Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anthea schreef:Ik denk dat het dan juist 'stoer' is om zo'n button te hebben.
Nee, ik vind dit te ver gaanLijkt idd wel een beetje op die jodensterren...
Lusitana schreef:Anthea schreef:Ik denk dat het dan juist 'stoer' is om zo'n button te hebben.
Nee, ik vind dit te ver gaanLijkt idd wel een beetje op die jodensterren...
Er is een groot verschil. Voor roken [b]kies je. Dus kies je ook voor de consequencies, en als een daarvan is dat je een button moet dragen onder bepaalde omstandigheden, zul je dat moeten accepteren.[/b]
Of het helpt valt te betwijfelen. Dat is wat anders.
Lusitana schreef:Op grond waarvan? Het feit dat mensen kiezen om te roken, ondermijnt alles waar je je op zou kunnen beroepen.
Overigens is het nog tolerant vergeleken een rookverbod, dat gaat volgen. Dan kun je dus niet naar school of wordt je er af getrapt als je rookt.
WildWings schreef:Omdat je mensen nu apart gaat groeperen, je maakt groepen rokers en niet-rokers alsof het geheel andere mensen zijn IMO.
Zou jij het dan ook goed vinden als een school voor mensen met maatje 40 en groter een button verplichtte met daarop de tekst 'Ik eet gewoon graag en vind het goed dat ik mijn lichaam er zo uit kom te zien' en dan een plaatje van iemand met een flink figuur?
Zou jij het dan ook goed vinden als een school voor mensen die zich niet in merkkleding (Gsus, Gstar, och de hele mikmak) en hoger een button verplichtte met daarop 'Ik heb niet het geld voor goede kleding en kleed mij liever slonzig en armoedig'?
Zou jij het dan ook goed vinden als een school voor mensen die geen vegetarier waren een button verplichtte met daarop 'Ik geef niets om dieren / Ik doe mee aan dierenleed' oid??
Dat zijn ook dingen waar je over het algemeen iets aan kan doen, dus zou je ook de consequenties maar moeten dragen.. of niet?
(Laat ik overigens even duidelijk stellen dat ik niets heb tegen mensen met maatje 40 of groter, niets heb tegen mensen die geen merkkleding dragen, en niets heb tegen mensen die vlees eten hoor, het zijn maar voorbeelden en toevallig de eerste 3 waar ik op kwam.)
En sowieso, wat is het nut van de button volgens jou? Dat je nu weet wie je wel en wie je niet om een vuurtje kan vragen?
ladylay schreef:het is een prima vergelijking
mensen die teveel drinken, ook een button
geloof me daar hebben mensen last van, en dan heb ik het ook over een discotheek e.d.
ook als is het 6 biertjes...dat is ook al veel
alleen is dat tegenwoordig normaal
katiavl schreef:Ik snap het nut eigelijk niet van roken op school. Precies of je die paar uurtjes niet zonder kan...
katiavl schreef:Ik snap het nut eigelijk niet van roken op school. Precies of je die paar uurtjes niet zonder kan...
gipsyboy schreef:katiavl schreef:Ik snap het nut eigelijk niet van roken op school. Precies of je die paar uurtjes niet zonder kan...
de een is verslaafd aan snoep en ik totaal niet en de ander die rookt en weer een ander die drinkt.
en als je eenmaal begonnen bent kom je er niet meer vanaf he en dan doe je het ook op school en gewoon buiten en uiteindelijk thuis ook als je ouders het weten.
weet het het is slecht en had er nooit aan moeten beginnen heb er ook wel spijt van een beetje, maar je moet ergens aan dood gaan he.
gipsyboy schreef:katiavl schreef:Ik snap het nut eigelijk niet van roken op school. Precies of je die paar uurtjes niet zonder kan...
de een is verslaafd aan snoep en ik totaal niet en de ander die rookt en weer een ander die drinkt.
en als je eenmaal begonnen bent kom je er niet meer vanaf he en dan doe je het ook op school en gewoon buiten en uiteindelijk thuis ook als je ouders het weten.
weet het het is slecht en had er nooit aan moeten beginnen heb er ook wel spijt van een beetje, maar je moet ergens aan dood gaan he.
gipsyboy schreef:
Citaat:Want daar doelt die button denk ik het meest op. Om te voorkomen dt anderen er aan beginnen
Citaat:en helaas ook een niet-roker
katiavl schreef:http://www.veto.student.kuleuven.ac.be/ ... npain.html
ik zou liever hebben dat ze alla noorwegen regels invoerden, niet roken in het openbaar
Chiqa schreef:katiavl schreef:http://www.veto.student.kuleuven.ac.be/ ... npain.html
ik zou liever hebben dat ze alla noorwegen regels invoerden, niet roken in het openbaar
Dat zullen ze nooit voor elkaar krijgen.