horseyfries schreef:Dit is de enige reactie waarin ik me kan vinden. Het was duidelijk de bedoeling van de programmamakers om Rolf neer te zetten als domme boer.
Volgens mij is het een gewone, aardige jongen die zich simpelweg veilig voelt in zijn eigen vertrouwde omgeving en toen hij daar werd uitgehaald daar niet helemaal goed mee om kon gaan. Als je bijv. hoorde hoe vaak hij bij de buurman kwam meehelpen de koeien verzorgen, omdat hij dat gewoon leuk vond, dan denk ik: dat is geen slechte jongen. Maar dat moest je er wel uithalen want op dat soort dingen werd niet de nadruk gelegd, dat is niet interessant genoeg.
Samman was een leuke jongen, niks mis mee. Maar hij heeft allang geleerd zich aan te passen in een vreemde omgeving en had daarmee een groot voordeel ten opzichte van Rolf.
Ik denk dat als de hele wereld alleen uit Rolfen en Sammans bestond, we het zo slecht nog niet hadden, want ze waren allebei eerlijk, rechtdoorzee en niet bang om te werken. Eigenlijk hadden ze dus veel overeenkomsten...
Ergens heb je wel gelijk dat Rolf vast en zeker niet zo onaardig is als ie misschien leek (al zegt volgens mij niemand hier dat ie onaardig is, eerder niet zo snugger), maar ik heb dit programma onderhand vaak gezien, en heb echt niet de indruk dat ze op sensatie of op politiek correctheid uit zijn. Heb een gabberinnetje langs zien komen, dat was echt niet zo'n extreem rechts dichtgetikt wijf zoals de media ons maar al te graag over gabbers wil doen geloven. Heb een een andere boer gezien die ruilde met een rotterdamse antiliaan, dat was persoonlijk m'n favo uitzending: de antiliaan was doodsbang voor alle dieren op de boerderij maar deed wel erg z'n best en werd met open armen ontvangen door de familie van de nderelandse jongen, en de nederlandse jongen was super open en ontvankelijk voor al die andere culturen, echt een hele andere instelling dan Rolf.