schreef:wat ze in oostenrijk vast hebben gesteld krijgt hij mee.
zoals ik al eerder in dit topic gezegd heb is dat een straf voor mishandeling .
savanrobbie schreef:ik zeg ook niet dat hij slachtoffer is .
maar wel mijn oom en tante.
als jullie zo triest over willen komen en alleen maar met stront willen smijten.
ga je gang.
maar dan zien jullie mij niet meer in dit topic.
jammer, dat het zo moet gaan hier.
je stelt 1 vraag en je ze gaan direct met modder smijten
ik ben er niet bij geweest
en jullie al helemaal niet
had gehoopt dat er hier normaal volk zou komen en mij op een normale manier advies hadden kunnen geven.
helaas is dat dus niet zo ...
en ben ik na 70 berichten nog geen stap verder dan alleen maar gezeur !!!
bedankt & succes met verder discussieren !!!
savanrobbie schreef:naja, dat weet ik niet.
misschien óók ?
hoorde mijn moeder er al over dat het waarschijnlijk ook jeugdgevangenis zou worden.
ik weet het allemaal niet.
en het boeid me ook niet meer...
savanrobbie schreef:...had gehoopt dat er hier normaal volk zou komen en mij op een normale manier advies hadden kunnen geven.
helaas is dat dus niet zo ...
Sterre schreef:Het lijkt me niet dat je neef nog naar Oostenrijk zal moeten, want dan hadden ze hem daar niet weg laten gaan...
Het lijkt me eerder de zaak naar Nederland wordt overgedragen (zijn toch allebei -dader én slachtoffer- nederlandse jongens?)...
Wbt het financiele gedeelte: je oom en tante zouden eens bij hun verzekering kunnen informeren wat voor schade hun verzekering dekt en wat niet...
Kimberley77 schreef:Weet je wat ik zo raar vind? Dat niemand zich blijkbaar kan inleven in de familie van de dader.. Tuurlijk is het schandalig wat er gebeurd is en moge duidelijk zijn dat haar neefje alles behalve normaal gehandeld heeft..
Iedereen kijkt altijd naar het slachtoffer, maar men vergeet heel vaak dat de familie van een dader ook soort 'slachtoffer' zijn, zij kiezen niet voor de keuzes de hun familielid maakt, maar kan wel opdraaien voor de sores in dit geval.. Lijkt me vrij logisch dat de TS haar familie zich behoorlijk kl*te voelt onder deze situatie..
Even voor de duidelijkheid, ik spreek hier niet slachtoffer voor de tante en oom, want dat is immers dat jochie, maar wat meer respect kan geen kwaad denk ik, daar het niet hun keuze was..