Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ronnie26 schreef:Ik vind een dubbele nationalteit maar niks, je bent (bijv.)
óf nederlander óf turk. Maar niet allebei. Ik vind dat onzin,
zo kan iedereen dat wel gaan doen.
Tenzij er goede reden toe is, vind ik het onzin om met 2 nationaliteiten rond te wandelen.
runningkawa schreef:Ik wil de vraag wel eens omdraaien.
Heb je er last van om maar 1 nationaliteit te kiezen?
Ronnie26 schreef:Whiz: weetje wat , ga jij lekker moeilijk doen he.
ShirleyA schreef:Je bent of t een of t ander en anders ben je alle 2 niet helemaal... dat lijkt me erg verwarrend. .
sarabande schreef:ShirleyA schreef:Je bent of t een of t ander en anders ben je alle 2 niet helemaal... dat lijkt me erg verwarrend. .
Dat vind ik ook. Ik denk dat wanneer men gedwongen wordt een keuze te maken, waar men dus over moet nadenken, men zich veel bewuster bij het land van die keuze voelt horen.
Ik hoor vaak de allochtone jongeren voelen zich buitengesloten, maar als je 2 nationaliteiten hebt hoor je ook niet echt bij een van beide.
Stephanie100 schreef:Ik heb zelf maar een nationaliteit geloof ik de Amerikaanse volgens Amerikaanse wet mag je maar een nationaliteit hebben. Wij hebben dit voor het geval wij ooit naar Amerika willen, ik bedoel iedereen weet hoe streng het is en moeilijk om een visum te krijgen. Maar omdat ik hier geboren ben mag ik wel stemmen maar laatst vroegen ze op schiphol of ik een verblijfsgunning had (ben 19) ik zeg nee hoezo ik woon hier en hij zo dat moet volgens mij wel maar loop maar door. Weet niet of ze bij iedereen zo makkelijk zijn
Maar ik zou er wel van balen als de dubbele nationaliteit wordt afgeschaft waarom wat is het extra voordeel? Ik voel me heel Nederlands hoor! Laat mensen die het geluk hebben dat ze een extra nationaliteit hebben lekker zitten!
runningkawa schreef:Waarom moet je 2 nationaliteiten houden?
Omdat jezelf er niet af wilt staan
Heeft niets met moeten te maken
runningkawa schreef:Waarom moet je 2 nationaliteiten houden?
Omdat jezelf er niet af wilt staan
Heeft niets met moeten te maken
runningkawa schreef:Ja ik ben er tegen
Je wilt nederlander zijn of niet
Jij mag dat niet snappen, maar ik heb genoeg gewerkt met dubbele nationaliteiten, die ook simpel zeggen, ik ben X, geen Nederlander, daarom spreek ik geen Nederlands.
Mooi denk ik dan, wil je geen Nederlander zijn, wat doe je dan hier?
Ze zien het niet als vaderland, wat het voor veel mensen van buitenlandse afkomst wel is.
Maar als land van lekker makkelijk.
Is dat hier niet meer, vertrekken ze. (zeggen ze zelf, heb k niet verzonnen)
Overigens heb ik begrepen dat optie 2 wel gaat, als je maar wilt.
Nu wil men dat alleen simpeler gaan maken.
En dat vind ik dus oke.
Hier wonen, werken enz
Dan ook gewoon Nederlander zijn
Misser schreef:Gevoelskwestie: de helft van m'n familie is Zwitsers, de andere helft Nederlands. Dat ik in Nederland woon, wil niet zeggen dat ik geen binding heb met Zwitserland.
Zolang iemand anders er geen last van heeft zie ik dus niet in waarom ik die tweede nationaliteit af zou moeten geven.
pairadice schreef:... Maar ik denk niet dat het voor mensen met een niet-europese nationaliteit altijd gaat om een veblijfsvergunning. Ten eerste kom je van sommige nationaliteiten niet zo snel af (je bent geboren als Marokkaan en je sterft als Marokkaan), en ten tweede kan het feit dat je je oorspronkelijke nationaliteit hebt laten vallen grote problemen opleveren als je je familie in je vaderland wilt opzoeken. Sommige regeringen accepteren niet zonder meer dat iemand zijn nationaliteit laat vallen. Als je daarvoor hebt gekozen hoef je ook niet meer terug te komen.