Vrouw na 18 jaar verwilderd terug gevonden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Farouche

Re: Vrouw na 18 jaar verwilderd terug gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 16:35

Kieffer schreef:
Dat zal er wel heel raar uitgezien hebben! En dat die vader haar herkende!
Lijkt me voor haar heel moeilijk om weer terug in de maatschappij te keren...

mij ook, vandaar mijn mening, laat haar gaan als ze wil

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:43

Ik heb net een nieuwe kat uit t asiel. De 1ste dagen heeft hij zich verstopt nu niet meer, vind hij t heerlijk bij ons. Wat ik hier mee zeggen wil is dat dit meisje de eerste tijd heel onwennig zal zijn maar ik denk dat ze ook wel weer gelukkig zal zijn als ze wat meer gewend is en ook blij dat ze haar ouders weer bij zich heeft. Als ouder snap ik heel goed dat je je kind terug wil hebben en niet weer de bossen in laat gaan!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:09

Nou ben ik het daar niet mee eens. Haha!

Een kat uit een asiel en een vrouw die zolang inhet oerwoud leeft is niet te vergelijken. Die kat is mensen gewend, aangeraakt te worden. Die vrouw heeft zoo lang geen mens meer gezien, niet gepraat. Die is gewoon niet sociaal ontwikkeld, en heeft geen idee hoe de wereld in elkaar zit. Ik denk dat die nooit 100% mee kan draaien in de maatschappij. Maar goed, dat is mijn mening.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 15:27

ShirleyA schreef:
Ik heb net een nieuwe kat uit t asiel. De 1ste dagen heeft hij zich verstopt nu niet meer, vind hij t heerlijk bij ons. Wat ik hier mee zeggen wil is dat dit meisje de eerste tijd heel onwennig zal zijn maar ik denk dat ze ook wel weer gelukkig zal zijn als ze wat meer gewend is en ook blij dat ze haar ouders weer bij zich heeft. Als ouder snap ik heel goed dat je je kind terug wil hebben en niet weer de bossen in laat gaan!

je kat zat waarschijnlijk niet 18 jaar in het asiel Knipoog

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:21

Ik denk idd dat deze dame t zwaar zal krijgen maar nooit meedraaien in de maatschappij gaat ook weer wat ver. En een mens heeft een denkvermogen en kan deze verder ontwikkelen dan dat nu het geval is. Daarnaast heeft ze ouders die ook een belang hebben in deze. ik denk gewoon dat ze nog best zich aan kan passen aan een andere manier v leven dan ze gewend is. Ze heeft bewezen over een groot aanpassingsvermogen te beschikken.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 10:29

daar ben ik het ook mee eens Tong uitsteken

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:26

Mensen die hierdoor "gefacineerd" zijn raad ik de film 'Mockingbirds don't sing' aan. Dat is een waargebeurt verhaal. Over een meisje die als baby door haar vader in de kelder wordt opgesloten in een hondenkooi. Ze wordt er pas ontdekt op haar 14de, al die tijd werd ze als een beest behandeld.

Ze leek eigenlijk heel fel op dit meisje. Ze kon moeilijk lopen, kon niet praten, vertoonde uitermate vreemd gedrag. Tijdens haar jarenlange opsluiting blafte haar vader vaak naar haar als een agressieve hond, en toen ze voor het eerst echt met een blaffende hond in aanraking kwam, werd ze hysterisch dat ze haar hele armen openkrapte. Dat zelfde effect was ze er ook toen ze een gewone foto van van een tijger zag.
Ze was volledig afgesloten, kende helemaal niets.
Ik weet niet meer zeker hoe het was afgelopen met het meisje, maar volgens mij was ze overleden.

Dit is trouwens niet de eerste keer dat iemand uit de jungle gehaald wordt. Ik herriner me nog een verhaal over een 'wolfskind'. Die ergens in Roemenië gevonden werd. Jongen was nog niet zo oud en had heel zijn leven in de jungle geleeft met de wolven, hij liep ook als hun en gedraagde zich zo. (Nee niet Mowgli, maar volgens mij was die film er wel op gebaseerd.)

edit: Sorry klein foutje, heb het even opgezocht. Het was geen kind uit Roemenië, het waren twee kinderen uit India. (Kamala en Amala)

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:37

Ik heb een hele tijd terug wel eens op discovery of national geographic een stuk gezien over verwilderde kinderen, of die alleen gelaten waren in een flat en opgroeiden met honden, en exact dezelfde dingen deden. Het kind was niet echt gelukkig toen het zeg maar in de maatschappij werd getrokken en de ontwikkeling kwam maar langzaam op gang. Ze zou zich nooit meer zo ontplooïen als een echt mens dat zou doen, maar aangezien honden haar opvoeders waren geweest, had ze de honden nog wel graag bij zich. Dit is echt een eeuw geleden dat ik het zag, maar zo indrukwekkend.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:29

xKatleentjex schreef:
Mensen die hierdoor "gefacineerd" zijn raad ik de film 'Mockingbirds don't sing' aan. Dat is een waargebeurt verhaal. Over een meisje die als baby door haar vader in de kelder wordt opgesloten in een hondenkooi. Ze wordt er pas ontdekt op haar 14de, al die tijd werd ze als een beest behandeld.

Ze leek eigenlijk heel fel op dit meisje. Ze kon moeilijk lopen, kon niet praten, vertoonde uitermate vreemd gedrag. Tijdens haar jarenlange opsluiting blafte haar vader vaak naar haar als een agressieve hond, en toen ze voor het eerst echt met een blaffende hond in aanraking kwam, werd ze hysterisch dat ze haar hele armen openkrapte. Dat zelfde effect was ze er ook toen ze een gewone foto van van een tijger zag.
Ik weet niet meer zeker hoe het was afgelopen met het meisje, maar volgens mij was ze overleden.

Deze film heb ik ook gezien, ik was er echt wel even een paar dagen goed mee bezig. Speelde de hele tijd door mijn hoofd. Aan het einde lieten ze ook weten hoe het nu echt met haar ging, de hulpverlener heeft haar toch nooit meer terug gezien ivm de moeder die dat niet wou?

Een heel facinerende film.

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:30

Echt een wonder dat ze het overleefd heeft zeg

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 15:41

xKatleentjex schreef:

Dit is trouwens niet de eerste keer dat iemand uit de jungle gehaald wordt. Ik herriner me nog een verhaal over een 'wolfskind'. Die ergens in Roemenië gevonden werd. Jongen was nog niet zo oud en had heel zijn leven in de jungle geleeft met de wolven, hij liep ook als hun en gedraagde zich zo. (Nee niet Mowgli, maar volgens mij was die film er wel op gebaseerd.)

edit: Sorry klein foutje, heb het even opgezocht. Het was geen kind uit Roemenië, het waren twee kinderen uit India. (Kamala en Amala)

heb ik gezien, wel zielig, dat kind werd bij de raarste gezinnen ''opgevangen'' en de persoon die echt om haar gaf mocht haar niet meer zien van haar moeder. Ze is niet overleden hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:45

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 15:51

18 jarig bedoel je dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:12

Nee, ze was 8 toen ze verdween, dus haar ontwikkeling is sindsdien stil blijven staan, nu 18 jaar later zit ze dus nog op het niveau van een 8 jarige.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 18:23

Farouche schreef:
Ze is niet overleden hoor Knipoog

Nee? Oeps Clown .

Citaat:
Als je als 8 jarig meisje nog liever kruipt dan loopt en nog maar een paar woorden kent, dan vraag je je ook af. Moeten wel heel arme mensen zijn geweest

Misschien kende ze vroeger wel veel meer. Maar door geen enkel contact te hebben met andere mensen is ze het na al die jaren 'vergeten'. Hoewel het wel erg moeilijk klinkt, hoe kan je nu een taal vergeten?

Maargoed, je weet niet als het kan of niet kan. Want je kan het moeilijk gaan uitproberen door iemand tien jaar heel alleen in een jungle te droppen, is een klein beetje etisch onverantwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 18:28

Ik ben benieuwd hoe ze nu eigenlijk verdwenen is. Weggelopen? Ik vind het heel raar.
En dat ze het zolang alleen gered heeft.

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 18:32

Ik vind het eerlijk gezegt nogal raar dat een vader een 8 jarig meisje alleen de jungle in laat gaan Nagelbijten / Gniffelen

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 18:35

Widner schreef:
Ik vind het eerlijk gezegt nogal raar dat een vader een 8 jarig meisje alleen de jungle in laat gaan Nagelbijten / Gniffelen

deed hij iet, die dochter ging mee met het vee hoeden

o0onadiao0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 18:48

pff wat een verhaal zeg,,dan sta je als vader ook met je mond vol tanden als je je dochter opeens weer ziet,, helemaal verwildert,,

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 18:53

Farouche schreef:
Widner schreef:

deed hij iet, die dochter ging mee met het vee hoeden

Oo verkeerd gelezen sorry Blond

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:59

Jeetje wat een verhaal zeg Scheve mond

Ik vind wel dat ze er niet zo happy uit ziet op de foto's. Hopenlijk mag ze een keuze maken wat ze wil, om haar nou te verplichten om in de samenleving te blijven vind ik wel hard.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:07

Farouche schreef:
xKatleentjex schreef:

heb ik gezien, wel zielig, dat kind werd bij de raarste gezinnen ''opgevangen'' en de persoon die echt om haar gaf mocht haar niet meer zien van haar moeder. Ze is niet overleden hoor Knipoog

ik herinner me die film ook, hele mooie film. maar hoe zoiets gebeuren kan he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:03

xKatleentjex schreef:
Farouche schreef:
Ze is niet overleden hoor Knipoog

Nee? Oeps Clown .

Citaat:
Als je als 8 jarig meisje nog liever kruipt dan loopt en nog maar een paar woorden kent, dan vraag je je ook af. Moeten wel heel arme mensen zijn geweest

Misschien kende ze vroeger wel veel meer. Maar door geen enkel contact te hebben met andere mensen is ze het na al die jaren 'vergeten'. Hoewel het wel erg moeilijk klinkt, hoe kan je nu een taal vergeten?

Maargoed, je weet niet als het kan of niet kan. Want je kan het moeilijk gaan uitproberen door iemand tien jaar heel alleen in een jungle te droppen, is een klein beetje etisch onverantwoord.

In het stukje staat dat ze dat nog maar kon kruipen en nog maar een paar woorden had geleerd, volgens de ouders.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:20

xKatleentjex schreef:

Ik heb geloof ik weleens op Discovery ofzo gezien van een, ik dacht, inderdaad Roemeense jongen die "opgevoed" was door honden in zijn buurt.

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:19

Jeutje, da's knap. Nagelbijten / Gniffelen