Wie weet hoe dit gaat ...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: Wie weet hoe dit gaat ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:02

ik vind het neefje van TS absoluut GEEN slachtoffer.
Hij heeft het er zelf naar gemaakt dat hij nu weet ik veel wat aan zijn 'broek' krijgt.
Had hij maar na moeten denken voordat hij die jongen een schop in zijn kruis gaf.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:05

savanrobbie schreef:
wat voor straf zou de jongen die geschopt heeft krijgen?
in oostenrijk zou hij 2 weken vast moeten zitten.

Dat kan alleen de rechter vertellen.
Wij kunnen alleen zeggen wat wij vinden wat voor een straf hij zou moeten krijgen.

En nogmaals zijn ouders zullen in ieder geval moeten opdraaien voor alle medische kosten en de vervolgschade als later blijkt dat hij er blijvend letsel aan over gehouden heeft.
En in dat geval krijg je ook nog te maken met smartengeld....

Over de straf voor je neef zou ik me het minste zorgen maken, die is waarschijnlijk (zoals altijd hier in Nederland) veel te laag.

savanrobbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 21:33

wat ze in oostenrijk vast hebben gesteld krijgt hij mee.
zoals ik al eerder in dit topic gezegd heb is dat een straf voor mishandeling .

en inderdaad zijn de straffen in andere landen hoger dan hier in nederland

daar is weinig aan te doen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:06

savanrobbie schreef:
wat ze in oostenrijk vast hebben gesteld krijgt hij mee.
zoals ik al eerder in dit topic gezegd heb is dat een straf voor mishandeling .

Dan zal dat hier wel omgezet worden in een taakstraf. Huilen van het lachen

savanrobbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 22:10

naja, dat weet ik niet.
misschien óók ?

hoorde mijn moeder er al over dat het waarschijnlijk ook jeugdgevangenis zou worden.

ik weet het allemaal niet.
en het boeid me ook niet meer...

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:11

savanrobbie schreef:
ik zeg ook niet dat hij slachtoffer is .
maar wel mijn oom en tante.

als jullie zo triest over willen komen en alleen maar met stront willen smijten.
ga je gang.

maar dan zien jullie mij niet meer in dit topic.

jammer, dat het zo moet gaan hier.
je stelt 1 vraag en je ze gaan direct met modder smijten

ik ben er niet bij geweest
en jullie al helemaal niet

had gehoopt dat er hier normaal volk zou komen en mij op een normale manier advies hadden kunnen geven.
helaas is dat dus niet zo ...

en ben ik na 70 berichten nog geen stap verder dan alleen maar gezeur !!!

bedankt & succes met verder discussieren !!!

Er komt hier normaal volk! De enige die de realiteit niet wil zien ben jij! Jouw neef ids de dader en zeker geen slachtoffer. En nee je hebt niet gezecht dat de andere fam. t niet rot heeft. Je zegt helemaal niets over die mensen die echt de dupe zijn van een joch dat niet weet wat wel en niet kan. Maar ondertussen roep je wel dat jouw fam t veel zwaarder heeft dan de andere fam.
En dan snap je niet dat hier wordt geschreven dat jij t echt fout ziet? Open je ogen eens en zie in in wat voor aleende jouw neef t leven v n ander mogenlijk de ellende in heeft geschopt!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:16

savanrobbie schreef:
naja, dat weet ik niet.
misschien óók ?

hoorde mijn moeder er al over dat het waarschijnlijk ook jeugdgevangenis zou worden.

ik weet het allemaal niet.
en het boeid me ook niet meer...

Mij boeit jouw neef en de starf die hij krijgt ook niets. Minder nog. Maar even de bak in lijkt me wel goed voor m heeft hij even de tijd om na te denken wat hij heeft gedaan. Ik denk ook dat dat andere jongetje een finaciele vergoeding zal moet krijgen, ja idd van jouw oom en tante.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:30

als mijn kind dat gedaan zou hebben zou hij een moeilijke aan me hebben. dan zou hij nieteens vrézen voor een kinderechter.
als je zó hard iemand schopt, moet je op draaien voor de consequenties.
ik werk zelf met kinderen me gedragsproblemen, en dat er iets ergs gebeurd komt bijna nooit voor. dus ik vraag me af wat zijn bewegingsredenen zijn geweest. waarom wordt je zó boos!?
dat arme joch zit e rest van zijn leven vast aan de angst of hij wel of geen kinderen kan krijgen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 00:11

Weet je wat ik zo raar vind? Dat niemand zich blijkbaar kan inleven in de familie van de dader.. Tuurlijk is het schandalig wat er gebeurd is en moge duidelijk zijn dat haar neefje alles behalve normaal gehandeld heeft..
Iedereen kijkt altijd naar het slachtoffer, maar men vergeet heel vaak dat de familie van een dader ook soort 'slachtoffer' zijn, zij kiezen niet voor de keuzes de hun familielid maakt, maar kan wel opdraaien voor de sores in dit geval.. Lijkt me vrij logisch dat de TS haar familie zich behoorlijk kl*te voelt onder deze situatie..
Even voor de duidelijkheid, ik spreek hier niet slachtoffer voor de tante en oom, want dat is immers dat jochie, maar wat meer respect kan geen kwaad denk ik, daar het niet hun keuze was..

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 00:21

savanrobbie schreef:
...had gehoopt dat er hier normaal volk zou komen en mij op een normale manier advies hadden kunnen geven.
helaas is dat dus niet zo ...

Sterre schreef:
Het lijkt me niet dat je neef nog naar Oostenrijk zal moeten, want dan hadden ze hem daar niet weg laten gaan...
Het lijkt me eerder de zaak naar Nederland wordt overgedragen (zijn toch allebei -dader én slachtoffer- nederlandse jongens?)...

Wbt het financiele gedeelte: je oom en tante zouden eens bij hun verzekering kunnen informeren wat voor schade hun verzekering dekt en wat niet...

Lijkt me toch een normale reaktie Lachen ?!

Verder heb ik alleen maar gereageerd op wat jij zelf hebt geschreven.
Dat hebben vele andere users hier ook gedaan.
Alleen omdat de reakties niet zo zijn als jij ze wilt horen, wil dat nog niet zeggen dat er hier geen "normaal volk" komt Knipoog .
Ik snap heus dat je het rot vindt voor je oom en tante, maar ik mis bij jou gewoon een enorm gebrek aan inlevingsvermogen naar het daadwerklijke slachtoffer en zijn familie en wat ik uit de meeste reakties van de andere users lees, ervaren zij dat ook zo. Dát is dan ook precies hetgene waar de meeste mensen jou over aanspreken.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 01:54

Ik heb enkele pagina´s terug alleen de verzekeringstechnische consequenties uiteen gezet en verder niet inhoudelijk ingegaan op het verhaal.

Ik heb natuurlijk wel meegelezen en kan me vinden in allerlei reacties.

Natuurlijk valt het mij op dat er uiteen gezet wordt dat TS aan de kant van haar neefje zit en ook logisch is dat dan de kant van het slachtoffer gepakt wordt.

Ik werk zelf bij een verzekeringsmaatschappij en krijg regelmatig dit soort zaken aangelevert.
Voor de verzekering is dit een discussieverhaal oftewel de toedracht is zeer voornaam en nog kans op een discussie tussen maatschappijen, dat wil dus zeggen dat het niet simpel ligt in de afhandeling.

Wat ik buiten het verzekeringsverhaal naar voren wil brengen is dat mensen of kinderen soms dingen doen die niet altijd te volgen zijn maar dan is het wel handig om de omstandigheden mee te kunnen pakken en dan pas een mening te vormen.

Een voorbeeld van mijzelf is dat ik ooit zelfs op een volwassen leeftijd ook iemand in zijn kruis heb getrapt en ja heel schandalig niet met een reden maar omdat ik dacht dat dat wel lollig was, nou dus niet, die persoon is echt doodziek geweest maar heel gelukkig heb ik hem niet verkeerd geraakt ( meer geluk dan wijsheid ).

Geen rechtzaak omdat dit mijn vorige partner betrof en dan span je geen zaak aan richting je wederhelft maar desalnietemin toch een zeer foute handeling van mij en die had tot resultaat kunnen hebben dat ik mijn oudste dochter niet zou hebben gehad ( het stuk van daden en gevolgen overzien pak ik dan maar direct mee ).

Ik ben zeker geen crimineel of wat dan ook en zelfs iemand op middelbare leeftijd maar dan wel een persoon die gerust aan durft te geven dat ze ook wel eens iets heeft gedaan wat zeer slecht af had kunnen lopen ( misschien had ik dan ook wel de bak in gemoeten of wat dan ook maar ja het was een gevolg van een geintje en dat waren dus wel omstandigheden ).

Gezien de omstandigheden heeft mijn ex toen wij uit elkaar gingen ook nooit de behoefte gehad om alsnog aangifte te doen van mishandeling, wat ik hier mee wil aangeven is dat er soms een soort uitleg is van de omstandigheden waardoor mensen soms een fout maken in de beoordeling van wat kan of niet.

Ik wil dus niets goed praten maar wel probeer ik de jongen van 15 jaar te volgen in zijn handelen maar daarbij wil ik natuurlijk niet invullen wat er gebeurd is en hoe we daar op mogen/moeten reageren ( dit stukje moet ik pakken vanuit mijn vakgebied wat toevallig voor een groot deel ligt op aansprakelijkheidrecht dus de wetboeken ook nog bij de hand ), we leven in een maatschappij en in dit soort zaken zullen we met ons allen de richtlijnen aan moeten geven en daar volgt naar verloop van tijd de wetgeving in en ook weer daarachteraan het verzekeringstechische verhaal dus blijf discussieren maar ook het stukje van begrijpen en plaatsen a.u.b. blijven pakken zodat de discussie gezond is en blijft.

Ik wens de familie van het slachtoffer en van TS alle wijsheid en natuurlijk zeker ook alle gezondheid toe in deze kwestie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:03

Kimberley77 schreef:
Weet je wat ik zo raar vind? Dat niemand zich blijkbaar kan inleven in de familie van de dader.. Tuurlijk is het schandalig wat er gebeurd is en moge duidelijk zijn dat haar neefje alles behalve normaal gehandeld heeft..
Iedereen kijkt altijd naar het slachtoffer, maar men vergeet heel vaak dat de familie van een dader ook soort 'slachtoffer' zijn, zij kiezen niet voor de keuzes de hun familielid maakt, maar kan wel opdraaien voor de sores in dit geval.. Lijkt me vrij logisch dat de TS haar familie zich behoorlijk kl*te voelt onder deze situatie..
Even voor de duidelijkheid, ik spreek hier niet slachtoffer voor de tante en oom, want dat is immers dat jochie, maar wat meer respect kan geen kwaad denk ik, daar het niet hun keuze was..

Omdat dat in Neerland teveel wordt gedaan
Dader, familie allemaal zielig
Allemaal slechte jeugd bla bla
gevangenis, boete zielig enz enz
Ouders die aangekeken worden nog veel zieliger

Slachtoffer die levenslang met dingen zit zien ze niet, hoor je niets meer van, want die is er zogenaamd vanaf

(nee heb het niet speciaal over dit)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:10

Dat klopt Rk. zo erg dat er NU PAS binnen de rechtbanken een lichtje is gaan branden dat er ook nog een slachtoffer is en dat er iets voor moet komen. Triest gewoon.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:31

Ik snap heel goed wat je bedoeld RK, begrijp me niet verkeerd..heb alleen laatst ee documentaire gezien of de familie van daders (ok, daar ging het over een moord en serieverkrachtingen, niet vergelijkbaar, maar toch) en dat greep me best aan, er werd nooit stilgestaan bij het feit hoe de familie van de dader leeft en verder moet leven door een verkeerd gemaakte keus van iemand anders dan hunzelf.. vandaar dat ik dit er ff bijhaalde, wilde dat niet voorbij laten gaan, want er is ook nog een andere kant Knipoog

Ben het helemaal met je eens wat betreft hets lavhtoffer wat in de verdommenis wordt gedouwd, die wordt na herstel of begravenis totaal vergeten en die leeft levenslang door met iets wat niet had hoeven gebeuren..

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:16

Maar wat de meeste mensen hier irriteert is dat de TS alleen maar aan haar eigen familie denkt, we lezen nergens hoe erg ze t vindt voor t slachtoffer en zijn fam. Ze is zo met zichelf bezig dat ze vergeet stil te staan bij wat er is gebeurd aan 'de andere kant'.
Erger nog, TS vind dat t voor de ouders v haar neef veel erger is dan voor de ouders van t slachtoffer...... tja dan krijg je natuurlijk wel n tik op je vingers hier.