Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SanderP schreef:Beetje rare redenatie. Omdat er minder mensen geloven, worden er minder mensen gekwetst en hebben minder mensen er problemen mee?
Dan kan ik het heel cru zeggen, maar kanker wordt ook steeds minder dodelijk, dus dan zouden er steeds minder mensen er problemen mee moeten hebben.
Ik praat het allemaal niet goed, maar het is nou eenmaal zo.
BabsieJana schreef:ik ben ook gelovig, dr wordt ook zo vaak in mijn omgeving, gvd of Jezus etc gezegt. Ik hoor het dan ook wel. maar ik zeg er niets van. ik vind het erger als je met kanker of met een andere ziekte scheld.
SanderP schreef:MissHaffie schreef:Ik zei dat mensen er daarom minder problemen mee hebben.
Er zijn steeds minder gelovigen in Nederland, men is niet meer zo gelovig als vroeger.
Beetje rare redenatie. Omdat er minder mensen geloven, worden er minder mensen gekwetst en hebben minder mensen er problemen mee?
Dan kan ik het heel cru zeggen, maar kanker wordt ook steeds minder dodelijk, dus dan zouden er steeds minder mensen er problemen mee moeten hebben.
Ik praat het allemaal niet goed, maar het is nou eenmaal zo.
SanderP schreef:BabsieJana schreef:ik ben ook gelovig, dr wordt ook zo vaak in mijn omgeving, gvd of Jezus etc gezegt. Ik hoor het dan ook wel. maar ik zeg er niets van. ik vind het erger als je met kanker of met een andere ziekte scheld.
Zo ken ik iemand die aan kanker is overleden, na het voor de derde keer gehad te hebben en hij bleef tot het laatste moment het zelf gebruiken als scheldwoord.
Nicky__ schreef:het is heus niet zo dat ik telkens zeg kanker dat ik het iemand toewens ofzo.
MissHaffie schreef:Je wenst het niet iemand toe, maar je houdt geen rekening met de emoties van anderen.
Als ik het woord 'kanker' hoor, ben ik enige tijd uit het veld geslagen hoor.
Nicky__ schreef:Ik kan der ook niet tegen, Een jongen uit mn klas scheld er altíjd mee, dus ik vroeg, S, Wrom scheld je altijd met kanker?
Zegt hij : Omdat het een goed scheldwoord is.
En ik zeg, nou lekker zielig dan
Zegt hij : het is heus niet zo dat ik telkens zeg kanker dat ik het iemand toewens ofzo.
Echt dom, Ik bedoel zometeen krijgt ze moeder het, en een vriend van hem is ze moeder verloren aan kanker, dus ik vind het echt heel erg dom.
@Jen33, Wat dan
Jen33 schreef:God dood me. of iets in die trand
MissHaffie schreef:Mijn moeder heeft/had het
Haar broer ook, die in september helaas is overleden eraan.
Ik heb hier ooit een verhaal over geschreven, kanker als scheldwoord.
Wendy schreef:Ik snap echt niet dat mensen zich hier druk om maken.
paasei en tyfus als scheldwoorden kijkt niemand van op, terwijl dat ook ziektes waren die toch niet echt fijn waren om het zo maar eens te zeggen.
En ja, ik weet wel wat die ziekte inhoudt, heb er verschillende familieleden aan verloren, inclusief mijn vader.
Ik gebruik het woord zelf niet als scheldwoord, maar maak me er niet druk om als een ander het doet.
BabsieJana schreef:Ja maar die scheldwoorden die zyn gewoon anders dan kanker.
en ja ik vind het erg dat dit gezegd word, omdat je er sommigen mensen mee kwetst. maar als dat jou mening is..
Wendy schreef:BabsieJana schreef:Ja maar die scheldwoorden die zyn gewoon anders dan kanker.
en ja ik vind het erg dat dit gezegd word, omdat je er sommigen mensen mee kwetst. maar als dat jou mening is..
En waarom is dat dan anders? Dat zijn toch ook ziekten waar ik weet niet hoeveel mensen aan dood zijn gegaan.
En dat je mensen kwetst heb ik eigenlijk weinig boodschap aan. Sommige mensen voelen zich immers altijd wel gekwetst wat je ook doet of zegt. Sommige mensen moeten zich gewoon niet aanstellen...
BabsieJana schreef:kanker dat doet me meer zeg maar.
ik weet dat die andere ziektes ook erg zijn,
maar ik hoor kanker veel en veel vaker dan die andere ziektes.,
Wendy schreef:BabsieJana schreef:kanker dat doet me meer zeg maar.
ik weet dat die andere ziektes ook erg zijn,
maar ik hoor kanker veel en veel vaker dan die andere ziektes.,
Waarschijnlijk omdat je van een hoop andere scheldwoorden niet eens weet dat het ziektes zijn....
pest, pokke, tyfus, paasei, etc.
Mag ik vragen of je dan ook niet vloekt? Daar kwets je immers ook een hoop mensen mee...