nederland, moslimland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: nederland, moslimland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:00

@Daffene, 10% wil zeggen dat er meer ajax-fans rondlopen dan moslims. Schieten we nu ook spontaan met z'n allen in een stuip omdat Nederland overspoelt raakt met voetbalhooligans?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:00

ladylay schreef:
het gaat tever tegenwoordig...ons wel uitmaken voor van alles en nog wat...
maar als wij onze MENING geven, discrimineren we gelijk bla bla bla....
ik vindt het prima zolang ze zich maar aanpassen, en dat is het em nou juist...dat doen een groot aantal niet....

sorry, maar bye bye....ga dan maar ergens anders heen Doei, doei

Als je een turk of marokkaan de winkel uit zet, omdat hij/zij steelt....
krijg je toch 9 van de 10 keer te horen dat je discrimineerd van die persoon!
(terwijl ze wat uit hun zak in een ander schap gooien)
De politie heb je niks aan. Duurt uren voordat ze er zijn en je moet nog op degene letten totdat de politie er is.
Dán moet de dief afstand WILLEN doen van het gestolen waar, anders ben je je spullen nog kwijt ook!!!

En dan schijnheilig moslim zijn. Nee je mag ook niet stelen van allah, maar dat wordt niet zo streng nageleeft hoor!!

De zwarte markt in beverwijk mogen ze ook verbieden (o.a).... zoveel gestolen waar daar Boos!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:02

Karl66 schreef:
@Snoevie, vanwege de xenofobie en overmatige aandacht misschien?

en,vind ik,omdat een bepaalde groep zich gewoon láát opvallen door bepaald gedrag

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 22:03

Ik denk dat bepaalde moslims een stuk gekker zijn als de gemiddelde nederlander, dus vind ik het niet raar dat je daar over nadenkt. En ik heb daar ook zelf ervaring mee, maar dat komt misschien dan omdat ik in een drukke stad woon, waar ik s nachts niet alleen over straat kan omdat er dan zo'n groepje of je af komt van "he meisje, mag ik aan je zitten"

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:04

waar woon je Daffene?

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 22:05

En wat ik dan zelf een beetje krom vind, is dat de vrouw thuis moet blijven en zich achter een hoofddoek moet verschuilen en die mannen er op los ** en graag aan andere meisjes zitten.

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:05

Ik mag misschien rascistisch zijn/overkomen, maar ik ben er wel bang voor dat dit land over een jaar of 20 wordt bestuurd door de moslims. Daarom ben ik ook niet voor een moslimpartij, een paar zetels in de kamer vind ik niet zo erg, maar de moslimsgemeenschap groeit in verhouding sneller, en als veel van deze mensen op die partij gaan stemmen, kunnen die wel eens aardig wat zetels krijgen en misschien wel in de regering komen. Dit is van oorsprong een christelijk land, ik vind niet dat dit dan volgens moslimregels bestuurd moet worden.

Daarbij vind ik al die voorzieningen voor ze ook niet echt nodig. Als er een christen uit ons land daar heen gaat, krijgt ie dat ook niet allemaal. De christenen hier betalen hun eigen kerk, maar ik denk niet dat een moslimgemeenschap genoeg geld heeft om zomaar een moskee neer te zetten, dus deze zal wel door de overheid (dus indirect ook via mij) gefinancierd worden.

Dit is waarschijnlijk een discussie zonder einde, ze zullen mij er nooit van overtuigen dat de moslims niet een keer de wereld overnemen en de mensen die dit niet denken kun je er niet van overtuigen dat het wel zo is.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 22:05

Snoevie schreef:
waar woon je Daffene?

Je komt me toch niet thuis bedreigen he Knipoog In Eindhoven.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:06

daffene schreef:
Ik denk dat bepaalde moslims een stuk gekker zijn als de gemiddelde nederlander, dus vind ik het niet raar dat je daar over nadenkt. En ik heb daar ook zelf ervaring mee, maar dat komt misschien dan omdat ik in een drukke stad woon, waar ik s nachts niet alleen over straat kan omdat er dan zo'n groepje of je af komt van "he meisje, mag ik aan je zitten"

idd en schijnheilig moslim zijn! Boos!

Tuurlijk zijn er ook schijnheilige christenen, maar die zijn niet zo gestoord als er "grappige"
plaatjes verschijnen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:07

daffene schreef:
En wat ik dan zelf een beetje krom vind, is dat de vrouw thuis moet blijven en zich achter een hoofddoek moet verschuilen en die mannen er op los ** en graag aan andere meisjes zitten.

Rolleyes hoezo iedereen over een kam scheren, bovendien gebeurd dat ook in Nederlandse kringen hoor (minus de hoofddoek dan)

guttegut, topic nr 100 hierover, wanneer gaan we eerst eens met zijn allen naar onszelf kijken voordat we over een ander beginnen?

trouwens even ter info, een hoofddoek HOEFT niet gedragen te worden, en al helemaal niet in huis Haha!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 25-10-06 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 22:08

Ik heb al eerder gezegd dat daar natuurlijk ook genoeg uitzonderingen op zijn, maar ik ga dat niet elke keer zeggen als ik iets post.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:09

daffene schreef:

Ik denk ook dat bepaalde moslims een stuk gekker zijn dan de gemiddelde moslim en dat een bepaalde groep nederlanders een stuk gekker zijn dan de gemiddelde nederlander.

Als het om een bepaalde groep binnen de moslimgemeenschap gaat, waarom zou je ze er dan allemaal op aanspreken?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:10

daffene schreef:
Ik heb al eerder gezegd dat daar natuurlijk ook genoeg uitzonderingen op zijn, maar ik ga dat niet elke keer zeggen als ik iets post.

Jij maakt van de uitzonderingen de regel en dat is ook het beeld wat op dit moment in onder andere de media geschapen wordt door de uitvergrote aandacht.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:12

daffene schreef:
Snoevie schreef:
waar woon je Daffene?

Je komt me toch niet thuis bedreigen he Knipoog In Eindhoven.

neeee helemaal niet,ik was alleen nieuwsgierig

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 22:12

Ik baseer mijn mening op wat ik meemaak in mijn omgeving en wat ik zie op het nieuws of in de krant. Ik heb geen zin om bij elke post mezelf te moeten verdedigen, omdat dit helemaal niet de bedoeling is van dit topic. Dus als je je er niet druk over maakt, dan is dat jouw mening.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:14

Karl66 schreef:
Ik denk ook dat bepaalde moslims een stuk gekker zijn dan de gemiddelde moslim en dat een bepaalde groep nederlanders een stuk gekker zijn dan de gemiddelde nederlander.

Als het om een bepaalde groep binnen de moslimgemeenschap gaat, waarom zou je ze er dan allemaal op aanspreken?

Ik denk dat er meer moslims gekker zijn.

Kijk naar het insident met die "grappige" plaatjes....
Moslims gingen door het lint! Slopen van ambassade gebouwen etc.
Je mag beledigd zijn, maar niet zo geweldadig!!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:15

bovendien, de mensen die in Islam zo gek zijn als doordrammerig, of zelfs die extreem rechtse moslims gaan, die worden uberhaupt al niet eens meer als Moslim gezien door de Islam, gewoon al omdat ze iets doen wat hun geloof verbiedt. Die "gekke" Nederlanders hebben wij hier ook, alleen hoor je daar gek genoeg niemand over Haha! Dus die "gekken" waar jullie het over hebben, mogen zich eigenlijk niet eens moslim noemen en worden in hun eigen geloof en land ook zeker niet zo gezien Haha!

Voorbeeldje: Mijn beste vriend woont in Pakistan (ja, dat beruchte "moslim/terroristenland ja) is zelf moslim en er is echt geen liever joch dan hem. Nog nooit heb ik hem erop betrapt ook maar zijn geloof er door te willen drukken. Hij wordt dus dagelijks met dit soort vooroordelen geconfronteerd. Moet eerlijk zeggen dat ik er ook wel een beetje ziek van wordt. Dat moslims zo fel zijn op hun geloof kan ik me onderhand ook best voorstellen (enkele extreme uitzonderingen daargelaten), aangezien er veel meer vooroordelen zijn dan mensen die echt weten waar ze werkelijk over praten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:17

en natuurlijk zijn er moslims gekker dan de gemiddelde moslim en nederlanders gekker dan de gemiddelde nederlander......

maar leg me dan eens uit,waarom ik zo vaak lastiggevallen word door groepjes marokkaanse jongens en niet door nederlanders?
waarom mijn vader veel meer problemen op de bus heeft met (vooral,niet allemaal)marokkaanse jongens?
en zo kan ik nog veel verder gaan.

het klinkt erg grof,dat weet ik,maar dat is gewoon de realiteit in de grote steden.
en ik weet óók heel goed dat de meeste mensen gewoon hun werk doen en helemaal niet zo achterlijk reageren,maar het is een kleine groep die het verpest voor de rest,zo is het nu eenmaal,heel erg,maar niks aan te doen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:19

Helaas zijn het niet alleen vooroordelen, maar kom je het steeds vaker zelf tegen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:19

superwoman schreef:
Karl66 schreef:

Ik denk dat er meer moslims gekker zijn.

Kijk naar het insident met die "grappige" plaatjes....
Moslims gingen door het lint! Slopen van ambassade gebouwen etc.
Je mag beledigd zijn, maar niet zo geweldadig!!!

Welke ambasades zijn er in Nederland dan gesloopt?

Of ging dit topic niet over de moslims in Nederland?

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:20

He, laten we het wel gezellig houden hier mensen.

Het gaat even niet over het gedrag van de moslims, maar om het gedrag van onze kamerleden die geen grens trekken.

Nederland moet wel Nederland blijven, en dat vergeten ze een beetje in Den Haag.

Ik kan best begrijpen dat de AH halalvlees gaat proberen te verkopen i.v.m. klantentrekken. (niet dat de gemiddelde moslim met uitkering en huursubsidie boodschappen doet bij de AH, maar oke.)

Ik kan het met de alleen niet voorstellen dat de supermarkt in bijvoorbeeld Marokko speklappen gaat verkopen als daar 1 op de zeg 8 mensen cristen zou zijn, en die een lekker speklapje wel kunnen waarderen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:22

Als die marokaanse winkelier geld denkt te kunnen verbieden, dan denk ik dat die speklapjes binnen de kortste keren bij hem in de winkel liggen. Hij zal ze alleen zelf waarschijnlijk niet eten.

Maar welke grens moet er dan getrokken worden Pandabeer?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:22

Karl66 schreef:
Als die marokaanse winkelier geld denkt te kunnen verbieden, dan denk ik dat die speklapjes binnen de kortste keren bij hem in de winkel liggen. Hij zal ze alleen zelf waarschijnlijk niet eten.

Dan heb je het mis, want hij raakt het niet aan

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:24

superwoman schreef:
Helaas zijn het niet alleen vooroordelen, maar kom je het steeds vaker zelf tegen.

dat is wat ik steeds probeer duidelijk te maken,zonder al te groffe dingen te plaatsen en mensen op hun ziel te trappen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:26

superwoman schreef:
Karl66 schreef:

Dan heb je het mis, want hij raakt het niet aan

Dus laat hij het verpakt invliegen, alleen jammer dat al die nederlanders daar liever inheems eten in plaats van de gestampte pot Haha!