Pitbull grijpt meerdere kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: Pitbull grijpt meerdere kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:50

Al sla je een hond met de grootste boomstam dan nog vind ik dat de hond niet mag bijten, dreigen prima, maar bijten nee.

LimaGentle, ik merk in al dit soort topics dat jij het wat er ook gebeurt altijd voor deze honden opneemt. Wat wil je dan dat er met deze honden gebeurt? Ze heropvoeden tot ze iemand naar de strot grijpen?
Laatst bijgewerkt door Caira op 20-02-07 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:50

Cayenne schreef:
Is dat niet duidelijk? Volgens jou werd de hond getreiterd? Verward

voor de 7e keer... er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal... :S

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:51

KiWiKo schreef:
# roossie.......... hebben we het hier over probleemkinderen dan.......... ik dacht dat we het over een probleem hond haddenj

beetje minder vijandig mag best hoor Knipoog
probleem is idd met de hond, maar hoe het ontstaan is, was onduidelijk he.
ik gaf alleen aan dat het wel degelijk gebeurd, net als jij aangaf dat kinderen niet klieren met een juf voorop. heel veel meer was er niet mee bedoeld hoor!

@caira: de hond heeft echt niet doorgebeten, als dat zo was, was het wel anders afgelopen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:52

Caira schreef:
Al sla je een hond met de grootste boomstam dan nog vind ik dat de hond niet mag bijten, dreigen prima, maar doorbijten nee.

LimaGentle, ik merk in al dit soort topics dat jij het wat er ook gebeurt altijd voor deze honden opneemt. Wat wil je dan dat er met deze honden gebeurt? Ze heropvoeden tot ze iemand naar de strot grijpen?

ik neem het voor de hond op omdat de hond niet voor zichzelf op kan komen..

ik word er altijd een beetje flauw van van die mensen die zeggen: pitbull dit pitbull dat...
en niet verder kijken dan hun neus lang is en alles geloven wat er in de media gebeurt...

zoals ik al zei.. er is hier van de week ook iemand gebeten door een golden maar daar word geen woord over gerept.. :S

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:53

LimaGentle schreef:
KiWiKo schreef:
Kom, welk kwaad, een verkeerde handbeweging Haha! Haha! of denk je dat de kids met stokken, nietapparaten ed over straat lopen Lachen

idd de enige die de dupe is, is de hond........ gelukkig heeft de hond er geen weet van

# roossie.......... hebben we het hier over probleemkinderen dan.......... ik dacht dat we het over een probleem hond haddenj

ze gingen niet voor niks naar het politiebureau Tong uitsteken Haha!

hihihi humor heb je zeker Haha! Haha! Haha!

maar voor mij maakt het niet uit wat voor een ras hond het is, ook al was het een poedel...........

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 20:54

LimaGentle schreef:
Cayenne schreef:
Is dat niet duidelijk? Volgens jou werd de hond getreiterd? Verward

voor de 7e keer... er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal... :S

Het lijkt mij niet dat al die kinderen+begeleiding+omstanders dit verzinnen. Er kunnen dan wel 2 kanten aan zitten, maar je bent het er toch wel mee eens dat de eigenaar fout zat en de hond NOOIT had mogen bijten?

Dan kun je nog wel zo leuk voor een hond opkomen, maar dan moet het wel terecht zijn.
De hond zat fout, en de eigenaar dus ook, lijkt me duidelijk Lachen Ook al wat het een chihuahua Knipoog
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-02-07 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:54

er stond op tt dat de kinderen alleen geschrokken waren, en er verder niet veel aan de hand was, dan hij heeft hij dus niet doorgebeten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:54

roossie22 schreef:
KiWiKo schreef:

beetje minder vijandig mag best hoor Knipoog
probleem is idd met de hond, maar hoe het ontstaan is, was onduidelijk he.
ik gaf alleen aan dat het wel degelijk gebeurd, net als jij aangaf dat kinderen niet klieren met een juf voorop. heel veel meer was er niet mee bedoeld hoor!

@caira: de hond heeft echt niet doorgebeten, als dat zo was, was het wel anders afgelopen

huh vijandig Haha! Haha! Haha! als ik vijandig wordt ......... nou berg je maar Lachen

sorrie als het zo overkomt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:55

Ik vind niet dat er altijd twee kanten aan het verhaal zit met de "probleem" honden. universiteit heeft al genoeg onderzoek gedaan naar agresieve honden versus rustige honden.
En daar kan je duidelijk zien dat er hersengebieden verschillen. Hoe het komt weten ze niet. Maar is wel dat agressie kan ontstaan uit andere dingen dan verkeerd opvoeding of pesten

Weer se het gaat niet over een golden of over eender welk ras, al was het een vlinderhondje

Caira

Laat me raden? dodelijk gewond? Ach kom op zeg, deze honden zeggen ook iets over de mensen die ze fokken. Laatst ook weer een vrouw waarvan de hond in beslag genomen werd jankend bij de SBS. Hond was pas 1 jaar oud. Zij moet dus geweten hebben van de RAD regeling en willens en wetens zo'n hond opgenomen hebben. WAAROM? Als je dat doet weet je dat het risico erin zit dat zo'n hond in beslag genomen wordt...

_rosita_

KiWiKo schreef:
huh vijandig Haha! Haha! Haha! als ik vijandig wordt ......... nou berg je maar Lachen

sorrie als het zo overkomt

okidoki, kan best best tegen een stootje Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:56

Citaat:
Het lijkt mij niet dat al die kinderen+begeleiding+omstanders dit verzinnen. Er kunnen dan wel 2 kanten aan zitten, maar je bent het er toch wel mee eens dat de eigenaar fout zat en de hond NOOIT had mogen bijten?

Dan kun je nog wel zo leuk voor een hond opkomen, maar dan moet het wel terecht zijn.
De hond zat fout, en de eigenaar dus ook, lijkt me duidelijk Lachen Ook al wat het een chihuahua Knipoog

ik heb al eerder gezegd dat het stom was van de eigenaar ja...
maar je kan een hond niet zomaar veroordelen op iets van wat er in de media staat..
en wie zegt dat ik niet terrecht voor de hond op kom.. jij was er toch ook niet bij???

altijd makkelijk om de hond de schuld te geven.. want die kan niet praten

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:56

dees_daan schreef:
er stond op tt dat de kinderen alleen geschrokken waren, en er verder niet veel aan de hand was, dan hij heeft hij dus niet doorgebeten

maakt het voor mij nog niet acceptabel dat die hond uberhoubt gebeten heeft, of uithaalde of alleen maar z'n tanden liet zien..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:57

Caira schreef:
Laat me raden? dodelijk gewond? Ach kom op zeg, deze honden zeggen ook iets over de mensen die ze fokken. Laatst ook weer een vrouw waarvan de hond in beslag genomen werd jankend bij de SBS. Hond was pas 1 jaar oud. Zij moet dus geweten hebben van de RAD regeling en willens en wetens zo'n hond opgenomen hebben. WAAROM? Als je dat doet weet je dat het risico erin zit dat zo'n hond in beslag genomen wordt...

en terrecht dat ze heeft lopen janken bij SBS want deze hond in kwestie was GEEN pitbullachtige Knipoog

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:57

LimaGentle schreef:
altijd makkelijk om de hond de schuld te geven.. want die kan niet praten

Nee alleen bijten...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 20:57

dees_daan schreef:

Op welke TT zie jij dat? Op NOS teletekst staat dat ze ter plaatse zijn behandeld, maar daaruit kun je niet opmaken of er wel of niet is doorgebeten.
Maakt trouwens niet uit, hij had helemaal niet mogen bijten.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:58

LimaGentle schreef:
Caira schreef:

en terrecht dat ze heeft lopen janken bij SBS want deze hond in kwestie was GEEN pitbullachtige Knipoog

Ze zullen niet zomaar verzinnen dat hij onder de regeling valt.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:59

Caira schreef:
Al sla je een hond met de grootste boomstam dan nog vind ik dat de hond niet mag bijten, dreigen prima, maar bijten nee.

pardon?? dus als jij een hond zowat tot moes slaat (wat je letterlijk zou bereiken met de grootste boomstam Nagelbijten / Gniffelen ) mag hij zich niet verdedigen... hij moet maar gewoon blijven zitten/ liggen/etc wachten tot diegene klaar is met slaan met die grote boomstam??
kom zeg dat is hetzelfde als een kind vertellen dat het zich niet mag verdedigen als het in elkaar geslagen wordt!
dit schiet me echt in het verkeerde keelgat!! van mij mag een hond zich in sommige gevallen wel degelijk verdedigen (zoals met die boomstam dus wel Haha!)

maar goed laat jouw hond maar lekker tot moes geslagen worden, kun jij trots vertellen dat hij niet gebeten heeft!!

ik blijf bij mening het is allemaal opvoeding, en een dier blijft een dier het heeft een INSTINCT!!

_rosita_

xjildou schreef:
dees_daan schreef:

maakt het voor mij nog niet acceptabel dat die hond uberhoubt gebeten heeft, of uithaalde of alleen maar z'n tanden liet zien..

stel he...... je weet immers niet wat er nou precies gebeurd is.... dat die kids wel degelijk hebben lopen klieren en klooien, vind ik het prima als de hond z'n tanden laat zien of zelfs gromt of van zich af hapt. als niemand dat voor zo;n beest doet, dan móet ie het wel zelf.

maar in dit verhaal lijkt het mij niet hgeel vreemd als het beestje wilde spelen en de rennende kinderen geweldig speelmateriaal vond.... feit blijft dat de eigenaar er voor moest zorgen dat de hond niet richting kids kon springen, daar ben ik het mee eens.

Limanade

hij valt niet onder de regeling want ze heeft haar hondje gewoon weer terug

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 21:00

LimaGentle schreef:
Caira schreef:

Dat heeft er niets mee te maken, het was niet toegestaan. Heb ik trouwens ook op tv gezien en ze heeft hem inderdaad weer terug Ja

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:00

Citaat:
Dat heeft er niets mee te maken, het was niet toegestaan.

wat was niet toegestaan???

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:01

mijn buuf heeft nu ook zo een 3 maand oude kruising die op de lijst staat............ ik heb mijn klompen al uit het vet gehaald, want als het enigsinds zo opgevoed wordt als de kids....... dan gaat dat niet goedkomen

ik geloof am stef met nog wat

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:01

LimaGentle schreef:

Dan hebben wij het over een andere, want er werden beelden geshowd van een dode hond

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:02

Caira schreef:
LimaGentle schreef:

Dan hebben wij het over een andere, want er werden beelden geshowd van een dode hond

ow owke.. dan hebben we het idd over een andere.. Haha!

die jij bedoeld ken ik toevallig.. dat ging om Breezer.. een ambull die officieel niet onder de wet viel.. maar toch is afgemaakt.. omdat hij toevallig op een pit leek...
ik ken de eigenaar..