Verdonk kan het maar niet laten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Verdonk kan het maar niet laten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 12:42

runningkawa schreef:
ow, fijn dat ik weet dat ik nu ineen een geweldige jeugd met toekomst heb gehad...

Wat je ermee doet is aan jezelf, niet janken maar jezelf een schop onder je hol geven.
Crimineel worden is een keuze...

Gaan we even terug naar het onderwerp, Antilliaanse jongeren. In Rotterdam, daar kom ik nog al eens. Je bent een jong meisje wordt voortdurend verkracht door langskomende vrienden van de moeders of tante's, je hebt voor je 16 soms al 2 kinderen, daar kies je niet voor, daar kan je je niet tegen verzetten. Je kan weglopen maar waar naar toe.

Maar je mag niet janken??????

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 12:45

runningkawa schreef:
ow, fijn dat ik weet dat ik nu ineen een geweldige jeugd met toekomst heb gehad...

Wat je ermee doet is aan jezelf, niet janken maar jezelf een schop onder je hol geven.
Crimineel worden is een keuze...

Crimineel worden is in sommige landen geen keuze maar moeten.
Wat doe jij als jij, je ouders en broertjes en zusjes niet te eten hebben.
Dan laat je ze maar verhongeren?
Nee dan ga je dus stelen.

Tuurlijk is het niet goed wat ze doen.
Maar de meeste tbsers in nederland zijn nederlanders.
Verkrachters en moordenaars.

Rita Verdonk mag van mij weg wezen dat mens spoort niet!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 12:46

En al die dat schorem dan dat haar verkracht, juist ja, van dezelfde afkomst..aanpakken die rommel..maar dat mag niet van jou.
Verdonk is daar een viswijf
Zij is de enige die daar wat aan wil doen
Met zo links te zijn, worden die meiden over 30 jaar nog verkracht en verkracht
En ook alle andere meiden in de buurt van dat schorem...

maar nee, boos zijn op verdonk..erg wijs

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 12:48

Zij deed tenminste wat ze zei en draaide er niet omheen zoals de meeste politici.
Ook als ze de regels uitvoerde zoals was afgesproken kreeg ze nog de hele muite over zich heen.
Vraag me af wanneer je het eigenlijk wel goed doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 12:49

Door alleen daar te gaan zitten
5 weken vergaderen zonder uitkomst en ons geld vangen

Dat is immers wat de rest doet...blijkbaar is dat wel oke?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 12:53

runningkawa schreef:
En al die dat schorem dan dat haar verkracht, juist ja, van dezelfde afkomst..aanpakken die rommel..maar dat mag niet van jou.
Verdonk is daar een viswijf
Zij is de enige die daar wat aan wil doen
Met zo links te zijn, worden die meiden over 30 jaar nog verkracht en verkracht
En ook alle andere meiden in de buurt van dat schorem...

maar nee, boos zijn op verdonk..erg wijs

Verdonk wil ze uitzetten, dat is niet iets er aan doen, dat kan niet eens.

Ter plekke de boel opruimen, ze zo jong mogelijk uit die vicieuze cirkel halen, dat is het enige dat helpt.
Maar dat kost tijd en geld en levert niet direkt iets zichtbaars op waar je mee kan gaan pronken.

Ik ben niet boos op Verdonk, ik lach om dat domme mens en ben blij dat ze heel snel weg is

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 12:54

Dat heet politiek runningkawa.
Zo houd je de meeste mensen tevreden.
De meeste mensen steken liever hun kop in het zand anders kom je boven het maaiveld uit. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 12:55

Maar zij wil tenminste iets proberen
dat je het niet eens bent met dat iets, dat kan, dat mag Lachen

maar dan blij zijn dat ze weg gaat, als enige die iets wil doen aan de problemen?
Nee dat snap ik niet
De rest heeft alleen maar een leuk loon en durft nooit een wat te zeggen, zitten alleen maar ons loon op te maken zonder verandering

idd jaantsje

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 12:57

Ik wil hier even op inhaken. Als er Antiliaanse jongeren in Nl komen krijgen ze kansen zat. Mijn partner doet een project bij een ROC op maat, knuffeliger dan knuffelig. Als de koters (lees 16 tot 21) op school komen worden ze als helden ontvangen. Laten we wel even duidelijk maken dat deze jongeren GEEN diploma's hebben, helemaal niet. Dit is hun laatste vangnet/kans om onder (zowat 1 op 1) begeleiding een diploma te halen. Juist als je nooit een kans hebt gehad zou je denken aan pakken die kans en er voor gaan! Mooi niet, ze komen afspraken niet na, zeggen a doen b, totaal geen motivatie om een diploma te halen en ook geen verantwoordelijkheidsgevoel. Dan denk ik als oerhollander, als je toch niets uitvreet ga het dan gewoon in de zon op de Antillen doen. Misschien niet aardig maar er wordt ze zoveel hulp aangeboden en ze doen er 9 van de 10 keer echt niets mee. Overigens zijn de leerlingen van allerlei nationaliteiten, maar voor namelijk, Antillianen, Suriname, Marokkaanse, maar ook zeker wel nl. Wat mij betreft heeft Rita gelijk Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 12:58

jaantsje schreef:
Dat heet politiek runningkawa.
Zo houd je de meeste mensen tevreden.
De meeste mensen steken liever hun kop in het zand anders kom je boven het maaiveld uit. Haha!

De domme mensen hou je tevreden door domme dingen te roepen. Dan gaan ze en masse op je stemmen.

Dingen doen die pijnlijk zijn en tijd kosten, daar paai je geen domme mensen mee want dan moeten ze nadenken en dingen overwegen en wellicht bij zichzelf te rade gaan inplaats van anderen overal de schuld van geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 12:59

ow, dus jij bent nu ineens slimmer dan de rest?
En wij dom...mag ik je bericht zo oppakken?

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 13:01

Zoals de kerk vroeger altijd werkte Sarabande?
Of heb jij heimwee naar die tijd, slaafs doen wat een ander zegt dat je moet doen!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 13:01

runningkawa schreef:
ow, dus jij bent nu ineens slimmer dan de rest?
En wij dom...mag ik je bericht zo oppakken?

Ik geloof niet dat ik het over mezelf heb, ik heb het over politici waarvan jij degenen die gewoon werken omschrijft als niets doen en pot verteren en degenen die fouten maken en voortdurend polariserende dingen roepen als harde werkers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 13:02

Citaat:
De domme mensen hou je tevreden door domme dingen te roepen. Dan gaan ze en masse op je stemmen.

Dit zeg jij
En daar haal ik uit omdat wij voor verdonk zijn, die jij dom vind, dat wij ook dom zijn en jij slim omdat je haar niets vind

nogmaals, bedoel je dit zo

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 13:04

runningkawa schreef:
Citaat:

Dit zeg jij
En daar haal ik uit omdat wij voor verdonk zijn, die jij dom vind, dat wij ook dom zijn en jij slim omdat je haar niets vind

nogmaals, bedoel je dit zo

nee zo intrepeteer jij de dingen

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 13:05

Geloof je dat Sarabande of weet je dat?
Er zit nogal een groot verschil tussen die twee.
Laatst bijgewerkt door jaantsje op 11-02-07 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 13:05

Dat is ook waarom ik het vraag...maar eigenlijk geloof ik je niet.
Maar net als alle andere ministers durf jij nu ook gewoon je kop niet boven het maaiveld te steken
Politiek gezwam...
Bang voor het op de kop krijgen...

Want niet alleen domme mensen hebben op haar gestemd...maar imo juist mensen die na durven denken over de toekomst van Nederland

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 13:07

Citaat:
Ter plekke de boel opruimen, ze zo jong mogelijk uit die vicieuze cirkel halen, dat is het enige dat helpt.
Maar dat kost tijd en geld en levert niet direkt iets zichtbaars op waar je mee kan gaan pronken.

Mee eens.

In dit land zitten kinderen die niets misdaan hebben in de gevangenis, omdat de wetgeving niet geschikt is om de daders, de verkrachters, de loverboys enz. aan te pakken.

Dus donderen we meisjes van 13, 14 voor een jaar of langer in de jeugdgevangenis. Meer hebben we ze niet te bieden.

Al dat brullen om harder straffen, veeg je kont er alsjeblieft mee af zeg.
Zolang de kiezer die hardere straffen als zoet broodje krijgt voorgehouden, maar er dus niet de middelen zijn om dit soort meisjes te beschermen, wat heeft het dan voor zin?

Deze regering kiest voor straffen, in plaats van voor beschermen.

Ook in het geval van ontsporende jongeren die dringend behandeling nodig hebben, kiezen we voor gevangenisachtige oplossingen. Kost minder.
Maatschappij blij. Vork
Tot die niet behandelde psychisch ontspoorde jongere later de straat op komt, met grote wrok tegen de maatschappij.
Degene die hij het eerst in een rotte bui treft lacht niet meer.
En dan brullen wij weer om harder straffen....

Nog meer simpele oplossingen voor zulke complexe problemen? Vork

Rita met haar geroep is niet meer dan een symptoom voor de huidige mentaliteit, waarin achterdocht naar elkaar, en vooral naar buitenlanders hip is.
En sorry, maar criminele buitenlanders konden allang het land uitgezet worden. Dat gebeurt ook.
Dat de dubbele nationaliteit zo snel mogelijk afgeschaft moet worden, dat is zo klaar als een klontje.
En dat Antillianen terug moeten... dan moet eerst worden geregeld dat de Antillen niet meer bij nederland horen.
In welk verkiezingsprogramma stond dat ook weer?
Van de VVD? Haha! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 13:07

Hoe bedoel je het dan sarabande, in welke context?

@Ipsilonka, precies! En door maar te blijven knuffelen en faciliteren los je niks op. Dat is al jaren bewezen, maar we gaan met dit kabinet weer op dezelfde voet verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 13:09

Randalin
Er zijn zoveel projecten al geweest, maar daar vegen hun z'n kont mee af
Die rommel heeft gewoon aan alles lak en doen waar ze zelf zin in hebben

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 13:20

@Runningkawa: voor de jongeren waar ik het over heb, zijn projecten totaal zinloos. Projecten zijn vaak onzinnige dingen waar de een of andere politicus zich mee wil profileren.
Ze hebben hulp nodig. Krijgen ze die niet, en dat lukt vaak niet omdat het geld ontbreekt voor echte behandelplaatsen, dan krijgt de maatschappij de rekening.

Ik heb het hier over kinderen uit gezinnen waar altijd het geld halverwege de maand op is. Waar vader een afwezige is, of een gewelddadige toevoeging aan de opvoeding. Waar geweld tegen vrouwen, kinderen normaal is. (En dan niet van die pedagogische zachte klapjes, maar meer keel dichtknijpen, blauwe plekken en gebroken botten, dat werk.) Waar niemand werkt, maar wel iedereen de sociale dienst belazerd.
Waar de buurvrouw de kindertelefoon niet belt, omdat ze altijd straalbezopen is, of haar eigen kroost over de straat sleept bij de haren.

Wanneer krijgt iemand oog voor die kinderen?
Dat is vaak pas de eerste keer als ze op het politiebureau belanden. Want dan worden ze lastig.
Als het een meisje is, vaker omdat ze aangerand is, als het een jongen is, omdat...
En dan zijn wij als maatschappij wel een jaar of 10 te laat.

Kijk, ik vind ook dat fout=straf. En van mij hoeft een gevangenis niet leuker te zijn dan een verzorgingstehuis, dat is de harde realiteit in Nederland.
Verplicht werken om de staat nog enigszins terug te betalen, in de gevangenis. Zonder studiefinanciering.
Ik vind ook dat pedos en andere engerds nooit meer los mogen.
Dat dierenbeulen nooit meer dieren mogen.
Enz.

Maar je mag als staat niet eerst je verantwoordelijkheid naar de zwakkeren verwaarlozen, om dan te laat in te grijpen en te zeggen: kijkt, het lukt niet. Dan maar zwaarder straffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 13:26

Ja, die soorten die jij opnoemt moet je aanpakken
geknuffeld zijn ze al genoeg dor de maatschappij
zielige jeugd enz
Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar ze moeten zelf eruit willen
En dat willen ze niet.

Ik heb gewerkt met jongeren die deelnamen aan ene project voor kansarme aan het werk te krijgen...
kort samengevat, er was niet mee te werken, als ze op kwamen dagen
Die mentaliteit...aanpakken...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 14:11

runningkawa schreef:
Dat is ook waarom ik het vraag...maar eigenlijk geloof ik je niet.
Maar net als alle andere ministers durf jij nu ook gewoon je kop niet boven het maaiveld te steken
Politiek gezwam...
Bang voor het op de kop krijgen...

Want niet alleen domme mensen hebben op haar gestemd...maar imo juist mensen die na durven denken over de toekomst van Nederland

RK domme mensen argumenteer ik niet mee die negeer ik, zonde van mijn energie.

Jij hebt duidelijk een andere mening, maar dat is vaak bij een onderwerp, daardoor is er discussie.

Ik vind mensen niet dom omdat ze ergens op stemmen, hoogstends misleidt bij Rita want ze hebben op lucht gestemd ze zou hoe dan ook nooit meer in het kabinet gekomen zijn.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:17

sronnie schreef:
Ik geef toch nergens aan dat ik denk dat de straffen meteen heftiger worden?
Ik geef enkel weer dat de gevangenissen overvol zitten en er zal vast wel een rede voor zijn dat er niet meer bijgebouwd wordt.
Kost een hoop centen gezien de beveiliging en personeel e.d. .

Ja, maar de bevolking wordt qua aantal ook steeds hoger, dus meer criminaliteit. Dan lijkt het me handig om meerdere gevangenissen e.d. te bouwen. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:20

Meer in een cel stoppen..maar dat mag niet
Veiligheid van de bewaarders?
Laat ze hun hand maar eerst door een gat stoppen, iedereen die in de cel zit, en geef ze handboeien aan, voordat je er 1 uithaalt.
Maar das zielig...

Ja ze mocht er niet zitten omdat de tere zieltjes die daar ons loon verkwisten er niet tegen konden.