Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
thabs schreef:mmm..
maargoed die jongens bedoelen het volgens mij gewoon echt niet verkeerd, het is meer als een grapje bedoeld (om eens in mn kont te knijpen, of ineens over een schouder gegooit te worden ofzo)
Maargoed, van die kus was ik toch wel even in de war:+ ,
thabs schreef:mmm..
maargoed die jongens bedoelen het volgens mij gewoon echt niet verkeerd, het is meer als een grapje bedoeld (om eens in mn kont te knijpen, of ineens over een schouder gegooit te worden ofzo)
Barco schreef:faye schreef:In deze maatschappij is het op zich wel logisch. ik leer mijn oudste ook dat niet iedereen haar hoeft aan te raken. Kusjes geven doen we al helmeaal niet aan iedereen. Ze moet weerbaar worden en weten dat het niet normaal is als iemand zomaar aan je zit, met welke bedoeling dan ook. Dat verschil begrijpt ze echt nog niet
hoeft ook niet. Dit heeft met grenzen te maken en dat anderen niet over hun grenzen mogen gaan.
Daarom vind ik het nog wel jammer dat het tegenwoordig zo moet gaan.... en niet meer van het goede uit kan gaan.
Barco schreef:thabs schreef:mmm..
volgens mij vinden ze je gewoon aardig.
faye schreef:[faye schreef:In deze maatschappij is het op zich wel logisch. ik leer mijn oudste ook dat niet iedereen haar hoeft aan te raken. Kusjes geven doen we al helmeaal niet aan iedereen. Ze moet weerbaar worden en weten dat het niet normaal is als iemand zomaar aan je zit, met welke bedoeling dan ook. Dat verschil begrijpt ze echt nog niet
Dat ben ik met je eens. Maar ik heb twee mooie meiden, dus ik leer ze echt van jongs af aan dat hun lichaam van hun is en niemand hun zomaar hoeft aan te raken, waar dan ook, en met welke bedoeling dan ook!
Barco schreef:Als je als ontvanger open staat voor 'echt' contact voor anderen, vind je aanraken (vaak) niet erg. Aanraken kan heel prettig zijn. Niet seksueel bedoelt natuurlijk, maar meer je mag er zijn zoals je bent, een waardering of geborgenheid. Er natuurlijk vanuit gaande dat de 'verzender' het goed bedoelt natuurlijk en jou grenzen respecteert.
Citaat:Als je er niet voor open staat zal de aanraking al snel negatief over komen.
Citaat:(Oftewel: de een houdt wel van spruitjes de ander niet. Ligt dit dan aan de spruitjes of aan de persoon?)
Barco schreef:kan je best doen...............![]()
![]()
nee hoor grapje. soms zijn jongens daar nu eenmaal wat horkeriger in.
Barco schreef:Ik zeg trouwens ook niet dat je aangeraakt moet worden. het komt zo dichtbij en is dus voor mensen een intieme vorm van contact. En dan hoeven 'vreemden' daar ook niet te komen.
Firedancer schreef:Nee, het is mij niet opgevallen.
Wel valt mij op dat mensen tegenwoordig steeds minder van elkaar kunnen hebben. En in mijn ogen misschien ook wel steeds "feller" reageren op iets normaals als een aanraking.
Firedancer schreef:Wel valt mij op dat mensen tegenwoordig steeds minder van elkaar kunnen hebben. En in mijn ogen misschien ook wel steeds "feller" reageren op iets normaals als een aanraking.
Snoevie schreef:Firedancer schreef:Nee, het is mij niet opgevallen.
Wel valt mij op dat mensen tegenwoordig steeds minder van elkaar kunnen hebben. En in mijn ogen misschien ook wel steeds "feller" reageren op iets normaals als een aanraking.
jíj vind dat normaal,maar een hoop anderen(waaronder ik)dus niet!