Wij zijn eingelijk best gestoord dat we in Nederland wonen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patsur

Re: Wij zijn eingelijk best gestoord dat we in Nederland won

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:48

meid, ga je echt eens verdiepen in de wetgeving en dat soort zaken voordat je uitspraken doet over een land.. Haha!
een paar keer geweest zijn en het geweldig vinden is niet hetzelfde als er wonen, hou daar heel erg rekening mee. Het feit dat je daar een kasteel hebt waar je in Nederland een 2 onder 1 kapper hebt kan wel zo zijn, maar liggen de lonen ook net zo hoog als in Nederland?

Eten kan ook heel goedkoop, zie eens hoe de studenten zich redden! Je kan zelf al een 3 gangen diner voor 4 maken voor nog geen 7 euro p.p!!

Carla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:49

biep schreef:
Carla_ schreef:
zo hallo
mag iemand niet een topic neerzetten van wat zij denk.
je hoeft dr niet gelijk aan te vallen.
zo denk zij eroveren iedereen denkt er anders over en dat mag je best melden maar het gaat er wel om op welke manier.

(Zo, jij komp zekes uit de omgefing van Roffa Knipoog?)

Ze had zich misschien wel een beetje kunnen verdiepen in dit onderwerp, voordat ze zo tekeer gaat en dergelijke onzin uitkraamt.

haha ja dat klopt ik kom uit schiedam;) onder rotterdam

ja dat is waar.. maar ik vin dat je hier altijd gelijk zo aangevallen word.

patsur

biep schreef:
Carla_ schreef:
zo hallo
mag iemand niet een topic neerzetten van wat zij denk.
je hoeft dr niet gelijk aan te vallen.
zo denk zij eroveren iedereen denkt er anders over en dat mag je best melden maar het gaat er wel om op welke manier.

(Zo, jij komp zekes uit de omgefing van Roffa Knipoog?)

Ze had zich misschien wel een beetje kunnen verdiepen in dit onderwerp, voordat ze zo tekeer gaat en dergelijke onzin uitkraamt.

Schiedam, net zo erg Knipoog
Lekker voor het beeld wat ik al van 010 heb...

LuvdaTossa

Carla_ schreef:

Welkom in de grote boze wereld Haha!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:51

LuvdaTossa schreef:
Carla_ schreef:

Welkom in de grote boze wereld Haha!

Vork

Carla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:52

klink gevaarlijk Knipoog

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:53

waarom heb ik nou steeds zo'n idee dat je echt heel plat praat?

Carla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:54

ik praat niet zo plat hoor Knipoog
teminste niet platter dan de rest hier in schiedam Tong uitsteken

biep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:59

patsur schreef:
biep schreef:

Schiedam, net zo erg Knipoog
Lekker voor het beeld wat ik al van 010 heb...

(lang leve 020 Knipoog )

achja, zo als een wijs(?) man ooit zei: "elk nadeel heb ze voordeel!"

Denk eens aan wat wij in NL wel hebben, het mag hier dan wel vaak regenen, koud zijn, maar: (bijna) iedereen heeft genoeg te eten, (vrij veel) sociale zekerheid, acceptatie van homosexualiteit, kinderen kunnen naar school en kunnen buiten spelen, (bijna) iedereen heeft een huisje etc.
Aan je profiel te zien heb je zelfs een eigen paard (of meerdere) dus ik hoop dat je ooit eens in zult zien hoeveel geluk jij hebt! Miljoenen kindertjes hier op aarde die met je zouden willen ruilen.

en nog een voordeel van NL/de EU: als jij gewoon je best doet op school, je diploma's haalt, dan kun je lekker in Frankrijk gaan wonen met alles erop en eraan Knipoog

Carla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:01

ik vin niet dat er iets mis is met nederland hoor!!
ik zit hier goed.
ja misschien dat ik ooit naar het buitenland wil maar dat is dan naar me familie in nieuw zeeland voor 2 of 3 jaar.
ik ben trots op dit landje.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:07

Ach of het in andere landen beter is. Het is overal wel wat, echt waar!

Ik ben ook niet zo blij met Nederland, maar zou er ook niet wegwillen. Baal er van dat Nederland gewoon vol is, overvol, maar ja dat vind ik dan he. Kijk maar eens in het verkeer, de files worden met de dag langer. Er word alleen maar gebouwd en de natuurgebieden worden steeds kleiner of verdwijnen helemaal.
De rijkere mensen worden rijker en de arme mensen worden armer.
Helaas is Nederland ook duur, maar dat is overal wel zo, helemaal sinds de euro.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 23:09

LiNdA1986 schreef:
Ach of het in andere landen beter is. Het is overal wel wat, echt waar!

Ik ben ook niet zo blij met Nederland, maar zou er ook niet wegwillen. Baal er van dat Nederland gewoon vol is, overvol, maar ja dat vind ik dan he. Kijk maar eens in het verkeer, de files worden met de dag langer. Er word alleen maar gebouwd en de natuurgebieden worden steeds kleiner of verdwijnen helemaal.
De rijkere mensen worden rijker en de arme mensen worden armer.
Helaas is Nederland ook duur, maar dat is overal wel zo, helemaal sinds de euro.

Ben ik me je eens Lachen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:13

biep schreef:

(lang leve 020 Knipoog )

achja, zo als een wijs(?) man ooit zei: "elk nadeel heb ze voordeel!"

Dat kwam van een Amsterdammer..

Lang leve 020!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:14

het wordt overal duurder, was Turkije vorig jaar nog zo goedkoop, is nu ook duurder, dan moet in een klein wijkje in een buitenstad ergens gaan wonen, en daar hebben ze niet zulke huizen, als jij wil

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:26

Een aantal jaar terug is mijn moeder in de bijstand geraakt door de scheiding, we waren bijna(!) afhankelijk van de voedselbank, zo erg vielen we in een diep gat. Uiteindelijk na bijna 4 jaar heeft ze een geweldige baan gekregen en kunnen we weer gaan opkrabbelen, maar believe me als je daar in hebt gezeten ga je de waarde van piepkleine dingetjes zien. Ineens besefte wat ik voor een rijkdom ik heb egzegd met mijn paardjes, en dat ik mezelf uiterst gelukkig mag prijzen met een vader die mijn school en verzekering betaald zodat ik kan "rondkomen" van mijn stufi en zorgtoeslag en zaterdagbaantje...
Ik ben dolgelukkig hier want heb mijn beide ouders nog, super lieve schoonouders, 3 prachtige zussen en een gewledig mooi broertje erbij sinds afgelopen weekend, een uberlieve vriend, elke avond eten op mijn bord en een warm en gezellig dak boven mijn hoofd, ik kan naar school gaan... dus mijn vraag wat wil ik nog meer. Ik weet niet of jij maatschappijleer krijgt op school, want daar zul je langzamerhand gaan leren wat belasting betalen is enzo, tenminste dat weet ik wel pas nu op mijn 18e, dus ik zou toch niet zulke gevaarlijke uitspraken doen op je 14e. Ben blij dat we hier redelijk veilig in Nederland zitten en niet in Irak waar je de granaten om de oren vliegen meid Knipoog

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:34

ach weet je dan moet je doen zoals mn buren, in NL een leuk vrijstaand huis incl tuin+weiland en alles
en in frankrijk hebben ze een klooster gekocht incl wijngaard en alles, die zijn 9 mnd per jaar in frankrijk en de rest vd tijd in NL
zn vrouw is iets vaker hier dan hij zelf(maar dat is ook ivm gezondheid+ze hebben nog een zoon van mijn leeftijd die bij hun op t erf woon) en naja ze kunnen zelf bepalen wat ze doen en waar ze verblijven, ideaal!
maargoed dat is helaas niet voor iedereen weggelegd Knipoog

Verder valt frankrijk qua boodschappen en alles nog best tegen hoor, en ik koop liever hier een ijsje dan daar dat is 1 ding dat zeker is Nagelbijten / Gniffelen

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:38

Overal vind je wel wat om over te klagen.
Je kunt het alleen niet beoordelen als je maar in NL hebt geleefd.
Ik zou graag naar de VS emigreren máár dan moet ik eerst eens wat centen hebben.
In de VS krijg je namelijk geen steun (zoals hier in NL) als je werkloos bent.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:45

De meeste mensen denken heel materialistisch! Blij zijn met kleine dingen er ook echt van kunnen genieten kunnen ze niet (meer). Ik ben blij met mijn vriend, ons huis, mijn paarden en andere dingen, maar kan bv net zo goed genieten als ik een roofvogel zie vliegen. Ik werk 40 uur per week voor mijn levensstijl te kunnen betalen.

Het meeste wat me verbaasd over mensen is dat ze klagen dat ze het zo slecht hebben maar onderhand staat er een pc, breedbeeld-tv, dvd-speler, spelcomputer, zonnebank etc. in huis. Het gaat er ook om wat voor prioriteiten iemand stelt:
VOORBEELD meneer de miljonair was jarig en kreeg grootse kado's. Het enigste wat ik hem gaf was
flesje in de vorm van Maria met water uit Lourdes vandaan, de man vond dit het mooiste kado wat
hij die dag kreeg en had ook daadwerkelijk tranen in zijn ogen staan.

Vergeet niet dat we bv in Nederland alleen al de zorgverzekering betalen, waardoor zorginstellingen verplicht zijn je te helpen. In bv Amerika als je onverzekerd bent en je moet naar het ziekenhuis, moet je alles cash betalen, zie dat maar in 1 keer op te hoesten.
Oké er zijn regels hier waar ik absoluut niets van begrijp en zal dat ook nooit gaan doen, bv straffen voor misdadigers, maar daar heb ik dus ook niet voor geleerd.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:49

tja zou ook best wel in een ander land willen wonen hoor. Bloos
begrijp ook zeker wat je bedoelt,maar hoe groot is de stap die je dan maken moet en hoe snel zou je daad werkelijk weg gaan.
denk dat het vaker bij het zeggen blijft als bij het doen. Bloos
ik zeg namelijk zo vaak dat ik wel in een ander land zou willen wonen ,ook omdat ik graag onze pony,s aan huis wil hebben en alles erg duur vindt hier.
maar dat zal bijna overal zijn en waar het niet zo is , is dan weer vaak een tekort aan banen en ook geen verzekeringen en zo .
als er dan echt iets gebeurd moet je nog veel opdoeken.
tja zo zal het dus overal wel iets zijn,en de toekomst brengt ons waar we horen toch Haha!

Floob

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:54

Ach ik begrijp het wel een beetje. Ik vond Nederland altijd prima, maar toen ik 10 was zijn we naar engeland verhuisd. Twee jaar later kwamen we terug en ik vond Nederland het wonen in de randstad ineens helemaal niks meer. Mijn ouders ook niet. Ze klagde zeker niet over belasting of dat alles te duur was, maar wel dat het te druk was, te veel mensen, huisen files enz.
Dus we zijn naar Schotland verhuisd. Heerlijk. Ik wil nu echt niet meer terug. Het is hier wel duurder dan in Nederland maar we hebben een groter huis, meer ruimte, een prachtig uitzicht en maar één buurhuis. We kunnen dagen weg met de paarden zonder iemand tegen te komen en ze mogen 24/7 buiten staan. Het landschap is spectaculair en het klimaat valt wel mee, het kan veel erger.
Ik vind de ruimte echt het einde. Lekker niet al te veel mensen en er wordt al over een file gesproken als er 10 auto's achter elkaar rijden.

elke dag bewonder ik de schoonheid van dit landschap weer. Het is altijd net iets anders en ik krijg er nooit genoeg van.
Afbeelding
Afbeelding

Dus tja ik kan wel zeggen dat nederlanders een beetje raar zijn dat ze zo op een kluitje willen wonen, maar verder is het er prima

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 00:00

Belgie is ook heel mooi, mooi landschap enz, maar voel me hier helemaal thuis, de paardjes staan vlakbij, hier is nog genoeg natuur met bossen, paadjes, enz, waar je ook heel mooi kan rijden, en ik ben het helemaal met IJp eens Ja
ik kan ook genieten als ik naar de paarden in het land kijk als ze aan het spelen zijn, of als ik s'avonds een dier tegenkom die je overdag niet zoveel ziet ( behalve van een muskusrat Bloos ) leren genieten van de kleine dingetjes, denk dat je dan al een heel eind bent Ja

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 00:18

Ik heb alleen hekel aan de herfst/ winter hier in Nederland. Mooist zou zijn als ik 's winters lekker in het buitenland kan verblijven en 's zomers lekker hier Haha!... Maar ja, wie kan die luxe veroorloven? Tsja, wat betreft die belastingen.... Het is kiezen of delen, Nederland is niet voor niets een verzorgingsstaat, alhoewel ik het met sommige zaken absoluut niet eens ben! Wel ben ik blij met de vele kansen die je hier hebt als student(e). In sommige landen krijg je maar één kans om een universiteit binnen te komen, als je die kans mist, heb je pech. Hier kan je tenminste nog in etappes alsnog aan de Uni studeren. Als iemand hier een land weet, dat én politiek goed geregeld, én waar het constant mooi weer is, geef dan een gil Knipoog!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 00:49

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat over emigreren versus in Nederland blijven. Ik wil dus verder geen opmerkingen meer zien over de TS, haar leeftijd of haar schrijfstijl.

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 00:59

Ik heb alleen de eerste paar posts gelezen.
Maar ja, het is echt rot om te leven in Nederland, he? Daarom zit het ook zo vol! :-P
Er zijn heus wel redenen om niet in Nederland te willen wonen, maar ik vind de redenen die hier zijn aangekaart niet bepaald overtuigend.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 05:35

Kir_Ples schreef:
Sorriso schreef:
Qua prijzen ligt het natuurlijk allemaal nog wel aan de regio. Snap niet waarom sommige mensen zo fel reageren overigens...

Nee ik eingelijk ook niet Verdrietig

Nou ja het eerste wat in me opkwam bij het openen van het topic was: dan ga je lekker in Frankrijk wonen Doei!
Hebben wij hier weer een plaatsje vrij Schijnheilig

We zijn echt niet zo gek dat we hier wonen, anders kwamen er niet nog steeds zoveel asielzoekers e.d. hierheen, we doen dus toch wel iets goed, niemand hoeft hier echt honger te lijden, we hebben geen oorlog, er komt dagelijks schoon water uit de kraan en gas en elektriciteit om onze huisjes te verwarmen, verlichten en onze computertjes mee aan te zwengelen Ja

Frankrijk is een groot land, in de voorsteden van Parijs is het echt geen pretje en ze hebben veel problemen met criminaliteit, Noord-Afrikanen, etc.
Als je toevallig daar was geboren, had je misschien weer liever in NL gewoond.

Ik heb 1x een aardbeving in Los Angeles meegemaakt, en over "gek dat je daar woont" gesproken, midden op een breuklijn zeg Nagelbijten / Gniffelen