Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:Ik had gisteren iemand op msn die haar baan in de zorg opgezegd heeft omdat ze steeds meer uren moest werken, er steeds meer een beroep op haar gedan werd voor dingen die buiten haar eigenlijke werkzaamheden liggen en ze voor die meer uren niet betaald wordt.
Ze gaat even in de bijstand, en hoe belachelijk dat ook klinkt dan krijgt ze meer geld in handen dan als ze werkt.
Ze gaat nu een baan zoeken waar de uren die ze werkte gewoon als uren op papier staan en uitbetaald worden maar door het knijpen in de zorg van dit kabinet is dat niet makkelijk.
Die sturen tegenwoordig schoonmaakbedrijven inplaats van thuiszorg naar hulpbehoevenden.
Hoe bedoel je profiteurs er moet gewoon een andere verdeling komen.
ShirleyA schreef:Ja hoor, ik vind dat te veel mensen geen zin hebben om te werken, een uitkering is wel heel erg gemakkelijk! En ik heb er absoluut geen zin in om voor dat soort mensen te gaan werken! Het is ze in NL te makkelijk gemaakt. Ook ik heb in mijn familie een aantal v dat soort mensen en ik kan daar geen enkel respect voor opbrengen, dit soort mensen vreet t geld van anderen voor anderen en dat moet echt stoppen. Het verschil tussen arm en rijk zou die mentaliteit alleen maar vergroten. Verschil moet er gewoon zijn.
Het is dus absoluut niet wenselijk dat profiteurs net zo veel geld hebben te besteden als werkende mensen. En ja de werkende mens met een goede opleiding/studie zou meer moeten blijven verdienen dan iemand zonder opleiding.
faye schreef:En wiens initiatief was de WIA ook alweer?
Onder links was de WAO nog steeds niet aangepakt. En daar zaten heel veel profiteurs in!
faye schreef:Links had profiteurs nog jaren in de WAO gehouden en wij maar betalen met zijn allen. Die wantoestanden ben ik het ook niet mee eens, maar jouw voorbeelden kloppen ook niet helemaal. Ik ben ervan overtuigd dat daar wel een oplossing voor komt, maar ben ontzettend blij dat de WAo nu aan banden is gelegd, het was echt van de zotte!
En door dit soort zaken aan te pakken blijft er straks geld over om de echte arbeidsongeschikten en degenen die echt niet aan een baan komen (50+), van een uitkering te voorzien.
Nu de kinderbijsalg nog beperken tot 2 kinderen en zo zijn er nog wel meer voorzieningen die misbruikt worden enwaar de bezem doorheen kan.
Ik werk ook hard voor mijn geld naar kunnen, ga ook mijn handje niet ophouden. Kwestie van instelling.
sarabande schreef:Ja Aimee zo zijn er nog honderden voorbeelden. Die ambtenaren kunnen daar niets aan doen, die mogen geen geld uitgeven.
Ondertussen staat Balkie overal lachend de populaire peer uit te hangen en trappen de mensen, tot mijn verbazing ook mensen die met dit beleid bekend zijn, er weer in.
Het komt omdat er geen keuze is, men wil Marijnesen wel, maar die zie ik nog niet in pak met das in Bush zijn kont kruipen.
faye schreef:Links had profiteurs nog jaren in de WAO gehouden en wij maar betalen met zijn allen. Die wantoestanden ben ik het ook niet mee eens, maar jouw voorbeelden kloppen ook niet helemaal. Ik ben ervan overtuigd dat daar wel een oplossing voor komt, maar ben ontzettend blij dat de WAo nu aan banden is gelegd, het was echt van de zotte!
En door dit soort zaken aan te pakken blijft er straks geld over om de echte arbeidsongeschikten en degenen die echt niet aan een baan komen (50+), van een uitkering te voorzien.
Nu de kinderbijsalg nog beperken tot 2 kinderen en zo zijn er nog wel meer voorzieningen die misbruikt worden enwaar de bezem doorheen kan.
Ik werk ook hard voor mijn geld naar kunnen, ga ook mijn handje niet ophouden. Kwestie van instelling.
faye schreef:En bij een links kabinet betalen we ons blauw aan klaplopers. En aan alle voorzieningne en voortrekkerij voor allochtonen, subsidie hier, subsidie daar.
En oh oh oh wat is dat de integratie ten goede gekomen. Er kwam niet voor niets een roep om een rechts kabinet.
Tieneke schreef:Netjes blijven he
Tieneke schreef:Ik bedoelde mijn opmerking deels preventief en deels naar jouw laatste zin, Sarabande. Daar komt namelijk een nogal negatieve sfeer vanaf door dat "jouw rechtse makkers" ed. Hou het gewoon rustig en verwoord je op een fatsoenlijke manier. Maar zoals ik ook zei: deels preventief, zodat je er hopelijk aan denkt. Dat is daarom niet aanvallend bedoeld, maar om een aanvallende en negatieve sfeer net te voorkomen.