Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lovely1 schreef:Bij mijn oude school (De Heemgaard,Apeldoorn) is ook eens zoiets voor gevallen. Een leerkracht van buitenlandse afkomst werd voor aap uitgemaakt, toen heeft hij die leerling geslagen. Wat er verder is gebeurd weet ik niet maar volgens mij geen schorsing.
Klijn schreef:Wat een onzin al die ophef..
Toen ik in groep 7 zat (lang lang geleden) heeft mijn leraar ook ens een jongen uit mijn klas geschopt. Ach daar gaat die jongen echt niet dood van hoor.
fixture schreef:Klijn schreef:Wat een onzin al die ophef..
Toen ik in groep 7 zat (lang lang geleden) heeft mijn leraar ook ens een jongen uit mijn klas geschopt. Ach daar gaat die jongen echt niet dood van hoor.
misschien wel niet, maar dan blijft het toch fout
moeten ze eerst doodgaan voordat er dan wat aan wordt gedaan...
Citaat:Als je dat echt denkt (zelfs al doe je het niet), dan moet je je naar mijn mening serieus toch afvragen hoe je in het onderwijs staat. Wat wil je dan aan je leerlingen meegeven? Hoe moet je ze nou leren om op een volwassen, verstandige manier met problemen op te gaan als je dat zelf niet eens echt kunt? Je bent als docent een model voor de leerlingen, en als je wilt dat leerlingen geen geweld gaan gebruiken, moet je uitstralen dat je ZELF het gebruik van geweld afkeurt.
magicjoy schreef:Ik ben trouwens voor verplichte opvoedcursussen voor mensen die kinderen krijgen. Je moet voor alles een diploma hebben, behalve het allerbelangrijkste: een nieuw leven op de wereld zetten en ook voor diezelfde wereld klaar maken om goed te functioneren!
magicjoy schreef:Ik ben trouwens voor verplichte opvoedcursussen voor mensen die kinderen krijgen. Je moet voor alles een diploma hebben, behalve het allerbelangrijkste: een nieuw leven op de wereld zetten en ook voor diezelfde wereld klaar maken om goed te functioneren!
Citaat:Maar ja, wat doe je met mensen die zwanger worden zonder dat ze die cursus hebben gedaan? Verplicht aborteren is ook zo bruut...
Citaat:Betekent alleen we dat ik straks geen werk meer heb, dan gaat alles te goed
eknein schreef:Ik denk dat de leerlingen eens wat normaler moeten gaan doen, als ik de kinderen uit mijn klas ook af en toe zie(ik zit in VMBO-tl 4), denk ik ook af en toe: 'ik ben blij dat ik de leraar of lerares nu niet ben'.
OemmiejO schreef:ja dat snap ik opzich ook welIk weet natuurlijk niet wat er precies is gebeurd, maar af en toe kan ik me best voorstellen dat een leraar zijn zelfbeheersing kwijt is.
magicjoy schreef:hier nog een leerkracht (1 en 2 klassers lom-school): [...]
Tuurlijk ben ik daar geen voorstander van, maar je wordt ook moedeloos van het grote aantal leerlingen wat thuis niet goed is opgevoed en de boel loopt te verzieken.
Shadow0 schreef:magicjoy schreef:hier nog een leerkracht (1 en 2 klassers lom-school): [...]
Tuurlijk ben ik daar geen voorstander van, maar je wordt ook moedeloos van het grote aantal leerlingen wat thuis niet goed is opgevoed en de boel loopt te verzieken.
Op een lom-school kom je dan ook niet de meest representatieve groep tegen. Daarom is het ook 'leer- en opvoedingsmoeilijkheden'. Een deel van die opvoedingsmoeilijkheden zit in de ouders en niet in de kinderen, dat geef ik direkt toe, maar juist binnen het speciaal onderwijs hoor je toch over wat meer alternatieve manieren van omgaan met zulke kinderen te hebben... En wat begrip, wat relativeringsvermogen... Als je daar zo moedeloos van wordt, is een wat rustigere plek op een normale middelbare school niet veel fijner?
magicjoy schreef:Nee, want ik heb meer moeite met de ouders dan de kinderenIk kan het goed vinden met onze leerlingen, maar wat knaagt is dat veel leerlingen beter zouden kunnen als ze beter zouden zijn opgevoed. Met een andere houding zouden veel deuren voor ze open gaan, die ze nu zelf dichtsmijten door hun eigen gedrag.
Citaat:Wanneer zij nu al niet hebben geleerd hoe om te gaan met grenzen en autoriteit, hoe moet het dan als ze een baan gaan zoeken? Wij tonen veel begrip, maar bazen later niet.
Citaat:Mijn hart ligt trouwens bij de leerlingen die dmv een psychisch beeld moeilijk met andere mensen om kunnen gaan, niet de leerlingen die bewust zo doen, die neem ik erbij en heb ik ook lol mee, hoor.
Citaat:En dus nee, ik zou niet naar een "rustigere school" willen, dat zou voor mij geen meerwaarde geven.
KiWiKo schreef:als ik zo de jeugd van tegenwoordig zie, kan ik niet begrijpen dat dit niet veel vaker gebeurd
Gut wat zou ik vaak geschorst worden als juf