Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 12:10

Nederland is niet het beloofde land.
Een vreemdeling die terecht komt in de bureaucratie van Nederland is gewoon in een nieuwe hel, toevallig op een andere locatie.

Wel eens gewoon een bijstandsuitkering aangevraagd? Of kwijtschelding voor waterschapslasten?
Echt, drijfzand, een ondoorzichtig woud van mitsen en maren.
Nou, begin er maar eens aan om in zo'n papieren Bananenrepubliek een identiteit aan te vragen in een taal die je niet goed beheerst.... kansloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:10

Kansloos, helemaal als je de boel besodemietert omdat je eigenlijk een gelukszoeker bent. En dat gebeurt heel veel helaas. Die verpesten het voor de echte vluchtelingen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:11

Precies faye,
en die moet je onmiddelijk het land uit sodemieteren!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:12

ikke ikke en de rest kan stikken...

Deze kinderachtige en laag bij de grondse houding neemt helaas de afgelopen tien jaar steeds grotere vormen aan en trekt door alle vormen en lagen van onze samenleving.
Ikke ikke...want stel je voor dat er iemand komt die zomaar iets gratis krijgt, of zomaar hier mag wonen..
Stel je voor dat er andere geloven komen, andere gebruiken...stel dat ons eigen kleine veilige wereldje zoals wij dat kennen verandert.
Verandering willen we niet, en aanpassing al helemaal niet...weg met al die vreemden, die onze dochters inpikken en onze banen wegkapen.

Ikke ikke...ikke eerst en de rest kan stikken...
Angst en hebberigheid regeert de samenleving, met grote ogen kijken we naar wat de buurman heeft en gunnen we anderen niets.

We wonen appelflap op een van de veiligste en rijkste plekjes die de wereld kent.
Die veiligheid en rijkdom heeft onze hersenen aangetast, ipv ons te onwikkelen en ervoor te zorgen dat anderen ook veilig kunnen leven denken we alleen maar aan ons eigen hachje.

We zijn allemaal inwoners van de wereld, en het is absurd om te denken dat je aan die verantwoordlijkheid ontkomt door niet verder te kijken dan je tuinhek.

Als er een asielzoeker binnenkomt dient deze binnen 2 jaar te weten of hij/zij mag blijven of niet, het is een tekortkoming van ons bestuurlijk apparaat dat dit niet gebeurt.
Binnen 2 jaar is echt wel vast te stellen of iemand politiek, economisch of op anderswijze vluchteling is en of er plek is voor deze of gene in de samenleving.

Als mensen dan al 11 jaar.....11 jaar....hier zijn, dan dient men het boete kleed aan te trekken en te erkennen dat er gruwelijke fouten zijn gemaakt.
Wie zich brandt moet dan ook op de blaren zitten en niet proberen met een smoes eraf te komen en de mensen alsnog in een ver-van-ons bed show te plaatsen.
Dit is niet ver van ons bed, en deze problematiek gaat niet over door iedereen er dan maar uit te flikkeren.

Dat heeft Verdonk eerder gedaan en er zijn talloze mensen door omgekomen.
Wat mij betreft kleeft er daardoor bloed aan haar handen en aan die van de bestuursleden die dit beleid hebben mogelijk gemaakt.

Is ze gek geworden?
Nee hoor, ze is wie ze is en zo is ze al jaren

Sommige reacties in dit topic vind ik tenenkrommend en doen mij de bloeddruk uit de pan rijzen.....
Heel triest dat zoveel jongeren er zo over denken, dat belooft weinig goeds voor de toekomst.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:12

Ik kanhet toch neit laten om nog te reageren. Faye, ik vind jou reacties werkelijk tenenkrommend. Wat ben jij ongelooflijk onverdraagzaam tegenover anderen én wat ga je ver mee in populistische praatjes. Waarom mondt ook deze discussie weer uit in een racistisch gedoe?
Schokkend dat je het niet erg vindt als mensen je zouden typeren als racist.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:14

@jacimatho: perfect verwoord, alleen zo jammer dat er zo weinig mensen zo over denken. Thumbs up!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:16

faye schreef:
Ik ben voor het milieu bereid dingen te laten, Maar niet voor de gelukszoekers, en dat is nog steeds een heel groot deel van de asielzoekers. Die liegen en bedriegen tijdens de procedures en rekken daarmee zelf de tijd die zo'n procedure vergt. Sja, als er ECHT een gevaarlijke situatie in een land is vind ik het prima, maar pas je dan ook aan en denk niet hier door te kunnen leven volgens de gebruiken in je oorspronkelijke land.

En daarom zal ik nooit links stemmen. Ik heb het gezien hoor wat links allemaal wil. Nou eerst maar eens de autochtone bevolking. En als ik daarmee een racist ben, so be it, zit er niet mee Haha!

Afgod

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:17

Ipsilonka schreef:
Ik heb ook VOOR Rita gestemd. Eindelijk eens iemand die wel beroering durft te veroorzaken ipv stil in een hoekje te zitten en hopen dat ze de klappen ontwijkt. Politiek ben ik niet sterk onderlegd, maar zij springt er met kop en schouders bovenuit. En met mij nog veel meer "volk" gezien het aantal stemmen wat zij met de verkiezing heeft gekregen...

Ik zou het meerdere malen niet gehoor geven aan een democratische kamermeerderheid geen beroering, maar meer grenzeloze domheid en zelfoverschatting willen noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:17

chevax schreef:
Ik kanhet toch neit laten om nog te reageren. Faye, ik vind jou reacties werkelijk tenenkrommend. Wat ben jij ongelooflijk onverdraagzaam tegenover anderen én wat ga je ver mee in populistische praatjes. Waarom mondt ook deze discussie weer uit in een racistisch gedoe?

Ik vind dat niet schokkend omdat ik geen racist ben. Ik vind echter wel dat het hoog tijd werd dat mensen die hier niet thuis horen, uitgeprocedeerd zijn, gewoon terug gaan. Dan is er ruimte en geld om ECHTE vluchtelingen goed op te vangen.

En ik heb jaren bij de IND rongewandeld en weet dat er heel veel "vluchtlingen" dat helemaal niet zijn, Die denken hier een rijker leven te kunnen leiden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-12-06 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:18

chevax schreef:
@jacimatho: perfect verwoord, alleen zo jammer dat er zo weinig mensen zo over denken. Thumbs up!

Mijn moeder van (toen) 80 jaar is door 2 marokkaanse jongens over straat gesleurd en met een mes is haar tas van haar nek afgesneden. Later bleek dat die jongens na 'n kwartier weer op straat stonden zonder dat ze de spullen ingeleverd hadden. Mijn moeder slaapt met haar slaapkamerdeur op slot en een hamer op het nachtkastje.....

Heeft amper genoeg geld om rond te komen.... Tja dan wil je wel eens anders gaan denken...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:19

chevax schreef:

Goh dat is dan ook weer erg jammer van jouw kant uit, om Faye kortzichtig te noemen terwijl zij enkel haar mening uit. Daar kun je het niet mee eens zijn, maar ga het dan niet zo kleinzielig zitten bestempelen.

Racisme: Het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde. Ik zie in Faye haar antwoorden geen van deze dingen terug komen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:20

jacimatho schreef:

We wonen appelflap op een van de veiligste en rijkste plekjes die de wereld kent.

Precies ja, en ik, en velen met mij
willen die fijne veilige plek graag zo houden.
Want kijk maar eens hoe veel 'vluchtelingen' zich hier gedragen.
Nederland is er door hun niet veiliger op geworden, en dan heb ik het niet over ALLE vluchtelingen,
maar het is een grote groep die het verpest door de rest.
Plus dat er nog een grote groep is die gewoon lekker op zn krent gaat zitten en en een uitkering aanvraagt.
Ik zeg dan: eruit met die lui, liever vandaag dan morgen!
Of moeten we ons mee laten trekken en zijn we straks een arm, crimineel landje geworden?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:22

slimmerik schreef:
Mijn moeder van (toen) 80 jaar is door 2 marokkaanse jongens over straat gesleurd en met een mes is haar tas van haar nek afgesneden. Later bleek dat die jongens na 'n kwartier weer op straat stonden zonder dat ze de spullen ingeleverd hadden. Mijn moeder slaapt met haar slaapkamerdeur op slot en een hamer op het nachtkastje.....

Heeft amper genoeg geld om rond te komen.... Tja dan wil je wel eens anders gaan denken...

Er bevinden zich 0 marokkanen onder deze groep uitgeprocedeerden.
Zie mijn eerder post over de nuancering en de reden waarom mensen zo racistisch zijn gaan denken.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:23

faye schreef:
chevax schreef:

Ik vind dat niet scokkend omdat ik geen racist ben. Ik vind echter wel dat het hoog tijd werd dat mensen die hier niet thuis horen, uitgeprocedeerd zijn, gewoon terug gaan. Dan is er ruimte en geld om ECHTE vluchtelingen goed op te vangen.

En ik heb jaren bij de IND rongewandeld en weet dat er heel veel "vluchtlingen" dat helemaal niet zijn, Die denken hier een rijker leven te kunnen leiden.

Wederom weinig aan toe te voegen, daar gaat het mij juist ook om, bovenstaande dus.
Ik wil echt vluchtelingen best een kans geven, maar niet die profiteurs.

Mas schreef:
jacimatho schreef:

Precies ja, en ik, en velen met mij
willen die fijne veilige plek graag zo houden.
Want kijk maar eens hoe veel 'vluchtelingen' zich hier gedragen.
Nederland is er door hun niet veiliger op geworden, en dan heb ik het niet over ALLE vluchtelingen,
maar het is een grote groep die het verpest door de rest.
Plus dat er nog een grote groep is die gewoon lekker op zn krent gaat zitten en en een uitkering aanvraagt.
Ik zeg dan: eruit met die lui, liever vandaag dan morgen!
Of moeten we ons mee laten trekken en zijn we straks een arm, crimineel landje geworden?

Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:24

Anya schreef:
Mevrouw Verdonk heeft de zaak bewust op de spits gedreven. Als zelfs en partij als de Christenunie een dergelijke motie steunt. Mevrouw Verdonk ligt al enige jaren op ramkoers in haar houding naar de kamer. En overigens ook naar haar eigen partij.

Met betrekking tot asielbeleid en de nieuwe wasmachine waar over gerept wordt. Ik denk dat vooral het beleid van 20 jaar geleden hier wordt aangehaald. Toen (ROA - regeling opvang asielzoekers) werden asielzoekers opgevangen in huurwoningen. En als ze in aanmerking kwamen voor bijzondere bijstand (daar hoef je geen uitkering voor te hebben) dan konden zij -net als ieder ander die daarvoor in aanmerking komt- een beroep op die bijzondere bijstand doen.

De regering heeft daarbij aangegeven welke artikelen in aanmerking komen te worden vergoed. Een wasmachine voor een gezin met kinderen valt daaronder bijvoorbeeld.

Asielzoekers tegenwoordig gaan naar een asielzoekerscentrum. Waar ze met enige pech jaren verblijven. Omdat de molen zo ontzettend traag heeft gewerkt.

Deze mensen hebben veelal kinderen gekregen in Nederland, of heel jonge kinderen zijn meegegaan en eigenlijk opgegroeid als Nederlandse. Persoonlijk vind ik het absurd om mensen die hier al jaren en jaren wonen nu terug te sturen. En dan heb ik het nog niet eens over die kinderen.

Stel je even voor: je groei op in Nederland, je bent een jaar of 12 en opeens moet je terug naar pakweg Iran of Syrie. Je kent de taal niet, de gebruiken niet, je hebt geen binding, je wordt weggerukt uit je veilige woonomgeving, je vriendjes. Dieptriest dat wij dit laten gebeuren.

Erger nog vind ik de situatie waarin je ouders dwingt te kiezen hun kinderen achter te laten in Nederland terwijl ze zelf uitgezet worden. Als ouder zou ik er altijd voor kiezen mijn kind dan maar achter te laten. Dan heeft een kind nog enig perspectief. Meegaan naar land van herkomst waar ouders het risico lopen vervolgd te worden brengt kinderen in permanent gevaar.

Wat ik het trieste vind van dit beleid is dat langzaamaan de mening is ontstaan dat alle asielzoekers klaplopers en economische vluchtelingen zijn.

Vertel dat tegen mijn Bosnische overbuurvrouw. Super-geintegreerd in Nederland. Haar hele familie verloren in drie maanden tijd. Woont hier sinds de oorlog. Heeft hier een kindje gekregen (ze was al zwanger toen ze vluchtte). Maar ze moet wel terug.

Te triest voor woorden.

Je verwoord wel heel goed wat ik denk! Helemaal mee eens.

We hadden hier gisteren op kantoor een discussie. Dit ging over werknemers. Waarop mijn baas zei: Moet ik het beleid maken omdat er af en toe een rotte appel tussen zit? Of moet ik het beleid maken naar alle mensen die goed functioneren en die dan de dupe worden van de rotte appel?

Nee liever een paar keer vaker op je bek gaan mbt vertrouwen van de mens, dan een beleid creeren waarbij je bij voorbaat er al vanuit gaat dat alle mensen slecht zijn.

Zo ook bij Asielzoekers, maar das mijn idee erachter.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 12:24

faye schreef:
Kansloos, helemaal als je de boel besodemietert omdat je eigenlijk een gelukszoeker bent. En dat gebeurt heel veel helaas. Die verpesten het voor de echte vluchtelingen.

Mee eens.

De spiegel: mijn ouders wonen in Spanje. Pensionados heet dat. Zij zijn in feite ook gelukszoekers en geen politiek vluchteling. Zij hebben er voor gekozen om te leven in een land waarvan zij denken dat hun leven daar beter is.
Zou de Spaanse overheid hen dan eigenlijk ook weer moeten terugzetten naar hun land van herkomst?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:27

VValar schreef:
chevax schreef:

Goh dat is dan ook weer erg jammer van jouw kant uit, om Faye kortzichtig te noemen terwijl zij enkel haar mening uit. Daar kun je het niet mee eens zijn, maar ga het dan niet zo kleinzielig zitten bestempelen.

Racisme: Het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde. Ik zie in Faye haar antwoorden geen van deze dingen terug komen.

Kortzichtig heb ik niet genoemd. "je mening uiten", dat is blijkbaar een geldig excuus om erg onverdraagzaam over te maken. "hé jongens, ik bedoel er allemaal verder niks mee, hoor, ik uit alleen maar mijn mening". Is dat dan een discussie voeren?

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:28

faye schreef:

Zoooooooo jammer dat je er zo weinig van begrijpt. De regels zijn al aangescherpt, dus gelukzoekers (wat je geluk noemt om in een asielzoekerscentrum te worden gedumpt en daar jaren te moeten zitten) komen hier al niet meer binnen. Door de kamer is duidelijk aangegeven om welke groep het gaat: degenen waarvoor het labbekakkerige ambtenarenapparaat al 11 jaar nodig heeft om nog steeds niet tot een beslissing te komen.

Je vergeet dat de kamer de stemmen van het volk vertegenwoordigen ná de verkiezingen en dat de regering demissionair is: de kamer vertegenwoordigt nu het land; de regering niet meer (mogen alleen nog de kar trekken tot er een nieuwe regering zit).

Als de kamer tot 2 keer toe hoofdelijk stemt en er dit uitkomt, dat kan Rita Verdonk wel op haar strepen blijven staan, maar dat is dan persoonlijk machtsvertoon (waar ze de laatste weken aldoor in faalt: kijk naar de coupe die ze wilde plegen tegen Mark Rutte).

Te belachelijk voor woorden dat wij als een van de rijkste landen aan zitten te hikken tegen zo'n 11.000 mensen (of zoiets) en dan gaan lopen mekkeren over onze 'armen'. We hebben in onze koloniale tijd de wereld leeggeplunderd, 'gastarbeiders' naar Nederland gehaald in de jaren dat iedereen zijn neus optrok voor de rotbaantjes en nu huilen we krokodilletranen omdat er zoveel allochtonen in Nederland zijn. Als deze groep uitgeprocedeerden hier blijft eet echt niemand er een boterham minder om !!
Laatst bijgewerkt door Netje op 13-12-06 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:28

slimmerik schreef:
chevax schreef:

Daar snijd je weer een geheel ander punt aan..al zijn Marrokanen nou niet bepaald de vluchtelingen waar we het hierover hebben. Deze groep komt nl niet binnen als vluchteling hoor, maar zijn de vruchten van de werknemers die we zo enthousiast binnenhaalden 25 jaar geleden omdat we zelf de smerige klussen niet wilden doen.
Deze probleemjongeren zijn hier geboren en getogen en een product van onze eigen samenleving.

Ik ben het absoluut met je eens dat er een groot probleem is met oa. de Marrokaanse hangjongeren en hun mentaliteit, en wat mij betreft kunnen deze niet streng genoeg aangepakt worden.
Ook hier geldt een enorm falen van het beleid dat is uitgezet.
Daadkrachtig en duidelijk optreden is het kernwoord denk ik.

Als hangjongeren wat uitvreten direct aanpakken dat ze het nimmer weer in hun hoofd halen wat te doen, en als een vluchteling hier binnen komt, binnen 2 jaar duidelijk laten weten of ze hier kunnen blijven of niet.

Transparantie en duidelijkheid.........maar goed, heb er een hard hoofd in of het in Nederland ooit zover zal komen. Zolang men het eigen achterwerk..( politici ed ) belangrijker vindt dan het werk dat gedaan moet worden...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:29

slimmerik schreef:
chevax schreef:

Dit is echt een duidelijk voorbeeld van hoe er gedacht wordt! Er wordt namelijk een grove fout gemaakt door jullie. We hebben het over vluchtelingen, en zij zijn niet degene die de problemen veroorzaken op welke gronden jullie allemaal tegen zijn. Degene die deze delicten plegen zijn namelijk WEL nl staatsburger, vaak wel met een dubbel paspoort. Maar met de uitzetting van vluchtelingen raak je hen niet kwijt!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:29

@VValar: ik vind het verre van kleinzielig als je je druk maakt over toenemend racisme in de maatschappij (algemeen bedoeld en niet specifiek op Faye) en de motivaties daarachter. Maar goed, óók daarin verschillen we van mening.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:30

Dees schreef:
faye schreef:

Mee eens.

De spiegel: mijn ouders wonen in Spanje. Pensionados heet dat. Zij zijn in feite ook gelukszoekers en geen politiek vluchteling. Zij hebben er voor gekozen om te leven in een land waarvan zij denken dat hun leven daar beter is.
Zou de Spaanse overheid hen dan eigenlijk ook weer moeten terugzetten naar hun land van herkomst?

Ik weet niet hoe oud jouw ouders zijn, maar het zijn vast geen mensen die een hoop overlast bezorgen, stelen, en niet willen werken en maar een uitkering trekken.
(nogmaals, ik weet niet hoe oud ze zijn, miss hebben ze wel een pensioen, maar daar bedoelde ik bovenstaande niet mee natuurlijk)
En zij claimen vast niet dat ze en vluchteling zijn...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:31

Netje schreef:
faye schreef:

Zoooooooo jammer dat je er zo weinig van begrijpt. De regels zijn al aangescherpt, dus gelukzoekers (wat je geluk noemt om in een asielzoekerscentrum te worden gedumpt en daar jaren te moeten zitten) komen hier al niet meer binnen. Door de kamer is duidelijk aangegeven om welke groep het gaat: degenen waarvoor het labbekakkerige ambtenarenapparaat al 11 jaar nodig heeft om nog steeds niet tot een beslissing te komen.

Je vergeet dat de kamer de stemmen van het volk vertegenwoordigen ná de verkiezingen en dat de regering demissionair is: de kamer vertegenwoordigt nu het land; de regering niet meer (mogen alleen nog de kar trekken tot er een nieuwe regering zit).

Als de kamer tot 2 keer toe hoofdelijk stemt en er dit uitkomt, dat kan Rita Verdonk wel op haar strepen blijven staan, maar dat is dan persoonlijk machtsvertoon (waar ze de laatste weken aldoor in faalt: kijk naar de coupe die ze wilde plegen tegen Mark Rutte).

Te belachelijk voor woorden dat wij als een van de rijkste landen aan zitten te hikken tegen zo'n 11.000 mensen (of zoiets) en dan gaan lopen mekkeren over onze 'armen'. We hebben in onze koloniale tijd de wereld leeggeplunderd, 'gastarbeiders' naar Nederland gehaald in de jaren dat iedereen zijn neus optrok voor de rotbaantjes en nu huilen we krokodilletranen omdat er zoveel allochtonen in Nederland zijn. Als deze groep uitgeprocedeerden hier blijft eet echt niemand er een boterham minder om !!

Netje, die argumenten worden in de regel afgedaan als "ja, maar dat was vroeger...". Terwijl je wel degelijk een erg sterk punt hebt.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:31

Het gaat hier NIET meer om de vluchtelingen helaas, maar om de one(wo)menshow van Rita. Mevrouw kickt blijkbaar zo ontzettend op haar machtspositie dat ze de wil van de meerderheid van kamer EN bevolking negeert. Ze weet dat ze die macht gaat verliezen en probeert er nog zo lang mogelijk ge/misbruik van te maken.

Het gaat hier niet om het wel of niet invoeren van een generaal pardon, maar of je mensen de kans wil geven een nieuwe coalitie af te wachten. Blijkbaar vind mevrouw Verdonk dat elke asielzoeker die je voor de tijd nog het land uit kan gooien mooi meegenomen is.

Edit: netjes was me voor met een iets langer verhaald Knipoog

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:32

slimmerik schreef:
chevax schreef:

Wil niet l*llig doen, maar dit had ook kunnen gebeuren met 2 Nederlandse jongens ! Nu het Marokkanen zijn, mag dan een groep asielzoekers ineens niet meer blijven ?