[RTL4 dossier] dochter van 8 krijgt nog borstvoeding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: [RTL4 dossier] dochter van 8 krijgt nog borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:43

ShirleyA schreef:
Pfffffffffff wat vermoeiend ben je zo zeg!

En dat zegt iemand die beweerd dat mensen die niet proberen om borstvoeding te geven eigenlijk geen kinderen zouden moeten nemen.

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:56

is dat trouwens wel gezond voor de borsten...

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:41

Charos schreef:
ShirleyA schreef:
Pfffffffffff wat vermoeiend ben je zo zeg!

En dat zegt iemand die beweerd dat mensen die niet proberen om borstvoeding te geven eigenlijk geen kinderen zouden moeten nemen.

Vind je t heel erg als ik je verder negeer? Ik heb geen zin in kinderachtig geneuzel over of je kids neem of krijgt... Ik heb een mening en die heb ik opgeschreven als je niet gped leest of goed interpreteerd ben ik klaar met je!

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:51

Ik vind met 8 jaar nog borstvoeding wel erg overdreven. Scheve mond

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:13

[***] schreef:
Channie23 schreef:
wat zal je na 8 jaarborstvoeding een hangtieten hebben Nagelbijten / Gniffelen

juist niet volgens mij, dan krimpen ze langzaam terug ofzo, heb ik eens ergens gelezen.

nouja, maakt niet uit. ze zullen er niet mooier op worden Clown

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:16

heb dit ook gezien, inderdaad absurd maar dat chinese meisje was niet geadopteerd met als doel: borstvoeding te geven...
hun hadden dat meisje geadopteerd en die moeder zou het fijn vinden als zij aan de borst kon, om zo een goede band op te bouwen, toen zij er niets van wilde weten was ze wel teleurgesteld maar dat is niet vreemd..

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 23:32

Ik vind borstvoeding een van de mooiste dingen op aarde Lachen
Mijn zoontje heeft 7 maanden borstvoeding gehad, en dat is absoluut niet makkelijk gegaan.
Helaas.anders had ik ook wel langer door willen voeden.
Maar 8 jaar..nee dank u Haha!
Ik vind het eerlijk gezegd ook bizar als een moeder er bewust voor kiest haar kind niet eens 1x aan te willen leggen na de bevalling...

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 09:29

WowAmigo schreef:
Ik heb gelezen dat de mens erop "gemaakt" is zeg maar om borstvoeding te krijgen/geven tot ongeveer 7 jaar. Maar dat is echt fysiologisch bekeken, dat is nu natuurlijk niet meer normaal (wordt niet normaal gevonden, laat ik het zo zeggen). Kan nog zo gezond zijn, maar ik vind dat ook raar! Ik geef nu zelf borstvoeding en ik wil dat in ieder geval een jaar volhouden, maar ik vind het ook een beetje raar als ze er zelf om kunnen gaan vragen! Het advies van de WHO (World Health Organisation) is nu om in ieder geval tot 2,5 jaar borstvoeding te geven. Nou daar kan ik nog wel inkomen, weet niet of ik dat dus zelf ga halen, maar goed.

Volgens mij ken ik dat zelfde verhaal met een jaar of 4 ipv 7. Het zou er op neer komen dat de neus van het kind vanaf die leeftijd meer en meer gaat "uitsteken", terwijl het neusje van babietjes meer "in" het gezichtje zit zodat ze aan de borst goed kunnen blijven doorademen. In elk geval heeft een 8-jarig kind duidelijk niet meer dat bolle babygezichtje en dat kleine babyneusje, zoveel is zeker! Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben ook nog aan de BV. Dochtertje is nu 6,5 maanden en ik heb volgens advies van de WHO ook 6 maanden volledig BV gegeven. Nu ben ik aan het afbouwen en bijvoederen, maar zin om er helemáál mee te stoppen hebben zij en ik nog lang niet! Lovers
Maar goed, ik wist niet dat ze van de WHO uit tot 2,5 jaar adviseren (voor de mensen die zich nog nooit met het thema hebben beziggehouden: het gaat dan niet om uitsluitend BV maar om een paar keer per dag, 's morgens en 's avonds bijvoorbeeld. Voor de rest gewone maaltijden.)
Ik denk dat tot 2,5 jaar voor mij al een beetje lang is. Dan zijn ze al zo groot en kunnen er al echt om vragen en zo. Lips are sealed

Pietje20199

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 09:51

Mag ik even wat vragen: Hoe heet deze dossier?

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:08

soesita schreef:
Ik ben ook nog aan de BV. Dochtertje is nu 6,5 maanden en ik heb volgens advies van de WHO ook 6 maanden volledig BV gegeven. Nu ben ik aan het afbouwen en bijvoederen, maar zin om er helemáál mee te stoppen hebben zij en ik nog lang niet! Lovers
Maar goed, ik wist niet dat ze van de WHO uit tot 2,5 jaar adviseren (voor de mensen die zich nog nooit met het thema hebben beziggehouden: het gaat dan niet om uitsluitend BV maar om een paar keer per dag, 's morgens en 's avonds bijvoorbeeld. Voor de rest gewone maaltijden.)
Ik denk dat tot 2,5 jaar voor mij al een beetje lang is. Dan zijn ze al zo groot en kunnen er al echt om vragen en zo. Lips are sealed

Ik heb wel ong 2,5 jaar bv gegeven, op het laatst kreeg hij dat alleen 's morgens en 's avonds nog, gewoon thuis. Dat wist hij heel goed en vroeg er dan ook alleen op die momenten om, of als hij erg hard was gevallen dan wilde hij ook nog wel eens zo om troost vragen. Maar mijn zoontje heeft nooit mijn trui omhooggetrokken, dat zou ik niet goed gevonden hebben...
Leuk dat je zo geniet v t geven v vb. Het is ook heel fijn, een rust moment voor jou en je kindje: heel belangrijk ook voor de binding.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:47

Ja mooi he! Ik geniet er ook erg van (het is gewoon mooi als dat zo natuurlijk gaat en je ziet je kindje er zo goed op groeien).

Haha, straks wordt het hier een bijeenkomst van voedende moeders Knipoog

Weet overigens nog leuke websites voor de geinteresseerden onder ons:

www.borstvoeding.com
www.borstvoedingsforum.nl

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:41

Channie23 schreef:
wat zal je na 8 jaarborstvoeding een hangtieten hebben Nagelbijten / Gniffelen

Je borsten worden lelijk van je zwangerschap, niet van borstvoeding Lachen
Na het stoppen van de melkproductie worden je borsten wel even slap maar dat wordt terug opgevuld met vetweefsel.

Ontopic: borstvoeding geven tot 8 jaar vind ik wel een beetje too much. Ik wil het minimaal volhouden tot 9 maanden en hopelijk nog iets langer maar 8 jaar, daar moet ik niet aan denken!
Ik denk dat het idd te maken heeft met het onthechtingsproces van de ouders dat ze niet aan willen gaan. Je ziet bij die opvoedseries op tv ook steeds dat de ouders het laatste kind nog heel lang baby willen houden.

Jip_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:46

Scheve mond
Zo was er ook een x een rechtzaak en die moeder gaf het kind van een jaar of 3/4 ook nog borstvoeding. Roept het kind ineens in de rechtzaal "Mama ik wil tiet!" Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Jip_123 op 22-10-06 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:46

ieuw een kind van 8 nog de borst geven?
mijn nichtje heeft een kind van 1 en die geeft ze ook nog de borst en dat vind iedereen al lang!
moet er echt niet aan denken dat als ik later oit kinderen heb dat ze zeggen van maaahhaaam ik heb honger en vervolgens trekken ze je shirtje naar boven om der aan te gaan hangen Clown

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:16

Rianneke schreef:
ieuw een kind van 8 nog de borst geven?
mijn nichtje heeft een kind van 1 en die geeft ze ook nog de borst en dat vind iedereen al lang!
moet er echt niet aan denken dat als ik later oit kinderen heb dat ze zeggen van maaahhaaam ik heb honger en vervolgens trekken ze je shirtje naar boven om der aan te gaan hangen Clown

Je zou je kind natuurlijk ook gewoon kunnen opvoeden ipv je t-shirt naar boven te laten trekken, maar soit! Frusty
Een kind van een jaar nog de borst geven mag jou wel raar schijnen, maar het is echt nog wel een baby, hoor. En het schijnt voor het kind ook heel gezond te zijn, dus als moeder en kind zich daar goed bij voelen is er niks verkeerds aan.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:33

soesita schreef:
Je zou je kind natuurlijk ook gewoon kunnen opvoeden ipv je t-shirt naar boven te laten trekken, maar soit! Frusty
Een kind van een jaar nog de borst geven mag jou wel raar schijnen, maar het is echt nog wel een baby, hoor. En het schijnt voor het kind ook heel gezond te zijn, dus als moeder en kind zich daar goed bij voelen is er niks verkeerds aan.

dat van mij was ook niet erg serieus bedoelt vandaar de smiley Clown
tuurlijk moet je je kind opvoeden, maar bij een kind van 8 vind ik het niet gezond (geestelijk dan) om de borst nog te geven!
en 1 jaar vind ik al vrij oud ja in mijn inzien voor dat kind! dat is overigens echt geen baby meer te noemen hoor! kan al staan is (te) groot en zwaar voor zen leeftijd...voor mij zou dat ook een reden zijn om te stoppen...

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:38

Rianneke schreef:
dat van mij was ook niet erg serieus bedoelt vandaar de smiley Clown
tuurlijk moet je je kind opvoeden, maar bij een kind van 8 vind ik het niet gezond (geestelijk dan) om de borst nog te geven!
en 1 jaar vind ik al vrij oud ja in mijn inzien voor dat kind! dat is overigens echt geen baby meer te noemen hoor! kan al staan is (te) groot en zwaar voor zen leeftijd...voor mij zou dat ook een reden zijn om te stoppen...

Dat het kind van je nicht te groot en te zwaar is komt niet door de bv hoor, hij zou er waarschijnlijk al een heleboel andere dingen naast eten, daar moet je nl met 6 maanden mee beginnen. Mijn zoontje lipe met 1 jaar maar dat is toch geen reden om te stoppen met bv..... en zwaar is ie nooit geweest laat staan te zwaar. Als je kindje gezond eet zal t met t te zwaar zijn wel meevallen, en als t kindje v je nicht gaat lopen valt t ook nog wel wat af. Ik vind t juist heel goed dat ze nog bv geeft, als moeder en kind t fijn vinden is t prima.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 23:55

soesita schreef:

Volgens mij ken ik dat zelfde verhaal met een jaar of 4 ipv 7. Het zou er op neer komen dat de neus van het kind vanaf die leeftijd meer en meer gaat "uitsteken", terwijl het neusje van babietjes meer "in" het gezichtje zit zodat ze aan de borst goed kunnen blijven doorademen. In elk geval heeft een 8-jarig kind duidelijk niet meer dat bolle babygezichtje en dat kleine babyneusje, zoveel is zeker! Nagelbijten / Gniffelen

In de dierenwereld werkt het in ieder geval wel zo.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 00:10

vinden jullie 8 jaar al oud? dan houd jullie vast, mijn moeder vertelde nl, dat er ergens in engeland ( jahaa Knipoog ) een jongen van 21 (!) was die nog regelmatig even bij zijn ma ging "snoepen". ik heb nu even geen idee waar ze het had gelezen, maar zal eens gaan vrgaen of ze er og iets van weet...

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 00:34

Allereerst wil ik zeggen dat dit mijn mening is, voordat ik ruzie of wat dan ook krijg.

Ik heb dat programma van de week met verbazing gekeken. Ik vond sommige dingen echt veel te ver gaan en niet gezond.

Borstvoeding is goed voor je kindje, heb zelf ook borstvoeding gegeven, helaas niet voor een langere periode. Ik denk ook wel dat de meeste vrouwen die bv hebben gegeven met me eens zijn dat het een prachtige ervaring is.
Ik ben alleen wel van mening dat het ongezond is om een kind tot 7 jaar bv te geven. Vind 2 jaar een mooie leeftijd, op die leeftijd kunnen ze aardig bijten Clown

Er waren 2 dingen waardoor ik echt erg gechoqueerd was!
Die vrouw die haar adoptiekindje van bijna 2 jaar ' kreeg'. Kind moest en zou aan de borst want borstvoeding is zo goed. Het meisje was lichamelijk contact niet gewend en werd telkens zowat gedwongen aan de borst te gaan, wat dus niet lukte. Het kindje dronk wel uit een tepelvormige fles, ik snap dan niet dat die vrouw gaat kolven en het uit dat flesje geeft.

En de vrouw die vertelde dat d'r vent weleens uit d'r borsten dronk, gadverdamme Misselijk

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:00

ShirleyA schreef:
manie schreef:
Vreselijk zeg

Ik heb zowieso niets met borstvoeding, ik vind het te primair.
Aan mijn lijf geen polonaise zeg maar Knipoog

Maar dan zeker die bij kinderen op die leeftijd, gewoon een vorm van incest noem ik dat. Bah!

Er is niets mis met borstvoeding! Sterker nog het is het beste dat je een kind kan geven en ik vind dat als je kinderen hebt je ze ook die borstvoeding MOET geven (tenzij het echt niet lukt natuurlijk) Ik vind t heel egoistisch om een kind bortsvoeding te onthouden, moet je dan wel kinderen nemen als dat al te veel gevraagd is?
En incest???? Denk even na voor je zoiets zegt..... borstvoeding heeft niets met incest te maken. Borstvoeding heeft niets met sex te maken!

Vind dit een beetje overdreven.
Ieder zijn ding toch?
Als jij zo'n uitgesproken mening hebt, zal ik die ook laten horen.
Ik vind dat moeders niet egoïstisch moeten zijn tegenover de vader!
Een vader heeft net zo goed recht op een sterke band met zijn kind.
En als je, zoals sommige hier laten weten, 2,5 jaar lang bv geeft! is het kind echt wel meer aan jou gehecht.
Jij bent immers de persoon waarvan hij/zij eten krijgt.

BV is ook niets voor mij, mijn kind krijgt gewoon fv.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:52

Ik vind het ook een beetje te ver gaan om te zeggen dat vrouwen borstvoeding moeten geven, iedereen heeft zijn eigen mening erover natuurlijk. Sommige mensen kunnen geen borstvoeding geven en die zitten daar al genoeg mee hoor.

Ook is de flesvoeding van tegenwoordig erg goed hoor.

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:58

Het was echt bizar ik Zepte er voorbij, en mijn ogen vielen echt uit mijn kassen!
Zo raar. Maar van de man die nog aan de tiet zat heb ik niet gezien....echt raar!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:30

Hier loopt ook niet de discussie borstvoeding of flesvoeding maar de leeftijd waarop dit kind nog BV kreeg... 8 jaar!
IMO not done, half jaar tot een jaar maar das mijn mening.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:31

AikePeer schreef:
Vind dit een beetje overdreven.
Ieder zijn ding toch?
Als jij zo'n uitgesproken mening hebt, zal ik die ook laten horen.
Ik vind dat moeders niet egoïstisch moeten zijn tegenover de vader!
Een vader heeft net zo goed recht op een sterke band met zijn kind.
En als je, zoals sommige hier laten weten, 2,5 jaar lang bv geeft! is het kind echt wel meer aan jou gehecht.
Jij bent immers de persoon waarvan hij/zij eten krijgt.

BV is ook niets voor mij, mijn kind krijgt gewoon fv.

Tja ik heb t ook zelf verzonnen dat alleen moeders bv kunnen geven.......
Maar eh niet ik maar de natuur heeft dat zo besloten, en de natuur heeft t niet voor niets gedaan en daar kan je niets tegen doen! Dus omdat jij vind dat een vader een band moet kunnen opbouwen krijgt een kind bij jou geen bv..... dat vind ik heel krom. Ik ga er vanuit dat je t beste voor je kind wil? dat is en blijft bv. En een vader kan heus wel n goede band opbouwen met zijn kind, alleen niet door bv te geven. Gelukkig is er nog veel meer te doen met een kind.

En even persoonlijk: mijn kind heeft idd 2,5 jaar bv gehad en het is niet dat de band met zijn pa daardoor niet goed is.... die verdween nl al tijdens de zwangerschap! Over egoisme gesproken....