Oprah; Aflevering Maandag 11-12-2006

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winkie

Re: Oprah; Aflevering Maandag 11-12-2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:31

Ze hadden niet gezegd of het te vroeg geboren was, wel dat het indd een misvormt hoofd had.

Ik vond 6 jaar wel erg hoog, aangezien dit ging om een meidje van 15 die wat verschrikkelijks had gedaan in een verwarde toestand. Ik zou haar eerder dan een paar jaar tbs geven zodat ze er mee leert leven en het een plaats kan geven.

YoenLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:32

Ja oke, voor haar straf maakt het inderdaad verschil.
Maar het gaat mij echt om haar handelen ...
Ze wist overigens toen ze de baby stak nog steeds niet of het leefde of niet.
Laatst bijgewerkt door YoenLo op 12-12-06 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:33

zoals kawa zegt zes jaar is niet veel in amerika Knipoog voor zo een actie

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:34

Nou sorry hoor, maar als je vijftien bent (denkt terug aan nog maar zes jaar geleden) weet je echt wel beter. 'Nog maar 15' verander ik liever in 'al 15'. Of die meid moet lichtjes zwakzinnig zijn, óf ze heeft gewoon een misdaad begaan. En imo heeft ze dat kind dood willen maken. Het is toch niet normaal dat je je kind dumpt? Óók niet als je een vervelende thuissituatie hebt en óók niet als je niet durft te vertellen dat je zwanger was. En dan op tv medelijden gaan oproepen. Nee, het gaat er bij mij niet in...

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:35

TBS is trouwens idd een goed plan, want er zít duidelijk iets mis in dat hoofd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:36

Amerika loopt op veel dingen voor.
Maar als het gaat om teenage zwangerschappen, loopt dat preutse land enorm achter.
Vergis je daar niet in.
Daar is dat veel meer een taboe dan hier

Ze had nu ook heel erg goed door dat wat ze gedaan had verkeerd was.
En hoopte door haar verhaal te vertellen, andere meisjes te "redden'

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 14:47

Ik zag idd ook wel dat ze er echt spijt van heeft gehad en dat ze er ongelukkig uit zag.
Denk ook echt wel dat ze hier heel veel van geleerd heeft en ik vind het ook goed dat ze als ze vrij is andere tiener moeders wilt waarschuwen en helpen!

Ik zou het overigens wel tegen mn moeder hebben gezegt als ik zwanger zou zijn.
Maar dat is idd heel anders in Amerika en ik weet hun situatie ook niet.
Maar mn familie had ook echt wel gemerkt dat ik zwanger zou zijn, maar bij haar was dat niet het geval omdat ze in die tijd ook aan Anorexia EN Boulumia leed.

En 2 jaar voor die vriend vind ik wel weinig trouwens hij heeft dr baby wel niet gestoken maar wel in de groeve gegooit met zware stenen in de tas!

Dat ze het verboren heeft gehouden voor dr familie omdat ze bang was begrijp ik wel, maar dat ze de baby heeft gestoken met een mes en in een groeve kan gooien nee dat begrijp ik niet.!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:52

Ik heb het ook gezien, best heftig allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:52

Ik vond idd ook dat die vriend erg weinig kreeg.
Imo is die nog meer schuldig dan dat meisje

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 14:53

Ja vind ik ook, en dat ie dan nog op haar buik is gaan staan toen ze zwanger was vind ik ook echt niet normaal!
Het meisje durfde volgens mij ook niet echt veel intebrengen tegen haar vriend want ze zei zelf ook al dat ze bang was om hem kwijt te raken.
Ze wou t wel aan dr moeder vertellen maar durfde het niet omdat ze dat bang was dat haar vriend het uit zou maken omdat ze hadden afgesproken het tegen niemand te vertellen!

Vind het trouwens echt heel erg ook voor Oprah, wist wel dat ze misbruikt was maar niet dat ze ook een kindje is verloren.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 13:50

Hoe dan ook vind ik dat ze een moord heeft gepleegd.Ze wist nl niet zeker of haar baby nog leefde! Dus ze heeft bewust geprobeerd dat leven te stoppen. Het is een naar kind in mijn ogen en ik kon echt geen enkel gevoel v medelij met haar krijgen, dat dat gehuil deed me niet! Ze heeft zich echt misdragen tov haar ongeboren baby en daarna ook! Dat het kindje zo klein was komt waarschijnlijk omdat de moeder zich of uithiongerde of zich volpropte: dat is alle 2 niet gezond voor je baby. Daarin was ze dus al heel slecht bezig voor haar baby. En dan die knul op je buik laten staan: wat bezielt je?! Nee ze heeft wat mij betreft die straf verdiend helaas krijgt die knul niet meer want hij is ook in en in slecht!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:14

Het is een ontzettede dubbele kwestie. Ze is berecht volgens de wet, zoals het hoort. Enerzijds denk ik, Amerika loopt erg achter wat dit betreft en dat meisje was ziek destijds, ze leed aan anorexia en boulimia, een psychische ziekte, dus ze was al erg labiel. Dan nog eens een vriend die haar beinvloed op een totaal verkeerde manier en ze was chearleader icm haar ziekte. Er worden hoge verwachtingen aan chearleaders gesteld, als je al labiel bent en omgata met de verkeerde mensen kan ik mij dus goed voorstellen dat ze compleet in de war was, zich liet leven door anderen, liet leiden door haar ziekte, daarbij komt nog eens dat ze niet communiceerde en daar is het begin van vele fouten al. Veel mensen van 15 kunnen nog niet rationeel nadenken, bedoel wel hoe ze het zouden doen, maar als het moment daar is worden het irrationele acties..(veel volwassene ook hoor, maar het gata hier nu om dit meisje)..
Vind 6 jaar teveel, dat ze straf moet krijgen ben ik het helemaal mee eens, maar 6 jaar is erg lang, heel erg lang, denk dat ze met 3 jaar haar daad goed kan overdenken en een toekomst kan voorbereiden..

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 16:47

Ben het met jullie beiden eens, 6 jaar is idd erg lang, maar kan het ook niet goedkeuren wat ze heeft gedaan. Begrijp idd wel dat ze in de war kan zijn geweest met al die verwachtingen,haar vriend, haar ziekte enz.
Maar ik had liever gezien dat die gozer meer straf zou krijgen i.p.v 2 jaar :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 18:39

Die jongen had imo ook veel mer moeten krijgen.
hetzelfde als dat meisje. Imo was hij zeker net zo schuldig dan zij

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 18:59

Ja vind ik ook Ja

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:08

Ja, dat is 1 ding zeker, 2 jaar voor die gozer is veel te kort, dat snap ik dan weer niet van Amerika he..

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:53

Mee eens Ja De jongen had het meisje misschien wel over kunnen halen het haar ouders te vertellen...
(Wat voor mij niet betekent dat het meisje niet zoveel schuld heeft..)

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 00:15

Ja das waar, maar hij heeft haar niet gesteunt vind ik juist integendeel.
Hij heeft haar meer gepust juist denk ik.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 01:20

ShirleyA schreef:
Hoe dan ook vind ik dat ze een moord heeft gepleegd.Ze wist nl niet zeker of haar baby nog leefde! Dus ze heeft bewust geprobeerd dat leven te stoppen. Het is een naar kind in mijn ogen en ik kon echt geen enkel gevoel v medelij met haar krijgen, dat dat gehuil deed me niet! Ze heeft zich echt misdragen tov haar ongeboren baby en daarna ook! Dat het kindje zo klein was komt waarschijnlijk omdat de moeder zich of uithiongerde of zich volpropte: dat is alle 2 niet gezond voor je baby. Daarin was ze dus al heel slecht bezig voor haar baby. En dan die knul op je buik laten staan: wat bezielt je?! Nee ze heeft wat mij betreft die straf verdiend helaas krijgt die knul niet meer want hij is ook in en in slecht!

dat kindje had een spleten gehemeltje ofzoiets dergelijks.
maar dat is nog geen reden om je kind zo te vermoorden.
vind het verschrikkelijk voor die ouders van dat meisje van 15.
voor haar niet.

daantjuhhhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 02:15

katiavl schreef:
Amerika, heeft dan ook een beter rechtsysteem. Das mischien ook het enige Tong uitsteken
Zes jaar is niet eens zoveel daar, je spreekt nog altijd over moord met voorbedachte raden.
Grootste verschil, is dat daar echte bewijzen moeten zijn voor er iemand gestraft kan worden.
En hier is speculatie genoeg.
Wat nu het beste is...

Hier krijg je (belgie) als je dronken in de auto stapt en twee mensen dood rijd.
een half jaar gemeentewerk Boos!

Het was een wanhoopsdaad dus geen voorbedachte rade!

Maar aan de ene kant heb ik ontzettend veel medelijden met haar omdat ze gewoon niks durfde te vertellen en al die tijd ermee heeft geworsteld..
Maar aan de andere kant kan ik haar "daad" echt niet begrijpen, ik heb zelf ook een goede band met mijn ouders!
Het is allemaal zo ontzettend cru!

daantjuhhhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 02:17

Ketaki schreef:
ShirleyA schreef:

dat kindje had een spleten gehemeltje ofzoiets dergelijks.
maar dat is nog geen reden om je kind zo te vermoorden.
vind het verschrikkelijk voor die ouders van dat meisje van 15.
voor haar niet.

Dat was ook niet de reden dat ze het gedaan had.
ja ze dacht dat HOPE misschien wel pijn had.. daarom heeft ze het gedaan (zegt ze zelf)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 09:51

Vergeet verder niet dat ze psygiscg enorm in de war was.

Een niet al te aardige vriend.
Amerika een land wat dat soort dingen nog in de oertijd leeft.
En ze had Bolimia en anorexia, ook iets waar je geen last van hebt als zo lekker in je vel zit.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 09:57

OMG wat erg! Boos! Die zat ook flink in de knoop! Helaas was het kindje daar het slachtoffer van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 09:57

Kindje was met de geboorte al dood
Dus of het er slachtoffer van was is nooit zekerheid

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:00

Nee inderdaad dat weet je niet zeker, maar het feit dat ze ook al niet goed ad, heeft de zwangerschap toch verergerd lijkt me...

Ik geloof best dat ze spijt heeft en radeloos was, maar toch, jeetje wat erg.