Doodvonnis tegen Saddam Hussein voltrokken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DebseyJarig

Re: Doodvonnis tegen Saddam Hussein voltrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:40

oke heb net even het filmpje gekeken op NOS.nl
Nu weet ik 100% zeker dat ik echt anti doodstraf ben.

Meneer komt er inderdaad makkelijk vanaf, na al die gruwelijke daden die hij heeft uitgevoerd in 1 klap dood :S
als het 'goed' gegaan is heeft hij geen pijn gehad, vallen, knak, nek gebroken en weg is ie.

Oog om oog tand om tand?
ik vind dat hij wel wat mocht lijden na alle moorden die er gepleegt zijn.
Ja weg rotten in een celletje, dat kost geld, klopt, maar dat zou ik met 10 euro in de maand wel willen doneren, en ik zal vast niet de enige zijn geweest.

ophangen nee... laten voelen wat hij gedaan heeft? ja

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:43

Bij een ophanging, breekt de veroordeelde gelijk zn nek, en is in een klap dood.
Geen minutenlange doodsstrijd gelukkig.
Ik weet niet wat ik ervan moet denken, ik ben tegen de doodstraf. Wat ik wel walgelijk vind, is dat de Amerikanen brallen dat ze angst op zn gezicht zagen. Als ik het videofilmpje zie, zie ik een ongebroken man, die de kap weigert en waardig zn dood tegemoet gaat.
Daar heb ik respect voor, hoe erg zijn misdaden ook geweest zijn.
De Amerikanen zouden ook iets meer respect kunnen hebben, nu ze hun vijand kwijt zijjn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:44

Waar kan je dat filmpje bekijken ?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:45

heel internet staat er vol mee denk ik zo.....

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:46

ik vind de doodstraf ook niet meteen de gespaste straf
nu is hij op slag dood en heeft hij niet moeten lijden voor wat hij andere mensen heeft aangedaan
het zou inderdaad beter geweest zijn als hij de rest van zijn leven werd opgesloten, daar zou hij veel meer last van gehad hebben dan nu

slimmerik

Debsey schreef:
Ja weg rotten in een celletje, dat kost geld, klopt, maar dat zou ik met 10 euro in de maand wel willen doneren, en ik zal vast niet de enige zijn geweest.

Kan me je gevoel voorstellen, maar is dat het waard dat hij aanhangers blijft houden?? Die overal in de wereld gijzelingen houden om hem vrij te eisen?? Deze ophanging is een straf in zijn eigen land voltrokken door zijn eigen wet.... het is hem alleen enorm tegengevallen dat hij geen vuurpeleton kreeg..... ophanging is daar alleen voor homo's, verkrachters en dieven.

MarloesRixt

op tv RTL4 en de NOS worden wel uitzendingen gegeven incl. videobeeld.

DebseyJarig

www.nos.nl
daar even zoeken Knipoog
je ziet alleen de beelden hoe hij voor word bereid en als laatst zie je een strop om zijn nek.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:47

je zal hem maar zijn.. die denkt vast ook dat ie er 'makkelijk' vanaf komt, het is boem weg..

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:49

Willen jullie ajb niet foto's of filmpjes hier op bokt zetten? Er zijn nl. genoeg mensen die dit willen zien, waaronder ik, ik denk er alleen nog maar aan, maar word al misselijk.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:50

voor zover ik weet staan er nog geen filmpjes op het internet.

edit: www.nu.nl, op die site staat een filmpje voor degene die dit wil zien hoe de strop om zn hoofd word gedaan, dit zijn dezelfde beelden als die op de tv zijn vertoond vanmorgen.
Laatst bijgewerkt door MarloesRixt op 30-12-06 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

DebseyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:50

slimmerik schreef:
Debsey schreef:

Kan me je gevoel voorstellen, maar is dat het waard dat hij aanhangers blijft houden?? Die overal in de wereld gijzelingen houden om hem vrij te eisen?? Deze ophanging is een straf in zijn eigen land voltrokken door zijn eigen wet.... het is hem alleen enorm tegengevallen dat hij geen vuurpeleton kreeg..... ophanging is daar alleen voor homo's, verkrachters en dieven.

is ook wel waar, voor hem was het een minderwaardig gevoel maar word de wereld er wat beter van?
Naar mijn idee gaat het nu alleen maar erger worden, iedereen die sadam ondersteunde laat zijn 'levenswerk; niet zomaar in de mist op gaan,
wat denk je wat voor snode plannen die mensen nu aan het bedenken en mischien al aan het uitvoeren zijn?
Die gijzelingen die het gevolg zouden kunnen hebben veranderen dadelijk in nog mischien wel een veel groter geweld.
Ik ben anti Bush, wat die man allemaal gedaan heeft en nog gaat doen is ook niet goed te praten.
wie gaat hem aan zijn strotje ophangen dan?
Nee die meneer mag dadelijk rijkelijk genieten van zijn pensioen ergens op een eigen eilandje in de middenlandse zee or what ever :S

DebseyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:51

er staan geen daadwerkelijke filmpjes op het internet, alleen nog die van ervoor Knipoog
en die zijn zelfs op tv te zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:54

Ik heb er wel een dubbel gevoel bij. Zie inderdaad geen angst bij de man. Ik vind het raar dat omdat iemand mensen heeft vermoord wat natuurlijk niet kan en mag gebeuren, je diegene ook vermoord. Wat nou gerechtigheid.
Bush heeft inmiddels ook al aardig wat doden op zijn geweten.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:57

Absoluut geen genade voor deze schoft!
Ik zoek me suf naar filmmateriaal,wil em dolgraag zien kronkelen Vork

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:01

Go jij! Go jij! die schoft eindelijk dood.

Hij kwam er wel erg makkelijk van af moet ik zeggen Nagelbijten / Gniffelen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:02

Danielle_1 schreef:

Naar mijn idee ben je dan net zo erg als hij.
Hij heeft jou persoonlijk niks aangedaan, waarom wil jij hem dan zien kronkelen?
Dat ze in Irak blij zijn, vind ik begrijpelijk, dit vind ik gewoon afschuwelijk: je verkneukelen over de dood van iemand die jou niks misdaan heeft......

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:02

Debsey schreef:

is ook wel waar, voor hem was het een minderwaardig gevoel maar word de wereld er wat beter van?
Naar mijn idee gaat het nu alleen maar erger worden, iedereen die sadam ondersteunde laat zijn 'levenswerk; niet zomaar in de mist op gaan,
wat denk je wat voor snode plannen die mensen nu aan het bedenken en mischien al aan het uitvoeren zijn?
Die gijzelingen die het gevolg zouden kunnen hebben veranderen dadelijk in nog mischien wel een veel groter geweld.
Ik ben anti Bush, wat die man allemaal gedaan heeft en nog gaat doen is ook niet goed te praten.
wie gaat hem aan zijn strotje ophangen dan?
Nee die meneer mag dadelijk rijkelijk genieten van zijn pensioen ergens op een eigen eilandje in de middenlandse zee or what ever :S

helemaal mee eens

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:06

Billy schreef:
Danielle_1 schreef:

Naar mijn idee ben je dan net zo erg als hij.
Hij heeft jou persoonlijk niks aangedaan, waarom wil jij hem dan zien kronkelen?
Dat ze in Irak blij zijn, vind ik begrijpelijk, dit vind ik gewoon afschuwelijk: je verkneukelen over de dood van iemand die jou niks misdaan heeft......

Sorry hoor,maar ik ben mij van geen enkele genoicide bewust,dus een idiote vergelijking!
Ik hou nu eenmaal van gerechtigheid,wat is daar mis mee?

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:09

de vergelijking is miscchien een klein beetje overdreven ( niet kwaad bedoeld )
maar ik moet zeggen, ik vond jou uitdrukking toch ook een beetje raar hoor Scheve mond
" wil em dolgraag zien kronkelen"
Hmmm... Scheve mond

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:09

Wat is gerechtigheid...ophanging na een schijnproces?

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:11

Vindt je echt dat ie dat dan verdiend?
Verdienden al zijn slachtoffers ook lijkt mij.
Die hebben het ook nooit gekregen.
No rest for the wicked!

Kirs_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:12

ik heb ook een stukje film gezien, mar niet dat hij uiteindlijk naar beneden valt en de strop strak trekt, ik vind het ook weljammer dat hij niet in een kamertje wegrot of misschie nor erger, net als ik saw, samen met nog een misdadiger moeten vechten om t eleven en uiteindleijk alsnog dood gaat aan zijn verwondingen, sorry hoor, maar hij verdient gewoon de gruwelijkste dood, en vind nou dit niet echt heel gruwelijk,

Cyntje

Laatst was er een topic over dat Sadam opgehangen zou worden, zowat heel bokt was hier op tegen en was tegen de doodstraf en nu vind iedereen het ineens ok, ik durfde toen niet eens te posten dat ik zijn ophanging terecht vond omdat er zoveel mensen tegen de ophanging waren,... dus ik verbaas me nu enorm Verward

Ellebel

Misschien ben ik een softie, maar ik vind het hele filmpje van de voorbereiding al enorm naar. Ik ben tegen de doodstraf, niet eens zozeer vanwege rationele overwegingen, maar ik vind dat je respect moet hebben voor een mensenleven. Je bent toch in principe geen haar beter als je iemand ophangt? Plus dat saddam nu toch als een martelaar voortleeft in de gedachten van bepaalde mensen. Misschien hadden ze hem beter stilletjes in een cel kunnen laten wegrotten en zo min mogelijk publiciteit aan hem vuil kunnen maken. Maar goed, ik ben geen politicus (gelukkig) dus hoef ik zulke beslissingen niet te nemen godzijdank.