Vijfjarig meisje doodgebeten door pitbull-terriër

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vijfjarig meisje doodgebeten door pitbull-terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:50

Mijn hond loopt gewoon weg, maar die is totaal niet aggressief.

De manier waarop deze hond tekeer is gegaan is niet normaal. Elke dierenarts zal je vertellen dat dit een duidelijke karakterfout is. Helaas waarschijnlijk verkeerd gefokt. De hond jad weg kunnen lopen, een vijfjarig meisje houd zo'n hond echt niet vast hoor. Daarnaast had hij de baas moeten respecteren in plaats van alsnog aanvallen.

Dus nogmaals, terecht afgemaakt en als het mijn hond was had ik het desnoods zelf gedaan!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-01-07 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:52

Mijn eigen hond heeft een karakterfout, ze is zeer dominant en accepteerd geen kinderen en doet ook niet aan waarschuwen. Ik heb alle cursussen gevolgd die je maar kan verzinnen heb zelf ook geen kinderen maar neem wel de nodige maatregelen zodat mijn hond geen kinderen kan beschadigen.
Als die maatregelen niet werken gaat ze er onherroeplijk uit en dan bedoel ik inslapen.
Gelukkig werken deze maatregelen.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:52

Quellian schreef:
Of een fout in opvoeding en behandelen door de mens.

Dan nog kun je deze fout niet rechtpraten.
[/quote]

Zucht, ik stop met deze discussie, want duidelijk valt er niet te lezen. Vermits ik al aantal keren vermeldt heb dat we het niet willen goedpraten maar gewoon verder willen kijken dan wat ons voorgekauwd wordt hier. Veel discussieplezier nog!

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:54

jeanie schreef:
Mijn eigen hond heeft een karakterfout, ze is zeer dominant en accepteerd geen kinderen en doet ook niet aan waarschuwen. Ik heb alle cursussen gevolgd die je maar kan verzinnen heb zelf ook geen kinderen maar neem wel de nodige maatregelen zodat mijn hond geen kinderen kan beschadigen.
Als die maatregelen niet werken gaat ze er onherroeplijk uit en dan bedoel ik inslapen.

Ik zou het niet aandurven, stel dat het ondanks alle maatregelen toch een keer fout gaat wat gewoon mogelijk is, dan wil ik dat niet op mijn geweten hebben.

kusjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:54

jheetje, wat een rothond!
ben dol op honden, maar niet als ze zoiets flikken!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:55

Ik heb ook altijd geroepen het is dat deze hond zo klein is zat ze in een grotere jas was ze gevaarlijk.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:57

jeanie schreef:

Waren meer mensen maar zo kordaat Lachen

Mijn honden (vooral die grote) zijn erg wijs met kinderen, MAAR... het blijven dieren.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:25

CherokeeChum schreef:
Het probleem met pitjes is dat ze vaak asiocialen aantrekken,mensen die zelf een bedenkelijke houding t.o.v de maatschappij hebben.
De opvoeding is dan ver te zoeken.Toen dit ras in 76'in Nl geintroduceerd
werd,was er een klein select groepje mensen die zo'n hond had,en niemand had er ooit van gehoord.Oorspronkelijk is het een zeer sociale hond met kinderen.Echter met een enorme will to please,die aan het ongelofelijke grenst.Ergo,elke randdebiel kan hem misbruiken.
De originele Pit is niet waaks of territoriaal,of groot en imposant,meer het formaat van een Staff,maar dan slanker van bouw,20kg was een gangbaar gewicht.In de jaren 80'werden ze steeds populairder,en werd er geexpirimenteerd met kruisingen in het pakwerk,vanaf dat moment ging het mis.Deze honden werden wel degelijk met een stamboom gefokt,A.D.B.A voor de werkende honden, en U.K.C voor de showlijnen.
Mensaggressie was een zeer verwerpelijk iets,binnen het ras.
Dit veranderde toen men de hond probeerde om te vormen naar de ultieme
bijtmachine in de jaren 80' Dit is ook het moment dat het mis ging.
De honden die bijten zijn zonder uitzonderingen grote afstamming onbekend honden,afkomstig uit kruisingen met Rotweilers,doggen etc,geselecteerd op formaat en scherpte.Ze hebben dan ook weinig meer te maken met het woord Pitbull,al worden ze door de media wel als zodanig aangeduid voor het gemak.....
Honden uit de genoemde registers zijn alle purebreds,zonder noemenswaardige problemen,behalve dan de aggressie naar ander honden,die overigens gemakkelijk te trainen zijn, om zich maatschappelijk verantwoord te gedragen.Ze worden met grote regelmaat getraind als reddingshond,therapiedog,invalidegeleidingshond,veedrijver etc.
Verreweg de meeste zijn sociaal en fijne gezinshonden.Er is echter een groep mensen die dit ras willens en wetens verkracht,en vervormd heeft.
En het voor al die goed bedoelender bazen en hun fijne honden verpest heeft.Een maatschappelijk probleem dus waar met de wijzende vinger naar de hond word gewezen......En Pitbull word genoemd als hij daar ook maar een vage gelijkenis mee vertoond,want dat doet het altijd lekker in de
krant!

Wat ik hiermee probeerde te zeggen is,dat, ja de hond heeft een kronkel,
echter waar is deze ontstaan?
Is dit door het antisocializeren van de eigenaar ontstaan?Wat zeer vaak het geval was bij deze honden,dwz het tergen van de hond waardoor diens bijtdrempel bijzonder laag word?Een hond maakt geen verschil tussen kinderen en volwassenen,of grote of kleine honden,dat zijn menselijke emoties. Mijn punt is dat je in de combi van honden en kinderen altijd uit moet gaan van de wet van Murphie. En je vervolgens zodanig gedragen dat je de partijen tegen elkaar beschermt.
Ik was 1 van de eerste van dit land die zo'n hondje had,en ik heb het ettelijke keren fout zien gaan.Maar altijd was de mens debet aan de ontstane situatie,want anders als bij mensen heb je bij dieren geen psychopaten. Zo'n hond staat niet midden in de nacht op en denkt laat ik
dat kind eens ff uit elkaarsleutelen.Sterker nog,dat kan een hond niet eens
beredeneren,hij reageert instinctief. Er moet dus iets aan vooraf gegaan zijn.
Dat dit dier niet maatschappelijk verantwoord was zijn we het over eens.
Maar hoe is het zover gekomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:29

Er hoeft niet altijd wat aan vooraf zijn gegaan, zeker niet als er iets mis in het hoofd.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:44

Dit verbaast me niets. Honden worden tegenwoordig meer en meer op uiterlijke kenmerken gefokt, dan op karakter, spijtig genoeg. Om niet alle schuld op de hond te schuiven; een kind bij een hond is onverantwoordelijk, hoe goed die hond van karakter mag zijn. Kinderen lopen nieuwsgierig achter honden aan (= teken van onderdanigheid in een roedel), grijpen naar de staart, trekken eens aan het oor (= uitdaging om te spelen/vechten). Hond en kind hebben allebei geen schuld, het is hun instinct. Oma daarentegen, zij had beter moeten weten.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:45

Je moet misschien maar beter geen hond houden,als je niet begrijpt dat een hond niet kan redeneren,en een roofdier is en blijft.En al helemaal niet als je geen rekening wenst te houden
met het potentieel van zo'n dier. Het zijn de opvoeding,omgeving
situatie en prikkels uit die omgeving,waarop een dier reageert en dan ook nog voor een groot deel instinctief.
Die honden zijn in de U.K al 16 jaar verboden,je kunt je ongeveer wel voorstellen in wat voor gezin deze hond was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:52

LoreV schreef:
Dit verbaast me niets. Honden worden tegenwoordig meer en meer op uiterlijke kenmerken gefokt, dan op karakter, spijtig genoeg. Om niet alle schuld op de hond te schuiven; een kind bij een hond is onverantwoordelijk, hoe goed die hond van karakter mag zijn. Kinderen lopen nieuwsgierig achter honden aan (= teken van onderdanigheid in een roedel), grijpen naar de staart, trekken eens aan het oor (= uitdaging om te spelen/vechten). Hond en kind hebben allebei geen schuld, het is hun instinct. Oma daarentegen, zij had beter moeten weten.

Misschien was oma er wel gewoon bij en gebeurde dit uit het niets Pling

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:21

LoreV schreef:

Amen! Afgod

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:29

Misschien was oma er wel gewoon bij en gebeurde dit uit het niets Pling[/quote]

Als je nou absoluut geen verstand van honden hebt,stop dan alsjeblieft met dit soort onzinnige posts Dromen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:33

Wat ik dus wel vind, is dat ik het een raar verhaal vindt. Idd, was het eigenlijk die hond van de oma? Want dan had ze zelf ook kunnen nadenken natuurlijk. Maar eigenlijk, zelfs al lette die oma op, als die hond eenmaal gaat, dan moet je echt met een breekijzer komen om hem los te krijgen.. Ik vind het eigenlijk schandalig dat zoiets kan gebeuren. Ik vind dat ze hadden kunnen opletten, en anders op die hond letten, en weten hoe je ermee om moet gaan.
Maar goed, aan de andere kant, soms vliegen ze idd zonder te waarschuwen aan. En soms hebben honden zon tik dat ze ineens aanvliegen. Hadden wij met die van ons ook. Maar ik vind het heel jammer dat dat moet gebeuren. Arm kind, arme ouders, arme oma. Vind het heel sneu..
Groetjes, mij

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:39

Niemand weet hier de ware toedracht dus speculeren heeft al helemaal geen zin. De enige gegevens die we hebben is dat er 1 kind van 5 is doodgebeten de oma zwaargewond is. het gebeurde in de nacht.
Als ik van deze gegevens uit ga dan is het wijs dat de pitbull door de politie is neergeknald.
Je zou het maar aantreffen.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:41

vreselijk.. maar om nou weer de pitbull achtigen af te kraken..
dat zulke honden naar asociale mensen is, is onzin, staffords en zulke honden trekken juist meer naar mensen, (niet alleen naar asociale, wat zijn wij dan?) dan naar andere honden, als je onze hond ziet, is echt een schat van een beest, zal nooit een vlieg kwaad doen, maar als mijn neefje ofzo hier is (is nu 2) dan laten we haar daar niet bij, het blijft een hond, en als hij haar wel gaat pesten.. ze zal hem geen kwaad doen, zeg ik nu, maar toch het blijft een hond, en de kaken van zo'n hond zijn zo sterk, dat wij het risico niet nemen, (is geen pitbull!!) die oma had idd beter moeten weten, en het risico niet moeten nemen..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:43

Idd, die honden trekken vaker naar mensen toe. Ze zijn meestal zelfs heel aardig tegen mensen, maar ze zijn gewoon gefokt om te vechten. Misschien heeft idd dat kind iets gedaan, of werd de hond jaloers op eten, we'll never know. Punt is, het is gebeurt, en dat is heel jammer.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:44

www.hln.be schreef:
De precieze omstandigheden van het ongeval zijn nog onduidelijk. De hond werd door de politie ter plaatse afgemaakt.

En dít stukje wordt erg over het hoofd gezien vind ik.
Zowel door de "voorstanders'' van deze hond als de "tegenstanders".
Ja, het kan gebeurd zijn door iets wat het meisje heeft gedaan, en ja, het kan zo zijn dat de hond inderdaad een gigantische kronkel in zijn kop had...
We weten het gewoon weg (nog) niet!
Ja, ik vind het terecht dat deze hond ter plekke is afgemaakt. Zulke honden verdiennen geen tweede kans, ongeacht wat er voor gevallen is.
Ik had in de krant gelezen dat deze hond van de oom van het meisje was.
De reden dat deze honden áltijd in het nieuws zijn is gewoon omdat deze honden bij een aanval véél meer schade aanrichten dan een Jack.
Dat wil niet zeggen dat deze honden in het algemeen slechter of gemener zijn. Alleen in dit geval wél.
Tuurlijk..., iedereen kent wel enkele pitbull's die harstikke lief en schattig zijn...
Dat wil niet zeggen dat ál deze honden lief en schattig zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:45

CherokeeChum schreef:
Misschien was oma er wel gewoon bij en gebeurde dit uit het niets Pling

Als je nou absoluut geen verstand van honden hebt,stop dan alsjeblieft met dit soort onzinnige posts Dromen
[/quote]

Haha!

Dus jij betwist dat een hond met een karakterfout of tumor in de kop niet uit het niets zal bijten? Dan zou ik me als ik jou was idd maar buiten de discussie houden Slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:49

en het wil ook niet zeggen dat alle pitbulls of pitbull achtigen slecht zijn Knipoog
ze zijn over het algemeen wel agressiefer naar andere honden, die van ons kan alleen met grotere honden spelen (newfoundlander bijv.) maar dat is niet omdat ze heel agressief is, maar ze spelen te ruig, (ze is een week in het pension geweest, was vrolijk enz, maar de meeste honden houden niet van het ruige spelen) en als ze bijten en ze bijten goed, dan is het goed mis.. al bijten ze niet meteen zo door (onze hond heeft wel eens met onze andere hond ''gevochten'' had em in zn nekvel maar liet zo weer los..

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:54

het kind zelf zal wel wat gedaan hebben de hond word niet zo geboren hoor of hij moest echt gewoon gestoord zijn in zijn kop maar dan hadden ze daar wel eerder achter gekomen als het kind al 5 is. het kind zal wel vaker bij zijn oma zijn geweest.
het is wel eens eerder gebeurd dat een hond een kind had gebeten en die hond was toen ook afgemaakt maar toen die hond dood was zagen ze toen pas dat de hond meer dan 50 nietjes in zijn oren had.
hond dood voor niks.
echt triest ik vind ligt dus gewoon meestal voor 99% procent aan de ouders.
gewoon niet opletten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:55

gipsyboy schreef:
het kind zelf zal wel wat gedaan hebben de hond word niet zo geboren hoor of hij moest echt gewoon gestoord zijn in zijn kop maar dan hadden ze daar wel eerder achter gekomen als het kind al 5 is. het kind zal wel vaker bij zijn oma zijn geweest.
het is wel eens eerder gebeurd dat een hond een kind had gebeten en die hond was toen ook afgemaakt maar toen die hond dood was zagen ze toen pas dat de hond meer dan 50 nietjes in zijn oren had.
hond dood voor niks.
gewoon niet opletten

Gut dat broodje aap verhaal is ook hardnekkig Rolleyes

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:55

Mijn moeder vertelde laatst een verhaal:
Een vriendin van een kennis was m et haar maltheser aan het wandelen. Opeens kwamen uit het niets 2 pitbulls en een jack aangerend. Die kwamen van een paar huizen verder, en waren uitgebroken. Ze vlogen haar maltheser met zijn drieen aan. Ze greep haar theser, en tilde hem boven haar hoofd. Ze had nog geprobeert de honden weg te schoppen, maar dat ging niet. Ze begon heel hard te rennen. Die honden bleven opspringen, en beten haar in haar armen en benen. Mensen kwamen naar buiten, en deden niets. Toen kwam een vrouw met een auto om de honden weg te jagen, maar die vrouw wil de niet de mevrouw met de theser in haar auto, uit angst dat de bulls en de jack ook mee zouden komen. OP een gegeven moment draaide ene bull en een jack af. Maar de derde bleef stevast achter haar aan komen. Tot het moment dat er iemand met een bezem kwam, de hond gewoon bijna knock out heeft gemept, en de vrouw naar binnen kon rennen. Ze hebben het wel allebei overleefd, welliswaar met wonden en hechtingen van hier tot tokyo.
Maar dit bewijst maar weer dat als die honden uitvallen, en ze zetten hun zinnen ergens op, dat ze ook doorzetten ook, en niet ophouden.
Overigens, die mensen hielden eerst hun honden, wilden en hoefden ze ok niet af te geven, want ze hadden ze niet opgejut. De mensen wilden ze ook niet in laten slapen. Na een tijdje was toch de hond die achter de vrouw aan was blijven rennen weg, dus wat daarmee is gebeurt...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:56

faye schreef:
gipsyboy schreef:
hond dood voor niks.
gewoon niet opletten

Gut dat broodje aap verhaal is ook hardnekkig Rolleyes

Hoe weet jij dat nou of dat een broodje aap verhaal is?
Was je er zelf bij?