Zie post katleentje, je mag het niet zeggen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
roxiie schreef:.
Ik kan wel begrijpen dat die mensen niet bij een "zwarte" ambtenaar willen trouwen. Het is HUN trouwerij, en het geeft hun net zoveel recht om te zeggen dat zij dat niet willen. Als dat het "Ons bokkers" het recht geeft om te zeggen dat het belachelijk is. Maar goed dat zijn meningen en opvattingen, en die verschillen.
runningkawa schreef:Kilian
Jij wilt alleen getrouwd worden door de man die jullie ook heeft gedoopt enz.
Wat als die man eens dood is?
Misser schreef:roxiie schreef:.
Ik kan wel begrijpen dat die mensen niet bij een "zwarte" ambtenaar willen trouwen. Het is HUN trouwerij, en het geeft hun net zoveel recht om te zeggen dat zij dat niet willen. Als dat het "Ons bokkers" het recht geeft om te zeggen dat het belachelijk is. Maar goed dat zijn meningen en opvattingen, en die verschillen.
Dus ik mag zeggen dat ik niet getrouwd wil worden door iemand die dik is, vind jij?
Daar kan iemand vaak meer aan doen dan aan z'n huidskleur...
inka schreef:Trouwen is toch een belangrijke dag in je leven en als jij je er beter bij voelt dat dit door een blanke man word voltrokken vind ik dat je de keus daarin moet hebben. Dit kan dus ook om een gevoel draaien denk ik.
Misser schreef:@Charmotte, dat is hij dus niet, zie eerder.
@Kliian: wat is je antwoord op de vraag die ik op de vorige bladzijde stelde?
Kilian schreef:Misser schreef:@Charmotte, dat is hij dus niet, zie eerder.
@Kliian: wat is je antwoord op de vraag die ik op de vorige bladzijde stelde?
Die staat er tussenEven terug lezen.
ThaGirl schreef:Ookal is het misschien discrimineren, maar ik vind dat bruidsparen zelf moeten kunnen kiezen wie ze willen als trouwambtenaar. Want het is toch de mooiste dag van je leven en zoiets maak je maar 1x mee (als het goed is).
Dus vind ik dat je zelf mag kiezen of je een man of een vrouw wilt, een blanke of een donkere. Dit heeft naar mijn idee nix met discriminatie te maken, maar gewoon je eigen voorkeur.
want wanneer jij een mannelijke dokter verkiest boven een vrouwlijke, is dat dan ook discriminatie?
Beide kan je nix aan, of je blank of donker bent. of dat je man of vrouw bent. dus ik vind het tegenwoordig nogal overdreven om alles maar discriminatie te noemen.
Misser schreef:Ik bedoel wie jou dan op het stadhuis gaat trouwen...
Citaat:Belgen willen massaal trouwen bij zwarte ambtenaar
Uitgegeven: 5 februari 2007 14:37
Laatst gewijzigd: 5 februari 2007 14:38
SINT-NIKLAAS - Inwoners van de Vlaamse stad Sint-Niklaas melden zich massaal bij een zwarte ambtenaar van burgerlijke stand om door hem getrouwd te worden. De belangstelling is een reactie op het racisme van drie koppels, die vanwege de huidskleur van de ambtenaar weigerden door hem in de echt verbonden te worden.
De weigering leidde vorige week tot veel ophef in België. Wouter van Bellingen is de eerste zwarte wethouder in Vlaanderen. Als wethouder mag hij ook optreden als ambtenaar van burgerlijke stand.
Van Bellingen is geen gerechtelijke procedure begonnen tegen de drie stellen. Hij wil van het incident geen "symbooldossier" maken. In plaats daarvan wil hij op 21 maart, de internationale dag tegen racisme, een massale trouwpartij organiseren op de Grote Markt in Sint-Niklaas.
Kilian schreef:Het is niet dat ik iets tegen gekleurde mensen heb. Helemaal niet.
Maar ik zou me er niet door willen laten trouwen.
Kilian schreef:Misser schreef:Ik bedoel wie jou dan op het stadhuis gaat trouwen...
Dat zal de trouwambtenaar van onze gemeente zijn.
En ja die is blank. (woon in een kleine gemeente)
Sammie schreef:Die man praat met een Belgischer accent dan de gemiddelde Belg hoor! HIj is geadopteerd en in dat dorp opgegroeid.