Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quellian schreef:Of een fout in opvoeding en behandelen door de mens.
jeanie schreef:Mijn eigen hond heeft een karakterfout, ze is zeer dominant en accepteerd geen kinderen en doet ook niet aan waarschuwen. Ik heb alle cursussen gevolgd die je maar kan verzinnen heb zelf ook geen kinderen maar neem wel de nodige maatregelen zodat mijn hond geen kinderen kan beschadigen.
Als die maatregelen niet werken gaat ze er onherroeplijk uit en dan bedoel ik inslapen.
Gelukkig werken deze maatregelen.
jeanie schreef:Mijn eigen hond heeft een karakterfout, ze is zeer dominant en accepteerd geen kinderen en doet ook niet aan waarschuwen. Ik heb alle cursussen gevolgd die je maar kan verzinnen heb zelf ook geen kinderen maar neem wel de nodige maatregelen zodat mijn hond geen kinderen kan beschadigen.
Als die maatregelen niet werken gaat ze er onherroeplijk uit en dan bedoel ik inslapen.
Gelukkig werken deze maatregelen.
CherokeeChum schreef:Het probleem met pitjes is dat ze vaak asiocialen aantrekken,mensen die zelf een bedenkelijke houding t.o.v de maatschappij hebben.
De opvoeding is dan ver te zoeken.Toen dit ras in 76'in Nl geintroduceerd
werd,was er een klein select groepje mensen die zo'n hond had,en niemand had er ooit van gehoord.Oorspronkelijk is het een zeer sociale hond met kinderen.Echter met een enorme will to please,die aan het ongelofelijke grenst.Ergo,elke randdebiel kan hem misbruiken.
De originele Pit is niet waaks of territoriaal,of groot en imposant,meer het formaat van een Staff,maar dan slanker van bouw,20kg was een gangbaar gewicht.In de jaren 80'werden ze steeds populairder,en werd er geexpirimenteerd met kruisingen in het pakwerk,vanaf dat moment ging het mis.Deze honden werden wel degelijk met een stamboom gefokt,A.D.B.A voor de werkende honden, en U.K.C voor de showlijnen.
Mensaggressie was een zeer verwerpelijk iets,binnen het ras.
Dit veranderde toen men de hond probeerde om te vormen naar de ultieme
bijtmachine in de jaren 80' Dit is ook het moment dat het mis ging.
De honden die bijten zijn zonder uitzonderingen grote afstamming onbekend honden,afkomstig uit kruisingen met Rotweilers,doggen etc,geselecteerd op formaat en scherpte.Ze hebben dan ook weinig meer te maken met het woord Pitbull,al worden ze door de media wel als zodanig aangeduid voor het gemak.....
Honden uit de genoemde registers zijn alle purebreds,zonder noemenswaardige problemen,behalve dan de aggressie naar ander honden,die overigens gemakkelijk te trainen zijn, om zich maatschappelijk verantwoord te gedragen.Ze worden met grote regelmaat getraind als reddingshond,therapiedog,invalidegeleidingshond,veedrijver etc.
Verreweg de meeste zijn sociaal en fijne gezinshonden.Er is echter een groep mensen die dit ras willens en wetens verkracht,en vervormd heeft.
En het voor al die goed bedoelender bazen en hun fijne honden verpest heeft.Een maatschappelijk probleem dus waar met de wijzende vinger naar de hond word gewezen......En Pitbull word genoemd als hij daar ook maar een vage gelijkenis mee vertoond,want dat doet het altijd lekker in de
krant!
LoreV schreef:Dit verbaast me niets. Honden worden tegenwoordig meer en meer op uiterlijke kenmerken gefokt, dan op karakter, spijtig genoeg. Om niet alle schuld op de hond te schuiven; een kind bij een hond is onverantwoordelijk, hoe goed die hond van karakter mag zijn. Kinderen lopen nieuwsgierig achter honden aan (= teken van onderdanigheid in een roedel), grijpen naar de staart, trekken eens aan het oor (= uitdaging om te spelen/vechten). Hond en kind hebben allebei geen schuld, het is hun instinct. Oma daarentegen, zij had beter moeten weten.
LoreV schreef:Dit verbaast me niets. Honden worden tegenwoordig meer en meer op uiterlijke kenmerken gefokt, dan op karakter, spijtig genoeg. Om niet alle schuld op de hond te schuiven; een kind bij een hond is onverantwoordelijk, hoe goed die hond van karakter mag zijn. Kinderen lopen nieuwsgierig achter honden aan (= teken van onderdanigheid in een roedel), grijpen naar de staart, trekken eens aan het oor (= uitdaging om te spelen/vechten). Hond en kind hebben allebei geen schuld, het is hun instinct. Oma daarentegen, zij had beter moeten weten.
www.hln.be schreef:De precieze omstandigheden van het ongeval zijn nog onduidelijk. De hond werd door de politie ter plaatse afgemaakt.
CherokeeChum schreef:Misschien was oma er wel gewoon bij en gebeurde dit uit het niets
gipsyboy schreef:het kind zelf zal wel wat gedaan hebben de hond word niet zo geboren hoor of hij moest echt gewoon gestoord zijn in zijn kop maar dan hadden ze daar wel eerder achter gekomen als het kind al 5 is. het kind zal wel vaker bij zijn oma zijn geweest.
het is wel eens eerder gebeurd dat een hond een kind had gebeten en die hond was toen ook afgemaakt maar toen die hond dood was zagen ze toen pas dat de hond meer dan 50 nietjes in zijn oren had.
hond dood voor niks.
echt triest ik vind ligt dus gewoon meestal voor 99% procent aan de ouders.
gewoon niet opletten
faye schreef:gipsyboy schreef:het kind zelf zal wel wat gedaan hebben de hond word niet zo geboren hoor of hij moest echt gewoon gestoord zijn in zijn kop maar dan hadden ze daar wel eerder achter gekomen als het kind al 5 is. het kind zal wel vaker bij zijn oma zijn geweest.
het is wel eens eerder gebeurd dat een hond een kind had gebeten en die hond was toen ook afgemaakt maar toen die hond dood was zagen ze toen pas dat de hond meer dan 50 nietjes in zijn oren had.
hond dood voor niks.
echt triest ik vind ligt dus gewoon meestal voor 99% procent aan de ouders.
gewoon niet opletten
Gut dat broodje aap verhaal is ook hardnekkig