Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nightlover schreef:Ikzelf heb het gevoel dat het land al overgenomen is
steeffie schreef:Whiz schreef:Wat wordt er voor de moslim's binnen een zucht en een luchtje geregeld dan? Wat voor de ''gewone mens'' niet geregeld wordt?
Ik kan wel een voorbeeld geven hoor:
Mijn oma gaat regelmatig zwemmen. Nou sprak ze een keer met een allochtoon vrouwtje daar; mochten die gratis zwemmen! Dus mijn oma vragen of zij ook gratis mocht zwemmen (haar moeder komt uit wenen, dus in feite is ze ook een allochtoon) nee hoor, dat mocht niet. Vervolgens een brief naar de gemeente gestuurd, en nu hebben ze het maar afgeschaft.
Maar dat is toch belachelijk? Waarom mogen die mensen gratis zwemmen??
Barmat schreef:Feit is dat dit Nederland is. Kun je lang of kort over kletsen, tis gewoon zo. Waarom doen wij dan onze uiterste best om de "nieuwe nederlanders" het zo naar de zin te maken en hun voorkeuren over te nemen? Waarom in hemelsnaam?
Citaat:Als ik verdorie in Turkije of Marokko ga wonen, heb ik mij toch ook aan te passen aan hún cultuur en wetten? Waarom kan dat andersom dan niet gewoon?
Citaat:Blijf dan (en dat meen ik) lekker in je eigen land wonen, als je niets wilt doen om je aan te passen aan de nederlandse wetten, regels en cultuur.
nightlover schreef:Wanneer komt er een HOLLAL [voor ons nederlanders] hypotheek??
Word steeds gekker in dit land...
Ikzelf heb het gevoel dat het land al overgenomen is,
Ze hebben steeds meer te zeggen en alles word aangepast!!
Ze komen hier het land binnen ---} uitkering,huis alles word geregeld...
En wij maar moeite doen om aan een huissie te komen
Waar gaat het heen met Nederland
erleyne schreef:
Je stelt de juiste vraag eigenlijk zelf al: misschien moet je eerst eens uitzoeken waarom de gemeente die mensen gratis laat zwemmen voordat je meteen moord en brand gaat schreeuwen. Heb je de verordening waarop dat gebaseerd is opgezocht en getoetst aan het gelijkheidsbeginsel? Nee, waarschijnlijk! Beetje ondoordachte uitspraak. En als er echt iets gebeurd waar je het niet mee eens bent, kan je altijd nog anders stemmen of bezwaar aantekenen tegen de besluiten van het college of de gemeenteraad. Maar dan moet je wel de publicatie van de besluiten lezen en vervolgens belanghebbende zijn. Kansen genoeg om er wat aan te doen, maar je moet er wel gebruik van maken!
Misser schreef:Bovendien is (een hypotheekvorm) toevoegen iets heel anders dan aanpassen...
LiNdA1986 schreef:
Even wat anders:
En nu willen ze in 2010 de hypotheekrenteaftrek langzaamaan laten vervallen, waar moeten wij starters dan onze hypotheek van gaan betalen. dan is het bijna niet meer betaalbaar nu de huizenprijzen ook alleen maar stijgen...
nightlover schreef:Wanneer komt er een HOLLAL [voor ons nederlanders] hypotheek??
Word steeds gekker in dit land...
Ikzelf heb het gevoel dat het land al overgenomen is,
Ze hebben steeds meer te zeggen en alles word aangepast!!
Ze komen hier het land binnen ---} uitkering,huis alles word geregeld...
En wij maar moeite doen om aan een huissie te komen
Waar gaat het heen met Nederland
LiNdA1986 schreef:Ik vind het nergens op slaan! Ze komen hier wonen dus moeten ze zich aanpassen!
Als wij daar gaan wonen krijgen wij ook geen speciale hypotheek, tis gewoon belachelijk!!
maar die moslims gaan het land hier overnemen hoor! Daar kan je van op aan en er komt een keer oorlog van! (wat al eerder werd gezegd)
Dat is wat ze willen en ze weten nu hoe ver ze hier in Nederland dat kunnen waarmaken!!
Maar goed, wat kunnen wij Nederlanders ertegen doen! NIETS...
LiNdA1986 schreef:Ben het hiermee echt wel mee eens!!
Mensen die dit niet geloven, over 10 jaar zien we wie hier nog regeert!!!
----------------
Maar ik denk dat dit weer een van de discussies word over moslims waar weer geen eind aan komt, omdat ieder zijn eigen mening geeft, maar de helft hier respecteerd die niet!!
LiNdA1986 schreef:Ik vind het nergens op slaan! Ze komen hier wonen dus moeten ze zich aanpassen!
Als wij daar gaan wonen krijgen wij ook geen speciale hypotheek, tis gewoon belachelijk!!
LiNdA1986 schreef:Even wat anders:
En nu willen ze in 2010 de hypotheekrenteaftrek langzaamaan laten vervallen, waar moeten wij starters dan onze hypotheek van gaan betalen. dan is het bijna niet meer betaalbaar nu de huizenprijzen ook alleen maar stijgen...
LiNdA1986 schreef:Even wat anders:
Bealy schreef:En ja, iedereen kan een halal-hypotheek afsluiten. Voordelig uit ben je dan alleen niet.
maar die moslims gaan het land hier overnemen hoor! Daar kan je van op aan en er komt een keer oorlog van! (wat al eerder werd gezegd)
Dat is wat ze willen en ze weten nu hoe ver ze hier in Nederland dat kunnen waarmaken!!
Maar goed, wat kunnen wij Nederlanders ertegen doen! NIETS...
Even wat anders:
steeffie schreef:Mijn oma heeft een brief gestuurd en om uitleg gevraagd, ze kreeg alleen te horen dat die regeling niet meer geldt. En ik schreeuw geen moord en brand, ik gaf alleen een voorbeeld waarbij allochtonen iets kregen wat autochtonen niet krijgen. Ik maak me er verder niet druk om of hun wel of niet gratis mogen zwemmen of dat er wel of niet een hypotheek voor hun wordt bedacht. Ik vraag me alleen af waar het op houd.
Schimmelig schreef:LiNdA1986 schreef:Ben het hiermee echt wel mee eens!!
Mensen die dit niet geloven, over 10 jaar zien we wie hier nog regeert!!!
----------------
Maar ik denk dat dit weer een van de discussies word over moslims waar weer geen eind aan komt, omdat ieder zijn eigen mening geeft, maar de helft hier respecteerd die niet!!
De kans dat moslims NL zullen 'regeren' is net zo groot als schaarsgeklede modellen dat zullen doen![]()
Schimmelig schreef:Bealy schreef:En ja, iedereen kan een halal-hypotheek afsluiten. Voordelig uit ben je dan alleen niet.
Dat ligt aan het toekomstige rentepercentage en daar kunnen we (nog) niks over zeggen (denk ik)
erleyne schreef:
Eigenlijk is de hallalhypotheek gewoon een hypotheek waarbij je de rente voor de gehele looptijd hebt vastgezet: je weet dus van te voren wat je rentebedrag is. En dat doen veel Nederlanders nu ook, aangezien de rente waarschijnlijk alleen maar gaat stijgen de komende tijd....Alleen noemen de Nederlanders het dan ook rente, zodat ze nog wat van de staat terug kunnen krijgen....
Edit:typo