Karl66 schreef:Ik snap niet dat dat probleem nog steeds niet is opgelost, de kip natuurlijk *zucht*
Maar weer ontopic, dat vijandbeeld is gecreëerd om de aandacht van binnenlandse problematiek af te wenden en is geen reactie op inmenging vanuit de VS. Op zich ook wel logisch want dat beeld wordt al veel langer gecreëerd dan dat er inmenging vanuit de VS is.
Het gaat er niet om dat dat vijandbeeld de enige reden is, het is er één van de vele, net zoals de lompe manier van optreden van de VS, het wedstrijdje "wie heeft de langste l*l" tussen Israel en de omringende landen. Maar ook de verdwenen russische invloed, geopolitieke redenen (veel grenzen zijn met een lineaal getrokken door ex-koloniale machten, culturele redenen (Een eer-cultuur), het Koerden-vraagstuk en ga zo nog maar even door.
En in dit topic zie ik een nogal ééndimensionale manier van kijken, waar in andere topics bijvoorbeeld (en imo terecht) Wilders op aangevallen wordt.
Kijk en daar verschil ik dus met je van mening: ik denk namelijk dat de VS de aandacht van hun binnenlandse problematiek afleiden door zich elders in de wereld te mengen. Ook regimes in het MO doen dat, maar daar is een oorzaak voor aan te wijzen.....
Wat zie jij als beginpunt van inmenging van Amerika in het MO?
Over de ééndimensionale manier van kijken: het gaat hier over de derde wereld oorlog door Islam-terrorisme. Het onderwerp van het topic is al ééndimensionaal.... ik probeer alleen maar aan te geven dat mijns inziens de boel omgedraaid zou moeten worden, wat betreft dit onderwerp.
Maar goed.... uiteindelijk denk ik dat de derde wereldoorlog door europese problemen ontstaat