Kieffer schreef:Dat zal er wel heel raar uitgezien hebben! En dat die vader haar herkende!
Lijkt me voor haar heel moeilijk om weer terug in de maatschappij te keren...
mij ook, vandaar mijn mening, laat haar gaan als ze wil
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kieffer schreef:Dat zal er wel heel raar uitgezien hebben! En dat die vader haar herkende!
Lijkt me voor haar heel moeilijk om weer terug in de maatschappij te keren...
ShirleyA schreef:Ik heb net een nieuwe kat uit t asiel. De 1ste dagen heeft hij zich verstopt nu niet meer, vind hij t heerlijk bij ons. Wat ik hier mee zeggen wil is dat dit meisje de eerste tijd heel onwennig zal zijn maar ik denk dat ze ook wel weer gelukkig zal zijn als ze wat meer gewend is en ook blij dat ze haar ouders weer bij zich heeft. Als ouder snap ik heel goed dat je je kind terug wil hebben en niet weer de bossen in laat gaan!
xKatleentjex schreef:Mensen die hierdoor "gefacineerd" zijn raad ik de film 'Mockingbirds don't sing' aan. Dat is een waargebeurt verhaal. Over een meisje die als baby door haar vader in de kelder wordt opgesloten in een hondenkooi. Ze wordt er pas ontdekt op haar 14de, al die tijd werd ze als een beest behandeld.
Ze leek eigenlijk heel fel op dit meisje. Ze kon moeilijk lopen, kon niet praten, vertoonde uitermate vreemd gedrag. Tijdens haar jarenlange opsluiting blafte haar vader vaak naar haar als een agressieve hond, en toen ze voor het eerst echt met een blaffende hond in aanraking kwam, werd ze hysterisch dat ze haar hele armen openkrapte. Dat zelfde effect was ze er ook toen ze een gewone foto van van een tijger zag.
Ze was volledig afgesloten, kende helemaal niets.
Ik weet niet meer zeker hoe het was afgelopen met het meisje, maar volgens mij was ze overleden.
xKatleentjex schreef:Mensen die hierdoor "gefacineerd" zijn raad ik de film 'Mockingbirds don't sing' aan. Dat is een waargebeurt verhaal. Over een meisje die als baby door haar vader in de kelder wordt opgesloten in een hondenkooi. Ze wordt er pas ontdekt op haar 14de, al die tijd werd ze als een beest behandeld.
Ze leek eigenlijk heel fel op dit meisje. Ze kon moeilijk lopen, kon niet praten, vertoonde uitermate vreemd gedrag. Tijdens haar jarenlange opsluiting blafte haar vader vaak naar haar als een agressieve hond, en toen ze voor het eerst echt met een blaffende hond in aanraking kwam, werd ze hysterisch dat ze haar hele armen openkrapte. Dat zelfde effect was ze er ook toen ze een gewone foto van van een tijger zag.
Ik weet niet meer zeker hoe het was afgelopen met het meisje, maar volgens mij was ze overleden.
Dit is trouwens niet de eerste keer dat iemand uit de jungle gehaald wordt. Ik herriner me nog een verhaal over een 'wolfskind'. Die ergens in Roemenië gevonden werd. Jongen was nog niet zo oud en had heel zijn leven in de jungle geleeft met de wolven, hij liep ook als hun en gedraagde zich zo. (Nee niet Mowgli, maar volgens mij was die film er wel op gebaseerd.)
edit: Sorry klein foutje, heb het even opgezocht. Het was geen kind uit Roemenië, het waren twee kinderen uit India. (Kamala en Amala)
Farouche schreef:Ze is niet overleden hoor
Citaat:Als je als 8 jarig meisje nog liever kruipt dan loopt en nog maar een paar woorden kent, dan vraag je je ook af. Moeten wel heel arme mensen zijn geweest
Widner schreef:Ik vind het eerlijk gezegt nogal raar dat een vader een 8 jarig meisje alleen de jungle in laat gaan
Farouche schreef:Widner schreef:Ik vind het eerlijk gezegt nogal raar dat een vader een 8 jarig meisje alleen de jungle in laat gaan
deed hij iet, die dochter ging mee met het vee hoeden
Farouche schreef:xKatleentjex schreef:Mensen die hierdoor "gefacineerd" zijn raad ik de film 'Mockingbirds don't sing' aan. Dat is een waargebeurt verhaal. Over een meisje die als baby door haar vader in de kelder wordt opgesloten in een hondenkooi. Ze wordt er pas ontdekt op haar 14de, al die tijd werd ze als een beest behandeld.
Dit is trouwens niet de eerste keer dat iemand uit de jungle gehaald wordt. Ik herriner me nog een verhaal over een 'wolfskind'. Die ergens in Roemenië gevonden werd. Jongen was nog niet zo oud en had heel zijn leven in de jungle geleeft met de wolven, hij liep ook als hun en gedraagde zich zo. (Nee niet Mowgli, maar volgens mij was die film er wel op gebaseerd.)
edit: Sorry klein foutje, heb het even opgezocht. Het was geen kind uit Roemenië, het waren twee kinderen uit India. (Kamala en Amala)
heb ik gezien, wel zielig, dat kind werd bij de raarste gezinnen ''opgevangen'' en de persoon die echt om haar gaf mocht haar niet meer zien van haar moeder. Ze is niet overleden hoor
xKatleentjex schreef:Farouche schreef:Ze is niet overleden hoor
Nee? Oeps.
Citaat:Als je als 8 jarig meisje nog liever kruipt dan loopt en nog maar een paar woorden kent, dan vraag je je ook af. Moeten wel heel arme mensen zijn geweest
Misschien kende ze vroeger wel veel meer. Maar door geen enkel contact te hebben met andere mensen is ze het na al die jaren 'vergeten'. Hoewel het wel erg moeilijk klinkt, hoe kan je nu een taal vergeten?
Maargoed, je weet niet als het kan of niet kan. Want je kan het moeilijk gaan uitproberen door iemand tien jaar heel alleen in een jungle te droppen, is een klein beetje etisch onverantwoord.
xKatleentjex schreef:Ik heb geloof ik weleens op Discovery ofzo gezien van een, ik dacht, inderdaad Roemeense jongen die "opgevoed" was door honden in zijn buurt.Dit is trouwens niet de eerste keer dat iemand uit de jungle gehaald wordt. Ik herriner me nog een verhaal over een 'wolfskind'. Die ergens in Roemenië gevonden werd. Jongen was nog niet zo oud en had heel zijn leven in de jungle geleeft met de wolven, hij liep ook als hun en gedraagde zich zo. (Nee niet Mowgli, maar volgens mij was die film er wel op gebaseerd.)