Saddam krijgt doodstraf!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebombarie

Re: Saddam krijgt doodstraf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:53

Kowloon1 schreef:
Ik vond dat hij dat zelfs niet verdiende, levenslang moet die hebben! Lekker veel lijden! Nu komt die er veel te gemakkelijk van af.
En keep on dreaming, 11 maagden Rolleyes

Ophanging lijkt me toch niet bepaald een pretje Clown

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:30

als je goed ophangt is het met een paar seconden voorbij hoor, je breekt namelijk dan iemands nek je wurgt dus niet.

Ik ga niet zeggen dat dit een terechte straf is. Ook al heeft hij zoveel op zijn kerfstok, verlaag ik mij er niet toe. Mensen hebben niet het recht om te doden, dus ook de meest vreselijke mensen niet.
Daarom vind ik het onbegrijpelijk dat een minister president van ons land waarbij de doodstraf om deze reden is afgeschaft zich uitlaat over de correctheid van deze straf. en daartoe dus indirect ook verlaagt.

Maar goed dit is mijn mening.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:36

Naja, dat word dan wachten op een volgende terroristische aanslag.. Knipoog ze hebben al gewaarschuwt..

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:02

Hij verdiend het.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:09

Barco schreef:
als je goed ophangt is het met een paar seconden voorbij hoor, je breekt namelijk dan iemands nek je wurgt dus niet.

Ik ga niet zeggen dat dit een terechte straf is. Ook al heeft hij zoveel op zijn kerfstok, verlaag ik mij er niet toe. Mensen hebben niet het recht om te doden, dus ook de meest vreselijke mensen niet.
Daarom vind ik het onbegrijpelijk dat een minister president van ons land waarbij de doodstraf om deze reden is afgeschaft zich uitlaat over de correctheid van deze straf. en daartoe dus indirect ook verlaagt.

Maar goed dit is mijn mening.

Het record om iemand uit de cel te halen tm het moment dat ie hangt, was 8 seconde(gehaald in 1951),heeft onze geschiedenisleraar ons laatst verteld... dus inderdaad, echt lijden voor hem zal het niet worden, de angst ernaartoe zal echter veel slopender voor m zijn...
De rest van jou post sluit ik me inderdaad ook bij aan!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:13

Ja ik kan wel zeggen; ''Hij verdiend het'', maar aan de andere kant sta ik ook niet achter die mening. Hij mocht voor mij wel levenslang krijgen in een isoleercel en dat hij om het brood moet vechten met de muizen (Bij wijze van spreken dan Haha! ).

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:09

Ik vond het wel lachen dattie nog eiste dat ie gedood werd door een vuurpeleton hahaha.
Die man denkt echt dat ie nog iets te eisen heeft.

Ophangen vind ik geen goeie dood, ik had hem gemarteld. een aantal jaar lang.
Dat gun ik niemand maar hem wel. Hoeveel mensen hij wel niet heeft laten martelen...

En dat hij opgehangen wordt heeft te maken met het feit dat hij volgens de Iraakse regels beoordeeld wordt toch?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:47

Hmm ik zit een beetje in dubio. Ik ben absoluut niet voor de doodstraf, anderzijds, zo lang deze man leeft en wij in een wereld leven waarin gevangen vrij kunnen komen, zeker gezien het aantal aanhangers dat hij heeft, blijft er een zeker risico bestaan als hij niet de doodstraf krijgt.

De aanslagen komen toch wel, of hij nou levenslang krijgt of de doodstraf. Deze man heeft zoveel aanhangers dat er altijd wel een reden wordt gevonden om een aanslag te plegen.

Als Saddam blijft leven ben ik bang dat in de toekomst zijn medestanders meerdere pogingen gaan ondernemen hem vrij te krijgen. En gezien de status van het land zou het mij niet verbazen dat ze dat nog lukt ook op den duur. Wellicht is de doodstraf de enige oplossing om deze gevaarlijke leider (want dat is hij voor zijn aanhangers) nooit meer in de maatschappij te krijgen.

Moeilijke kwestie...

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:52

Ik weet niet precies, ik ben opzich tegen de doodstraf en eigenlijk zou ik willen dat die man wat meer te lijden had dan dat hij in een keer dood was .. want bij verhanging (als je het goed doet) wordt je nek ineenkeer gebroken en merk je er niet veel van ..

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:54

Eigenlijk zouden ze hem aldoor bijna dood moeten slaan, vervolgens laten herstellen en dan weer bijna dood moeten slaan ga zo maar door. Maar deze straf vind ik ook goed hoor!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:24

Ophangen in het jaar 2006? Volgend jaar zal er dan ongetwijfeld iemand onder een guillotine gelegd worden. En wat krijgen we het jaar daar op voor leuks?

Kom op zeg. Als ze dan toch de doodstraf uit willen voeren, doe het dan middels een injectie.

Doodstraf vind ik zeer zeker terecht, maar erg jammer. Ik zou hem liever de rest van zijn leven in een dwangbuis op een klein donker celletje opgesloten zien hebben.

Het volk wat aan zijn kant staat zal het inderdaad nu vast ook gaan zien als een heldendood oid.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:37

Ophangen is een van de 7 gebruikte doodstraffen, volgens mij zelfs standaard in een aantal Amerikaanse staten.

Verder had ik er een erg dubbel gevoel over. Principeel ben ik tegen de doodstraf, en eerst had ik iets van: het maakt het misschien alleen maar erger.
Maar dan keek ik gisteren naar het nieuws, en zag ik toevallig de reunie van de mensen van het zogenaamde Arische ras.
Je weet wel, van die man in WOII, die dacht een superieur ras te kweken. En mensen uit gezinnen rukte, in een tehuis plaatste en hoopte zo het ultieme mensenras te kweken.
De mensen hadden het er nu ontzettend moeilijk mee, hadden pscychische hulp nodig, hadden nooit een warm nest gekend..
En het eerste wat ik dacht: Wat een gestoorde gek. Je een ideaalbeeld opstellen van je wereld en zoveel mensen pijn doen om het te bereiken. Het zelf niet willen zien, verblind door je beeld, maar er zijn blijkbaar mensen die toch voor heel wat in staat zijn.
Wat als ze die man hadden opgesloten, en hij nog jaren had geleefd? Vond ik geen leuk idee.
Voor mij persoonlijk zit Sadam zowat in hetzelfde schuitje, maar dan verkleind voorgesteld. Een ideaalbeeld hebben van een volk, maar verblind hierdoor mensen onterecht veel pijn en leed toe berokkenen. Als zo'n man blijft leven, blijft hij een bepaalde macht uitstralen, en dat is niet gunstig.

Ik verwacht evengoed hevige reacties van het Sadamkamp. Misschien zelfs aanslagen na zijn dood, wraak. Anderzijds was dat ook te verwachten van de aanhangers van Hitler. Het is misschien een korte storm waar we even doormoeten. Maar op langetermijn misschien te beste oplossing...
Misschien...want de toekomst kan je nooit voorspellen..juiste keuze blijft nog altijd een grote gok.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:39

Berdien schreef:
.
En waarom niet via ophanging? Moet het dan netjes en pijnvrij gaan? Zo zijn zijn slachtoffers ook niet gestorven. Nee, in dit geval vind ik het een gevalletje oog om oog, tand om tand.

Even hierop teruggaan. Correct me if I'm wrong, maar ik denk dat ophanging ook vrij pijnloos was, mits het het goed toegepast is.
Dan zou je nameijk direkt je nek breken en bewusteloos zijn.
In geval van pech, zou je je nek niet breken, en stikken, iets langzamer is.
Maar dit durf ik niet met zekerheid zeggen Lachen .

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:01

de doodstraf zouden ze bij heel wat meer mensen (lees zware criminelen e.d.) moeten toepassen, ruimt lekker op.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:38

ShirleyA schreef:
Prima! Opruimen dat soort. Hoop dat het lekker lang duurt en zeer pijnlijk is! Deze man roept bij mij de sadist meteen naar boven en ik gun m ook een pijnlijke dood. En dat hij daardoor een martelaar wordt.....? Ach zijn volgelingen blijven m toch zo zien hoe hij ook gestraft wordt dus dat maakt niet uit. Dit soort mensen verdienen niets meer. Ik geloof niet in n god, met welke naam dan ook dus vind t onzin om te denken dat hij toch wel beloond wordt of gered, onzin hij gaat gewoon dood, over en uit met die man! Ik had t ook nog prima gevonden als ze m idd levenslang hadden opgesloten op water en oud brood om m zo weg te laten rotten. En dan foto's moeten tonen van al zijn slchtoffers, de hele dag door.... Maar dit is ook goed.
En de medeplichtigen ook ter dood veroordeeld: helemaal goed.

mee eens!!

en los van dat, kijk in dit geval is het gewoon écht 100% bewezen welke vreselijke dingen hij gedaan heeft.
Zo iemand levenslang opsluiten kost geld, dat geld kan beter ergens anders aan wordne besteed, aan iets nuttigs!
Verder als iemand in NL levenslang opgesloten zit heeft ie het luxe, meer luxe dan sommige mensen die van weinig geld moeten rondkomen! Ben er dan ook helemaal voor om in NL in deze extreme gevallen ok voor de doodstraf te kiezen, weet je wat al die gevangenen in NL kosten Bloos!
sowieso moet alle luxe in de gevangenissen weg, wat nou ieder een eigen tv Gestoord

maargoed dit ging niet over NL en de veel te softe straffen en veel te luxe gevangenissen, dat is weer een andere discussie Knipoog

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:46

Het zal vast niet volgende week zijn, dat hij wordt opgehangen.. Zowiezo komt eerst nog een rechtzaak voor andere daden, en het duurt misschien wel jaren voordat hij daadwerkelijken opgehangen wordt.. Misschien issie tegen die tijd zelf de pijp al uit

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:50

Lins_Vetra schreef:
Het zal vast niet volgende week zijn, dat hij wordt opgehangen.. Zowiezo komt eerst nog een rechtzaak voor andere daden, en het duurt misschien wel jaren voordat hij daadwerkelijken opgehangen wordt.. Misschien issie tegen die tijd zelf de pijp al uit

Heeft dat nog zin als je al voor de andere misdaden ter dood veroordeeld bent? Haha! *Ja sorry hoor, maar dat is toch niet logisch?! Net zoals dat hoger beroep, je gaat toch niet serieus vertellen dat ie dan opeens niet meer ter dood veroordeeld wordt....*

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:52

Het hoger beroep kan geloof ik nog beslissen hoe te doden. En zij hebben ook de tijdlijn in handen. Als ze hem idd niet meer willen berechten voor o.a. de gifgasaanval in de jaren 80, dan kan hij binnen 30 dagen dood zijn.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:53

Ik ben het er mee eens, kijk wat hij andere mensen aangedaan heeft. De wereld is beter af zonder hem!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:53

Het domste van het hele verhaal vind ik nog dat de mensenrechten organisaties nu gaan liggen zeiken over een oneerlijke rechtszaak! Heeft Saddam die duizenden doden een eerlijke rechtszaak gegeven?? Dus nou moet ie ook niet zeiken! Hangen die gast!

@ missmiekie; een hogerberoep word altijd ingesteld als het om ter dood veroordeling gaat, das standaart, en dat gaat niet over het al dan niet wel of niet hangen, dat gaat puur over het uitstellen daar van, en dat is een stap die automatisch gezet word, en niet omdat saddam dat nu persé wil of zo..

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:56

Ik vind dat hij net zo moet lijden als al die mensen die nu dood zijn.....Doodstraf is een beetje makkelijk

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:56

Maar jullie zijn het toch wel met me eens, dat dat een doelloze zet is, hoe oud is hij nu? Hij kan zeker nog wel een jaartje of 5/10 mee(zonder de doodstraf dan he), en het hoger beroep duurt heus geen 5 jaar ofzo....(dit lijkt mij een uitgesproken zaak)

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:58

Die ophanging vind ik eigenlijk te erg, want je bent dan zelf ook slecht bezig, hij moet gewoon levenslang krijgen en veel leiden.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:59

yousra schreef:
Die ophanging vind ik eigenlijk te erg, want je bent dan zelf ook slecht bezig, hij moet gewoon levenslang krijgen en veel leiden.

lIJden neem ik aan, want als hij weer iets gaat lEIden, dan hebben we hetzelfde effect als zijn dictatorperiode en dat is niet zo best....

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:59

DresslOver schreef:
Het domste van het hele verhaal vind ik nog dat de mensenrechten organisaties nu gaan liggen zeiken over een oneerlijke rechtszaak! Heeft Saddam die duizenden doden een eerlijke rechtszaak gegeven?? Dus nou moet ie ook niet zeiken! Hangen die gast!

Ja nou.... weet je wat het is...
Heel de rechtszaak is gesponsord door Amerika. De rechters en juryleden zijn getraind door Amerikanen. Dus.. zou het wel eens zo kunnen dat Amerika een behoorlijke vinger in de pap heeft Knipoog
Als het allemaal door bijv. Nederlanders was gedaan, het sponsoren en trainen, was dan de uitkomst net zo geweest?
Is op zich wel een aardige om eens over na te denken Knipoog