Ik schaam me rot

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRupsje

Re: Ik schaam me rot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:54

horseyfries schreef:
Dit is de enige reactie waarin ik me kan vinden. Het was duidelijk de bedoeling van de programmamakers om Rolf neer te zetten als domme boer.
Volgens mij is het een gewone, aardige jongen die zich simpelweg veilig voelt in zijn eigen vertrouwde omgeving en toen hij daar werd uitgehaald daar niet helemaal goed mee om kon gaan. Als je bijv. hoorde hoe vaak hij bij de buurman kwam meehelpen de koeien verzorgen, omdat hij dat gewoon leuk vond, dan denk ik: dat is geen slechte jongen. Maar dat moest je er wel uithalen want op dat soort dingen werd niet de nadruk gelegd, dat is niet interessant genoeg.
Samman was een leuke jongen, niks mis mee. Maar hij heeft allang geleerd zich aan te passen in een vreemde omgeving en had daarmee een groot voordeel ten opzichte van Rolf.
Ik denk dat als de hele wereld alleen uit Rolfen en Sammans bestond, we het zo slecht nog niet hadden, want ze waren allebei eerlijk, rechtdoorzee en niet bang om te werken. Eigenlijk hadden ze dus veel overeenkomsten...

Ergens heb je wel gelijk dat Rolf vast en zeker niet zo onaardig is als ie misschien leek (al zegt volgens mij niemand hier dat ie onaardig is, eerder niet zo snugger), maar ik heb dit programma onderhand vaak gezien, en heb echt niet de indruk dat ze op sensatie of op politiek correctheid uit zijn. Heb een gabberinnetje langs zien komen, dat was echt niet zo'n extreem rechts dichtgetikt wijf zoals de media ons maar al te graag over gabbers wil doen geloven. Heb een een andere boer gezien die ruilde met een rotterdamse antiliaan, dat was persoonlijk m'n favo uitzending: de antiliaan was doodsbang voor alle dieren op de boerderij maar deed wel erg z'n best en werd met open armen ontvangen door de familie van de nderelandse jongen, en de nederlandse jongen was super open en ontvankelijk voor al die andere culturen, echt een hele andere instelling dan Rolf.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:58

Ik heb het ook gezien Ja

vol verbazing zitten kijken. Op een gegeven moment zei mijn vriend: grappig dat ze bij de 'Nederlander' ondertiteling zetten en bij hem niet. Hahaha.

Die Rolf was idd echt een botte boer. Jeetje hoe kortzichtig kan je zijn zeg... Hij miste zijn bier, bier, bier.

Ook die opmerking, in A'dam is 99% zwart. Overdrijven is ook een vak Rolleyes

Superrupsje, die aflevering heb ik ook gezien, was leuk idd!

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:00

Is de aflevering nog terug te zien op internet??

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:12

Volgens mij staat dat in het topic waar je het kan vinden, eventjes teruglezen dus Knipoog

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:02

Roxx schreef:
Danielle_1 schreef:
Helaas is dit wel het beeld wat ik ook van de meeste boeren heb.

Met deze opmerking plaats je jezelf naar mijn mening in dezelfde categorie als Rolf. Rolf denkt dat de meeste asielzoekers luie, stelende mensen zijn. Jij denkt dat de meeste boeren domme alcoholisten zijn. Misschien kunnen jullie eens samen afspreken?

Pardon?
Ik heb ook zo mijn ervaringen met boeren,al vind ik het nogal apart dat jij refereert naar het alcoholgebruik.
Dat bedoelde ik dus niet.
Jij trekt nu conclusies die ik helemaal niet noemde.
Het lijkt mij wijsheid om hier verder niet op in te gaan.
Sorry dat je je persoonlijk aangevallen voelde Clown

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 00:14

Jij schetst een negatief beeld dat jij van de meeste boeren hebt, Rolf schetst een negatief beeld dat hij van de meeste buitenlanders heeft. Dus doen jullie in beginsel hetzelfde: jullie scheren een bepaalde bevolkingsgroep over één kam. Bij Rolf heet dat discriminatie. Ik vraag me af hoe dat bij jou heet.......

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:20

Ik ken die Rolf wel...
En die Saman heb ik ook gezien (was bij een van de opnamens).
en ja.. Rolf zei soms wel dingen waarvan je denkt... jeemig dat zeg je toch niet op tv etc.. Verward maargoed..
vond idd dat Saman een stuk positiever deed over de dingen die hij moest/ging doen...

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 21:36

Ik kan veel meer respect op brengen voor Saman dan voor Rolf..
Maar natuurlijk is het wel de bedoeling van de programma makers om Rolf zo neer te zetten, als een 'slecht' iemand, en Saman als de 'goede'. Ik zou namelijk ook wel 's achter de schermen daar willen kijken Vork

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 23:10

magic_lover schreef:
Ik ken die Rolf wel...
en ja.. Rolf zei soms wel dingen waarvan je denkt... jeemig dat zeg je toch niet op tv etc.. Verward maargoed..
vond idd dat Saman een stuk positiever deed over de dingen die hij moest/ging doen...

En...klopt het beeld van Rolf in deze uitzending een beetje met de werkelijkheid of was het zwaar vertekend?

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 13:41

beantsje schreef:
magic_lover schreef:
Ik ken die Rolf wel...

En...klopt het beeld van Rolf in deze uitzending een beetje met de werkelijkheid of was het zwaar vertekend?

ben ik ook wel benieuwd naar.. ik heb net de uitzending op uitzendinggemist.nl gekeken, en vond saman echt sympathieke jongen. Kijk nou naar hoe hij met zijn familie omgaat, super toch? Rolf lijkt mij ook geen slechte jongen, gewoon heel erg kortzichtig, maar dat komt ook door zijn opvoeging lijkt me, die ouders waren zelf ook bevooroordeeld.

*edit: echte vrienden, daar houd ik niet van, je moet niet te vaak langsgaan dan krijg je geen ruzie. <-- Wát is dat voor instelling?!?

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 17:45

weet je wat het is, rolf die woont idd in een dorpje!! echt een dorpje! waar geen buitenlanders wonen, en idd daar wonen allemaal boeren. geeft dat wat nee
het enige waar ze op uit zijn met dit soort programma;s is dat ze het tegenovergestelde van de mensen bij elkaar zetten, dat is idd ook zo bij jou vrouw mij vrouw. waarom omdat mensne dat willen zien!!
ik ken rolf zelf persoonlijk niet maar zijn broer en een heleboel kameraden wel, en er is niks mis met deze jongens.
wat rolf allemaal zegt keur ik echt niet allemaal goed. maar ja

het heet gewoon leed vermaak op tv! echt gaat om de kijkcijfers en de slechte dingen halen ze er allemaal uit.

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:26

Hebben jullie dan ook die andere aflevering gezien met dat meisje? Dat was een soort vrouwelijke Rolf. De aflevering van Jet en Shirley.

Wat me trouwens wel POSITIEF opviel: hij bleef heel beleefd aan de moeder vragen waar hij terecht was gekomen, terwijl ze hem telkens niet verstond.

Myrthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:53

Ik kom dus uit een dorpje dicht bij Langelo en ik kan je vertellen dat Rolf echt geen prototype is van de gemiddelde Drenth. Ik ken hem niet persoonlijk ofzo maar ik ben met hele andere ideeen grootgebracht. En ja, ik ben een boerendochter. Maar de denkbeelden van mijn broers zijn echt niet dezelfde als die van Rolf.
Wat iemand hier net zei over dat Rolf het misschien wel eng vond om uit zijn vertrouwde omgeving weg te gaan, kwam mij op zich ook wel logisch voor. Niet dat ik zijn gedrag/denkbeelden goedpraat ofzo. Eigenlijk kwam die op mij erg zielig over.......en ook niet echt slim, sorry Rolf!

Verder nog iets over boeren, Rolf is dus geen boer he, hij heeft een paar dieren en twee kleine trekkers, maar daar houd elke vergelijking met boer dan ook op. Mijn vader en broer zijn boeren en die zijn toch echt wel anders. Bovendien melken die koeien voor hun brood en niet voor de hobby.
In mijn opinie is een boer: een persoon die een agrarisch beroep uitoefent om daar zijn brood mee te verdienen.
Een boer is dus niet een gozertje die uit een dorp komt, een paar beesten heeft, bier drinkt, op trekkers rondrijdt, en fan is van Jovink.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:46

Jeetje mina zeg.. wat een botte opmerkingen...
Pff ik zou me rot schamen voor mijn eigen volk als ik zulke mensen hoor praten. Gelukkig ga ik met hele andere mensen om Lachen

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:27

Ik heb het gezien, en ik vind het verschrikkelijk.

Maar wat ik helemaal geweldig vond is dat Saman de ouders van Rolf een knuffel gaf en dat die ouders het zo erg vonden dat hij weg ging dat ze bijna moesten huilen. En toen kwam Rolf terug zonder nauwelijks 'hoi' te zeggen. Echt die ouders keken elkaar aan van: 'kunnen we ook defenitief ruilen'.

Haha!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:32

Ik heb de aflevering ook gezien en vond het wel meevallen eigenlijk, oke hij zei soms rare dingen maar als hij zo is opgevoed kan hij er ook niet veel aan doen. Die andere irakees zeg maar zei af en toe ook rare dingen hoor.