Welke combinatie zal regeren??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Welke combinatie zal regeren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 12:42

Ik had gisteren iemand op msn die haar baan in de zorg opgezegd heeft omdat ze steeds meer uren moest werken, er steeds meer een beroep op haar gedan werd voor dingen die buiten haar eigenlijke werkzaamheden liggen en ze voor die meer uren niet betaald wordt.
Ze gaat even in de bijstand, en hoe belachelijk dat ook klinkt dan krijgt ze meer geld in handen dan als ze werkt.
Ze gaat nu een baan zoeken waar de uren die ze werkte gewoon als uren op papier staan en uitbetaald worden maar door het knijpen in de zorg van dit kabinet is dat niet makkelijk.
Die sturen tegenwoordig schoonmaakbedrijven inplaats van thuiszorg naar hulpbehoevenden.
Hoe bedoel je profiteurs er moet gewoon een andere verdeling komen.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:53

sarabande schreef:
Ik had gisteren iemand op msn die haar baan in de zorg opgezegd heeft omdat ze steeds meer uren moest werken, er steeds meer een beroep op haar gedan werd voor dingen die buiten haar eigenlijke werkzaamheden liggen en ze voor die meer uren niet betaald wordt.
Ze gaat even in de bijstand, en hoe belachelijk dat ook klinkt dan krijgt ze meer geld in handen dan als ze werkt.
Ze gaat nu een baan zoeken waar de uren die ze werkte gewoon als uren op papier staan en uitbetaald worden maar door het knijpen in de zorg van dit kabinet is dat niet makkelijk.
Die sturen tegenwoordig schoonmaakbedrijven inplaats van thuiszorg naar hulpbehoevenden.
Hoe bedoel je profiteurs er moet gewoon een andere verdeling komen.

Ze profiteert nu toch van anderen?! Ze had werk en is daar zelf mee gestopt om nu ons geld te verteren..... Ik kan dat niet aanmoedigen hoor. Zoek een andere baan vanuit de werksituatie waar je in zit. En meldt ondertussen dat je geen extra onbetaald werk wil/kan doen. Lijkt mij een betere oplossing dan geld gaan opstrijken v anderen. Ik houd daar gewoon niet van!

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:54

ShirleyA schreef:
Ja hoor, ik vind dat te veel mensen geen zin hebben om te werken, een uitkering is wel heel erg gemakkelijk! En ik heb er absoluut geen zin in om voor dat soort mensen te gaan werken! Het is ze in NL te makkelijk gemaakt. Ook ik heb in mijn familie een aantal v dat soort mensen en ik kan daar geen enkel respect voor opbrengen, dit soort mensen vreet t geld van anderen voor anderen en dat moet echt stoppen. Het verschil tussen arm en rijk zou die mentaliteit alleen maar vergroten. Verschil moet er gewoon zijn.
Het is dus absoluut niet wenselijk dat profiteurs net zo veel geld hebben te besteden als werkende mensen. En ja de werkende mens met een goede opleiding/studie zou meer moeten blijven verdienen dan iemand zonder opleiding.

Er zit een verschil tussen mensen die niet kunnen werken of echt niet aan het werk komen om 1 of andere reden en mensen die niet willen werken.
Maar het is een beetje makkelijk om iedereen over 1 kam te scheren.
Met de invoering van de WIA (nieuwe WAO) is er daar al veel veranderd en zullen er weinig tot geen profiteurs meer in de WIA zitten.
Probleem in het verleden was dat je inderdaad wel relatief makkelijk in de WAO kon komen.
Ook andere uitkeringen mag gewoon heel streng naar gekeken worden of iemand er wel of geen recht op heeft maar als iemand er dan ook echt recht op heeft moet je daar ook niet over zeuren. Is al beroerd genoeg dat je door omstandigheden een uitkering hebt en een dienovereenkomstig inkomen.

Dat mensen met een betere opleiding, meer verantwoordelijkheid, hogere risico's, e.d. meer verdienen lijkt mij niet meer dan normaal. Misschien dat alleen de verhoudingen af en toe wel ver te zoeken zijn.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:01

Als je goed leest heb ik t ook over 't geld van en VOOR anderen'. Ik vind absoluut dat mensen die niet kunnen werken niet onder de zelfde noemer kunnen vallen als de profiteurs. Natuurlijk moeten die mensen geld krijgen om zich te kunnen verzorgen ed. Maar ik heb t over dat ik niet voor die profiteurs wil werken en dat zou ik nooit willen ook. Een links cabinet gaat maakt t mensen toch veel makkelijker lekker te profiteren dat zg 'sociale' verzorgende is voor mij heel Asociaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:06

En wiens initiatief was de WIA ook alweer? Clown

Onder links was de WAO nog steeds niet aangepakt. En daar zaten heel veel profiteurs in!

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:07

Denk dat niemand zin heeft om voor profiteurs te betalen.

Politiek gezien ben ik nooit erg links georienteerd geweest

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:49

faye schreef:
En wiens initiatief was de WIA ook alweer? Clown

Onder links was de WAO nog steeds niet aangepakt. En daar zaten heel veel profiteurs in!

Waarom denk je dat er onder links niets veranderd zou zijn?
Het zou alleen anders aangepakt zijn..... en terecht, want er zijn nu gewoon wantoestanden.
Een man ligt aan zijn sterfbed gekluisterd en wordt gemaand naar de controle toe te komen, of hij wel recht heeft op z'n uitkering, zo ziek zal ie toch wel niet zijn Gestoord
Een vrouw moet door haar dochter naar de controle worden gebracht, wordt letterlijk naar binnen gedragen, eerste vraag die gesteld wordt: "kunt u nog voor uzelf zorgen?" "wat bedoeld u daarmee, meneer?" "nou, kunt u nog zelfstandig uzelf wassen en aankleden?" "Ja meneer, dat moet wel want overdag is mijn dochter er niet." "Ah... dan bent u bij deze niet meer voor 100 % arbeidsongeschikt." Gestoord
Een autistische jongen is arbeidsongeschikt verklaard... woont in een iniminiekamertje met minimale middelen, na aftrek van z'n vaste lasten (die tot een minimum beperkt zijn), houdt hij 50 euro per maand over om van te eten Gestoord

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 13:57

Ja Aimee zo zijn er nog honderden voorbeelden. Die ambtenaren kunnen daar niets aan doen, die mogen geen geld uitgeven.
Ondertussen staat Balkie overal lachend de populaire peer uit te hangen en trappen de mensen, tot mijn verbazing ook mensen die met dit beleid bekend zijn, er weer in.
Het komt omdat er geen keuze is, men wil Marijnesen wel, maar die zie ik nog niet in pak met das in Bush zijn kont kruipen.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:58

Tja ik heb ook niet echt een vetpot over van mijn loon na alle aftrek en lasten die ik moet afdragen....
Wellicht houd ik als alleenstaande moeder met zo veel/weinig over als ik een uitkering ga trekken maar daar sta ik niet achter en kan goed mijn eigen geld verdienen.
En een iedere die dat kan zou het ook moeten, dan houden we allemaal meer over, behalve dan die genen die de boel flessen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:01

Links had profiteurs nog jaren in de WAO gehouden en wij maar betalen met zijn allen. Die wantoestanden ben ik het ook niet mee eens, maar jouw voorbeelden kloppen ook niet helemaal. Ik ben ervan overtuigd dat daar wel een oplossing voor komt, maar ben ontzettend blij dat de WAo nu aan banden is gelegd, het was echt van de zotte!

En door dit soort zaken aan te pakken blijft er straks geld over om de echte arbeidsongeschikten en degenen die echt niet aan een baan komen (50+), van een uitkering te voorzien.
Nu de kinderbijsalg nog beperken tot 2 kinderen en zo zijn er nog wel meer voorzieningen die misbruikt worden enwaar de bezem doorheen kan.

Ik werk ook hard voor mijn geld naar kunnen, ga ook mijn handje niet ophouden. Kwestie van instelling.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:03

faye schreef:
Links had profiteurs nog jaren in de WAO gehouden en wij maar betalen met zijn allen. Die wantoestanden ben ik het ook niet mee eens, maar jouw voorbeelden kloppen ook niet helemaal. Ik ben ervan overtuigd dat daar wel een oplossing voor komt, maar ben ontzettend blij dat de WAo nu aan banden is gelegd, het was echt van de zotte!

En door dit soort zaken aan te pakken blijft er straks geld over om de echte arbeidsongeschikten en degenen die echt niet aan een baan komen (50+), van een uitkering te voorzien.
Nu de kinderbijsalg nog beperken tot 2 kinderen en zo zijn er nog wel meer voorzieningen die misbruikt worden enwaar de bezem doorheen kan.

Ik werk ook hard voor mijn geld naar kunnen, ga ook mijn handje niet ophouden. Kwestie van instelling.

Helemaal mee eens.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:08

sarabande schreef:
Ja Aimee zo zijn er nog honderden voorbeelden. Die ambtenaren kunnen daar niets aan doen, die mogen geen geld uitgeven.
Ondertussen staat Balkie overal lachend de populaire peer uit te hangen en trappen de mensen, tot mijn verbazing ook mensen die met dit beleid bekend zijn, er weer in.
Het komt omdat er geen keuze is, men wil Marijnesen wel, maar die zie ik nog niet in pak met das in Bush zijn kont kruipen.

Daarom is Marijnissen nou juist zo geweldig Knipoog Haha!

Klopt... dit zijn maar drie voorbeelden uit mijn directe omgeving, zo zullen er veel meer zijn die waarschijnlijk ook nog veel schrijnender zijn. Boos!
Het ligt ook niet aan de ambtenaren die het beleid uitvoeren hoor, zo bedoel ik dat in ieder geval niet. Zij voeren een beleid uit dat door een paar klojo's is bedacht, die alleen aan geld denken en het niet erg vinden dat mensen die echt niet anders kunnen óók of zelfs juíst de dupe van hun beleid worden/zijn.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:13

faye schreef:

Mijn voorbeelden kloppen niet helemaal? Is gewoon de waarheid, zelf aan den lijve ondervonden (heb nog een hernia van het dragen Knipoog ).
Ook links heeft er baat bij als de zogenaamde 'profiteurs' niet meer in de WAO zitten... alleen zouden zij het zo aangepakt hebben dat de mensen die de WAO nodig hebben niet de dupe worden. Een oplossing voor het probleem? Die was niet nodig geweest als het aan links had gelegen, want dan was er geen nieuw probleem ontstaan.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:37

Door de strengere controles is de hoogte van de WIA van 70 naar 75% gegaan. Dus het is wel erg gemakkelijk om te roepen dat door die asociale rechtse partijen de mensen in de WIA volledig uitgekleed worden.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:46

Precies andersom.... door die cijfertjes is het heel gemakkelijk te roepen dat het allemaal wel mee valt, terwijl de praktijk anders uit wijst.

Net zoals met de economie-cijfertjes.... gut, gut, wat gaat het ineens weer goed als je de cijfertjes bekijkt. Beetje jammer dat de meeste mensen daar weinig van merken.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 15:03

oke, er wordt strenger gekeurd.....
maar helaas is het wel zo, dat mensen die nu ineens gedeeltelijk worden goedgekeurd minder inkomsten krijgen. terwijl werkgevers er echt niet om staan te springen om deze mensen in dienst te nemen.
gevolg? buiten jouw schuld om een veel lager inkomen. en geen kans of vooruitzicht op een betaalde baan.
dit geld trouwens ook voor mensen die ontslagen worden bijv vanwege een reorganisatie maar die de pech hebben rond 50 jaar of ouder te zijn.
geen werkgever die op ze zit te wachten.....
en ondertussen wordt hun inkomen steeds lager, tot dat ze in de bijstand geraken.....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 15:05

Ja Nederland heeft de snelst groeiende economie, roepen Verhagen en Balk, maar ze vergeten erbij te zeggen dat Nederland zon beetje op de laatste plaats stond, met name omdat Zalm zijn begrotingstekort cijfer wilde opkrikken.

We hebben het samen gedaan roept hij dan weer triomfantelijk, maar dat samen is vooral de onderkant van de lijn.
Ach ze komen er leuk mee weg, per slot is het aan Balkie te danken dat de hele wereldeconomie gegroeid is Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 15:07

En bij een links kabinet betalen we ons blauw aan klaplopers. En aan alle voorzieningne en voortrekkerij voor allochtonen, subsidie hier, subsidie daar.

En oh oh oh wat is dat de integratie ten goede gekomen. Er kwam niet voor niets een roep om een rechts kabinet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 15:17

faye schreef:
En bij een links kabinet betalen we ons blauw aan klaplopers. En aan alle voorzieningne en voortrekkerij voor allochtonen, subsidie hier, subsidie daar.

En oh oh oh wat is dat de integratie ten goede gekomen. Er kwam niet voor niets een roep om een rechts kabinet.

Kijk eens naar de landen om ons heen daar zijn precies dezelfde problemen en dezelfde oplossingen ongeacht kleur van regering. Alle westerse landen hebben zich te laat ingesteld op hun nieuwe bewoners.

Als men naar het model van de SP gekeken had was intregatie veel gemakkelijker geweest. Nu roept men om het hardst, speelt in op de emoties van de mensen, maar de oplossinegn zijn zeer summier.

Minder geld naar de achterstandswijken is maar een van die vele domme maatregelen die jouw rechtse makkers genomen hebben.

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 15:27

Moderatoropmerking:
Netjes blijven he Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 16:01

Tieneke schreef:
Netjes blijven he Lachen

Ik begrijp deze opmerking niet helemaal, wie is er hier niet netjes???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 16:10

Ik kan die opmerking ook niet plaatsen hoor!

En zo extreem rechts is de vvd nou ook weer niet, dus om ze nou mijn rechtse makkers te noemen Clown
Iig mag de huidige regering van mij nog 4 jaar doorgaan , en het ziet er naar uit dat datg best gaat lukken Go jij! Go jij!

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 16:25

Moderatoropmerking:
Ik bedoelde mijn opmerking deels preventief en deels naar jouw laatste zin, Sarabande. Daar komt namelijk een nogal negatieve sfeer vanaf door dat "jouw rechtse makkers" ed. Hou het gewoon rustig en verwoord je op een fatsoenlijke manier. Maar zoals ik ook zei: deels preventief, zodat je er hopelijk aan denkt. Dat is daarom niet aanvallend bedoeld, maar om een aanvallende en negatieve sfeer net te voorkomen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 16:40

Tieneke schreef:
Ik bedoelde mijn opmerking deels preventief en deels naar jouw laatste zin, Sarabande. Daar komt namelijk een nogal negatieve sfeer vanaf door dat "jouw rechtse makkers" ed. Hou het gewoon rustig en verwoord je op een fatsoenlijke manier. Maar zoals ik ook zei: deels preventief, zodat je er hopelijk aan denkt. Dat is daarom niet aanvallend bedoeld, maar om een aanvallende en negatieve sfeer net te voorkomen.

Als dit het niveau op bokt gaat worden dat je in een politieke discussie geen rechtse makkers (ik zeg niet eens rakkers wat een meer gebezigde term is) mag gebruiken zijn we met zijn allen snel uitgediscusieerd, heel jammer en heel kinderachtig dit

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 16:44

Moderatoropmerking:
Ik heb nergens gezegd dat je dat niet mag zetten, ik wil wel voorkomen dat er binnenkort door iedereen met allerlei termen wordt gegooid die zeer verkeerd kunnen overkomen. Het kan zijn dat jij dat kinderachtig vind, maar uiteindelijk ben ik het die NM moet bijhouden en sturen. Als ik vind dat ik hier een hele kleine sturende opmerking mag maken, dan doe ik dat. Als jij dat niet leuk vind, is dat jammer voor jou. Verder weer ontopic graag. Wie zin heeft, mag me altijd pb'en.