Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Myra1 schreef:sammie_44 schreef:@Myra: Omdat het niet direct ervan af te zien is dat het geproduceerd is, mede door dieren, maar ook omdat hier niet voor elk product een konijn, fret of ander wezen voor dood gemaakt wordt en bij een bontkraagje wel...
Niet direct er van af te zien? Niet voor elk product een dier doodgemaakt?
Hoeveel dieren zijn er pijnlijk gestorven voor jouw oogpotlood?
Citaat:In termen van de wet valt de nertsenhouderij onder de systematiek van de Gezondheids- en Welzijnswet voor Dieren en het tot op heden gehanteerde beoordelingskader is er daarmee een van dierenwelzijn.
Citaat:In hoofdstuk 2 wordt uiteengezet dat de morele aanvaardbaarheid van een productiedoel op vier manieren kan worden beoordeeld. In de eerste plaats, vanuit een strikt dier-ethisch standpunt in categorische zin, waarbij ofwel alle dierenhouderij of specifieke typen dierenhouderij zoals de bedrijfsmatige houderij, onaanvaardbaar wordt geacht. Hiervoor lijkt in onze samenleving geen draagvlak te bestaan. Een tweede beoordeling kan plaats vinden vanuit een welzijnsoogpunt, omdat het welzijn van dieren onaanvaardbaar wordt geschaad, of op onaanvaardbare wijze verhoudt tot het belang van het productiedoel. In het advies van de heer J. Van Noord aan de minister wordt ten aanzien van de nertsenhouderij echter geconcludeerd dat er geen onaanvaardbare schade aan het welzijn van nertsen wordt toegebracht.
katiavl schreef:Hoe kan jij nu weten wat voor oogpotlood zij draagt
Berdien schreef:Ooit gehoord van een voorbeeld nemen? *wijst naar filmpje* je valt mij erop aan dat het filmpje puur voor jou was, na-ah! Puur algemeen voorbeeld dienende ter educatie.
Citaat:In het advies van de heer J. Van Noord aan de minister wordt ten aanzien van de nertsenhouderij echter geconcludeerd dat er geen onaanvaardbare schade aan het welzijn van nertsen wordt toegebracht.
Berdien schreef:Ja ik vind van wel.
Wil anders ook wel een ander filmpje voor je opzoeken hoor, mocht je daar behoefte aan hebben. Dit keer dan alleen niet van zeehondjes, maar van een ander dier dat voor z'n bont gebruikt wordt.
Nou, in die zin dat je geen echt bont hoeft de dragen om te doen voorkomen dat je echt bont draagt, want dat je het met nep-bont ook wel afkunt. Zin kan warrig overkomen
Myra1 schreef:@ Schimmelig: Tsja dat zijn keuzes die iedereen voor zichzelf moet maken denk ik.
Berdien schreef:Sorry, zag hem net pas.
Geen onaanvaardbare schade. Sorry, maar dat vind ik een bijzonder vage term. Dat is niet omdat ik jou niet wil geloven, echt niet. maar ook vanuit communicatief opzicht is het een term waarmee je alle kanten op kunt.
Wie is meneer van noord? wat is dan wel aanvaardbare schade? is schade uberhaupt aanvaardbaar?
Prachtige oogpotloden en andere fijne make-upjes en alles wat je maar blij kan maken vind je proefdiervrij en weet ik niet wat steunend bij de Body Shop. Geloof dat Miss Helen van de hema ook proefdiervrij is, maar pin me er aub niet op vast.
Schimmelig schreef:Myra1 schreef:@ Schimmelig: Tsja dat zijn keuzes die iedereen voor zichzelf moet maken denk ik.
Ik kom er niet echt uit
Berdien schreef:Maar dan is het inderdaad bont als bijproduct.
Las trouwens net ergens dat het verwerken van velletje tot bont-iets veel energie kost, en op die manier dus ook zeer vervuilend is. geloof op de site van furisdead.com
Ben ik helemaal met je eens myra1! Al dan niet onwetend of bewust. Maar goed, dat is hetzelfde met vlees eten toch? mensen willen niet weten hoe het een en ander gebeurt, maar watertanden wel bij hun varkenshaasje. Tsja..
Berdien schreef:Beter dus geen bont en nepbont te dragen, allemaal in een strorokje overstraat en wat vet kweken in de winter!
Citaat:sammie_44 schreef:
@Myra: Omdat het niet direct ervan af te zien is dat het geproduceerd is, mede door dieren, maar ook omdat hier niet voor elk product een konijn, fret of ander wezen voor dood gemaakt wordt en bij een bontkraagje wel...
Niet direct er van af te zien? Niet voor elk product een dier doodgemaakt?
Hoeveel dieren zijn er pijnlijk gestorven voor jouw oogpotlood?
sammie_44 schreef:Ben jij niet te overtuigen trouwens dat bontgefokte dieren het gewoon veel slechter hebben en ene veel wreder leven hebben dan andere dieren (die zeker ook geen goed leven hebben, maar niet zo slecht hebben)?
Of strijk jij alles gewoon over 1 kam?
Citaat:In het advies van de heer J. Van Noord aan de minister wordt ten aanzien van de nertsenhouderij echter geconcludeerd dat er geen onaanvaardbare schade aan het welzijn van nertsen wordt toegebracht.