hallal hypotheek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: hallal hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:00

Bealy, jij bent grappig! Haha!

Schimmelig

nightlover schreef:
Ikzelf heb het gevoel dat het land al overgenomen is

Oh mijn God Haha!
Dit meen je niet toch? Serieus? Nors opkijken

Er wonen ook veel meer Chinezen op deze aardkloot dan andere mensen, nemen zij dan gelijk de wereld over? *LOL*

Zesiram

steeffie schreef:
Whiz schreef:
Wat wordt er voor de moslim's binnen een zucht en een luchtje geregeld dan? Wat voor de ''gewone mens'' niet geregeld wordt?

Ik kan wel een voorbeeld geven hoor:
Mijn oma gaat regelmatig zwemmen. Nou sprak ze een keer met een allochtoon vrouwtje daar; mochten die gratis zwemmen! Dus mijn oma vragen of zij ook gratis mocht zwemmen (haar moeder komt uit wenen, dus in feite is ze ook een allochtoon Knipoog ) nee hoor, dat mocht niet. Vervolgens een brief naar de gemeente gestuurd, en nu hebben ze het maar afgeschaft.
Maar dat is toch belachelijk? Waarom mogen die mensen gratis zwemmen??

Je stelt de juiste vraag eigenlijk zelf al: misschien moet je eerst eens uitzoeken waarom de gemeente die mensen gratis laat zwemmen voordat je meteen moord en brand gaat schreeuwen. Heb je de verordening waarop dat gebaseerd is opgezocht en getoetst aan het gelijkheidsbeginsel? Nee, waarschijnlijk! Beetje ondoordachte uitspraak. En als er echt iets gebeurd waar je het niet mee eens bent, kan je altijd nog anders stemmen of bezwaar aantekenen tegen de besluiten van het college of de gemeenteraad. Maar dan moet je wel de publicatie van de besluiten lezen en vervolgens belanghebbende zijn. Kansen genoeg om er wat aan te doen, maar je moet er wel gebruik van maken!

Over die hypotheek kan ik me echt niet druk maken. De rabobank heeft een manier gevonden om zelf meer geld te verdienen, en bovendien daarvan ook nog een gedeele direct naar de staatskas te doneren ( doordat er geen sprake kan zijn van hypotheekrente aftrek ). Ieder zijn meug, alleen maar beter voor de economie als meer mensen hun geld investeren op deze manier. Bovendien blijft het geld hiermee in Nederland, i.p.v. dat ze het naar familie in het buitenland sturen ( niet dat ik daar een probleem mee heb, maar om maar te laten zien wat de voordelen van deze constructie is)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:01

Barmat schreef:
Feit is dat dit Nederland is. Kun je lang of kort over kletsen, tis gewoon zo. Waarom doen wij dan onze uiterste best om de "nieuwe nederlanders" het zo naar de zin te maken en hun voorkeuren over te nemen? Waarom in hemelsnaam?

Omdat het een tamelijk grote doelgroep is, en daar is aan te verdienen. Kapitalisme in optima forma Ja

Citaat:
Als ik verdorie in Turkije of Marokko ga wonen, heb ik mij toch ook aan te passen aan hún cultuur en wetten? Waarom kan dat andersom dan niet gewoon?

Aan de wetten, zeker. Maar aan de cultuur? Kennissen van mij hebben in een land in Afrika gewoond, in een volkomen afgescheiden deel waar alleen westerlingen woonden. De school was een Duitse school, met les in het Duits, de vakken van het Duits. Een andere kennis was de zoon van een ambassadeur. Die heeft in heel veel landen gewoond. Maar ook daar altijd in westerse nederzettingen, op de internationale school. Aanpassing is ook maar relatief.

Citaat:
Blijf dan (en dat meen ik) lekker in je eigen land wonen, als je niets wilt doen om je aan te passen aan de nederlandse wetten, regels en cultuur.

Aan de wetten: mee eens. Maar deze hypotheek is niet in strijd met de wet.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:03

nightlover schreef:
Wanneer komt er een HOLLAL [voor ons nederlanders] hypotheek??
Word steeds gekker in dit land...
Ikzelf heb het gevoel dat het land al overgenomen is,
Ze hebben steeds meer te zeggen en alles word aangepast!!
Ze komen hier het land binnen ---} uitkering,huis alles word geregeld...
En wij maar moeite doen om aan een huissie te komen
Waar gaat het heen met Nederland

Echt een reactie die nergens op gebaseerd is. Misschien moet je eerst je historische en politieke kennis wat opfrissen.....

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:06

Bovendien is (een hypotheekvorm) toevoegen iets heel anders dan aanpassen...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:07

Ik vind het nergens op slaan! Ze komen hier wonen dus moeten ze zich aanpassen!
Als wij daar gaan wonen krijgen wij ook geen speciale hypotheek, tis gewoon belachelijk!!

maar die moslims gaan het land hier overnemen hoor! Daar kan je van op aan en er komt een keer oorlog van! (wat al eerder werd gezegd)
Dat is wat ze willen en ze weten nu hoe ver ze hier in Nederland dat kunnen waarmaken!!
Maar goed, wat kunnen wij Nederlanders ertegen doen! NIETS...

Even wat anders:
En nu willen ze in 2010 de hypotheekrenteaftrek langzaamaan laten vervallen, waar moeten wij starters dan onze hypotheek van gaan betalen. dan is het bijna niet meer betaalbaar nu de huizenprijzen ook alleen maar stijgen...

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:08

erleyne schreef:

Je stelt de juiste vraag eigenlijk zelf al: misschien moet je eerst eens uitzoeken waarom de gemeente die mensen gratis laat zwemmen voordat je meteen moord en brand gaat schreeuwen. Heb je de verordening waarop dat gebaseerd is opgezocht en getoetst aan het gelijkheidsbeginsel? Nee, waarschijnlijk! Beetje ondoordachte uitspraak. En als er echt iets gebeurd waar je het niet mee eens bent, kan je altijd nog anders stemmen of bezwaar aantekenen tegen de besluiten van het college of de gemeenteraad. Maar dan moet je wel de publicatie van de besluiten lezen en vervolgens belanghebbende zijn. Kansen genoeg om er wat aan te doen, maar je moet er wel gebruik van maken!

Mijn oma heeft een brief gestuurd en om uitleg gevraagd, ze kreeg alleen te horen dat die regeling niet meer geldt. En ik schreeuw geen moord en brand, ik gaf alleen een voorbeeld waarbij allochtonen iets kregen wat autochtonen niet krijgen. Ik maak me er verder niet druk om of hun wel of niet gratis mogen zwemmen of dat er wel of niet een hypotheek voor hun wordt bedacht. Ik vraag me alleen af waar het op houd.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:08

Misser schreef:
Bovendien is (een hypotheekvorm) toevoegen iets heel anders dan aanpassen...

De Hallal-vorm lijkt mij ook wel aantrekkelijk voor NL'ders. Aangezien rente 'kan' fluctueren Nagelbijten / Gniffelen
Kunnen wij NL'ders zo'n Hallal-vorm ook afsluiten? Duivel

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:09

LiNdA1986 schreef:

Even wat anders:
En nu willen ze in 2010 de hypotheekrenteaftrek langzaamaan laten vervallen, waar moeten wij starters dan onze hypotheek van gaan betalen. dan is het bijna niet meer betaalbaar nu de huizenprijzen ook alleen maar stijgen...

Stem VVD Haha!.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:09

nightlover schreef:
Wanneer komt er een HOLLAL [voor ons nederlanders] hypotheek??
Word steeds gekker in dit land...
Ikzelf heb het gevoel dat het land al overgenomen is,
Ze hebben steeds meer te zeggen en alles word aangepast!!
Ze komen hier het land binnen ---} uitkering,huis alles word geregeld...
En wij maar moeite doen om aan een huissie te komen
Waar gaat het heen met Nederland

Ben het hiermee echt wel mee eens!!
Mensen die dit niet geloven, over 10 jaar zien we wie hier nog regeert!!!

----------------

Maar ik denk dat dit weer een van de discussies word over moslims waar weer geen eind aan komt, omdat ieder zijn eigen mening geeft, maar de helft hier respecteerd die niet!!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:10

LiNdA1986 schreef:
Als wij daar gaan wonen krijgen wij ook geen speciale hypotheek, tis gewoon belachelijk!!
maar die moslims gaan het land hier overnemen hoor! Daar kan je van op aan en er komt een keer oorlog van! (wat al eerder werd gezegd)
Dat is wat ze willen en ze weten nu hoe ver ze hier in Nederland dat kunnen waarmaken!!

Je maakt jezelf een beetje belachelijk, lees het topic eerst eens door.

Of nee, bouw vast die schuilkelder en ga daar lekker zitten wachten op de oorlog. Haha!

En ja, iedereen kan een halal-hypotheek afsluiten. Voordelig uit ben je dan alleen niet.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:11

LiNdA1986 schreef:

----------------

Maar ik denk dat dit weer een van de discussies word over moslims waar weer geen eind aan komt, omdat ieder zijn eigen mening geeft, maar de helft hier respecteerd die niet!!

De kans dat moslims NL zullen 'regeren' is net zo groot als schaarsgeklede modellen dat zullen doen Knipoog Tong uitsteken

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:12

LiNdA1986 schreef:

Het is een commercieel produkt heeft niets maar dan ook echt niets met aanpassen te maken!

LiNdA1986 schreef:
Even wat anders:

Kun je nagaan hoeveel de mensen die gebruik gaan maken van Hallal hypotheek verdienen. Zij maken nu al geen gebruik van de hypotheekrente aftrek.

Maak je maar niet teveel zorgen hoor. Banken bedenken wel een mooi produkt voor starters als het zover is dat de hypotheekrente niet meer afgetrokken mag worden. Net zo als ze nu een Hallal hypotheek bedenken...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:12

LiNdA1986 schreef:
Even wat anders:

Totaal off-topic: ten eerste is dit een standpunt van de de PVDA en nog helemaal niet in de regering besloten, de CDA ziet het dacht ik ook niet bepaald zitten. Ten tweede geldt het, als het uberhaupt wordt ingevoerd, voorlopig alleen voor de allerhoogste inkomens ( en zeg nou zelf, een miljonair kan best zonder die aftrek ), ten derde; als de hypotheekrenteaftrek vervalt zullen de huizenprijzen vanzelf naar beneden gaan...De huizenprijzen zullen echt niet altijd maar blijven stijgen ( behalve de inflatie dan, maar dat is logisch ), als de rente omhoog schiet zal die stijging ook wel gekenterd worden ( en dat is dan balen voor al die mensen die nu net een huis hebben gekocht..., maar ja dat is marktwerking )

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:13

Bealy schreef:
En ja, iedereen kan een halal-hypotheek afsluiten. Voordelig uit ben je dan alleen niet.

Dat ligt aan het toekomstige rentepercentage en daar kunnen we (nog) niks over zeggen (denk ik) Nagelbijten / Gniffelen

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:13

LiNdA1986 schreef:

Even wat anders:

Pfff praat ff voor jezelf... ik wil echt niet geassocieerd met mensen zoals jij. Jij belichaamt niet WIJ nederlanders... pffffffffff alsjeblieft he.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:14

steeffie schreef:
Mijn oma heeft een brief gestuurd en om uitleg gevraagd, ze kreeg alleen te horen dat die regeling niet meer geldt. En ik schreeuw geen moord en brand, ik gaf alleen een voorbeeld waarbij allochtonen iets kregen wat autochtonen niet krijgen. Ik maak me er verder niet druk om of hun wel of niet gratis mogen zwemmen of dat er wel of niet een hypotheek voor hun wordt bedacht. Ik vraag me alleen af waar het op houd.

Als je de regeling niet kent, dan kan je ook niet zeggen dat hij alleen voor allochtonen geldt Knipoog

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:14

Schimmelig schreef:
LiNdA1986 schreef:

----------------

De kans dat moslims NL zullen 'regeren' is net zo groot als schaarsgeklede modellen dat zullen doen Knipoog Tong uitsteken

Whahahahaha..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:16

Schimmelig schreef:
Bealy schreef:

Dat ligt aan het toekomstige rentepercentage en daar kunnen we (nog) niks over zeggen (denk ik) Nagelbijten / Gniffelen

Eigenlijk is de hallalhypotheek gewoon een hypotheek waarbij je de rente voor de gehele looptijd hebt vastgezet: je weet dus van te voren wat je rentebedrag is. En dat doen veel Nederlanders nu ook, aangezien de rente waarschijnlijk alleen maar gaat stijgen de komende tijd....Alleen noemen de Nederlanders het dan ook rente, zodat ze nog wat van de staat terug kunnen krijgen.... Haha!
Edit:typo

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:17

Jemig wat een vijandigheid gelijk!! IK geef MIJN MENING en die word in deze k*tdiscussies nooit een gewaardeerd!! Het is een vrij land en je mening moet je kunnen en geven en zo is het hoe ik er overdenk, maar als dat niet goed is, word je gelijk afgeblaft... Boos!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:19

@Linda: als je je standpunten met daadwerkelijke argumenten zou verkopen, zou je waarschijnlijk wel anders benaderd worden. NU kom je alleen maar erg ongenuanceerd over, dus dan kan je ook ongenuanceerde reacties terug verwachten Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:19

erleyne schreef:

Eigenlijk is de hallalhypotheek gewoon een hypotheek waarbij je de rente voor de gehele looptijd hebt vastgezet: je weet dus van te voren wat je rentebedrag is. En dat doen veel Nederlanders nu ook, aangezien de rente waarschijnlijk alleen maar gaat stijgen de komende tijd....Alleen noemen de Nederlanders het dan ook rente, zodat ze nog wat van de staat terug kunnen krijgen.... Haha!
Edit:typo

I know, alleen vraag ik mij af of ze nu 'wel, of niet' aan de hypo-rente's gaan komen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:20

Dat hangt er van af wat wij gaan stemmen over 2 weken Haha!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:21

@ Linda: Tuurlijk, jij geeft jouw mening en ik de mijne. Niet de bedoeling om jou aan te vallen, ik geef jou gewoon mijn argumenten waarom ik het niet eens met je ben. Als je daar niet tegen kan moet je misschien niet posten hier?
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 07-11-06 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt