Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hopeloos12 schreef:Het zou mij benieuwen hoe de ouders van deze
‘roderick, floris-jan, boudewijn, pepijn, melchior of maximiliaan’ of heten die hockey jongens doorgaans. Dit tegen over hun ‘vrinden’ goed praten
Hoe groter de air, hoe lager het gedrag!
Karin schreef:Niet om het goed te praten, zeker niet.
Maar ik ben benieuwd hoe er gereageerd zou zijn als het hier was gegaan om een stel VMBO-scholieren die lid waren van een voetbalclub.
MissJ schreef:En ik vind het ook redeljk schokkend dat dit dus jongens zijn met een gymnasiumopleiding.Ik mag toch hopen dat die voldoende hersens hebben om te weten dat sommige dingen gewoon compleet gestoord zijn?
anniek_uc schreef:...die mensen weten niet wat ze zo'n meisje aan doen.
Daphnezz schreef:bij deze pleit ik voor oog om oog, tand om tand, hupsakee de cel in met een grote enge man!
Karin schreef:Niet om het goed te praten, zeker niet.
Maar ik ben benieuwd hoe er gereageerd zou zijn als het hier was gegaan om een stel VMBO-scholieren die lid waren van een voetbalclub.
trutje schreef:Het is gewoon gruwelijk, hoe de gedachtenkronkels van sommige mensen werken. Het feit dat je van jongens minder vaak hoort dat ze verkracht zijn, komt puur en alleen door onze cultuur. Mannen moeten sterk zijn, als er dan zoiets gebeurt is de schaamte nog vele malen groter dan bij een vrouw.
Er werd ook gereageerd met:MissJ schreef:En ik vind het ook redeljk schokkend dat dit dus jongens zijn met een gymnasiumopleiding.Ik mag toch hopen dat die voldoende hersens hebben om te weten dat sommige dingen gewoon compleet gestoord zijn?
Alsof vmbo-leerlingen niet inzien dat dat walgelijk is.
Karin schreef:Van gymnasiumleerlingen wordt toch eerder verwacht dat ze een bepaald 'niveau' hebben, niet alleen intellectueel, maar ook moreel. Ook dat is 'cultureel bepaald', om de lijn even door te trekken.