Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laura schreef:tenminste maat 38? Dat lijkt me vrij sterk dat dat er door komt. De 38 van tegenwoordig is zowat 40 van een paar jaar geleden...
Vreselijk inderdaad dit bericht, maar het werd misschien wel eens tijd dat de modellenwereld hier eens even met de neus op de feiten gedrukt wordt.
Laura schreef:Dan zit ik misschien te denken aan de 38 van de Hennes, want die is echt groot gewoonEn als je in Amerika maatje 38 hebt ben je inderdaad een stuk groter dan in Italie... Ik verschil per land een maat of 3. In Amerika XS, in NL S/M en in Italie eo M/L
Ariebombarie schreef:BMI van 18 is ondergewicht meestal. 15 is een signaal van uithongering.
nou, ik ben 1m82 en blijf gewoon lekker bij maat 38, soms 36 maar kleiner WIL ik gewoon niet eensziet er naar mijn mening te ongezond uit..
Laverne schreef:Die banketstaaf wat raak en ondertussen loopt dit grietje gewoon nog shows en doet ze fotoshoots...ze is echt niet van de een op de andere dag 34 kilo gaan wegen hoor! Pfff..dramatisch en zonde van zo een schoonheid!
Lusitana schreef:Ik heb het over de periode VOORDAT de ziekte intreed. Er zijn miljoenen meisjes die niet vatbaar zijn omdat ze gewoon genoeg zelfvertrouwen hebben, geen perfectie eisen of wat dan ook. En daar speelt de opvoeding wel degelijk een rol in.Als de ziekte eenmaal daar is, kun je eigenlijk niks meer doen. (In de zin dat de zieke alles toch tegen zal werken)
Ik ben trouwens wat je noemt "ervaringsdeskundige".
Verder ben ik zeer voorzichtig en zeg ik "soms" en "sommige". Het is bepaald geen regel.
Dat "kort door de bocht" waar je me van beschuldigd, is dus onterecht.
mentjuh schreef:tja dat is inderdaat wel erg maar dat is meer in de richting van bolimia.. anorexia is echt een psychische ziekte.. maar je kunt het jezelf natuulrijko ok aandoen..