Verjagen inbreker met stuk hout mag niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chans

Re: Verjagen inbreker met stuk hout mag niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:34

Mee eens Misser, dat probeerde ik ook met mijn post duidelijk te maken!

Het is fijn als je een buurman hebt die oplet maar hij had het ook op een andere manier kunnen oplossen dan meteen een stuk hout te grijpen en er achteraan te gaan.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:45

Misser schreef:
Wordt het bericht wel goed gelezen?
Ten eerste was er nog niet eens ingebroken, ten tweede was het bij de buren en niet bij hem (niet dat dat het minder erg maakt, maar toch).
Ik ben het met Zep eens, hij is ze bewust met dat stuk hout achterna gerend (ze hadden nog niks gestolen, dus niks om terug te halen), daar hoort hij ook voor gestraft te worden.

misschien wel bewust gedaan, maar als hij hun gang had laten gaan, hadden ze echt niet even stilgestaan van; goh dit mag eigenlijk niet wat we doen, laten we maar weer ophouden en weggaan.
hoe dan ook, ik ben blij dat er zulke mensen zijn die dit durven te doen, wellicht weerhoud het enigszins de dieven ervan om zomaar klakkeloos te gaan jatten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:48

klomp schreef:
misschien wel bewust gedaan, maar als hij hun gang had laten gaan, hadden ze echt niet even stilgestaan van; goh dit mag eigenlijk niet wat we doen, laten we maar weer ophouden en weggaan.
hoe dan ook,ik ben blij dat er zulke mensen zijn die dit durven te doen, wellicht weerhoud het enigszins de dieven ervan om zomaar klakkeloos te gaan jatten.

Hier ben ik het ook mee eens.
Tegenwoordig kun je van alles jatten (fietsen, auto's) zonder dat iemand er wat van zegt of zelfs op kijkt.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:51

exactly superwomen Knipoog als er tegenwoordig iets op straat gebeurt reikt niemand je de hand, gelukkig dat er nog mensen zijn die het voor je opnemen en je helpen. mijn turkse buuv is er ook zoeen Haha! vorige keer was mijn voordeurraam kapot en toen was de glasboer bezig een raam in te zetten en mijn buuv kwam net de trap op, die ging direct de man aan de tand voelen wat ie aan het doen was Clown en vroeg om legitimatie Clown

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:10

Ik ben het met je eens dat er gelukkig nog mensen zijn die wel opletten en reageren op wat er aan de hand is. Maar zoals jou buurvrouw klomp, zij reageert niet door een stuk hout te pakken maar door te vragen om legitimatie.
Nu is dat natuurlijk geen optie geweest voor de man in kwestie maar hij had het mijn inziens wel anders kunnen oplossen dan dat hij nu gedaan heeft.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:57

Zep schreef:
Je mag in dit land niet voor eigen rechter spelen en dat is niet zomaar

Nee, je moet het vooral aan de politie overlaten, dan komt het allemaal goed Ja

Z'n verdiende loon, je hebt maar met je tengels van andermans spullen af te blijven Boos!
'tis toch van de zotte dat je hier in NL schijnbaar een misdrijf mag plegen en vervolgens als slachtoffer behandeld wordt!

Zelfde verhaal als met die dieven bij de Albert Heijn toen toch, waar Prins Bernhard zich toen mee bemoeid heeft.
Als ik de kans zou krijgen en ik zou iemand in m'n huis of in het huis van m'n buren hebben die daar zeker weten niet hoort, zou ik 'm ook neermeppen en dan de politie bellen Hamer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:52

Juist omdat in Nederland de politie er niks aan (kan) doen
gebeuren deze dingen

formulieren invullen duurt langer dan dat zo'n eikel vast zit.

Verder heeft hij natuurlijk een zielige jeugd gehad en dergelijk gezwam, nog ff en je moet bij je aangifte nog geld bijgeven om hen een sjotje te kunnen geven.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:06

Misser schreef:
Wordt het bericht wel goed gelezen?
Ten eerste was er nog niet eens ingebroken, ten tweede was het bij de buren en niet bij hem (niet dat dat het minder erg maakt, maar toch).
Ik ben het met Zep eens, hij is ze bewust met dat stuk hout achterna gerend (ze hadden nog niks gestolen, dus niks om terug te halen), daar hoort hij ook voor gestraft te worden.

Dat stuk hout heb je nodig om enig indruk te maken.
Was hij van plan om hen ermee te slaan? dat weet niemand.
Later moest hij zichzelf verdedigen met dát stuk hout, omdat híj werd ingesloten in een steegje!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:28

Zep schreef:
Lees het tekstje nog eens goed door:

er werd ingebroken, A.R. zoekt de confrontatie op "en toen het drietal hem insloot in een steeg haalde hij uit met het stuk hout". Hij was toen dus al lang en breed buiten zijn huis!

Hij had ze uit zijn huis moeten jagen en vervolgens de politie bellen.

Hij zocht de confrontatie op, dat had hij volgens het recht niet mogen doen, hij had de politie moeten bellen..snap alleen niet nadat hij ingesloten werd door het drietal, dat hij geen beroep kon doen op een strafuitsluitingsgrond..hoewel, hij is er zelf achteraan gegaan en insluiten is nog geen lichamelijke bedreiging, waardoor hij uit reactie gemept heeft, maar idd met voorbedachte rade..Wel ontzettend belacheljk rechtssysteem hoor..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:31

Wat is tegenwoordig nog het nut van een slot op de deur? Nagelbijten / Gniffelen

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 22:57

Optie 1
Gewoon totall loss slaan met een eind hout,in de goot dumpen,politie bellen,er is iemand niet goed geworden voor mijn deur. Die vent gaat echt niet verklaren dat hij bij je aan het inbreken was......
Optie 2
Spuit met O.D. klaar leggen en erin jassen in geval van,in de goot dumpen,
politie bellen,er ligt een vent voor mijn deur,komt u hem even verwijderen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 23:00

@Maethoriel: maar ja, dat liep daarna ook weer mis... toen er een onschuldig iemand in elkaar getrapt werd.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:08

Maethoriel schreef:

Zelfde verhaal als met die dieven bij de Albert Heijn toen toch, waar Prins Bernhard zich toen mee bemoeid heeft.

Moet je misschien ook nog even aan het verhaal denken van die 5 jongens die een vrouw doodsloegen omdat ze een blikje bier gestolen zou hebben bij de AH....
...achteraf bleek dat ze hem toch betaald had.

Waar ligt trouwens de grens bij eigenhandig optreden?
Bezoekje aan de HA?
Bezoek aan het ziekenhuis incl. hechtingen?
Borbreuken?
Blijvende handicap?
Dood?

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:24

Deze mensen overschreiden moedwillig een grens,nl de grens van mijn privedomein.Als je die keuze maakt moet je ook de
eventuele consequenties aanvaarden....whatever they may be.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:30

En als je eigenhandig optreed overschrijd je ook een grens en zul je ook de gevolgen moeten aanvaarden....
Net als die jongens die die dievegge doodsloegen die geen dievegge bleek te zijn.
Zou jij het jezelf kunnen vergeven als je zoiets had gedaan????
Stel er rammelt iemand aan je achterdeur, je slaat hem direct in coma en het blijkt een stomdronken buurtbewoner te zijn die zich een huizenblok heeft vergist....

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:42

Dat van die achterdeur is in mijn geval onmogelijk,woon ongeveer net zoals jij.Ik zou in ieder geval wel polshoogte nemen
voor ik tot actie over ga.En ik sla geen vrouwen,zelfs geen dievegges,ouderwets he?
Ingeval van nood,wil ik best de consequenties dragen,heb dat al een paar keer gedaan en ben er nooit slechter van geworden.
Ik denk dat het verschil zit in of je dit op eigen terrein doet of bij de buurman agentje gaat spelen.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:49

By the way,ik vind een winkeldief ook heel iets anders als een
inbreker,wiens intenties niet duidelijk zijn.
In dat geval ga ik niet vragen wat de bedoeling was maar schakel ik hem uit. En dat daar conseqenties aan zitten,so be it! Maar hij doet het nooit meer als ik,of mijn honden klaar met hem zijn..En ik schat zo in dat dat bij jouw ook zo werkt met die schatjes van je Clown Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:07

Ik denk idd dat de honden hier eerder bij een inbreker zijn als ik.
Daarom hangen hier zowel op het hek als op de deuren waarschuwingsborden Ja
Zo kunnen we iig niet aansprakelijk worden gehouden als er iets gebeurd.
Sinds onze auto is opengebroken met een hoop schade terwijl er niets in lag heb ik ook een bordje voor in de auto's met een mooie foto van Kira Haha!
Afbeelding
Tot op heden is er niet meer ingebroken...

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:27

Lol! Haha! Clown Haha! Hier idem wat betreft borden en honden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 01:07

Als er midden in de nacht een kerel in mijn huis staat ga ik er echt niet van uit dat die bloemen komt brengen. Dus als ik die dan raken kan zal ik dat zeker doen. De kans om 112 te bellen zal ik dan niet krijgen en zelfs dan is de kans dat ze komen, al dan niet op tijd, ook twijfelachtig.

In geval van inbraak bij de buren zal ik wel 112 bellen en hopen dat ze dan inderdaad ook komen.
Dat iemand die 3 inbrekers bij de buren aanspreekt en zich vervolgens verdedigt als die hem insluiten vindt ik ook niet raar of slecht. Als die mensen niks kwaads in de zin hadden zouden ze niet geprobeerd hebben in te breken of een persoon te bedreigen die wilde weten wat ze daar deden. Dat de oplettende buurman vervolgens straf krijgt omdat hij oplette en zoals dat volgens de overheidsspotjes moet! de mensen vervolgens aanspreekt en daarvoor liever niet als enige de klappen krijgt is belachelijk.

(Die spotjes getuigen trouwens ook niet van enig realisme. Mensen die dingen slopen laten zich niet zomaar aanspreken, daarnaast is het meestal een groep en daar tegen begin je weinig ook met een wapen.)

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:18

dat is het punt tamary hij sprak ze niet aan hij nam meteen een stuk hout en ging de richting van de mannen uit.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:43

Tja, ik zou ook een stuk hout meenemen (op z'n minst). Je gaat tegenwoordig toch niet onbewapend een drietal inbrekers aanspreken? Dat zou pas naief zijn, we hebben in de media al diverse afschuwelijk gevolgen ervan gelezen, dus ja, ik kan dat heel goed begrijpen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:03

Chans schreef:
dat is het punt tamary hij sprak ze niet aan hij nam meteen een stuk hout en ging de richting van de mannen uit.

Dat is nog geen probleem. Hij heeft dat stuk hout pas gebruikt toen hij bedreigd werd door die 3 mannen nadat hij ze aansprak. Hij is niet zonder waarschuwing of aanleiding gaan slaan.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:00

Maar Tamary, dan had de rechter wel anders besloten hoor, dan had hij beroep kunnen doen op noodweer e daar is in dit geval geen sprake van geweest. DE man heeft hun zelf opgezocht en nam ter verdediging een stuk hout mee, voor het geval dat...Volgend de wet ben je verplicht indien het mogelijk is, weg te lopen uit de situatie en er een melding van te maken..niet achteraf nog eens naar de stel inbrrekers lopen met een stuk hout ter waarschuwing/verdediging..Zo werkt het niet in Nl, helaas..
Hoe krom ook, ben nl ook zeker van mezelf dat ik iemand een flinke knal zou verkopen, alleen ben ik dan de schuldige, mishandeling weegt zwaarder dan een braak..

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:19

ik hoop dat hij ze goed geraakt heeft.....