8ste slachtoffer anorexia in de modewereld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yinari

Re: 8ste slachtoffer anorexia in de modewereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 09:18

Maar die laatste foto is toch ook nep?

Roxy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:59

Ik weet het niet, denk zelf van wel maarja mischien denk ik het verkeerd Knipoog Tong uitsteken

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:54

Ja die foto van Irismacho is ook heel nep hoor, gewoon bewerkt. Lachen Ik vind het walgelijk dat mensen zulke foto's bewerken, dat maakt het enkel nog erger voor alle (pro)ana's..

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:13

@Celine_m: er zijn zoiso een paar mensen die dit mooi vinden, maar de meeste pro-ana's beseffen wel dat dit bijna onmogelijk is en ze vinden té mager vaak zelf niet mooi (al een geluk!)
Ik vindt wel dat er veel over anorexia gepraat word en ze proberen dit te veranderen door 'dikkere' modellen enzo, maar BED komt al meer voor dan anorexia en daar wordt amper over gepraat, terwijl het ook zeer gevaarlijk kan zijn, net zoals Orthorexia maar dat komt dan weer veel minder voor...

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:20

Wat vreselijk voor die ouders zeg Ach gut
Anorexia is gewoon een vrselijke ziekte, omdat veel mensen die het hebben het niet inzien. Die voelen zich nog steeds dik en zien niet wat andere mensen zien. Het zou erg verstandig te zijn om alle modellen te weigeren die te mager zijn, zodat het beeld van mager is mooi snel veranderd

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:46

Pascaline schreef:
http://images.google.be/imgres?imgurl=h ... &h=680&w=4

Links de bewerkte foto
Rechts de echte foto (ook nog heel wat mageren...)

Jeetje, hoe overdreven bewerkt zeg Scheve mond De meeste lichaampjes lijken op mensen uit concentratiekampen uit de tweede wereldoorlog Scheve mond

Echt verschrikkelijk.. 8ste slachtoffer al? Moet echt wat aan gedaan worden, verschrikkelijk ziekte Ach gut

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 09:19

Toch vraag ik me af of het veel helpt, modellen weigeren. Ik (persoonlijk) zie eigenlijk nooit modeshows en dus ook geen catwalkmodellen. De meeste mensen gaan toch niet naar modeshows volgens mij, en die modellen staan ook niet zo vaak in de tijdschriften toch?
Edda, wat heb jij een waanzinnig mooi profiel!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 10:07

Jeetje ik wist niet dat die foto nep was! Maar ja, dan nog was ze veel te dun hoor.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 20:59

Yinari schreef:
Toch vraag ik me af of het veel helpt, modellen weigeren. Ik (persoonlijk) zie eigenlijk nooit modeshows en dus ook geen catwalkmodellen. De meeste mensen gaan toch niet naar modeshows volgens mij, en die modellen staan ook niet zo vaak in de tijdschriften toch?

De modeshows bepalen het modebeeld en ook een beetje welke maten er het meest in de winkels hangen en op het moment is een maat 40 al helemaal niet meer wat het vroeger was, alles is verschoven, door wat er voor modeshows gemaakt wordt, de hele modewereld zit natuurlijk aan elkaar verbonden.

Verder zijn delen van modeshows natuurlijk ook te zien op TV en de modellen die shows lopen doen ook shoots voor bladen. Als agentschappen een model weigeren (en dus niet alleen voor de show) heeft ze geen werk meer tot ze een acceptabel gewicht heeft. Dat heeft dan als effect dat andere modellen ook weten dat ze een acceptabel gewicht (of eigenlijk BMI, want het zit hem niet echt in het gewicht) moeten hebben om werk te kunnen krijgen en hoeven ze niet meer tegen elkaar op te mageren om maar de magerste te zijn...
(en geen drugs en laxeermiddelen meer hoeven te gebruiken, waardoor ze ook een gezonder uiterlijk krijgen en emotioneel stabieler worden etc)

Roxy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:09

Inderdaad, dus eigenlijk gewoon weigeren die modellen. Maar dat is nu toch ook zo regel in sommige landen in welke landen is dat dan ?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 21:27

Ja, het is al regel in een aantal landen oa Brazilië, China, Spanje, Portugal, Italië. Portugal heeft nooit echt magere modellen gehad, omdat ze hier gewoon een ander schoonheidsideaal hebben en de mensen geen moeite hebben met normale maten. Te magere meiden werden al geweigerd. Er lopen er wel een paar rond, maar die zijn van buitenlandse afkomst.
Ik zal even kijken of ik een uitgebreidere lijst van landen kan vinden.

*edit* gezocht maar nog niet gevonden.

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 22:17

De maten van Bellerose zijn voor deze zomer blijkbaar veranderd, of dat nu iets met anorexia te maken heeft of toeval is weet ik niet... Maar een vriendin die een winkel heeft vertelde dat dit enorm irritant is want ze weet hoeveel stuks ze per maat moet bestellen en nu dat het veranderd is en alle maten groter zijn, kan ze niet berekenen hoeveel ze gemiddeld van elke maat verkoopt
(wat een vage uitleg weer zeg Bloos ) maar snappen jullie het wat? Bloos

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 23:10

Ja, ik snap het, maar ze zal dus gewoon een vast aantal moeten nemen en dan kijken hoe het gaat.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 23:46

Hier stond ergens in een dagblad dat de echte modeontwerpers, zo van die magere modellen willen, omdat hun kleding dan beter tot z'n recht komt. Want uiteindelijk willen ze geen vrouw met vormen ofzo... Hun ontwerpen maken ze ook op een blad, dus helemaal plat, en zo moet een model er volgen hen dan ook uitzien, zodat de kleding helemaal valt zoals zij ze op dat blad getekend hebben.

Modellen moeten dus zo slank zijn als een blad ?!

Er zit wel iets in als "reden" van die uberslanke modellen, maar of het wel helemaal "normaal" is van die ontwerpers om zo te denken...

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 10:04

De creaties van veel modeshows zijn sureël, zo ook de modellen. De vrouw wordt voorgesteld als paspop en niet als vrouw. Vandaar dat ik altijd wegzap als ik zo'n shows op tv zie. Van die lange doodsgezichten die over de catwalk strompelen, bah... Geef mij maar een Braziliaans maatje meer... Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 11:29

Ja, ik heb ook al eerder gehoord dat ze alleen maar en "kapstok" willen.
Dat vind ik dus onlogisch. Je kunt het ook op een houtje zien hangen in een winkel, ik wil wel graag zien hoe iets valt op een normale vrouw, want waar je het aan wilt verkopen zijn toch ook geen kapstokjes?

Wat dat surreële betreft, dat is nog neit eens zo lang , nou ja, wat heet, de nieuwe generatie weet niet beter, maar ik heb nog een tijd meegemaakt dat modellen "leefden" en glimlachten.
Nu zijn het inderdaad net zombies. En volgens de topmodellen zelf gaan er maar weinig niet gedrogeerd en/of dronken de catwalk op.
Hierop zal ongetwijfeld wel een model opspringen dat zegt "ik niet" maar ik geloof niet dat de modellen die op bokt zitten die nou net in DAT wereldje zitten, want dan hadden geen tijd, noch interesse voor bokt Knipoog

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:00

Nee, die zie zitten te fitnessen Lachen

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 15:07

Ja, oké, ik dacht dat er een verschil was tussen catwalk- en fotomodellen (dat fotomodellen in de magazines stonden). Maar dan neem ik dus terug dat ik denk dat het geen effect heeft. Dan zit ik dus onbewust altijd naar catwalk modellen te kijken Lachen.
Het nut van die levenloze gezichten zie ik ook nooit zo in. Wat is er mis met een mooie warme glimlach?

Roxy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 16:11

Ja inderdaad, logisch dat je niet dik wilt zijn en dat je soms wat wilt afvallen, maar hun zijn al zóóó dun en nog willen ze nog dunner worden. Oke hun kunnen er ook niets aan doen dat het zo verslavend is, mja het is wel zielig voor ze. En ze mogen best wat voller zijn. Trouwens ook vaag wat die ontwerpers zeggen dat ze zo dun moeten zijn zodat de jurk beter valt Verward Gaan ze anorexia juist tegen en dan gaan ze van die domme opmerkingen maken....

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 19:41

Vreselijk wat die meisjes zichzelf aandoen.
Maar alle dunne modellen van de catwalk weren is ook niet eerlijk.
Sommige meisjes hebben gewoon aanlug om dun te zijn.
Dan kan je nog zoveel eten maar geen grammetje vet te zien.

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 19:58

_loekie_ schreef:
Vreselijk wat die meisjes zichzelf aandoen.
Maar alle dunne modellen van de catwalk weren is ook niet eerlijk.
Sommige meisjes hebben gewoon aanlug om dun te zijn.
Dan kan je nog zoveel eten maar geen grammetje vet te zien.

Dit was idd al eens eerder gezegd, maar langs de andere kant, als het het aantal AN 'patienten' kan laten dalen, is dat pech voor die modellen, anderen worden (zoals hiervoor werd gezegd) geweigerd omwille van bv een lelijke neus... die kunnen daar ook niets aan doen he Knipoog De modewereld is gewoon hard...

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:03

die laatste foto zeg mijn eerste reactie: een wandelend skelet.