Amerika gestoord land??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Re: Amerika gestoord land??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:42

Ach nog een jaartje Bush, dan hebben we er geen last meer van Haha!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:45

idd, hij mag toch niet nog een keer herkozen worden Lachen

@ TS: ga wel even na dat de minister-president van een inieminie klein pieplandje een van de machtigste mannen ter wereld mag ontmoeten.. dit is wel de man die de president is van America, het meest toonaangevende land ter wereld dacht ik zo..

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:08

Er hebben toch héél veel mensen CDA gestemd dit jaar, balkenende steunt Bush ook, ondanks dat hij alle regels aan zijn laars lapt en iedereen tegen is in dit land. En doen wij iets... NEE!! we stemmen keiblij weer gewoon op onze regering die Amerika steunt.. ja hoor stuur nog maar een ladinkje soldaatjes naar Irak om de rotzooi op te ruimen, terwijl amerika zich ongezien probeert terug te trekken en ons met de gebakke peren overlaat, met een burgeroorlog.. maar doen wij iets??? Hebben wij ons ooit laten horen toen die vrachten soldaten heen gingen van uit nederland.. sja als je het iemand vraagt zegt hij of zij geheid "ik ben tegen"... maar we doen toch niets.. we zijn geen haar beter dan zij hoor!

Ohwja en hiermee probeer ik dus te zeggen, dat je niet een heel land moet veroordelen op één persoon, de president, sommige mensen weten nou eenmaal niet beter. Maar er zijn genoeg mensen die slim genoeg zijn om een eigen mening te hebben, ééntje die er toe doet, waarom gebeurt er dan niets? Wij doen precies het zelfde als het amerikaase volk, we zijn lui en houden ons overal buiten als het moeite kost, als je hen veroordeelt, veroordeel dan ook jezelf, dit heb ik niet alleen tegen de TS, maar tegen iedereen met deze opvattingen. Uiteindelijk is toch iedereen schuldig, we laten dit soort dingen allemaal toe... we kiezen per slot van rekening onze eigen regering.. :S

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 01:02

ik vind dat je een beetje onzin praat bombarie, gelukkig zijn nederlanders nog niet zo kortzichtig om de stemkeuze op 1 bepaald partijpunt te baseren. daar waar dat in Amerika wel veel gebeurt. dus om nou te zeggen dat je niet tegen de oorlog mag zijn omdat ons kabinet de oorlog steunt vind ik behoorlijk onredelijk. en dat je daarbij ook nog zegt dat amerika zich ongezien terug trekt is al helemaal onzin aangezien onze beste Bush onlangs nog een aanvraag voor 20.000 - 30.000 soldaten heeft gedaan.
dat je niet een heel volk over 1 kam kan scheren ben ik volledig met je eens. Veel Amerikanen weten eigenlijk ook wat ze met de oorlog moeten doen. veel zijn het er ook niet met Bush eens, maar weten ook geen oplossing.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:17

Ze moeten gewoon iedereen terughalen uit Irak en Afghanistan. Laat ze het lekker zelf oplossen. Dit kost alleen maar geld en het is een oorlog waar nooit een eind aankomt! Dit geldt voor nederland en Amerika!

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:23

Bombarie schreef:
Er hebben toch héél veel mensen CDA gestemd dit jaar, balkenende steunt Bush ook, ondanks dat hij alle regels aan zijn laars lapt en iedereen tegen is in dit land. En doen wij iets... NEE!! we stemmen keiblij weer gewoon op onze regering die Amerika steunt.. ja hoor stuur nog maar een ladinkje soldaatjes naar Irak om de rotzooi op te ruimen, terwijl amerika zich ongezien probeert terug te trekken en ons met de gebakke peren overlaat, met een burgeroorlog.. maar doen wij iets??? Hebben wij ons ooit laten horen toen die vrachten soldaten heen gingen van uit nederland.. sja als je het iemand vraagt zegt hij of zij geheid "ik ben tegen"... maar we doen toch niets.. we zijn geen haar beter dan zij hoor!

Ohwja en hiermee probeer ik dus te zeggen, dat je niet een heel land moet veroordelen op één persoon, de president, sommige mensen weten nou eenmaal niet beter. Maar er zijn genoeg mensen die slim genoeg zijn om een eigen mening te hebben, ééntje die er toe doet, waarom gebeurt er dan niets? Wij doen precies het zelfde als het amerikaase volk, we zijn lui en houden ons overal buiten als het moeite kost, als je hen veroordeelt, veroordeel dan ook jezelf, dit heb ik niet alleen tegen de TS, maar tegen iedereen met deze opvattingen. Uiteindelijk is toch iedereen schuldig, we laten dit soort dingen allemaal toe... we kiezen per slot van rekening onze eigen regering.. :S

Amen Afgod Nja, van mij mogen ze bush alssie afgetreden is ophangen *grom*

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:39

MRmichiel schreef:
ik vind dat je een beetje onzin praat bombarie, gelukkig zijn nederlanders nog niet zo kortzichtig om de stemkeuze op 1 bepaald partijpunt te baseren. daar waar dat in Amerika wel veel gebeurt. dus om nou te zeggen dat je niet tegen de oorlog mag zijn omdat ons kabinet de oorlog steunt vind ik behoorlijk onredelijk. en dat je daarbij ook nog zegt dat amerika zich ongezien terug trekt is al helemaal onzin aangezien onze beste Bush onlangs nog een aanvraag voor 20.000 - 30.000 soldaten heeft gedaan.
dat je niet een heel volk over 1 kam kan scheren ben ik volledig met je eens. Veel Amerikanen weten eigenlijk ook wat ze met de oorlog moeten doen. veel zijn het er ook niet met Bush eens, maar weten ook geen oplossing.

Nee het ligt natuurlijk ook veel complexer en in dit geval scheer ik óns volk misschien ook weer over één kam. Maar uiteindelijk is het niet alleen Amerika die schuldig is aan de oorlog in Irak. Je merkt gewoon dat er dingen gebeuren waar eigenlijk niemand het mee eens is. Zoals het toezenden van soldaten naar Irak, vanuit Nederland. En zo ook in Amerika, als je het de gemiddelde amerikaan vraagt, is hij tegen de oorlog. Bush krijgt gelukkig ook steeds minder aanhang. Maar toch laten ze het gebeuren.. Net als dat wij de toezending van soldaten lieten gebeuren. Zo gaan die dingen dus als je niet actief optreedt als volk. Pff nouja het ligt ook allemaal veel te ingewikkeld en als grote overheden al geen oplossing hebben dan heb ik die natuurlijk al helemaal niet. Ik probeer alleen te zeggen dat er in elk land "fouten" gemaakt worden, op dit moment vooral in amerika, maar dat de Nederlandse regering Amerika ook steunt, en dat een meerderheid van de Nederlanders die regering zelf gekozen hebben, dus zijn wij eigenlijk ook een gestoord land in dat opzicht. De politiek is ook eigenlijk te ingewikkeld voor normale burgers en we moeten keuzes maken waar we helemaal niet toe in staat zijn, dus in dát opzicht is er weer niemand schuldig hihi Slapen