leuk.. die rap...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juulja

Re: leuk.. die rap...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 20:49

Citaat:
iemand
Wat een ONZIN!!! om hier een topic over te openen.. Alsof het lleen maar rap muziek is.. jeetje mina..
Luister naar de gemiddelde trance/dance muziek en je hoort ook hele vreemde teksten.
Vaak vertellen rappers hun levens verhaal, en dat is nou eenmaal geen bloemen geur en manen schijn.
Als je er niet van houdt, luister je er toch niet naar.

Volgens mij zit jij nog niet zo lang op bokt.. of in iedergeval kijk je niet goed rond, want hoeveel (in de ogen van andere mensen )onzinnige topics worden er geopend?? niet álles hoeft een wereld verbeterend doel te hebben hoor, hoeveel topics worden er geopend over mensen met een probleem? ja, ik heb dan wel geen probleem met stalken, of zoiets, maar ik heb hier wél een probleem mee!, laten we dan meteen heel bokt maar afschaffen?
Dat jij het nou normaal vind dat elke vrouw er alleen maar is om van achteren genomen te worden, bekeken en begeilt te worden, daar kan ik niks aan doen. Maar open dan alsjeblieft dáár een topic over, zonder MIJN mening af te zeiken, of zet er dan in iedergeval met goede argumenten neer waarom jou mening anders is. (dat een een meningsverschil) je kan wel vinden dat het overdreven is, maar reageer er dan niet op, want je zorgt er alleen maar voor dat het topic langer wordt en hoger in de lijst komt te staan hoor?
en trouwens: Een aardig percentage van trance muziek heeft helemaal géén tekst, en als die er wel inzit dan versta je het meestal niet! nou zullen er best trance liedjes met gore teksten zijn, maar heb je mij horen zeggen dat ik me daar niet aan erger? ik praat toch over de liedjes met gore teksten? dat ik nou toevallig een rap-voorbeeld neem omdat die net op de radio was...
Citaat:
Vaak vertellen rappers hun levens verhaal, en dat is nou eenmaal geen bloemen geur en manen schijn.
?
"Yo I f*cked a chick last night she was nice and tight"; wat zal dat een bestseller worden... Slapen
en als je goed leest (waar je schijnbaar moeite mee hebt, maar dat terzijde) dan zal je zien dat ik MEERDERE MALEN heb gezegd, dat ik GÉÉN probleem heb met (de meeste liedjes van)Eminem, of sommige liedjes van fifty, of zelfs van Akon, aangezien daar een verhaal achter zet. Ik praat hier over de oppervlakkige, domme, nutteloze liedjes. (en ja, misschien hebben die dan een lekker deuntje, nog steeds vind ik de tekst discriminerend! En als je niet rookt, kun je dan zorgen dat je NOOIT blootgesteld wordt aan rook? ga naar kledingwinkels, je hoort muziek, ga naar clubs, je hoort muziek, ga naar weet ik veel wat; je hoort het!
En als je zoiets plaatst; kun je zo'n reactie verwachten. ik zal er ook wel een terug krijgen, maar ja; waarom zou je het topic onnodig langer maken als je het tog een "Oh wát een onzin zeg" topic vind?

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 20:55

Het is trouwens rozengeur en manenschijn

Precipitator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:39

Waar maak je je druk om!!! Oke ik vind 50 ook een wanna Be en een banketstaaf, maar Eminem en nog veel meer rapppen wel ergens over. En als je dat nog vervelend vind zet die muziek dan gewoon uit Knipoog

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:39

Ze zingen er waarschijnlijk over omdat ze zelf geen sexleven hebben (grapje). Ik vind de muziek mooi klinken, maar de tekst had anders gekunt! Alles knipoogt nu naar de sex scéne, jammer is dat!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:02

Juulja schreef:
Het is trouwens rozengeur en manenschijn

Ja dat weet ik maar was te laat met de edit knop.
Ik wilde wel mijn mening geven.. En dat was dat ik het topic een beetje onzin vond. Jij zegt dat ik dan niet moet posten als ik het onzin vind. Sja, ik zeg weer dan luister je toch niet naar rap muziek?
Maar goed, ieder zijn eigen mening.

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 19:50

Citaat:
Waar maak je je druk om!!! Oke ik vind 50 ook een wanna Be en een banketstaaf, maar Eminem en nog veel meer rapppen wel ergens over. En als je dat nog vervelend vind zet die muziek dan gewoon uit

Dat zeg ik ook

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 19:51

Citaat:
En dat was dat ik het topic een beetje onzin vond.

Een beetje maar? Clown

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:26

Rappers komen vaak uit het 'ghetto' en dat is zwaar leven.
Veel stress, geweld ( zowel fysiek als geestelijk ).
Zij uitten het door te rappen.
50 Cent heeft ook teksten waarin hij dingen 'verteld'.
Zo heeft iedere rapper dat wel.
Nu heeft ie niet meer zoveel, want hij heeft geen vaste vrouw en dat soort dingen, dus daar zit ook geen actie bij.
Eminem heeft er echt hard voor gevochten, maar die heeft probleme met Kim en Haley ofzo.
Dus daar maakt hij weer een nummer over blabla.

Ik luister soms naar de tekst, maar als de 'beat' goed is kan ik me er niet aan ergeren.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 17:14

Ik luister voornamelijk ook hiphop, maar niet echt de dingen die op tv komen. Ik vind de beats goed, en de teksten ook. Niet van allemaal dus, die vrouwonvriendelijke dingen hou ik ook niet zo van, maar als de beat echt goed is luister ik het wel. Maar ik luister ook wel weer het omgedraaide:

Slob On My Cat,
Get it nice and wet
Check in with me,
Holla at La'Chat

fiets with your girl (girl)
Lick on my pearl (pearl)
Suck up all the nut,
Like you was a squirrel (squirrel)
Lay me on the bed (bed)
Tongue between my legs (legs)
OOh you got me shakin',
I grip you by your head
You naughty, naughty boy
You good at this of course
The way you got me cummin',
You did this oliebol before
Now you wanna hit (hit)
Cuz you took a lick (lick)
Leave your dick hard,
Go holla at your bitch
I met two niggaz, said they wanna fiets
One ate my pussy and the other licked my butt
fiets' with this dude, I'm finna let him hit
He got a fine body with a little bitty dick
Little do he know, (know)
What I'm all about, (bout)
Call up my girls, his face on the house

Eat a bitch cat or some...(Cat or some)

I'm known to be a mack,
Straight up out the south
Lookin' for the boys,
With golds in their mouth
Ride niggaz' golds, is the oliebol I do (do)
If the oliebol is good, you'll do my whole crew
I'm never saving cap (cap)
Put it on the map (map)
Toss you to a friend,
Your face in her lap
Know how freaky do (do)
And Westwood
Like Nigga Click, does it real good
He the type of dude, down for that trickin'
Never wanna fiets, just do the lickin'
You can get me sprung (sprung)
When that gap is fie (fie)
I'll burn you up, I ain't gon' lie
Call my girls again (gain)
Time to go out (out)
Hit Bill Street, lookin' so stout

Kijk, om dit liedje moet ik altijd zo lachen!
Je kan je ergeren aan muziek, maarja er zijn ergere dingen in de wereld toch? Vind ik een beetje doelloos, ieder zn eigen smaak.
Als ze zoveel verdienen met dat soort dingen, waarom niet?
Persoonlijk hou ik dus meer van de realistischere (klopt dat?) teksten, ik luister vaak naar 2pac. Als ik het moeilijk had, voelde ik me weer wat beter door bepaalde liedjes (baby dont cry, of bijv. Keep ya head up, of Only God can Judge me

Dus waarom zou je je eraan irriteren? Daar heb je alleen jezelf mee, je kan je ook op andere dingen focussen. Iedereen heeft wel dingen waar ze een hekel aan hebben maar daar krijg je het de wereld niet mee uit, heb je niks aan toch?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 19:48

Ik heb gewoon niks met rap. Zoals bijvoorbeeld iemand anders niets heeft met rock. Lachen
Is toch gewoon een kwestie van smaak? Gewoon afzetten als het je niet aanstaat.

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:22

umh.. om eerlyk te zyn, ik erger me niet echt aan dit nummer, Kvind hem eigenlyk heel leuk, maar waar ik met wel aan erger is byv. nummer's waar ze mensen opfokke op elkaar neer te schieten ( eminem byv. ) en dat hy in een nummer zyn eigen vrouw gaat laten verdrinken, en dat soort oliebol. Maar waar je ( vind ik ) wel gelyk in heb is dat laatste: over dat ze allemaal maar veel oliebol hebben moeten mee gemaakt hebben, en dat ze elkaar dan maar neerschieten enz.

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:23

Mietje schreef:
Ik heb gewoon niks met rap. Zoals bijvoorbeeld iemand anders niets heeft met rock. Lachen
Is toch gewoon een kwestie van smaak? Gewoon afzetten als het je niet aanstaat.

vind ik een hele goeie.. Knipoog

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 19:50

ik vind dat liedje echt niet normaal nee.
mijn kinderen op mijn werk luisteren het ook. kinderen van 11!!!!
dat heeft wel gevolgen voor de manier waarop zij tegen seks aankijken. als je opgroeid met het idee dat je alleen wilt neuken en verder niks wilt, en het ook gewoon openlijk kan zeggen, dat is niet normaal.

daarbij komt nog dat ik nieteens wil luisteren naar zulk onzinnige en ronduit domme teksten.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:31

Nouja ik maak me er neit druk om, de beats zijn goed.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:57

Juulja schreef:
"Yo ik ben een boerenpummel uit de goot en ik ben neergeschoten yo"..

HAHAHAHAHAH *LOL*
Lol!

Ik vind sommige teksten ook niet kunnen, de meeste zijn erg vrouwonvriendelijk.
Maargoed, ik let meestal niet echt op te tekst, meestal meer op de "beat".
Verder hou ik ook niet van rapmuziek..

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:39

Het verbaast me dat bijna niemand het heeft over de invloed die het op de maatschappij kan hebben, alsof dat er niet zou zijn en juist dat is iets waar je je op dit punt wel druk om zou kunnen maken, dat is juist het hele punt. Men onderschat hier de invloed van de media denk ik, de opmerking: 'dan zet je het toch gewoon af', slaat in dat opzicht dan ook nergens op. Je bent je vaak ook niet bewust van de invloed die het heeft en het heeft invloed op de mensen om je heen die wel kijken, waar jij weer geen invloed op hebt.

De media heeft een enorme invloed op je wereldbeeld en meningsvorming. Kinderen nemen veel van de media op en leren er vaak enorm veel van (zowel positief als negatief), ze groeien ermee op, maar hebben vaak nog niet zo'n groot relativeringsvermogen en kunnen sommige dingen dus mss niet in de juiste context plaatsen. Al zouden ze het mss allemaal snappen en kunnen benoemen, media spelen ook enorm in op de gevoelsbeleving. Dit geldt natuurlijk ook allemaal voor volwassene trouwens, maar kinderen zijn kwetsbaarder, zijn de toekomst en de basis wordt gemaakt in je jeugd. De media die hebben grote invloed op de normen en waarden, hoe wij dus met elkaar zouden omgaan, wat normaal is en wat issue´s zijn. Laat vaak genoeg op tv zien dat het normaal is om maar alles te neuken wat los en vast zit en je groeit dus op met het idee dat dat heel normaal en gangbaar is.

En ja, je kunt weg zappen, maar je kunt niet overal voor weg lopen, probeer is een dag niet in aanraking te komen met reclame, dat is gewoon bijna onmogelijk. Bovendien heb je trends, als het op de basisschool stoer is om naar tmf te kijken, zal dit meer worden gedaan en mss vind je het ook leuk, maar zal ongetwijfeld ook in aanraking komen met dingen die je mss liever niet zag, bijv. reclame, je let er niet op, maar het heeft invloed (op welk niveau ook, ik irriteer me aan reclame, dat is ook invloed).

Even offtopic, maar ligt wel in die lijn. Kijk naar de obsessies over het dun zijn en gezond eten, de media speelt daar een rol in. Vrouwen blijken tegenwoordig een vrij negatief zelfbeeld te hebben, vanavond komt daar een documentaire over, ik ben er erg benieuwd naar. Vanavond op NL 2 om 22.50: Holland Doc: Beperkt houdbaar.

Begrijp me ook niet verkeerd, ik bedoel niet te zeggen dat alleen die teksten en clips van rappers (dan hebben we het natuurlijk over die achterlijke) meteen de hele maatschappij zal veranderen, tuurlijk niet, tot op zekere hoogte heeft dat invloed, maar het draagt wel een steentje bij. Ik wil trouwens ook niet zeggen dat het allemaal van de buis moet, we hoeven ook niet te betuttelend te zijn, we kunnen nog altijd normaal nadenken en hebben ook een eigen verantwoording, niet alles is te controleren. Bovendien ben ik ook voor een grote persvrijheid. En wie bepaalt wat goed en slecht is?

Ik erger me zelf er trouwens niet erg aan. Ik kijk bijna nooit naar de muziek zenders en ik kan vrij slecht Engels en dan rappen die rappers ook nog onduidelijk, te snel Tong uitsteken en in straattaal Amerikaans dialect, dat ik er vaak echt geen reet van versta Tong uitsteken
Ik kan me trouwens wel erg aan de NL rap irriteren, moet ik ook ernstig me best doen om het te verstaan trouwens, maar sommige teksten van Lange Frans, dat is echt ernstig.

Van mij mogen teksten best grof (ik hou zelf erg van Rammstein Clown ), maar discriminerend vind ik geen stijl en kwalijk.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sorry voor m'n enorme verhaal Clown
Ik vind alleen moeilijk te verwoorden wat ik precies bedoel en wat ik allemaal ermee wil zeggen, maar ik denk dat jullie wel snappen wat ik bedoel.

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:39

Damnn dat mensen zich druk maken over die rappers, ik luister zelf altijd rapmuziek, en er zijn zoiezo veel betere rappers dan dit en blijkbaar heeft de helft van jullie geen idee wat echte rap is!! want het enige voorbeeld wat jullie gebruiken is: Yo f*ck this that.
verdiep je eerst in rap voordat je er een mening over geeft AUB.
Ik ga toch ook niet zeggen dat rock slechte muziek is omdat ik 1/2 nummers heb gehoord op de top40....De beste muziek komt niet eens in de top40 voor

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:28

Er wordt de hele tijd benadrukt dat het niet over alle rap gaat, het gaat om bepaalde teksten van bepaalde liedjes van bepaalde rappers.

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:19

nou dan word het ook een doelloze discussie he! die rappers zijn nep. En de teksten slaan nergens

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:34

lol, je hebt het over verdiepen, mss moet je dat zelf eens doen Knipoog

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:30

ja precies....

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 20:05

Citaat:
Sylke schreef:
Als ze zoveel verdienen met dat soort dingen, waarom niet?

Er zijn wel meer beroepen waarmee je veel verdient, die niet iedereen wil doen… Haha!
------------------------------------------------

Citaat:
Knoffer schreef:
Het verbaast me dat bijna niemand het heeft over de invloed die het op de maatschappij kan hebben, alsof dat er niet zou zijn en juist dat is iets waar je je op dit punt wel druk om zou kunnen maken, dat is juist het hele punt. Men onderschat hier de invloed van de media denk ik, de opmerking: 'dan zet je het toch gewoon af', slaat in dat opzicht dan ook nergens op. Je bent je vaak ook niet bewust van de invloed die het heeft en het heeft invloed op de mensen om je heen die wel kijken, waar jij weer geen invloed op hebt.

De media heeft een enorme invloed op je wereldbeeld en meningsvorming. Kinderen nemen veel van de media op en leren er vaak enorm veel van (zowel positief als negatief), ze groeien ermee op, maar hebben vaak nog niet zo'n groot relativeringsvermogen en kunnen sommige dingen dus mss niet in de juiste context plaatsen. Al zouden ze het mss allemaal snappen en kunnen benoemen, media spelen ook enorm in op de gevoelsbeleving. Dit geldt natuurlijk ook allemaal voor volwassene trouwens, maar kinderen zijn kwetsbaarder, zijn de toekomst en de basis wordt gemaakt in je jeugd. De media die hebben grote invloed op de normen en waarden, hoe wij dus met elkaar zouden omgaan, wat normaal is en wat issue´s zijn. Laat vaak genoeg op tv zien dat het normaal is om maar alles te fiets wat los en vast zit en je groeit dus op met het idee dat dat heel normaal en gangbaar is.

En ja, je kunt weg zappen, maar je kunt niet overal voor weg lopen, probeer is een dag niet in aanraking te komen met reclame, dat is gewoon bijna onmogelijk. Bovendien heb je trends, als het op de basisschool stoer is om naar tmf te kijken, zal dit meer worden gedaan en mss vind je het ook leuk, maar zal ongetwijfeld ook in aanraking komen met dingen die je mss liever niet zag, bijv. reclame, je let er niet op, maar het heeft invloed (op welk niveau ook, ik irriteer me aan reclame, dat is ook invloed).

Even offtopic, maar ligt wel in die lijn. Kijk naar de obsessies over het dun zijn en gezond eten, de media speelt daar een rol in. Vrouwen blijken tegenwoordig een vrij negatief zelfbeeld te hebben, vanavond komt daar een documentaire over, ik ben er erg benieuwd naar. Vanavond op NL 2 om 22.50: Holland Doc: Beperkt houdbaar.

Begrijp me ook niet verkeerd, ik bedoel niet te zeggen dat alleen die teksten en clips van rappers (dan hebben we het natuurlijk over die achterlijke) meteen de hele maatschappij zal veranderen, tuurlijk niet, tot op zekere hoogte heeft dat invloed, maar het draagt wel een steentje bij. Ik wil trouwens ook niet zeggen dat het allemaal van de buis moet, we hoeven ook niet te betuttelend te zijn, we kunnen nog altijd normaal nadenken en hebben ook een eigen verantwoording, niet alles is te controleren. Bovendien ben ik ook voor een grote persvrijheid. En wie bepaalt wat goed en slecht is?

Blij dat jij het wel kan verwoorden Knipoog

Citaat:
Malie schreef:
Damnn dat mensen zich druk maken over die rappers, ik luister zelf altijd rapmuziek, en er zijn zoiezo veel betere rappers dan dit en blijkbaar heeft de helft van jullie geen idee wat echte rap is!! want het enige voorbeeld wat jullie gebruiken is: Yo f*ck this that. verdiep je eerst in rap voordat je er een mening over geeft AUB.

Excuuuuuussee me?Verdiep je eerst een in dit topic voordat je er een mening over geeft AUB, ik heb al 100x gezegd dat er ook heus wel goede rap is en ik heb al 100x gezegd dat ik geen probleem heb met rap die een verhaal verteld,en niet alleen maar verteld wel ‘chikie’ ze gisteren gefietst hebben.
Ik héb het hier ook over de zinloze texten

Citaat:
knoffer schreef:
Er wordt de hele tijd benadrukt dat het niet over alle rap gaat, het gaat om bepaalde teksten van bepaalde liedjes van bepaalde rappers.

Gelukkig let er nog iemand op Haha!

Citaat:
malie schreef:
ja precies....

Fijn dat je het met jezelf eens bent!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:11

Hehe, lol Haha!

Juulja schreef:
Blij dat jij het wel kan verwoorden Knipoog

Blij dat jij begrijpt wat ik bedoel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:15

Hahaha grappig topic. Om eerlijk te zijn vind ik niet eens dat je het muziek kan noemen. Het is meer zo snel mogelijk onverstaanbare woorden uit je nek l*llen op een of andere vage beat vind ik Nagelbijten / Gniffelen Achja, zo heeft iedereen wel zijn of haar eigen smaak he? Lachen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 21:47

Juulja schreef:
Sommige liedjes klinken opzich wel lekker ja, maar dan moet je ook echt níet naar de tekst luisteren.
zo'n geweldig nummer vind ik het blijkbaar niet Knipoog
Maarja, ieder zijn mening..

Ik snap de helft al vaak niet (vanwege mijn non actieve talenknobbel) maar zoals eminem enz vind ik altijd wel leuk om naar te luisteren.