Halal vlees bij AH, protesteer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Re: Halal vlees bij AH, PROTESTEER!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:54

O nee begint die partij te mekkeren Haha! Gooien ze de emoties in de strijd?

Die dieren worden toch wel geslacht, die mensen gaan toch wel dat vlees eten. Anders zorgen ze wel voor dat het in de achtertuin plaats vindt. Toevallig was mijn oom hier vanaaf (hij's grootslager, zeg maar maakt alles klaar voor supermarkten) en volgens hem voelt een dier hier niet extra veel van. Er zijn methodes die wranger zijn en waar sommige dieren in eerste instantie niet eens dood van gaan, maar nog even leven en later pas dood gaan.

Mensen moeten zich eens minder gaan laten leiden door de media, het gros van wat zij vertellen is helemaal niets van waar of moet in een hele andere context gezien worden.

Verdiep je er eerst eens in voordat je het zielugh gaat vinden.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:55

paardje2005 schreef:
Princess_ schreef:
Denk dat die er niet snel zal komen Nagelbijten / Gniffelen Ik vind het ook jammer dat er dieren geslacht worden, maar het neemt niet weg dat ik een biefstukje errug lekker vind...

als ik het maar goed heb he Haha!

ik heb ervoor gekozen mij niet meer te laten verlijden door een lekker mals biefstukje of lekker vet speklapje. hoe lekker het ook is

Tja....ik moet van mijn moeder vlees eten. Ik heb een aandoening en de dokter heeft vanaf kleins af aan al tegen mijn moeder gezegt dat vlees heel goed voor mij is. En ik vind het lekker, ik schaam me dr niet voor.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:56

varkens gillen altijd.
niet omdat ze geslacht worden, maar gewoon, thuis in de stal ook zegmaar.
moet je maar eens een biggetje optillen.
als een varken geelectuciteerd word dan zegt ie alleen nog maar 'oef' zoeits, zo'n geluid, en dan is het weg.
dat gegil heeft niks met het slachten te maken.

imaudy

Princess_ schreef:
Lijkt me vreselijk....

Mijn hond moest een poos geitenvlees eten, dat hebben wij zelf bij een halal slager gehaald. Man heeft alles uitgelegt toen, hoe en wat.
Hebben de levende dieren ook gezien, die waren zo kalm...
Mijn vriend is moslim, die heeft het laatst ook nog aan me uitgelegt allemaal.

Ik ben van mening, zolang het diertje geen pijn lijd of gestresst is dan is het oke. En dan bedoel ik elke manier van slachten

Tuurlijk heeft dat beest pijn gehad. Denk je nou echt dat dat beest niks voelt??

paardje2005

Princess_ schreef:
Lijkt me vreselijk....

Mijn hond moest een poos geitenvlees eten, dat hebben wij zelf bij een halal slager gehaald. Man heeft alles uitgelegt toen, hoe en wat.

Ik ben van mening, zolang het diertje geen pijn lijd of gestresst is dan is het oke. En dan bedoel ik elke manier van slachten

dat is ook een reden waarom ik liever een petitie zie voor dieren die op de nederlandse manier geslacht en gefokt worden.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:58

imaudy schreef:
Princess_ schreef:
Lijkt me vreselijk....

Tuurlijk heeft dat beest pijn gehad. Denk je nou echt dat dat beest niks voelt??

Hij voelt misschien 1 seconde iets van het halal slachten. Kep al 3x neergezet dat als het dier pijn heeft geleden ze het niet meer op mogen eten dat is haram.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:59

Marigold schreef:
varkens gillen altijd.
niet omdat ze geslacht worden, maar gewoon, thuis in de stal ook zegmaar.
moet je maar eens een biggetje optillen.
als een varken geelectuciteerd word dan zegt ie alleen nog maar 'oef' zoeits, zo'n geluid, en dan is het weg.
dat gegil heeft niks met het slachten te maken.

er is een heel groot verschil van gillen tussen optillen en gillen als ze opengesneden worden.

ik heb het allebei meerdere keren gehoord. en ze gillen als ze open gesneden worden. tenzij de slachter zijn werk goed gedaan heeft en net zolang stroom op heeft laten staan dat hij echt dood is. maar genoeg slachters zijn lax. hoe sneller geslacht hoe meer geslacht hoe meer geslacht hoe meer geld.en daarbi krijgen ookvarkens wel een pin i.p.v. stroom.

ik ben niet achterlijk ik weet hoe het werkt

liever 1 sec pijn dan langzaam doodbloeden

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:00

wow, ik hoop niet dat je gelijk hebt......
ik ken het echte slachten (hoe het in de praktijk gaat) alleen van een dorpsslachter, woonden we vroeger dicht bij en gingen we wel eens kijken.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:01

Marigold schreef:
ik ken het echte slachten (hoe het in de praktijk gaat) alleen van een dorpsslachter, woonden we vroeger dicht bij en gingen we wel eens kijken.

er zit wel een beetje verschil tussen een dorpsslachter en massaslachter.
dorpslachters hebben over het algemeen meer hart voor dieren dan massaslachters.
een dorpsslachter heeft geen 100 dieren op zijn terrein staan.die verkoopt niet aan massawinkels als ah. zit veel minder druk achter.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:03

@princess_ vlees kan idd erg lekker zijn. maar ook vleesvervangers smaken niet slecht Knipoog

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:03

Princess_, het dier heeft echt langer veel pijn gehad. Is toch logisch?

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:04

paardje2005 schreef:
Princess_ schreef:
Denk dat die er niet snel zal komen Nagelbijten / Gniffelen Ik vind het ook jammer dat er dieren geslacht worden, maar het neemt niet weg dat ik een biefstukje errug lekker vind...

als ik het maar goed heb he Haha!

ik heb ervoor gekozen mij niet meer te laten verlijden door een lekker mals biefstukje of lekker vet speklapje. hoe lekker het ook is

Tja....ik moet van mijn moeder vlees eten. Ik heb een aandoening en de dokter heeft vanaf kleins af aan al tegen mijn moeder gezegt dat vlees heel goed voor mij is. En ik vind het lekker, ik schaam me dr niet voor.
[/quote]

vroeger was vlees ook gezond.zonder chemicalien enz. naar mijn idee is alles wat in vlees zit te vervangen door vitaminepillen noten enz enz

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:05

paardje2005 schreef:
Marigold schreef:

er zit wel een beetje verschil tussen een dorpsslachter en massaslachter.
dorpslachters hebben over het algemeen meer hart voor dieren dan massaslachters.
een dorpsslachter heeft geen 100 dieren op zijn terrein staan.die verkoopt niet aan massawinkels als ah. zit veel minder druk achter.

ja ach je hebt gelijk daar kan ik niet omheen, ik heb zo'n pesthekel aan alles wat met massaliteit te maken heeft...
stom he, en we doen het elkaar eigenlijk aan.
als nou eens iemand de rem erop zetten snap je..
dan kon een massaslachter ook rustig zijn werk goed doen, enz.
echt erg dat het blijkbaar wel eens (of vaak??) fout gaat met het verdoven, pfffff Boos!
Laatst bijgewerkt door Marigold op 24-10-06 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:06

XjolitaX, ja snap ik. Maar dat neemt nog niet weg dat ik het toch blijf eten op advies van mn arts.

Imaudy, waarom is dat logisch? Als jij precies het goede doorsnijd kan zo'n dier zo dood zijn. En dat is nou ook juist de bedoeling van het halal slachten. Ik kan hier blijven uitleggen dat ze geen vreselijke pijnen mogen doorstaan omdat ze niet meer gegeten mogen worden dan, maar er word toch steeds overheen gelezen. Of het wil niet geloofd worden.

Maar dat lijkt me toch een eeuwige discussie

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:07

paardje2005 schreef:

vroeger was vlees ook gezond.zonder chemicalien enz. naar mijn idee is alles wat in vlees zit te vervangen door vitaminepillen noten enz enz

Ja maar ik slik al 10 pillen op een dag, en heb weinig zin om er nog meer te gaan slikken voor de vitamientjes. Dat snap je denk ik wel Knipoog Nootjes eet ik wel , maar niet teveel dan word ik hyper Hyper!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:07

@princess_ ik snap heel goed dat je vlees blijft eten als je arts dat advisireerd... dat doet ie niet voor niks Knipoog

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:08

paardje2005 schreef:

er is een heel groot verschil van gillen tussen optillen en gillen als ze opengesneden worden.

ik heb het allebei meerdere keren gehoord. en ze gillen als ze open gesneden worden. tenzij de slachter zijn werk goed gedaan heeft en net zolang stroom op heeft laten staan dat hij echt dood is. maar genoeg slachters zijn lax. hoe sneller geslacht hoe meer geslacht hoe meer geslacht hoe meer geld.en daarbi krijgen ookvarkens wel een pin i.p.v. stroom.

kom redelijk vaak in een slachtuis en ik kan je verzekeren, dieren worden NIET opengesneden als ze nog leven, er gaat bij binnenkomst een pin door het hoofd,
daarna, worden ze aan hun poten opgehangen en gaan ze in een lopende band het slachthuis binnen
pas binnen in het slachthuis worden ze opengesneden
punt 2 stroom op het dier blijven zetten, zal misschien een enkele keer gebeuren,
maar dit laat plekken op het vlees achter, waardoor dit niet meer normaal verkoopbaar is

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:08

Princess_, nee ik geloof daar helemaal niks van!! Er wordt gezegd dat het geen pijn doet, zodat alle kindertjes braaf het vlees blijven eten. Ik word trouwens misselijk van deze discussie, ik hou er maar over op.
Laatst bijgewerkt door imaudy op 24-10-06 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:09

Princess_ schreef:
XjolitaX, ja snap ik. Maar dat neemt nog niet weg dat ik het toch blijf eten op advies van mn arts.

Imaudy, waarom is dat logisch? Als jij precies het goede doorsnijd kan zo'n dier zo dood zijn. En dat is nou ook juist de bedoeling van het halal slachten. Ik kan hier blijven uitleggen dat ze geen vreselijke pijnen mogen doorstaan omdat ze niet meer gegeten mogen worden dan, maar er word toch steeds overheen gelezen. Of het wil niet geloofd worden.

Maar dat lijkt me toch een eeuwige discussie

dat is bokt. de discussie blijft eeuwig doorgaan tot er een mod aan te pas komt.
Laatst bijgewerkt door paardje2005 op 24-10-06 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:09

lijkt me ook erg tegen de regels, opensnijden als het dier nog leeft Scheve mond

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:10

haha maar een kleine discussie is toch niet heel erg? zo krijg je elkaars verhalen te horen en ik denk dat je daar ook weer van kan leren Knipoog

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:12

imaudy schreef:
Princess_, nee ik geloof daar helemaal niks van!! Er wordt gezegd dat het geen pijn doet, zodat alle kindertjes braaf het vlees blijven eten. Ik word trouwens misselijk van deze discussie, ik hou er maar over op.

Ik ken vrij weinig kinderen die vragen wat er met het vlees is gebeurt eigelijk...
Tis jou goed recht dat je er niks van geloofd, daar heb ik ook respect voor! Het enige punt wat ik gewoon wil zeggen en al heb gezegt is dat er gewoon in de Koran staat dat het dier geen pijn mag lijden. Maar iedereen heeft recht op zijn eigen mening, dus ik ga je verder niet bestormen ofso Knipoog

paardje2005, daar hebje helemaal gelijk in. Vooral met zo'n onderwerp.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:14

terorita schreef:
paardje2005 schreef:

kom redelijk vaak in een slachtuis en ik kan je verzekeren, dieren worden NIET opengesneden als ze nog leven, er gaat bij binnenkomst een pin door het hoofd,
daarna, worden ze aan hun poten opgehangen en gaan ze in een lopende band het slachthuis binnen
pas binnen in het slachthuis worden ze opengesneden
punt 2 stroom op het dier blijven zetten, zal misschien een enkele keer gebeuren,
maar dit laat plekken op het vlees achter, waardoor dit niet meer normaal verkoopbaar is

dieren worden wel opgesneden als ze nog leven, heb genoed verborgen camerabeelden gezien om jouw niet te geloven. en daarbij heb ik het zelf gezien. dat jij 1 slachthuis hebt gezien waar het niet zo is betekent het niet dat alle slachthuizen zo zijn. van zo'n pin in de kop gaat ze echt niet altijd dood.ik kan jou een mes van achter naar voren door je hoofd drukken en je kan het overleven.

ik weet wat ik gezien en gehoord heb. nogmaals ik ben niet achterlijk en al helemaal niet NAIEF

koe of ander dier krijgt 1 pin leeft ie nog, pech. als je hem open snijdt gaat hij toch wel dood. hij hangt op de kop dus spartelen kan hij niet

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:15

ik heb idd ook genoeg verborgen camera beelden gezien om te weten dat niet iedereen zich even vrolijk aan de regels houd. Volgens mij kijken slachterijen er zoiezo niet zo nouw op of een koe of varken wel echt dood is...

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:16

Dat zal heus wel gebeuren paardje2005!! Dat geloof ik zo. Vreselijk dat sommige mensen zo gemeen kunnen zijn...