'De moslims hebben positieve invloed op de Nederland'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: 'De moslims hebben positieve invloed op de Nederland'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:00

klomp schreef:
wat dachten jullie van die oostblokkers?? die staan elke dag bij c1000 vlees in hun jassen te stoppen...en ik verlink ze altijd Haha!

Whiz; ik snap je punt, maar dat wordt toch ook niet ontkent, alleen gebeurt het vaker bij de andere bevolkingsgroepen, dat kun je toch niet ontkennen?

Go jij! Go jij! Go Joyce Go jij! Go jij! hahaha die is echt gruwelijk! Haha!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:04

klomp schreef:
wat dachten jullie van die oostblokkers?? die staan elke dag bij c1000 vlees in hun jassen te stoppen...en ik verlink ze altijd Haha!

Whiz; ik snap je punt, maar dat wordt toch ook niet ontkent, alleen gebeurt het vaker bij de andere bevolkingsgroepen, dat kun je toch niet ontkennen?

Nee, ik zeg ook niet dat het niet gebeurd. Het ging meer om het feit dat sommige mensen net doen alsof ze net het licht uitgevonden hebben. En dat daarom maar alle moslims slecht zijn.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:04

casperrr schreef:
klomp schreef:

Go jij! Go jij! Go Joyce Go jij! Go jij! hahaha die is echt gruwelijk! Haha!

even voor de duidelijkheid (voordat bepaalde zich weer aangesproken voelen) ik verlink iedereen die jat...wat voor afkomst dan ook Haha!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:05

Whiz schreef:
klomp schreef:

Nee, ik zeg ook niet dat het niet gebeurd. Het ging meer om het feit dat sommige mensen net doen alsof ze net het licht uitgevonden hebben. En dat daarom maar alle moslims slecht zijn.

daarom zei ik al ik snap je punt wel, maar je voeld je op de 1 of andere manier wel steeds aangesproken om alles te verdedigen en dat vind ik niet ok (is uiteraard wel je eigen idee en mening EN recht) maar je kunt toch echt niet steeds je kop in het zand steken. het is gewoon overduidelijk dat bepaalde groepen de overhand hebben.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:14

@klomp.. Nou is het wat mij betreft pas duidelijk als er bewijs voor is! cijfers, onderzoeken etc etc. Ik steek mijn kop ik niet in het zand en ben mij er wel van bewust wat er gaande is. Maar omdat iedereen hier maar lekker 1 kant uit neigt.. neig ik lekker de andere kant op!

Overigens is het niet echt verdedigen maar erop wijzen dat je dingen in andere perspectieven zou kunnen zien!

Ik zou het pas gaan verdedigen als ik het eens was met het moslim geloof. Maar dat ben ik overigens totaal niet. Maar dat ben ik ook niet met andere geloven. Dat wil nog niet zeggen dat ik alle gereformeerden maar K*tlui vindt!! (bij wijze van)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:22

kijk dat is duidelijke taal waar ik wat mee kan! het is trouwens niet per definitie zo dat ik naar 1 kant uitga, alleen wil ik wel reeel blijven. ik heb gewoon al jaren dezelfde ervaring die de positieve ervaringen onderdrukken, vandaar mijn enigszinse standpunt mbt buitenlanders...al heb ik met de meeste weinig tot geen problemen...enkel met marokkanen, daar zijn gewoon teveel etters onder helaas die het voor die paar goede willen verpesten...dat vind ik jammer, dat je op straat wordt lastig gevallen terwijl je er niet om hebt gevraagd en zo nog tig dingen. wat mij betreft mogen zulke gasten echt vertrekken, ze leveren totaal niks bij aan de maatschappij...ik ben ze dus liever kwijt dan rijk als ik heel eerlijk mag zijn. zo dacht ik een aantal jaren geleden absoluut niet, maar nu dus wel en zo komen er steeds meer mensen op die manier achter die eerst het beste voor hadden met bepaalde probleemgevallen. maar wat kun je beginnen als die probleemgevallen al absoluut geen democratie willen???

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:30

klomp schreef:
kijk dat is duidelijke taal waar ik wat mee kan! het is trouwens niet per definitie zo dat ik naar 1 kant uitga, alleen wil ik wel reeel blijven. ik heb gewoon al jaren dezelfde ervaring die de positieve ervaringen onderdrukken, vandaar mijn enigszinse standpunt mbt buitenlanders...al heb ik met de meeste weinig tot geen problemen...enkel met marokkanen, daar zijn gewoon teveel etters onder helaas die het voor die paar goede willen verpesten...dat vind ik jammer, dat je op straat wordt lastig gevallen terwijl je er niet om hebt gevraagd en zo nog tig dingen. wat mij betreft mogen zulke gasten echt vertrekken, ze leveren totaal niks bij aan de maatschappij...ik ben ze dus liever kwijt dan rijk als ik heel eerlijk mag zijn. zo dacht ik een aantal jaren geleden absoluut niet, maar nu dus wel en zo komen er steeds meer mensen op die manier achter die eerst het beste voor hadden met bepaalde probleemgevallen. maar wat kun je beginnen als die probleemgevallen al absoluut geen democratie willen???

Tjah kwijt wordt nogal een lastig verhaal. Maar met ze alle werken aan een oplossing zou misschien wel helpen. Met ze allen bedoel ik ook echt met z'n alle, zowel zij, wij, hun, ons en jullie.

Overigens heb ik heus ook wel eens een negatieve ervaring gehad met deze bepaalde groep. Maar aan de andere kant heb ik ook veel positieve ervaringen. En dan wegen de positieve ervaringen voor mij zwaarder dan de negatieve.

Hoe harden wij gaan schreeuwen dat ze niks zijn en niks willen. Hoe harden zij tegen ons aan blijven schoppen! Als iemand tegen jou schreeuwt ''en nu ga je gvd zitten'' dan ga je toch ook nie zitten??!!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:35

tja aan dat standpunt ben ik dus al voorbij...ik heb al mijn goede wil en kanten getoond...nu is de zet eens ergens anders.

maar goed, ook al tonen wij goede wil..dan nog zie ik gebeuren dat men daar lekker misbruik van zal gaan maken...zoiets dergelijks heb ik al eens besprken met van die probleem jongeren...die daarna smakelijk begonnen te lachen

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:38

klomp schreef:
tja aan dat standpunt ben ik dus al voorbij...ik heb al mijn goede wil en kanten getoond...nu is de zet eens ergens anders.

maar goed, ook al tonen wij goede wil..dan nog zie ik gebeuren dat men daar lekker misbruik van zal gaan maken...zoiets dergelijks heb ik al eens besprken met van die probleem jongeren...die daarna smakelijk begonnen te lachen

Ik denk dat het wel helpt als andere bijv marokkanen het proberen. Of andere allochtonen burgers.. maar jah dan gaan we al heel erg in op detail..

en ik ben verder geen maatschappelijk werker. Dus er zullen mensen zijn die dat beter kunnen inschatten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:58

Whiz schreef:
superwoman schreef:
Ik heb er ook geen fijne ervaringen mee.
Zelfs een Nederlandse die moslim was geworden, heb ik betrapt op diefstal
en vele ander moslims. Van Allah mag je echt niet stelen hoor!!!! Koe

autochtonen stelen ook hoor! hoevaak ik wel niet een autochtone jatter betrapt heb!

tuurlijk, maar daar gaat het nu niet over....
Ik vind het erg dat men zich vaak verschuild achter hun geloof, maar alleen "geloven" wanneer het uit komt.
Moslims zijn erg snel beledigd als het over hun godsdiens gaat vind ik, terwijl ze het zelf niet zo nauw nemen....
onterecht ziek melden, stelen, respectloos zijn tegen hun medemens, dat alles in strijd met hun geloof.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:13

Veldslagen, het verbranden van vermeende ketters in vroeger tijden, niet toestaan dat kinderen bloedtransfusies krijgen of worden ingeënt, tegen geboortebeperking zijn,... Allemaal voorbeelden dingen die in naam van Westerse geloven worden gedaan. Begrijp me even goed, ik ben tegen extremische in welke vorm dan ook, zowel in naam van het christelijk geloof als in naam van Allah. Maar... mensen weten heel snel de tegens te noemen als het om de Islam gaat. Kijk eens kritisch naar zwaar gereformeerde mensen, die net zo goed op hun eigen "eilandje" blijven zitten en geen contact willen met mensen die een ander geloof belijden. Iedereen (of beter gezegd: velen) die geloven zullen zich hierachter verschuilen. Ik ben het vaak niet eens met dingen die ménsen doen en dat kunnen dan allochtonen of autochtonen zijn. Probeer wat minder per bevolkingsgroep te oordelen. Misschien een wat idealistisch beeld, maar ja... that's me.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:29

Tuurlijk zijn ook andere "geloven" schuldig aan het versoepelen van het geloof.(daar ben ik ook niet op tegen) Toch vind ik het geloof een soort richtlijn om als een goed/aardig/eerlijk persoon door het leven te gaan. Daar draait het om.
Ik heb gewoon slechte ervaringen met moslims die zo genaamd "erg" geloven als het uit komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:53

chevax schreef:
Veldslagen, het verbranden van vermeende ketters in vroeger tijden, niet toestaan dat kinderen bloedtransfusies krijgen of worden ingeënt, tegen geboortebeperking zijn,... Allemaal voorbeelden dingen die in naam van Westerse geloven worden gedaan. Begrijp me even goed, ik ben tegen extremische in welke vorm dan ook, zowel in naam van het christelijk geloof als in naam van Allah. Maar... mensen weten heel snel de tegens te noemen als het om de Islam gaat. Kijk eens kritisch naar zwaar gereformeerde mensen, die net zo goed op hun eigen "eilandje" blijven zitten en geen contact willen met mensen die een ander geloof belijden. Iedereen (of beter gezegd: velen) die geloven zullen zich hierachter verschuilen. Ik ben het vaak niet eens met dingen die ménsen doen en dat kunnen dan allochtonen of autochtonen zijn. Probeer wat minder per bevolkingsgroep te oordelen. Misschien een wat idealistisch beeld, maar ja... that's me.

En toch zijn er meer problemen met moslims dan met sterk gereformeerden. Ik hoor nooit iets over groepen gereformeerden die de buurt onveilig maken Clown

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:02

chevax schreef:
Veldslagen, het verbranden van vermeende ketters in vroeger tijden,

dat is idd van vroeger...
gebeurt dat nu nog eigenlijk?

Citaat:
niet toestaan dat kinderen bloedtransfusies krijgen of worden ingeënt, tegen geboortebeperking zijn,...

Wat zijn eigenlijk de consequenties van dit soort acties? Stel dat je als gelovige je kind wel een bloedtransfusie laat krijgen? Wat gebeurt er dan? Of dat je wel een pil slikt zonder het de pastoor (of dominee, of weet ik veel wie dat aangaat) te vertellen?
Volgen er dan ook akties zoals bijv. eerwraak? Wat overigens volgens de Islam verboden is (je mag een ander niet doden, maar misschien wel ernstig verminken oid?) dus hoe ze erbij komen zoiets uit te voeren???

Citaat:
Kijk eens kritisch naar zwaar gereformeerde mensen, die net zo goed op hun eigen "eilandje" blijven zitten en geen contact willen met mensen die een ander geloof belijden.
Dat is toch geen probleem? Laat ze maar lekker op dat eiland zitten... als ze een ander maar met rust laten...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:12

Als die kinderen wél bloedtransfusies zouden krijgen, wordt hett hele gezin verstoten uit de geloofsgemeenschap. Ergo: bloedtransfusies worden niet uitgevoerd en kinderen overlijden (in extreme gevallen). In het geval van gereformeerde gezinnen kun je de pil niet slikken zonder dat de kerk er achter komt, hoor, de ouderling komt namelijk eens per half jaar op bezoek om te kijken hoe het met "de familiale omstandigheden" gaat.
Je hoeft mij niet te vragen hoe Islamieten/Moslims er bij komen om eerwraak uit te voeren, want je hebt nergens kunnen lezen dat ik daar een antwoord op heb of dat ik dat goedkeur.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:42

Ik probeer het verschil alleen maar aan te duiden..dat ik de vergelijking die jij maakt, niet helemaal snap..

Als je uit de geloofsgemeenschap verstoten wordt, vallen er namelijk nog geen doden... over de Islam ben ik daar niet zo zeker van (maar daar zou ik wat krantenberichten oid op na moeten zoeken)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:46

Och, volgens mij vallen er toch ook 'n boel doden doordat de Paus tegen condooms is. De vergelijking die ik probeer te maken, is dat er in ieder geloof misstanden zijn. Kijk ook eens naar wat de katholieke kerk predikt!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:59

Dat vind ik ook een slechte vergelijking Chevax...

Uiteraard zijn er in ieder geloof misstanden, en ik geloof ook nooit (oeh woordgrap Clown ) dat hetgeen wat er op schrift staat, hetgeen is wat er had moeten staan. En ik geloof ook dat er een hoop verteld wordt wat juist niet op schrift staat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:00

chevax schreef:
Och, volgens mij vallen er toch ook 'n boel doden doordat de Paus tegen condooms is. De vergelijking die ik probeer te maken, is dat er in ieder geloof misstanden zijn. Kijk ook eens naar wat de katholieke kerk predikt!

het is je eigen keus om geen condoom te gebruiken. En er is nogal een verschil in wat het katholieke geloof predikt en wat de islam predikt. Zo kent het katholieke geloof geen vervloekingen en roept al helemaal niet op om te doden. Vroeger misschien, maar nu niet meer. Kwestie van beschaving denk ik.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:22

Cer schreef:
Ik probeer het verschil alleen maar aan te duiden..dat ik de vergelijking die jij maakt, niet helemaal snap..

Als je uit de geloofsgemeenschap verstoten wordt, vallen er namelijk nog geen doden... over de Islam ben ik daar niet zo zeker van (maar daar zou ik wat krantenberichten oid op na moeten zoeken)

dat eerwraak is zeker waar, een oude vriendin van mij had een oogje op een nederlandse jongen en die heb ik geholpen met vluchten, want haar vader en broers wilden haar van kant maken. ik heb haar toen met mijn vader naar den haag gebracht naar een opvang. zij werd ook regelmatig met de riem bewerkt op zolder. ook is er een jaar of wat geleden een marokkaans meisje vermoord hier, omdat zij met een marokkaanse jongen verkering had die niet geaccepteerd werd door haar familie...haar broer heeft haar vermoord. leuk he geloof???

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:23

Eerwraak wordt dacht ik niet genoemd alszijnde behorende bij het moslimgeloof...

Daarom snap ik niet dat daar niet es heel veel harder tegen op getreden wordt...

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:24

klomp schreef:
Cer schreef:

dat eerwraak is zeker waar, een oude vriendin van mij had een oogje op een nederlandse jongen en die heb ik geholpen met vluchten, want haar vader en broers wilden haar van kant maken. ik heb haar toen met mijn vader naar den haag gebracht naar een opvang. zij werd ook regelmatig met de riem bewerkt op zolder. ook is er een jaar of wat geleden een marokkaans meisje vermoord hier, omdat zij met een marokkaanse jongen verkering had die niet geaccepteerd werd door haar familie...haar broer heeft haar vermoord. leuk he geloof???

Dat heeft niets met het geloof te maken hoor!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:31

volgens jou misschien whiz, maar in hun ogen wel! (dat is me nog doodleuk verteld ook)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:33

ik ben naar een seminarie geweest over eerwraak en daar werd het wel gelinkt aan het geloof....
En die mensen zijn profs dus ik vertrouw hun mening wel Knipoog

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:35

precies katiavl!!