ShirleyA schreef:Pfffffffffff wat vermoeiend ben je zo zeg!
En dat zegt iemand die beweerd dat mensen die niet proberen om borstvoeding te geven eigenlijk geen kinderen zouden moeten nemen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ShirleyA schreef:Pfffffffffff wat vermoeiend ben je zo zeg!
Charos schreef:ShirleyA schreef:Pfffffffffff wat vermoeiend ben je zo zeg!
En dat zegt iemand die beweerd dat mensen die niet proberen om borstvoeding te geven eigenlijk geen kinderen zouden moeten nemen.
[***] schreef:Channie23 schreef:wat zal je na 8 jaarborstvoeding een hangtieten hebben
juist niet volgens mij, dan krimpen ze langzaam terug ofzo, heb ik eens ergens gelezen.
WowAmigo schreef:Ik heb gelezen dat de mens erop "gemaakt" is zeg maar om borstvoeding te krijgen/geven tot ongeveer 7 jaar. Maar dat is echt fysiologisch bekeken, dat is nu natuurlijk niet meer normaal (wordt niet normaal gevonden, laat ik het zo zeggen). Kan nog zo gezond zijn, maar ik vind dat ook raar! Ik geef nu zelf borstvoeding en ik wil dat in ieder geval een jaar volhouden, maar ik vind het ook een beetje raar als ze er zelf om kunnen gaan vragen! Het advies van de WHO (World Health Organisation) is nu om in ieder geval tot 2,5 jaar borstvoeding te geven. Nou daar kan ik nog wel inkomen, weet niet of ik dat dus zelf ga halen, maar goed.
soesita schreef:Ik ben ook nog aan de BV. Dochtertje is nu 6,5 maanden en ik heb volgens advies van de WHO ook 6 maanden volledig BV gegeven. Nu ben ik aan het afbouwen en bijvoederen, maar zin om er helemáál mee te stoppen hebben zij en ik nog lang niet!![]()
Maar goed, ik wist niet dat ze van de WHO uit tot 2,5 jaar adviseren (voor de mensen die zich nog nooit met het thema hebben beziggehouden: het gaat dan niet om uitsluitend BV maar om een paar keer per dag, 's morgens en 's avonds bijvoorbeeld. Voor de rest gewone maaltijden.)
Ik denk dat tot 2,5 jaar voor mij al een beetje lang is. Dan zijn ze al zo groot en kunnen er al echt om vragen en zo.
Channie23 schreef:wat zal je na 8 jaarborstvoeding een hangtieten hebben
Rianneke schreef:ieuw een kind van 8 nog de borst geven?
mijn nichtje heeft een kind van 1 en die geeft ze ook nog de borst en dat vind iedereen al lang!
moet er echt niet aan denken dat als ik later oit kinderen heb dat ze zeggen van maaahhaaam ik heb honger en vervolgens trekken ze je shirtje naar boven om der aan te gaan hangen
soesita schreef:Je zou je kind natuurlijk ook gewoon kunnen opvoeden ipv je t-shirt naar boven te laten trekken, maar soit!![]()
Een kind van een jaar nog de borst geven mag jou wel raar schijnen, maar het is echt nog wel een baby, hoor. En het schijnt voor het kind ook heel gezond te zijn, dus als moeder en kind zich daar goed bij voelen is er niks verkeerds aan.
Rianneke schreef:dat van mij was ook niet erg serieus bedoelt vandaar de smiley![]()
tuurlijk moet je je kind opvoeden, maar bij een kind van 8 vind ik het niet gezond (geestelijk dan) om de borst nog te geven!
en 1 jaar vind ik al vrij oud ja in mijn inzien voor dat kind! dat is overigens echt geen baby meer te noemen hoor! kan al staan is (te) groot en zwaar voor zen leeftijd...voor mij zou dat ook een reden zijn om te stoppen...
soesita schreef:
Volgens mij ken ik dat zelfde verhaal met een jaar of 4 ipv 7. Het zou er op neer komen dat de neus van het kind vanaf die leeftijd meer en meer gaat "uitsteken", terwijl het neusje van babietjes meer "in" het gezichtje zit zodat ze aan de borst goed kunnen blijven doorademen. In elk geval heeft een 8-jarig kind duidelijk niet meer dat bolle babygezichtje en dat kleine babyneusje, zoveel is zeker!![]()
ShirleyA schreef:manie schreef:Vreselijk zeg
Ik heb zowieso niets met borstvoeding, ik vind het te primair.
Aan mijn lijf geen polonaise zeg maar
Maar dan zeker die bij kinderen op die leeftijd, gewoon een vorm van incest noem ik dat. Bah!
Er is niets mis met borstvoeding! Sterker nog het is het beste dat je een kind kan geven en ik vind dat als je kinderen hebt je ze ook die borstvoeding MOET geven (tenzij het echt niet lukt natuurlijk) Ik vind t heel egoistisch om een kind bortsvoeding te onthouden, moet je dan wel kinderen nemen als dat al te veel gevraagd is?
En incest???? Denk even na voor je zoiets zegt..... borstvoeding heeft niets met incest te maken. Borstvoeding heeft niets met sex te maken!
AikePeer schreef:Vind dit een beetje overdreven.
Ieder zijn ding toch?
Als jij zo'n uitgesproken mening hebt, zal ik die ook laten horen.
Ik vind dat moeders niet egoïstisch moeten zijn tegenover de vader!
Een vader heeft net zo goed recht op een sterke band met zijn kind.
En als je, zoals sommige hier laten weten, 2,5 jaar lang bv geeft! is het kind echt wel meer aan jou gehecht.
Jij bent immers de persoon waarvan hij/zij eten krijgt.
BV is ook niets voor mij, mijn kind krijgt gewoon fv.