Is toch eigenlijk eenvoudig? Nederland richt gewoon een wegenvignet in voor Belgen. Iedere Belg die Nederland in wil moet 60 Euro extra betalen, met name die Belgen die door Limburg naar Aken rijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jeanie schreef:Verder kan je je in Frankrijk ook blauw betalen aan tolwegen maar daar hoor ik niemand over.
skara schreef:Urielle er zijn echt wel Belgen die liever een verbetering van het OV hebben dan meer en betere wegen.
Gelukkige is niet elke Belg egoïstisch en zijn er mensen die liever ecologische alternatieven nemen dan gemakzuchtig met hun enorm luchtverontreinigende auto rond te rijden.
joostvangestel schreef:Is toch eigenlijk eenvoudig? Nederland richt gewoon een wegenvignet in voor Belgen. Iedere Belg die Nederland in wil moet 60 Euro extra betalen, met name die Belgen die door Limburg naar Aken rijden
katiavl schreef:Eikebah wijnegem shoppingscentrum, ga ik echt niet graag
haflingertje schreef:Ik woon in de buurt van maastricht.
Wij gaan regelmatig stappen in belgie en naar de bios (lanaken en maasmechelen), verder wonen er een aantal vrienden dus wij zijn er ook helemaal niet blij mee...
Hoop dat ze er toch vanafzien....
IKbenEllen schreef:Wij wonen tegen Belgie, en nu zouden we bv als we naar Eersel Postel willen kijken al 10,- per auto moeten betalen, het is toch bezopen... denk dat de randgemeentes in Belgie er ook helemaal niet blij mee zijn.Als ik al kijk hoeveel Ollanders er elke zondag in Postel een frietje gaan eten...
Nee Frankrijk grenst niet aan ons land, logisch dat je daar minder over hoort. Daar ga ik niet een dagje naar toe. Bovendien KAN je door Frankrijk rijden zonder tol te betalen.
LiNdA1986 schreef:Ik vind het een belachelijk plan!! Waar heeft het nut voor? Voor de wegen te verbeteren? Denken ze nou echt dat dat op deze manier werkt? Op deze manier komen er veel minder Nederlanders Belgie in, en ja Antwerpen en Baarle Nassau e.d. moeten het toch hebben van de Nederlanders.
Ikzelf ga in ieder geval geen 60 euro betalen! Word me een duur dagje uit dan!
skara schreef:Allemaal mee akkoord dat er een oplossing moet komen voor de grensgebieden of dat er samenwerkingsakkoorden moeten gesloten worden maar heel erg dat als het gaat over geld betalen (zonder eerst aan andere oplossingen te denken of aan hogere samenlevingswaarden) zowat de halve bevolking zijn misprijzen laat horen.
IKbenEllen schreef:skara schreef:Allemaal mee akkoord dat er een oplossing moet komen voor de grensgebieden of dat er samenwerkingsakkoorden moeten gesloten worden maar heel erg dat als het gaat over geld betalen (zonder eerst aan andere oplossingen te denken of aan hogere samenlevingswaarden) zowat de halve bevolking zijn misprijzen laat horen.
Klop eerst eens bij je eigen bevolking aan voor een oplossing! Toch bezopen dat de buitenlander daar voor moet betalen...